Missä vika kun 270 luistaa.
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Mites jussimb tuliko kuntoon ? taitaa olla aika kiinnostava aihe monelle!
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Ohjain viellä vaihtamatta, kerron kun saan vaihdettua ohjaimen, auttaako vai ei.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
,
Tuollaisen "vaivan" voi korjata ohjelmasta poikkeen.
Se on ominaisuus, joka tulee vuosien saatossa, mutta sen saa tosiaan "päivitettyä" poikkeen.
Samalla tieten vetojakin lisää.
Viisi- ja kuusipyttyisissähän tuo eniten "häiritsee", kun niissä olisi luontojaan sitä vääntöä, ettei tuolle ylenmääräiselle luistatukselle ole tarvatta.
Tuollaisen "vaivan" voi korjata ohjelmasta poikkeen.
Se on ominaisuus, joka tulee vuosien saatossa, mutta sen saa tosiaan "päivitettyä" poikkeen.
Samalla tieten vetojakin lisää.
Viisi- ja kuusipyttyisissähän tuo eniten "häiritsee", kun niissä olisi luontojaan sitä vääntöä, ettei tuolle ylenmääräiselle luistatukselle ole tarvatta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Siis olet tuikku sitä mieltä, että autossa ei ole mitään vikaa jos se toimii näin kuin se meillä nyt toimii? Jokinhan siellä täytyy muuttua vuosien saatossa jos sen toiminta muuttuu luistavammaksi. Tuskin ainakaan bitti? Mekaaniset muutokset ymmärrän, mutta sehän tarkoittaa sitä, että joku paikka on jostain normaalista poikkeavassa kunnossa/tilassa jolloin kyseessä on käsittääkseni kuluminen tai vika. Mutta ohjelmallisestiko sen toiminta on siis mahdollista muuttaa takaisin "normaaliksi"? Mitä arvoja/käppyrää sieltä muutetaan?
Star ainakin ilmoittaa ihan graafisen taulukon avulla selkeästi, missä tilanteessa lukituksen pitäisi olla auki-, luistaa- tai kiinni-moodissa. Omassani ei starin kanssa ajelun aikana saatu turbiinia millään vaihteella, millään kierroksilla tai millä tahansa kuormituksella kiinni-tilaan vaikka kaikkemme yritettiin. No, auto on nyt toistamiseen Vänttisellä, katsotaan mitä saavat siellä aikaiseksi. Onneksi ei tarvitse itse maksaa tätäkään lystiä, menee autoliikkeen piikkiin. Isompi murhe sen sijaan on, että joudun ajamaan sen aikaa kun mersu on rempassa shitroen xsara picassolla, jonka sain liikkeestä ajoon. Hävettää niin pirusti ajaa sillä. Työkaveritkin vittuilee.
Star ainakin ilmoittaa ihan graafisen taulukon avulla selkeästi, missä tilanteessa lukituksen pitäisi olla auki-, luistaa- tai kiinni-moodissa. Omassani ei starin kanssa ajelun aikana saatu turbiinia millään vaihteella, millään kierroksilla tai millä tahansa kuormituksella kiinni-tilaan vaikka kaikkemme yritettiin. No, auto on nyt toistamiseen Vänttisellä, katsotaan mitä saavat siellä aikaiseksi. Onneksi ei tarvitse itse maksaa tätäkään lystiä, menee autoliikkeen piikkiin. Isompi murhe sen sijaan on, että joudun ajamaan sen aikaa kun mersu on rempassa shitroen xsara picassolla, jonka sain liikkeestä ajoon. Hävettää niin pirusti ajaa sillä. Työkaveritkin vittuilee.
W203T 270cdi avantgarde facelift-04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
"öljy oli niin hienoa metallihohtoista vois vaikka luulla metallihohto maaliksi sitä"
Ei kait sen öljyn pitäis tuolta näyttää? Ettei olisi pikkasen kitkapintoja öljyn seassa. Seuraavaksi se rupeaa tummumaan ja haisemaan ja sitten ei kosla liiku enää mihinkään. Tämä ainakin jenkkiautomaattien kanssa huomattua..
Ei kait sen öljyn pitäis tuolta näyttää? Ettei olisi pikkasen kitkapintoja öljyn seassa. Seuraavaksi se rupeaa tummumaan ja haisemaan ja sitten ei kosla liiku enää mihinkään. Tämä ainakin jenkkiautomaattien kanssa huomattua..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
niin ei siinä hirveesti metallia saaisi ollaRahikainen kirjoitti:"öljy oli niin hienoa metallihohtoista vois vaikka luulla metallihohto maaliksi sitä"
Ei kait sen öljyn pitäis tuolta näyttää? Ettei olisi pikkasen kitkapintoja öljyn seassa. Seuraavaksi se rupeaa tummumaan ja haisemaan ja sitten ei kosla liiku enää mihinkään. Tämä ainakin jenkkiautomaattien kanssa huomattua..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Olen sitä mieltä, että vastasin topiikin aloittajan kysymykseen.aho kirjoitti:Siis olet tuikku sitä mieltä...
Sinun henkilökohtaisiin vaikeuksiisi työpaikalla, tai autosi vaihteiston toimintaan en ota kantaa.
Kolme asiaa, tai oikeastaan neljäkin.
Enhän minä voi mitenkään tietää, mikä oikeasti ihmisten autoja vaivaa, näin netin välityksellä.
Vian kuvauskin riippuu niin paljon siitä, minkä verran kirjoittaja tietää ko. tekniikan toiminnasta.
Arvioin.
Ohjelma ei kulu.
Mekaaniset osa kuluu, eivätkä ne sitten enää toimikkaan muuttuvissa olosuhteissa niinkuin ohjelman tekijä on sen toiminnan alunperin ajatellut.
Ohjelmaa voi muuttaa vastaamaan nykyistä tilannetta.
Se ei korjaa mitään siellä vaihteistossa - ei tietenkään.
Eikä se ohjelmanmuutos ainakaan pidennä yhtään sitä jo huonokuntoisen vaihteiston elinikää.
Siihen täytyy tehdä oikeasti jotain remonttia.
Yleensä en korjaa ohjelmasta osien epäkuntoisuutta, se on loputon suo.
Mutta vaihteiston toimintaan tekemäni muutos on sen laatuinen, että se toimii kivasti, vaikka vaihteisto vaihdettaisiinkin, tai korjattaisiin uuden veroiseksi.
Sellainen muutos, minun tekemänäni on tälläkin foorumilla monessa monessa autossa.
Sitten lopuksi.
Minullakin on oikeus täällä omaan mielipiteeseen - ilman että aletaan tunkemaan poroja nokaan heti.
Ainakin yritän vastata asiallisesti, asiallisesti esitettyyn kysymykseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
En toki vetänyt herneitä nokkaani, enkä tarkoittanut omaa viestiäni negatiiviseksi sinua kohtaan. Pyydän anteeksi jos siitä sellaisen käsityksen sait. Enkä myöskään oleta, että kukaan täällä osaa kertoa suoraan mikä kenenkäkin autoa vaivaa, täälläkään ei tietääkseni kellään sitä kristallipalloa ole. Sen sijaan oletin, että vastauksesi koski nimenomaan meitä muutamaa myöhemmin topikissa olevaa, joilla on samanlaisia oireita keskenään. Kysyin -ehkä sitten jotenkin epäkohteliaasti- tuota ohjelmallista muutosta joka olisi "korjannut" vian, jolloin olisi ollut mahdollista paikallistaa mekaaninen ongelma kun olisi saatu tietoon mitä arvoja ohjelmasta oltaisi muutettu.
Pyydän siis myös anteeksi että kuvittelin sinun antaneesi meille tuon vastauksen ja näin ollen myös ohjelmallisesti tehneesi tuollaisia muutoksia, en minäkään voi tietää mitä kaikkea täällä olevat ihmiset tekee ja milläkin tapaa.
Jokaisella meillä on oikeus omaan mielipiteeseensä ihan mistä tahansa asiasta, niin täällä foorumilla kuin muuallakin. Vastauksesi oli varmasti asiallinen, minä olin se joka ymmärsi asian väärin. Todennäköisesti kun saan laatikkoni kuntoon mekanisesti, taidan ottaa yhteyttä sinuun koska nyt tiedän, että joku näitä laatikon ohjelmamuutoksia täällä tekee. En ole mikään huippuaktiivinen foorumilainen, joten en tunne teitä kaikkia ja näinollen pikku hiljaa yritän hankkia tietoa palstalta saatavasta avusta.
Ei herneitä eikä poroja kenenkään nokkaan, siitä ei ole hyötyä kenellekään.
Pyydän siis myös anteeksi että kuvittelin sinun antaneesi meille tuon vastauksen ja näin ollen myös ohjelmallisesti tehneesi tuollaisia muutoksia, en minäkään voi tietää mitä kaikkea täällä olevat ihmiset tekee ja milläkin tapaa.
Jokaisella meillä on oikeus omaan mielipiteeseensä ihan mistä tahansa asiasta, niin täällä foorumilla kuin muuallakin. Vastauksesi oli varmasti asiallinen, minä olin se joka ymmärsi asian väärin. Todennäköisesti kun saan laatikkoni kuntoon mekanisesti, taidan ottaa yhteyttä sinuun koska nyt tiedän, että joku näitä laatikon ohjelmamuutoksia täällä tekee. En ole mikään huippuaktiivinen foorumilainen, joten en tunne teitä kaikkia ja näinollen pikku hiljaa yritän hankkia tietoa palstalta saatavasta avusta.
Ei herneitä eikä poroja kenenkään nokkaan, siitä ei ole hyötyä kenellekään.
W203T 270cdi avantgarde facelift-04
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
No niin. Sain oman autoni takaisin ja lyhyen tutustumisen jälkeen tuntuisi laatikko pelaavan. Laatikkoon vaihdettiin kyb-venttiili, öljyt ja suodatin huuhtelemalla ja kierroslukutunnistin 3 (starissa numerolla Y3/6n3), mahtaako tuo tunnistin olla yksittäinen vai onko se kokonaisuus Y3/6n2:sen kanssa, sitä en osaa sanoa. Tarkoitus on käyttää auto vielä starin päässä itse ja katsoa että antaako se korjauksen jälkeen tietoa lukittumisesta. Mutta toiminta ainakin on paljon järkevämpi nyt ja tuntuu siltä kun sen käsittääkseni pitäisikin.
W203T 270cdi avantgarde facelift-04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Nopeus anturit ovat samassa paketissaaho kirjoitti:No niin. Sain oman autoni takaisin ja lyhyen tutustumisen jälkeen tuntuisi laatikko pelaavan. Laatikkoon vaihdettiin kyb-venttiili, öljyt ja suodatin huuhtelemalla ja kierroslukutunnistin 3 (starissa numerolla Y3/6n3), mahtaako tuo tunnistin olla yksittäinen vai onko se kokonaisuus Y3/6n2:sen kanssa, sitä en osaa sanoa. Tarkoitus on käyttää auto vielä starin päässä itse ja katsoa että antaako se korjauksen jälkeen tietoa lukittumisesta. Mutta toiminta ainakin on paljon järkevämpi nyt ja tuntuu siltä kun sen käsittääkseni pitäisikin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Ok, eli se koko paketti meni vaihtoon.
W203T 270cdi avantgarde facelift-04
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Tyhmänä täällä kysyy, paljonko tuollaisen 722.626 lootan huolto mahtaa keskimäärin maksaa. Saako siitä vakiota kestävemmän / vähemmän luistavan samalla kerralla?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Missä vika kun 270 luistaa.
Se varmaan tietysti riippuu paljonko sille tarvii tehdä ja vaihtaa osaa. Tuo mun remontti oli autoliikkeen mukaan tonnin pinnassa töineen ja osineen Vänttisellä täällä tampereella.
W203T 270cdi avantgarde facelift-04