M103 moottorin lämpötila-anturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

M103 moottorin lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja MM124 »

Eli onko lämpötila-anturin (4 napainen) pistokkeella merkitystä mihin asentoon sen anturiin nähden laittaa? Se kun näyttäisi menevän joka asentoon paikoilleen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M103 moottorin lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Samat anturit siellä on vaikka laittaisi ristikkäin eli samaa tietoa tulee silti.Toinenhan lähtee eculle ja toinen....ei ainakaan mittaristolle.
jos muuten epäilee anturi vikaa johonkin käynti häiriöön niin sitähän voi kokeilla eri asentoon paikalleen ja jos ei muutosta niin anturit pelaa :P
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M103 moottorin lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja tomant »

Nelinapaisen liittimen voi laittaa mihin asentoon tahansa, anturissa on kaksi lämpövastusta ja navat ovat ristikkäin. Vastusten kunnon voi tarkistaa ohmi-mittarilla. Kylmänä vastus on korkeampi ja kuumana alhaisempi, haulla löytyy vastuskäyrä. Käyntilämpöisessä moottorissa vastusarvo on muutaman sadan ohmin luokkaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin