
Takakelkan puslat
Takakelkan puslat
Näyttäisi että koko takakelkka ois irti sieltä etummaisista puslista.Ainakin iso rako siellä on ja kädellä heiluttelemalla antaa periksi
Kattelin motonetin tarjontaa ja nimellä takapalkin etukumityynyt löytyy.Onko sama osa? Samalla huomasin että kardaanin takimmainen kuminivel täynnä halkeamia vaikka parikuukautta sitten vaihdettu! Oisko ne väljät puslat voinu aiheuttaa rätin hajoamisen vai nivelen heikko laatu? Kuulin että motonetin osat huonolaatuisia.Onko tosiaan niin? Ja potilas on 230 E vm-91

Re: Takakelkan puslat
on samat tyynyt, motonetin kuminivelet täysin paskoja. Tosin ei sekään ehkä mahdotonta että väljä kelkka olis ne rikkonut, tosin noi lyhyen ajan jälkeen veikkaan motonetin "laatu" osaa...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Takakelkan puslat
KL-varaosat sieltä tilasin viime talvena kaikki takapään osat. ja on laadukkaita.
Eikä loppuunsa edes kalliita.
Motonettiä tahdon ite välttää.
Vaikka hyvääkin tavaraa sieltä saa ja jos tulee siltä jotain hommattua niin käyn tiskillä ja tutkin ekaksi tuotteen.
Kaveri aikoinaan uusi väykkyyn alapallonivelet.
Toinen orkkis ja toinen oli Höpönetin osa.
Motonetin pallo kesti 3kk ja 1500km ja orkkis osa kestää vieläkin.
Eikä loppuunsa edes kalliita.
Motonettiä tahdon ite välttää.
Vaikka hyvääkin tavaraa sieltä saa ja jos tulee siltä jotain hommattua niin käyn tiskillä ja tutkin ekaksi tuotteen.
Kaveri aikoinaan uusi väykkyyn alapallonivelet.
Toinen orkkis ja toinen oli Höpönetin osa.
Motonetin pallo kesti 3kk ja 1500km ja orkkis osa kestää vieläkin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: Takakelkan puslat
Eli sulla muistaakseni on vahvistettu taxi malli eli hydraulinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Takakelkan puslat
Onko vaihto kuinka hangala.
Re: Takakelkan puslat
Taitaa olla aika hankalat vaihtaa..Kysäisin muutamasta korjaamosta josta yksi ei edes alkaisi sellaiseen hommaan
4-5 tunnin työ sanottiin.Mitens kauan muilla on näiden vaihtoon mennyt?

- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Takakelkan puslat
hhehe melkoinen paja...
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Takakelkan puslat
Voihan siihen aikaa palaakkin jos ne on kovin kotkaantuneet ja ruosteessa.
Ainut vaan että alurunko niissä on.
Omasta oli koko takakelkka lattialla ihan siitä syystä kun muutakin sinne tein.
Olisko ollu puol tuntia ja kaikki (4) puslat irti kun pikkasen moskalla ja akselin pätkällä leipoi.
Enpä usko että oikeella pajalla missä on vehkeet ja vermeet niin montaa tuntia menee vaihtoon.
Voisinko epäillä jopa että eivät ole ennen vaihtaneet niitä?
Ainut vaan että alurunko niissä on.
Omasta oli koko takakelkka lattialla ihan siitä syystä kun muutakin sinne tein.
Olisko ollu puol tuntia ja kaikki (4) puslat irti kun pikkasen moskalla ja akselin pätkällä leipoi.
Enpä usko että oikeella pajalla missä on vehkeet ja vermeet niin montaa tuntia menee vaihtoon.
Voisinko epäillä jopa että eivät ole ennen vaihtaneet niitä?

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Takakelkan puslat
taitaa olla semmoinen paja missä vaihdettaan polttimoita ,pyyhkijöitä ja ilmansuodttimia tai sen tyylisiä
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Takakelkan puslat
jos ne lujassa on, niin sitten ne osaa myös olla lujassa... itse vaihdoin "manun" tyylillä, eli oli koko takakelkka irti ja aikaa meni 2 päivää
tosin maalasin myös koko takakelkan ja vaihtelin uudet tukivarret jne. mutta pelkkien puslien kanssa tappelin arviolta reilun 8 h
jos ne on siellä suolakuran kanssa +20 vuotta mädäntyneet, niin ei se ihan polttimon vaihtoon verrattava operaatio ole... jos ne on uusittu jo aikaisemmin, niin luultavasti vaihto onnistuu ilman suurempaa tuskaa sinne päin, mutta se toinen vaihtoehto kannattaa aina pitää mielessä... (että menee sen 2 vrk ja hermot...)
työkaluistakin oli kuitenkin käytössä polttoleikkauspilleistä, 10 kg hienosäätö lekaan... että koitettiin antaa kuumaa ja voimaa, mutta kun ei irtoa, niin ei... uusien puslien paikalleen laittokin oli oma operaationsa sitten, vaikka kuinka voiteli, niin hylki vain
kyllähän ne lopulta sai sinne, mutta kovin suurta väkivaltaa ei viitsinyt uusille puslille näyttää...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...


työkaluistakin oli kuitenkin käytössä polttoleikkauspilleistä, 10 kg hienosäätö lekaan... että koitettiin antaa kuumaa ja voimaa, mutta kun ei irtoa, niin ei... uusien puslien paikalleen laittokin oli oma operaationsa sitten, vaikka kuinka voiteli, niin hylki vain

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, Pe 28.10.2011 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Takakelkan puslat
Ei epäilystäkään etteikö voi olla tiukassa ja aikaa menee mutta ei kai se estä korjaamoa niitä vaihtamasta
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Takakelkan puslat
Ei ole tämä korjaamo koskaan niitä vaihtanut.Niin ja enempi näytti tekevän öljynvaihtohuoltoja.Näyttäs siltä että alkuperäiset on..tai ainakin siltä näyttäis,vulkanoinnista revenneet ja todella hapertuneet.500 tuhatta km on autolla ajettu.Täytyy viel kierrellä korjaamoilla joilla kokemusta tällasesta urakasta ja toivoa ettei sentään kahta päivää remppaan mene.
Re: Takakelkan puslat
Minä vaihdoin etummaiset puslat ja helposti lähti irti kun pisti paineilmataltalla ne palasiksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Takakelkan puslat
Itse tein sillä tavalla kun nuita kerran tuossa vaihtelin, että löysäsin kaikki 4 kelkan pulttia jotta laskeutuu hieman alaspäin koko paska. Sitten vaan lankkua tai jtn kelkan ja rugon väliin ja tunkin ja jonkin putken avulla painasin pois... Tosin ei ne kyllä kokonaisena lähteny, mutta ulkokehät on helppo vaikka ruuvimeissellillä väännellä paskaksi! Ja ne "kupit" kannattaa puhistaa kunnolla kaikesta paskasta kun rupee uusia paikolleen laittamaan!!
Menneitä tähtösiä:
W201 200D -86
W201 200D -88
W124 2,6 Bene -86
W124 250D Farkku -87
W201 300ST -87
W124 coupe
W201 2,5D -87
nykyinen W202
W201 200D -86
W201 200D -88
W124 2,6 Bene -86
W124 250D Farkku -87
W201 300ST -87
W124 coupe
W201 2,5D -87
nykyinen W202
Re: Takakelkan puslat
Älä sitten vedä sitä pulttia auki pulttipyssyllä. Sen pultin kun saa poikki sinne korissa olevaan kierteeseen, niin menee taas yksi 8h sitä pätkää pois ottaessa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007