Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
jaro
Sisäänajossa
Viestit: 38 Liittynyt: To 18.10.2007 11:26
Viesti
Kirjoittaja jaro » Ke 12.10.2011 16:38
Mistä olette moisia hankkineet? Motonet näyttää nollaa
Ja irtooko etupalkista sovinnolla? Tarkotus olis vaan konetta hieman kannattaa nosturilla ja vaihtaa kumit. Pystäri tärisee tyhjäkäynnillä kuin Golffin diiseli
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ke 12.10.2011 20:04
http://www.febi-parts.com/vehicle.php?r ... cturer=070 " onclick="window.open(this.href);return false;
Jokseenkin kaikki osia pitäisi olla saatavilla, linkissä febi:n valikoimat. Luulisi että useimmat varaosaliikkeet suomessa voivat tilata ja toimittaa näitä. Jos ei niin sitten voi kysyä saksalaisilta mersun osien kauppaajilta, lähettävät mielellään suomeen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Juho
Mersumies
Viestit: 739 Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09
Viesti
Kirjoittaja Juho » Ke 12.10.2011 23:03
Alkuperäisiä uusia 70e kpl helsinkissä ja paljon muuta W115 osaa 0405360542
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » To 13.10.2011 20:46
Riippuu vähän mikä kone, tyyny sen mukaan
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
jaro
Sisäänajossa
Viestit: 38 Liittynyt: To 18.10.2007 11:26
Viesti
Kirjoittaja jaro » Pe 14.10.2011 18:31
Ai niin, moottorina 240d. 123:sesta vaihdettu. Alkuperäinen oli 200d, jonka tyynyt tähänkin jäi. Moottorin vaihdoin keulalle jo pari vuotta sitten, ja ny jaksoin mälvätä loppuun. Olis tietysti sillon kattilan ollessa nosturissa, pitäny kumit vaihtaa. Nuukuus taas
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » Pe 14.10.2011 18:49
Multa saat hyvät käytetyt tyynyt. 220:stä
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ke 19.10.2011 20:17
Jos vaihdan omaan nuo kumit niin katkeaako pultit? Toisella puolella on uusi/uudehko ja kaasarin alta pilkottaa halkinainen kumi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » Ke 19.10.2011 20:53
Mitkä pultit?
Tyyny on kiinni kahdella 6-kolo mutterilla. Sitten on koneen pultit, mitkä menee siitä tyynystä läpi.
Huonoilla työkaluilla ei kannata edes yrittää. Menee 6-kolot vituiksi.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ke 19.10.2011 21:03
Ne pikkuiset 6 kolo ruuviloiset. Mulla on semmosia vahvoja hylsyjä joissa on 6 kolo pää.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » Ke 19.10.2011 21:24
Ei muuta kuin vääntämään. Katki et niitä saa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » To 20.10.2011 16:40
Jos laitan ensin koneen alle tunkin ja sitten poistan moottorin korvan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » To 20.10.2011 18:58
Ei tarvii korvaa irroittaa.
Tosin pitää olla hyvät työkalut ja halut. Ei muuta kuin ruuvaamaan.
En nyt muista bensakoneista kuinka ahdas ne on vaihtaa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Pe 21.10.2011 17:14
Kaasarin joutuu purkamaan edestä pois, 10min, en tiedä miten pakosarja sitten on edessä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » Pe 21.10.2011 17:48
Konepelti auki ja selviää.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Pe 21.10.2011 20:38
Ja konepelti aukeaa sisäkahvasta, right?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » Su 30.10.2011 07:58
Vähän vaihto-ohjetta:
1. Laturi pois
2. Koneen kannakkeen pultit pois (ne mitkä menee kumityynyjen läpi)
3. Koneen etukannake irti (kampiakselin edessä)
Tunkilla konetta ylös. 6 mm kuusiokolotyökalulla ruuvit auki (4 kp). Mulla oli käytössä kahta eri tyyppistä 6 mm avainta, eli ihan tuommoinen perusavain, missä on se 90 asteen mutka ja sitten ihan oikea räikkään laitettava.
Aikaa menee tähän projektiin muutamalla tupakkitauolla, puhelulla jne. n. 3 tuntia.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
jaro
Sisäänajossa
Viestit: 38 Liittynyt: To 18.10.2007 11:26
Viesti
Kirjoittaja jaro » Ke 02.11.2011 17:15
Tupakkaa ei menny, Ettan snus kylläkin!
Laturia irrottamatta selvisin. Suosittelen vaihtoa, jos yhtään tuntuu kumit huonoilta.
Ny pystis laukkaa ku sukkasillaan
! Samalla virittelin 123 koneeseen pystärin etukannakkeenkin kattilaan kiinni!
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » Ke 02.11.2011 17:52
Hyvä.
Ei muuta kuin kovaa ajoa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA