320cdi imusarjan läpät
320cdi imusarjan läpät
miten imusarjan läpät jumitetaan? Vai onko läppien poisto parempi vaihtoehto,jos teettää jollain? egr on ohjelmoitu pois
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 320cdi imusarjan läpät
Jos läpät on vielä yhdys tangossa kiinni niin helppo jumittaa se tanko aukiasentoon vaikka nippusiteelää,utu kirjoitti:miten imusarjan läpät jumitetaan? Vai onko läppien poisto parempi vaihtoehto,jos teettää jollain? egr on ohjelmoitu pois
säätömoottorin ja yhdys tangon välinen vipu irti
EGR systeemillä ei vaikutusta läppien poistoon/aukijumittamiseen(paitsi että sen tunkema pas*** jumitta ne jossain vaihessa johonkin asentoon...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 320cdi imusarjan läpät
Mikä näiden läppien tarkoitus on. Entäs poiston haitat / hyödyt.
S211.216
Re: 320cdi imusarjan läpät
rupes työntään todella runsaasti mustan harmaata putkesta isommilla kierroksilla. Säätömoottorin tanko oli irronnut toisesta päästä. Miten löytyy oikea asento läppätangon jumittamiseen? Entä jos imusarjan käyttää irti,miten läppien poisto tehdään oikea oppisesti,?????? Vai onko odotetavissa vikatilaa ynnä muuta !!!!!!!!!!!!!!
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
No itsellä näytti menevän niin, että moottorin juuressa oleva jousi vääntää läpät kiinni (tanko liikkuu auton perää kohti, eli läpät on silloin kiinni), moottori sitten avaa niitä (tanko työntyy kohti keulaa, eli läpät aukeaa). Jos se on jo irti niin ei muuta kuin tankoa kiskomaan keulaa kohti ja koko hoito jumiin. Moottori saa siellä heilutella sitten vaikka huru mykke.
Jos ne läpät poistaa niin pitää ne imusarjan alapuolella olevat reijät tulpata jollain, esim pultti & ruuvilukite ois varmaan hyvä, mutta koska siellä on alipainetta, niin joku tiivis kumpitulppa tms vois olla ihan yhtä hyvä.
Vikatiloista en ole varma kun itsellä ollut vikatila ja EPC herja taulussa jo pidempään, eikä tuo ainakaan kokonaan sitä poistanut. Kestää kyllä pidempään nyt ja vetää vikatilassakin paremmin kun läpät on edes auki
(itsellä EPC johtuu siitä että joku noista vehkeistä käryttää sulakkeen jolloin kaikki vehkeet on seis).
Jos ne läpät poistaa niin pitää ne imusarjan alapuolella olevat reijät tulpata jollain, esim pultti & ruuvilukite ois varmaan hyvä, mutta koska siellä on alipainetta, niin joku tiivis kumpitulppa tms vois olla ihan yhtä hyvä.
Vikatiloista en ole varma kun itsellä ollut vikatila ja EPC herja taulussa jo pidempään, eikä tuo ainakaan kokonaan sitä poistanut. Kestää kyllä pidempään nyt ja vetää vikatilassakin paremmin kun läpät on edes auki

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: 320cdi imusarjan läpät
itsellä alko kans savuttaan,,,imusarja irti ja läpät pois.pultit tilalle veot paraniku 2läppää oli jumis kiinni,työntää kyl usvaa putkesta ku käskettää.
Re: 320cdi imusarjan läpät
mikä virka niillä läpillä muuten on? rajoittaa ilman menoa koneseen mutta miksi?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: 320cdi imusarjan läpät
väärinblackslide kirjoitti:No itsellä näytti menevän niin, että moottorin juuressa oleva jousi vääntää läpät kiinni (tanko liikkuu auton perää kohti, eli läpät on silloin kiinni), moottori sitten avaa niitä (tanko työntyy kohti keulaa, eli läpät aukeaa). Jos se on jo irti niin ei muuta kuin tankoa kiskomaan keulaa kohti ja koko hoito jumiin. Moottori saa siellä heilutella sitten vaikka huru mykke.
Jos ne läpät poistaa niin pitää ne imusarjan alapuolella olevat reijät tulpata jollain, esim pultti & ruuvilukite ois varmaan hyvä, mutta koska siellä on alipainetta, niin joku tiivis kumpitulppa tms vois olla ihan yhtä hyvä.
Vikatiloista en ole varma kun itsellä ollut vikatila ja EPC herja taulussa jo pidempään, eikä tuo ainakaan kokonaan sitä poistanut. Kestää kyllä pidempään nyt ja vetää vikatilassakin paremmin kun läpät on edes auki(itsellä EPC johtuu siitä että joku noista vehkeistä käryttää sulakkeen jolloin kaikki vehkeet on seis).
jousi nimen omaan vetää läpät auki ja ihan oiken tanko on silloin siirtyneenä eteenpäin
tukkimiseen en suosittele mitään kumitulppia ahtopaine voi ampua ne pois pultti ja liima on hyvä
sulakkeeseen on kaks vaihtoehtoa huohottimen lämmitin tai läppämoottori riippuu vähän vikakoodeista muistaakseni antaa jonkin kolmannenkin veikkaan aiheuttajaksi läppämoottoria löytyy kl osilta hintaa 136€ (on kumma kun tätä osää etsii sieltä niin ei löydy 320 cdi kohdälta ollenkaan mutta 270 cdi löytyy)

sillä on saatu viherpiipittäjät onnelliseksi siihen asti kun imusarja on vielä karstaton alle 100tkm sen jälkeen ei ole auton omistaja onnellinen ja viheriätkin luulevat olevansa vielä oinnellisiamaketap kirjoitti:mikä virka niillä läpillä muuten on? rajoittaa ilman menoa koneseen mutta miksi?

oikeasti kun pienillä imusarjan virtauksilla toinen kanava tukitaan niin sylinteriin muodostuu pyörre niin ilma ja polttoaine sekoittuvat paremmin ainakin teoriassa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 320cdi imusarjan läpät
xr kirjoitti:väärinblackslide kirjoitti:No itsellä näytti menevän niin, että moottorin juuressa oleva jousi vääntää läpät kiinni (tanko liikkuu auton perää kohti, eli läpät on silloin kiinni), moottori sitten avaa niitä (tanko työntyy kohti keulaa, eli läpät aukeaa). Jos se on jo irti niin ei muuta kuin tankoa kiskomaan keulaa kohti ja koko hoito jumiin. Moottori saa siellä heilutella sitten vaikka huru mykke.
Jos ne läpät poistaa niin pitää ne imusarjan alapuolella olevat reijät tulpata jollain, esim pultti & ruuvilukite ois varmaan hyvä, mutta koska siellä on alipainetta, niin joku tiivis kumpitulppa tms vois olla ihan yhtä hyvä.
Vikatiloista en ole varma kun itsellä ollut vikatila ja EPC herja taulussa jo pidempään, eikä tuo ainakaan kokonaan sitä poistanut. Kestää kyllä pidempään nyt ja vetää vikatilassakin paremmin kun läpät on edes auki(itsellä EPC johtuu siitä että joku noista vehkeistä käryttää sulakkeen jolloin kaikki vehkeet on seis).
jousi nimen omaan vetää läpät auki ja ihan oiken tanko on silloin siirtyneenä eteenpäin
tukkimiseen en suosittele mitään kumitulppia ahtopaine voi ampua ne pois pultti ja liima on hyvä
sulakkeeseen on kaks vaihtoehtoa huohottimen lämmitin tai läppämoottori riippuu vähän vikakoodeista muistaakseni antaa jonkin kolmannenkin veikkaan aiheuttajaksi läppämoottoria löytyy kl osilta hintaa 136€ (on kumma kun tätä osää etsii sieltä niin ei löydy 320 cdi kohdälta ollenkaan mutta 270 cdi löytyy)![]()
sillä on saatu viherpiipittäjät onnelliseksi siihen asti kun imusarja on vielä karstaton alle 100tkm sen jälkeen ei ole auton omistaja onnellinen ja viheriätkin luulevat olevansa vielä oinnellisiamaketap kirjoitti:mikä virka niillä läpillä muuten on? rajoittaa ilman menoa koneseen mutta miksi?![]()
oikeasti kun pienillä imusarjan virtauksilla toinen kanava tukitaan niin sylinteriin muodostuu pyörre niin ilma ja polttoaine sekoittuvat paremmin ainakin teoriassa
Ilma, polttoaine ja pikku lisäys listaan jo kerran poltettu(pakokaasu)
ja tosiaan vihreissiin juttuihin liityen läpät kun jumittelle/imusarja tukeessa niin"hiukkas" pässtöt on hetkessä monin kertaiset verrattuna puhtaaseen läpätömään, egr:ätömään verattuna(sitten vielä se valmistukseta johtuva kokonais päästö)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 320cdi imusarjan läpät
Eikös noita imusarjan läppiä nyt moitita vähän turhaan. Moottoreista en mitään tiedä (eikä niistä aina ole muiden lupa kommentoidakaan, viittaan muihin kuin threadissa kirjoittaneisiin) mutta eihän noita ole tehty ensisijaisesti päästöjen takia vaan tehostamaan palamista osakuormalla. Se taas tarkoittaa pienempää polttoainekulutusta osakuormalla ja pienellä osakuormallahan sitä moottoria nykyään ajetaan lähes koko ajan.
Jos se EGR on poistettu niin eihän ne läpät jumita, paitsi jos turbon letkuista vuotaa öljyt läppämoottorille (V6) mutta sekään ei ole imusarjan läppien vika. Ja valmistukseen käytetty CO2 on jo käytetty, se ei palaudu luonnosta poistamalla läpät toiminnasta.
Jos se EGR on poistettu niin eihän ne läpät jumita, paitsi jos turbon letkuista vuotaa öljyt läppämoottorille (V6) mutta sekään ei ole imusarjan läppien vika. Ja valmistukseen käytetty CO2 on jo käytetty, se ei palaudu luonnosta poistamalla läpät toiminnasta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 320cdi imusarjan läpät
Itsekään mootoreista mitään tiedä mutta taittaDBFI kirjoitti:Eikös noita imusarjan läppiä nyt moitita vähän turhaan. Moottoreista en mitään tiedä (eikä niistä aina ole muiden lupa kommentoidakaan, viittaan muihin kuin threadissa kirjoittaneisiin) mutta eihän noita ole tehty ensisijaisesti päästöjen takia vaan tehostamaan palamista osakuormalla. Se taas tarkoittaa pienempää polttoainekulutusta osakuormalla ja pienellä osakuormallahan sitä moottoria nykyään ajetaan lähes koko ajan.
Jos se EGR on poistettu niin eihän ne läpät jumita, paitsi jos turbon letkuista vuotaa öljyt läppämoottorille (V6) mutta sekään ei ole imusarjan läppien vika. Ja valmistukseen käytetty CO2 on jo käytetty, se ei palaudu luonnosta poistamalla läpät toiminnasta.
Onkelman ydin olla juuri se että pikeentyvät/muuten jämähtävät, mihin pää syyline on EGR ja v6 lisänä se surkea öljyn vuoto rakenne,
Joo sitä varten ovat ja sitä sekoitumis tarvetta lisää se kerran polttettu(mitä ilmankin se kyllä sekoittuu)
jos niitä ei jumituksen jälkeen uusita ei tarvitse kuljettella vanhoja/uusia minnekkän ja jos olisi jättetety täysin tekemättä mikähän olis ollut vaikutus kokonais CO2 ym päästöjä
(huomioiden kaikki suuniteluun, valmistukseen, materiallinhankintaan, kuljetuksiin ym kulunut enrgia ja sen tuottaminen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 320cdi imusarjan läpät
nettiauto/varaosa ID1207744 löytyy kuvia imusarjasta tankoineen ym. huomenissa pitäis olla oulun matkahullossa samanlainen,niin pääsen ihmetteleen!!
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
En nyt löytänyt kuvetusta, taitaa olla ilmoitus poistettu...
Omassa nyt EGR ohitettu elektroniikka-viri-viri patentilla ja näyttää pelaavan. Ainoa outous on että läppämoottori pamautti sulakkeen > otin moottorista piuhan irti > Sulake OK + Ei vikatilaa. Ennen tuota "EGR ohitusleikkausta" meni kone vikatilaan kun piuhan irrotti ??
Itse jumitin läpät siihen asentoon mihinkä se moottori niitä väänsi, eli vastapäivään - jousi siis pyöri myötäpäivään. Koneessa tehoja enemmän kuin koskaan aikaisemmin?? voiko ne läpät nyt olla sitten kiinni? Voin tietty kokeilla toista ääriasentoa jos sais vielä lisää potkua.. Tosin viikonloppuna - jos perheen aikatauluttaja suo, lähtee läpät kokonaan veks.. koitan ottaa sitten kuvat jotta kaikki tietää mihin suuntaan mikäkin vipu mitäkin vääntää 2000vm 320CDI:ssä
Ja sitten aiheeseen liittyen:
Ei kellään olis sopivaa imusarjaa tuohon lyhyemmillä thyyning -rööreillä?
Saako jonkun bemarin muuttuvapituuksista väännettyä tuohon?
Oisko tuosta IC:stä hyötyä, mahtuuko? (tiedän että tuo on jo myyty
)> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=108111" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa nyt EGR ohitettu elektroniikka-viri-viri patentilla ja näyttää pelaavan. Ainoa outous on että läppämoottori pamautti sulakkeen > otin moottorista piuhan irti > Sulake OK + Ei vikatilaa. Ennen tuota "EGR ohitusleikkausta" meni kone vikatilaan kun piuhan irrotti ??
Itse jumitin läpät siihen asentoon mihinkä se moottori niitä väänsi, eli vastapäivään - jousi siis pyöri myötäpäivään. Koneessa tehoja enemmän kuin koskaan aikaisemmin?? voiko ne läpät nyt olla sitten kiinni? Voin tietty kokeilla toista ääriasentoa jos sais vielä lisää potkua.. Tosin viikonloppuna - jos perheen aikatauluttaja suo, lähtee läpät kokonaan veks.. koitan ottaa sitten kuvat jotta kaikki tietää mihin suuntaan mikäkin vipu mitäkin vääntää 2000vm 320CDI:ssä

Ja sitten aiheeseen liittyen:
Ei kellään olis sopivaa imusarjaa tuohon lyhyemmillä thyyning -rööreillä?
Saako jonkun bemarin muuttuvapituuksista väännettyä tuohon?
Oisko tuosta IC:stä hyötyä, mahtuuko? (tiedän että tuo on jo myyty

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 320cdi imusarjan läpät
Onko siitä nyt hyötyä vai haittaa jos on läpät paikallaan ja ne pelaa niinkuin joku insinööri ne on suunnitellu?
Puhistin tuossa kesällä imusarjan ja jätin läpät paikoilleen ku ei ollu mitään vikaa sen jälkeen ohjelmoitiin EGR pois pelistä niin ei pitäs olla vaaraa paskottumisesta ja läppien jumiin jäämisestä vai olenko väärässä?
Tulleneeko lisä tehoja jos poistaa toimivat läpät?
Puhistin tuossa kesällä imusarjan ja jätin läpät paikoilleen ku ei ollu mitään vikaa sen jälkeen ohjelmoitiin EGR pois pelistä niin ei pitäs olla vaaraa paskottumisesta ja läppien jumiin jäämisestä vai olenko väärässä?
Tulleneeko lisä tehoja jos poistaa toimivat läpät?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: 320cdi imusarjan läpät
paketti tuli,läpät on auki asennossa ja yhdystanko etu asennossa ja imukanavat paksussa no eassa!!!! Ens viikolla menee paikoilleen ilman läppiä. Mistä löytyi se säätömoottorin sulake? numero?
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Ainakin sille tulee virtaa f2 sulakkeen kautta. Tämä löytyy samasta laatikosta missä on ne ohjausboksit kaikelle. Eli pelkääjän puolella konehuoneessa. Alimmaisena pitäisi olla releitä ja sulakkeita.. siinä rivistössä.. Jos viitist ja muistat niin onko omassas minkä kokoinen sulake?
Nyt lähtee meikäpoika hakemaan läppien poistovermeitä. Minkä kokoinen kierre sinne pitää tehdä / mikä pultti sopii parhaiten. Jossain 6mm paikkeilla ilmeisesti mennään? Voihan wee kun ei tiedä. eikä mätänet ole auki ikuisesti
Eilen leikkas jotain kiinni ja käyttöhihna aivan säpäleinä, nippanappa pääsin kotipihaan. Työntelin sitten eestaas kun ei viittiny konetta keittää... kele kun jaksaa vastustaa.
Nyt lähtee meikäpoika hakemaan läppien poistovermeitä. Minkä kokoinen kierre sinne pitää tehdä / mikä pultti sopii parhaiten. Jossain 6mm paikkeilla ilmeisesti mennään? Voihan wee kun ei tiedä. eikä mätänet ole auki ikuisesti

Eilen leikkas jotain kiinni ja käyttöhihna aivan säpäleinä, nippanappa pääsin kotipihaan. Työntelin sitten eestaas kun ei viittiny konetta keittää... kele kun jaksaa vastustaa.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: 320cdi imusarjan läpät
Eikö sinne kannatta tehdä m8 kierre siiheln sopiva tulppa jossa on kanta ja prikka alle tai jenka teippiä pulttin ja kiinniblackslide kirjoitti:Ainakin sille tulee virtaa f2 sulakkeen kautta. Tämä löytyy samasta laatikosta missä on ne ohjausboksit kaikelle. Eli pelkääjän puolella konehuoneessa. Alimmaisena pitäisi olla releitä ja sulakkeita.. siinä rivistössä.. Jos viitist ja muistat niin onko omassas minkä kokoinen sulake?
Nyt lähtee meikäpoika hakemaan läppien poistovermeitä. Minkä kokoinen kierre sinne pitää tehdä / mikä pultti sopii parhaiten. Jossain 6mm paikkeilla ilmeisesti mennään? Voihan wee kun ei tiedä. eikä mätänet ole auki ikuisesti
Eilen leikkas jotain kiinni ja käyttöhihna aivan säpäleinä, nippanappa pääsin kotipihaan. Työntelin sitten eestaas kun ei viittiny konetta keittää... kele kun jaksaa vastustaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 320cdi imusarjan läpät
boxissa 5 sulaketta keskellä 25keltainen, moottorin puolella 7.5 tummanpunanen molemmat ja lokarin puolella 10punanen molemmatblackslide kirjoitti:Ainakin sille tulee virtaa f2 sulakkeen kautta. Tämä löytyy samasta laatikosta missä on ne ohjausboksit kaikelle. Eli pelkääjän puolella konehuoneessa. Alimmaisena pitäisi olla releitä ja sulakkeita.. siinä rivistössä.. Jos viitist ja muistat niin onko omassas minkä kokoinen sulake?
Nyt lähtee meikäpoika hakemaan läppien poistovermeitä. Minkä kokoinen kierre sinne pitää tehdä / mikä pultti sopii parhaiten. Jossain 6mm paikkeilla ilmeisesti mennään? Voihan wee kun ei tiedä. eikä mätänet ole auki ikuisesti
Eilen leikkas jotain kiinni ja käyttöhihna aivan säpäleinä, nippanappa pääsin kotipihaan. Työntelin sitten eestaas kun ei viittiny konetta keittää... kele kun jaksaa vastustaa.
Re: 320cdi imusarjan läpät
onko nuo läpät samanlainen ongelma mersussa kuin bemarissa..?
bimmerifoorumilla tuntuu olevan asiasta kovaa vääntöä..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193" onclick="window.open(this.href);return false;
bimmerifoorumilla tuntuu olevan asiasta kovaa vääntöä..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193" onclick="window.open(this.href);return false;
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: 320cdi imusarjan läpät
blackslide kirjoitti:En nyt löytänyt kuvetusta, taitaa olla ilmoitus poistettu...
oli ne kuvat imu-pakosarjasta nettiauto varaosa E-sarja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Omassa nyt EGR ohitettu elektroniikka-viri-viri patentilla ja näyttää pelaavan. Ainoa outous on että läppämoottori pamautti sulakkeen > otin moottorista piuhan irti > Sulake OK + Ei vikatilaa. Ennen tuota "EGR ohitusleikkausta" meni kone vikatilaan kun piuhan irrotti ??
Itse jumitin läpät siihen asentoon mihinkä se moottori niitä väänsi, eli vastapäivään - jousi siis pyöri myötäpäivään. Koneessa tehoja enemmän kuin koskaan aikaisemmin?? voiko ne läpät nyt olla sitten kiinni? Voin tietty kokeilla toista ääriasentoa jos sais vielä lisää potkua.. Tosin viikonloppuna - jos perheen aikatauluttaja suo, lähtee läpät kokonaan veks.. koitan ottaa sitten kuvat jotta kaikki tietää mihin suuntaan mikäkin vipu mitäkin vääntää 2000vm 320CDI:ssä
Ja sitten aiheeseen liittyen:
Ei kellään olis sopivaa imusarjaa tuohon lyhyemmillä thyyning -rööreillä?
Saako jonkun bemarin muuttuvapituuksista väännettyä tuohon?
Oisko tuosta IC:stä hyötyä, mahtuuko? (tiedän että tuo on jo myyty)> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=108111" onclick="window.open(this.href);return false;
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Samallailla täälläkin, eli ne on vasemmalta oikealle (lokarista moottoriinpäin) f5 10A, f4 10A, f3 25A, f2 7.5A, f1 7.5A.. Voi olla että se wiring diagram oli jostain syystä pre-faceliftin tai eri koneen.. Ilmeisesti tuon auton VIN koodilla haettu mersun WIS:stä tms. outoa. Voi olla myös että jotain on muuttunut tuossa 00-> ja ovat vaihtaneet sulakkeen mutta unohtaneet muuttaa wiring diagrammiin...utu kirjoitti:boxissa 5 sulaketta keskellä 25keltainen, moottorin puolella 7.5 tummanpunanen molemmat ja lokarin puolella 10punanen molemmat
Ja tosiaan CDI203 oli oikeassa, sain taisteltua imusarjan irti. Sen varsinaisen tangon pitää tulla auton etuosaa kohti että läpät on auki, omassa menee hieman ylikin, eli vetää 100% auki ja sitten ihan himppu taakseppäin niin pitäis olla läpät siellä viivasuoraan. Omassa siis oli läpät 100% kiinni mutta silti tuntui että tehoja oli 2.5x enemmän kuin silloin kun läppämoottori niitä hallinnoi. Voi olla että tuo EGR on ollut samalla juntturassa joten tuon ohittaminen olisi osasyyllinen tuohon tehonnousuun.
Omassa koneessa on kyllä niin paljon nokea ja karstaa että voi olla kansirempan paikka. En tajua miten tuo noinkin hyvin on käynyt noilla rööreillä. Imusarja ihan töhnän peitossa, osittain märän. Luulis tuon paskan vähenevän kannen puolella mutta ei, sekin on aivan paskottunut.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: 320cdi imusarjan läpät
Ei sitä kantta kannata ruveta remppaamaan vaan ajelet kun noita haitta tekijöitä ei enää ole olemassa niin kyllä se paska sieltä kannesta häviää ajan mittaan putsaa se imusarja hyvin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Jeps, ei isokaan ämpäri riitä tuon imusarjan huljutteluun näemmä -> motonettiin hakemaan 90L rakennuspalju ja 5L kanisteri diisseliä. Noita läppiä en kyllä jätä paikalleen kun kerta on riski että ne itsekseen sieltä irtoilee.
Löytyykö jostain "viritys" imusarjaa edullisesti? Käviskö tosiaan jonkun vanhan M5:n imusarja tuohon? Jos sais ensi viikon loppuun mennessä jonkun viriosan tuon tilalle niin vois vaikka laittaa myyntiin tuon alkuperäisen paketin. Voin putsata tuon EGR venttiilin ja imuläppien moottorinkin samaan hoitoon. Voi olla, että rupeaa tuo moottorikin toimimaan.
Löytyykö jostain "viritys" imusarjaa edullisesti? Käviskö tosiaan jonkun vanhan M5:n imusarja tuohon? Jos sais ensi viikon loppuun mennessä jonkun viriosan tuon tilalle niin vois vaikka laittaa myyntiin tuon alkuperäisen paketin. Voin putsata tuon EGR venttiilin ja imuläppien moottorinkin samaan hoitoon. Voi olla, että rupeaa tuo moottorikin toimimaan.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: 320cdi imusarjan läpät
Onko tuon imusarjan irroittaminen iso operaatio? Tarviiko erikoistyökaluja? Mitä osia tarvii uusia tuossa hommassa?
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: 320cdi imusarjan läpät
Uusi imusarjan tiiviste. Paljon kaiken mittaisia jatkoja pikkuräikkäänIso-Jaska kirjoitti:Onko tuon imusarjan irroittaminen iso operaatio? Tarviiko erikoistyökaluja? Mitä osia tarvii uusia tuossa hommassa?

Homma itsessään ei ole kauhean työläs mutta pultit ovat usein sellaisessa paikkaa että jokaiseen pultiin saa rakentaa sopivan mittaisen jatkovarren. Kyllä hommassa saa helpost menemään 1 päivän. Sitten on vielä kaikkea johtojen irrottelua sen verran että ensikertalaisena kannattaa olla tarkkana että tietää mikä kuuluu mihinkin.

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Itselle kävi sellainen kämmi että en tajunnut heti suosiolla irroittaa sitä jäähdytysnesteen pakokaasulämppäriä. Joten, yksi pulteista nysvääntyi jatkonivelien yms kanssa pelleillessä.
Eli ekaksi kaikki romut edestä pois, sitten kaikki pultit puhtaaksi ja hylsy pohjan, jos vaan jotenkin saa jollain lyötyä niin pamaus tai pari niin hylsy pysyy paikallaan, keljuja nuo torxit välillä.
Jäähdytysnestettä tulee jonkin verran pihalle siitä lämppäristä, joten uusi termari ja jäähdytysnesteet menis tässä välissä kivasti. Imusarjan molemmissa päissä on tiivisteet, molemmat kannattanee vaihtaa.
Itsellä ainoa johto joka jäi kanittamaan tosissaan, oli laturin piuha joka tulee samassa nipussa kampiakselin asentotunnistimen kanssa. Pistin sen poikki.
Helpoiten koko paketti irtoaa kun nykii etupäästä sitä ulos, se lähtee kunhan piuhat ja letkut vähän antaa myöten, siinä on sopivasti niitten läppien ohjaustanko ja öljynlauhdutin lirissä. En ole vielä kasannut takaisin kun tekis mieli vaihtaa koko roska, mutta voin sanoa että aikaa ja hermoja syö tuokin homma.. varsinkin kerrostalon pihalla. Kuvalliset ohjeet tulee kunhan kerkee.. töissä kiire, kotona kiire, jne.
Eli ekaksi kaikki romut edestä pois, sitten kaikki pultit puhtaaksi ja hylsy pohjan, jos vaan jotenkin saa jollain lyötyä niin pamaus tai pari niin hylsy pysyy paikallaan, keljuja nuo torxit välillä.
Jäähdytysnestettä tulee jonkin verran pihalle siitä lämppäristä, joten uusi termari ja jäähdytysnesteet menis tässä välissä kivasti. Imusarjan molemmissa päissä on tiivisteet, molemmat kannattanee vaihtaa.
Itsellä ainoa johto joka jäi kanittamaan tosissaan, oli laturin piuha joka tulee samassa nipussa kampiakselin asentotunnistimen kanssa. Pistin sen poikki.
Helpoiten koko paketti irtoaa kun nykii etupäästä sitä ulos, se lähtee kunhan piuhat ja letkut vähän antaa myöten, siinä on sopivasti niitten läppien ohjaustanko ja öljynlauhdutin lirissä. En ole vielä kasannut takaisin kun tekis mieli vaihtaa koko roska, mutta voin sanoa että aikaa ja hermoja syö tuokin homma.. varsinkin kerrostalon pihalla. Kuvalliset ohjeet tulee kunhan kerkee.. töissä kiire, kotona kiire, jne.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Ja tuolla sivun aivan alareunassa taitaisi olla aika optimaalinen imusarja, pitäis toki mitoittaa oikeille paineille yms. mutta perusidea taitaa olla aikalailla toimivin mitä löytyy.
http://josephrinek.com/intakemanifold.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ois jollain hinta-toimitusaikataulua heittää, niin täältä vois heittää euroja. Laitoin ostoilmoituksenkin jo myyntipalstalle
http://josephrinek.com/intakemanifold.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ois jollain hinta-toimitusaikataulua heittää, niin täältä vois heittää euroja. Laitoin ostoilmoituksenkin jo myyntipalstalle

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: 320cdi imusarjan läpät
Jos V6 kone niin päivittäkää samalla ne turbon tiivisteet, ettei myöhemmin tarvitse tapella sen läppiä säätävän moottorin kanssa, josta jo ylhäällä oli mainintaakin. Siitä se hajotessa heittää vikakoodia kuitenkin, oli läpät käytössä tai ei.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Jeps, imusarjasta läpät veks ja hiekkapuhallukseen läks. Toivottavasti tulee hyvä
Imusarjaa en nyt taidakkaan vaihtaa, ellei sitten tosi hyvää diiliä joku tarjoa.. vakiota isompi välijäähdytin ja röörit silti ois hakusessa
Omassa läppämoottori kävi täysin tarpeettomaksi EGR modin jälkeen, ei tiedä enaan koko läppämoottorin olemassaolosta mitään, eikä näemmä edes välitä.
Kehitin tuosta kuvallisen jutun jos jotain kiinnostaa vastaava urakka, suosittelen hiekkapuhallutusta lämpimästi, itsellä meinas mennä järki ja naama on vieläkin niin musta että kelaan vaan koura ojossa


Kehitin tuosta kuvallisen jutun jos jotain kiinnostaa vastaava urakka, suosittelen hiekkapuhallutusta lämpimästi, itsellä meinas mennä järki ja naama on vieläkin niin musta että kelaan vaan koura ojossa

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 320cdi imusarjan läpät
Näyttää töhnä olevan niin tiukassa ettei hiekkapuhalluskaan auta. Katsotaan josko saatais imusarja jo maanantaina takaisin. On varmaan hieman avartunutkin kun on kertaalleen liotettu, pesty ja puhallettu 

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.