280SE w116

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Katsoppas ja kysäseppäs niitä pakopiippuja tuosta motonetin webbisivuilta paljonko ne maksaa heillä.

Ja W123 280:n version putket ei istu W116:den alle, sama koskee myös 126:sta :?

En suosittelisi tekemään rosterista niitä pakoputkiakaan, koska niitten äänet on senverran jytäkät, että ei oikein S:n arvokkuus kestä moista raggaripauketta. :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kaapo
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Motonet kauppaa ainakin Rediä ja Walkeria.Hinnat ovat tosi huokeat, mutta niin saattaa olla myös laatu. Mutta yllätys - Daamin alle laitetiin ns. sekasikiö eli eturööri "Kävelijä" ja keskipönttö "Valmis" :shock: Menivät heittämällä paikoilleen, ainoastaan keskiosan yksi kiinnike oli puolisen senttiä mehtässä. Silti seuraava putki taitaa mennä sinne Jyskylän seudun sepälle. Nyt vaan ei ollut vaihtoehtoja. Lasku oli 280€, mutta halvalla saa vähemmmän käyttöikää kuin vaikkapa Eberistä.

Raggaripaukkeesta olen samaa mielipuolta, saas nähdä kuinka pitkään nämä "huuhaaputket" palvelevat, nyt vielä ihmeen hiljaisesti.
Mutta on myös toinen totuus: kilometrit eivät pakareita niinkään syö. Sen tekevät lyhyet satunnaiset ajomatkat, pöntöt eivät ehdi kuivua sisäpuoleltaan kunnolla. Ja kun jatkuvasti putkesta tuloo kondenssi- yms. vettä (kuten sulhaspojalla on alttarilla tippa nenän :oops: päässä), niin korroosiorotta iskee sisäisesti :x
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Minulla on W123:n alla ollut Walkkeria, ja pidän sitä itse aivan asiallisena pakokaasunpoistoränninä.

Mutta Ässäläisen alta pilkistää Bosalilainen ja se möykkää mielestäni niinpalkauheesti, että en oikein usko siellä sisällä olevan kovinkaan kummoisia vällyjä vaimentamassa preussilaisen voimakoneen sisäistä ärjyntää. :?

Eikös tuollaisen W116:denkin kasikoneen käynti pitäisi olla vaan sellaista vaimeaa "löpinää"?
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mesedesi kirjoitti:Minulla on W123:n alla ollut Walkkeria, ja pidän sitä itse aivan asiallisena pakokaasunpoistoränninä.

Mutta Ässäläisen alta pilkistää Bosalilainen ja se möykkää mielestäni niinpalkauheesti, että en oikein usko siellä sisällä olevan kovinkaan kummoisia vällyjä vaimentamassa preussilaisen voimakoneen sisäistä ärjyntää. :?

Eikös tuollaisen W116:denkin kasikoneen käynti pitäisi olla vaan sellaista vaimeaa "löpinää"?
Mercedeksen alle kun ei minkään sortin Walker sovi. Bosal kuulostaa ainakin M110:n perässä vielä ihan inhimilliselle, mutta Walkerista on kokemusta moottoreista M102 ja OM602. Ensinnäkin pakoäänet muistuttivat neloskoneessa lähinnä Fiat 127:aa, ja virheettömistä pöntöistä huolimatta putket ruostuivat kannakkeidensa kohdalta. W124+OM602-yhdistelmässä Walkerin putkisto ei sattunut sitten millään paikalleen. Tuloksena resonointia koriin ja pärräävä pakoääni. D.D.:llä lienee sanansa sanottavana M103+Walkerista.

Se on Eberspächer tai originaali (joka taitaa olla Eberin tekemä).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Leka »

Joo en ole minäkään vielä kuullut Walkerista positiivisia kommentteja Mersuissa.

Tuossa mun 300 D:ssä oli kanssa kanssa vaiheessa walkerin putki. Aluksi ei sitä meinannut millään saada istumaan ja otti runkoon kiinni. Puolitoista vuotta ja 80 tkm se oli alla. Sen jälkeen sisuskalut oli totaalisen tohjona ja jurina huomattava. Toimintaa kuvaa hyvin, että walkerin putki on sama 200 D ja 300D-malleihin, vaikka 300 D:n etuputken kuuluisi olla erilainen. Putken vaihdon jälkeen tukkoinen jurina loppui.
raul
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja raul »

Liitytään joukkoon eli moititaan Walkeria. Ei sentään Johnny Walkeria :shock: .
Mielestäni sellaista putkea joka ei sovi autoon sellaisenaan ei siihen kannata hankkia. En ikinä ostaisi walkeria. Timo sanoi hyvin pakoäänistä, luulenpa että kuristaa jopa liiaksi tuollainen putki. Resonoi muuten melkein koko auto kun se pääsee aina viikottaisen sihtailun ja kiristelyn jälkeen elämään.
Ihme kyllä, ei ole putki yhtään ruosteessa vielä vaikka ikää on jo lähes pari vuotta.

Sitäpaitsi, otetaan nyt sitten vaikka M110 tai M103, niin onhan se mukavempaa kuulla kunnon kutosen murinaa kuin jotain epämääräistä lötjötystä ja sihinää. :evil: Tuskinpa se ainakaan W116 arvokkuutta vähentäisi.
No, kukin tyylillään.
Sitä Bosalia saattaisi vielä erehtyä kokeilemaankin.

Toivottavasti kuitenkin saamme kaverin kanssa edistystä suunnitelemallemme rosteriputkistolle M102:een ja M110:iin.
Kaapo
Valvoja
Valvoja

No niin te kaikki pakari-Pavet, rööri-Roopet, putki-Penat sekä vaimennin-Willet :shock: kuin myös muut erikoisasiantuntijat. Walker on haukuttu alimpaan tulipätsihelekuttaan, mutta kolmannen päivän kokemuksella moinen hornanhormi on edelleen hiljaa kuin mykkä p**k*lla. Varmasti pelaa jopa syksyyn asti :roll:
Mutta varsinainen ylläri oli, notta ei se tukkoonen ole. Alavääntöä on tullut kuin pieneen (no ainaskin 380) kasiin konsanaan ja sehän on kutvoselle jo mairittelevaa. Ecotrippi pysyy mustalla aina puoleen kaasuun / 3000 rpm asti, joten se on kuten ennenkin. Gasoa näyttää palavan alta kympin, mutta vastahan ensimmäinen tonkka on kulumassa b-pumpun ja putkenvaíhdon jälkeen. Itse asiassa kone vetää vallan riivatun pontevasti jo 1500 rundista alkaen ja kierrosherkkyys on hyvin kohdillaan sekin.

Kysymys: Onko Walker nykyään jo ihan oikea pakari vai paljonko originaalin Eber-putken vuoto on hävittänyt joitain tuiki tärkeitä vastapaineita (Warrelle kyllä merkityksellisiä, mutta ei pitäisi vaikuttaa oikealla puolen entistä rautaesirippua syntyneeseen kiesiin), kun kerran nämä Mjotonjetin sekulitarvikerännit antavat näinkin hyvän tehotuloksen ilman hirveitä desibelejä. Vai oliko kaikki sittenkin vain bensapumpun piikkiin laitettavaa asiaa :shock:

- V126 300 SEL '89
- W460 230GE '85
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

raul kirjoitti: Tuskinpa se ainakaan W116 arvokkuutta vähentäisi.
No, kukin tyylillään.
Sitä Bosalia saattaisi vielä erehtyä kokeilemaankin.
Timo K.:n autossa (280 SE 1978) on Bosal, ja äänet ovat huippuhienot! Sellainen matala bassokumina.. kun taas originaali on sivistyneempi ja pakoputken pään viistous oikeassa kulmassa ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Kaapo
Valvoja
Valvoja

Timo L. kirjoitti:
raul kirjoitti: Timo K.:n autossa (280 SE 1978) on Bosal, ja äänet ovat huippuhienot! Sellainen matala bassokumina.. kun taas originaali on sivistyneempi ja pakoputken pään viistous oikeassa kulmassa ;-).
S-sedankorisen koneesta ei saa kuulua muuta kuin rauhoittavaa suhinaa, olkoon sitten M110-twincam, uudempi yksinokkainen tai peräti kasi. Coupeen voidaan sallia jo jonkinlainen murina, jos pannu on vähintään 5-litrainen. Miksi S-kopassa pitäisi olla urheiluauton palopuheet, kun se ei olemukseltaan tai edes suorituskyvyltään sellainen ole. Tai no... kyllähän W140 12-mukisena taitaa näyttää perävaloja ainakin kesymmän pään Ferrareille, tai ainakin Fiiateille :shock: :lol:
Jos 560SE olisi ollut jonkin ingenjöörin mielenhäiriön seurauksessa saanteissa manuaalilootalla, niin sitten pienet mörinät olisivat hyvän maun rajoissa 8) :lol:

- V126 300 SEL '89
- W460 230GE '85
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Timo L. kirjoitti: Timo K.:n autossa (280 SE 1978) on Bosal, ja äänet ovat huippuhienot! Sellainen matala bassokumina.. kun taas originaali on sivistyneempi ja pakoputken pään viistous oikeassa kulmassa ;-).
Se putken kulma on muuten taas korjattu kohdilleen. Oli keskipöntöstö lähtien muutaman asteen vinossa koko putki. Vielä kun vähän pohjaa paikkaisi, niin kehtaisi viedä leimalle..
Koneella on koneen tahti
Jenna
Mersutar
Mersutar

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Väliaika tietoa:

Eilen aloitin konehuoneen osien tarkemman putsaamisen ja hiomisen. Luulen että tässä menee semmosen pari viikkoa ja sit pääsee jo maalia rätkimään sinne tänne. Aika kova homma vaan on käsin hioa :roll: Mutta hitaasti hyvä tulee :wink:
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Timo L. kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Minulla on W123:n alla ollut Walkkeria, ja pidän sitä itse aivan asiallisena pakokaasunpoistoränninä.

Mercedeksen alle kun ei minkään sortin Walker sovi. Bosal kuulostaa ainakin M110:n perässä vielä ihan inhimilliselle, mutta Walkerista on kokemusta moottoreista M102 ja OM602. Ensinnäkin pakoäänet muistuttivat neloskoneessa lähinnä Fiat 127:aa, ja virheettömistä pöntöistä huolimatta putket ruostuivat kannakkeidensa kohdalta. W124+OM602-yhdistelmässä Walkerin putkisto ei sattunut sitten millään paikalleen. Tuloksena resonointia koriin ja pärräävä pakoääni. D.D.:llä lienee sanansa sanottavana M103+Walkerista.

Se on Eberspächer tai originaali (joka taitaa olla Eberin tekemä).
Meillä on vissinkin eri jumalat, vaikka paljon muuta yhteistä löytyykin. :D

Mutta kyllä minä Walkkeria pidän juuri samanlaisena kuin Kaapokin kirjoitti. Itselläni on Walkkeria ollut yleisimmin W123:sissa ja kyllä neljäsylinterisen dieselin äänet vaimentui varsinkin edestäpäin kuunneltuna huomattavastikin. Ja sama piirre pysyi hyvin yllä, kun pannuhuoneeseen astui nelikon tieltä viisipyttyinen turbodiesel. Walkkeri oli turbiinin perässä ja samantyylinen sointi oli siinäkin. Sillä pidän Walkkeria hyvänä ja molempien asennotkin olivat aivan oikeat. Eivät resonoineet runkoon eikä muihinkaan ylimääräisiin osiin.

Mutta älkäämme aloittako tästä mitään flamewaria... :(
Jenna
Mersutar
Mersutar

Pari soitinta tilattu katottavaks, ens viikolla pitäs tulla ja sit pääsee kattelemaan ja valitsemaan. Alkuviikosta myös konehuoneen osat lähtee hiekkapuhallutukseen. Allekirjoittaneella on nyt ollut tosi kiireistä, mutta kyllä tää mersukin pikkuhiljaa etenee. Tiukka aikataulu pitää yhä, se vaan saattaa meinata hieman enemmän rahanmenoa, mutta sille ei voi mitään.
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Kaapo kirjoitti:S-sedankorisen koneesta ei saa kuulua muuta kuin rauhoittavaa suhinaa, olkoon sitten M110-twincam, uudempi yksinokkainen tai peräti kasi.
Niin tiedä sitten basson rämplääjän päiväunista :? Kuitenkin ainakin tuon suht raa-an M110:n pakoäänet tuntuvat sivistyvän tuonne alarekiseriin Bosalin putkella. Mutoinhan Jokke pääsisi ilveilemään liiaksi 'raivaussaha' leimalla. Eivaan.. Mielestäni tuolle twincam-hemi-kutvoselle on vain eduksi tuottaa hieman matalampaa soundia, kun ei sitä 'suhinaksi' saa kuin Erkki yli 200 km/h vauhdeissa.
Koneella on koneen tahti
Jenna
Mersutar
Mersutar

*MYYNNISSÄ*
Jenna
Mersutar
Mersutar

Hallipaikka talveksi saatu, projekti siis jatkuu...

Syyslomalla (vk42) lähtee sisusta mun käsittelyn johdosta varmaan kilon palasina irti autosta ja uutta rupean työstämään tilalle.

Maalaria sitten deittailen tässä tämän viikon loppupuolella, josko sitä sen kanssa sais jonkunmoista diiliä tehtyä. Väri on jo valittu ja kyllä siihen pojat (anteeksi) tulee ihan jotain nykypäivääkin mukaan.

Konttia visioidaan heti kun saadaan lehtileikkeet kotiin ja sponsorin neuvottelut alulle.
"Jotain vanhaa, jotain uutta, jotain lainattua ja jotain sinistä"
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Jenna kirjoitti:Hallipaikka talveksi saatu, projekti siis jatkuu...

Syyslomalla (vk42) lähtee sisusta mun käsittelyn johdosta varmaan kilon palasina irti autosta ja uutta rupean työstämään tilalle.

Maalaria sitten deittailen tässä tämän viikon loppupuolella, josko sitä sen kanssa sais jonkunmoista diiliä tehtyä. Väri on jo valittu ja kyllä siihen pojat (anteeksi) tulee ihan jotain nykypäivääkin mukaan.

Konttia visioidaan heti kun saadaan lehtileikkeet kotiin ja sponsorin neuvottelut alulle.
Mitäs tuo "nykypäivä" on? Kameleonttimaalaus?? Kunnon flake??

Laita vielä 20" tuumaset kromikiekot alle niin hyvä tulee 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jenna
Mersutar
Mersutar

No "nykypäivää" mun mielestä on nää kylkiteipit ja kaikenmaailman koriste ym. maalaukset.

Ja mitä vanteisiin tulee, niin niitten pitää olla sen 19" ennen kun ees uusia rupeen hankkimaan :wink:
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Toihan rupee kuulostamaan aikasta asialliselta... :wink: :lol: Niin sitä pitää... :D
MB 280CE-83

Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Jenna kirjoitti:No "nykypäivää" mun mielestä on nää kylkiteipit ja kaikenmaailman koriste ym. maalaukset.

Ja mitä vanteisiin tulee, niin niitten pitää olla sen 19" ennen kun ees uusia rupeen hankkimaan :wink:
Voi kiesus :shock:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Jenna
Mersutar
Mersutar

Timo L. kirjoitti:
Jenna kirjoitti:No "nykypäivää" mun mielestä on nää kylkiteipit ja kaikenmaailman koriste ym. maalaukset.

Tätä reaktiota mä odotin. Mutta hei, kyllä mulla pysyy järki sen verran päässä, että ei mitään "älytöntä" siihen tule, mutta jotain tavallista poikkeavaa kuitenkin. Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.

Ja myös sen uskon, että vaikka tuon auton tekisi miten, niin se ei kaikkia miellytä sittenkään ;) Siksipä teen siitä täysin omanmieleisen ja toivon, että lopputulosta mahdollisimman moni arvoistaisi, tykätä ei kenenkään tarvitse!
Heikki H.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

so pliis emtivii.. pimp my raid
So long and thanks for all the fish
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Niin mut eikö se olekkin pääasia et auton ulkonäkö miellyttää itseään??Eli tekee siitä just sellasen mistä ite tykkää eikä ajattele mitä muut siitä ajattelee???Niin ainakin olen ite tossa omassa kotterossa tehny ja ehkä se siltä vähän näyttääkin... :lol: Ja aina löytyy joku joka ei tykkää jostain asiasta mut kuten sanoin mielestäni se on pääasia että tekee just sellasen ku itse siitä haluaa... :wink: Joten ei muuta ku tsemppiä ton projektin kanssa,hyvä siitä tulee...
MB 280CE-83

Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Jenna kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:

Tätä reaktiota mä odotin. Mutta hei, kyllä mulla pysyy järki sen verran päässä, että ei mitään "älytöntä" siihen tule, mutta jotain tavallista poikkeavaa kuitenkin. Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.

Ja myös sen uskon, että vaikka tuon auton tekisi miten, niin se ei kaikkia miellytä sittenkään ;) Siksipä teen siitä täysin omanmieleisen ja toivon, että lopputulosta mahdollisimman moni arvoistaisi, tykätä ei kenenkään tarvitse!
Täältäkin päin tulee täysi tuki Jennan projektille, ei kaikkien autojen tarvitse olla mobiileja :wink:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Jenna kirjoitti: Tätä reaktiota mä odotin. Mutta hei, kyllä mulla pysyy järki sen verran päässä, että ei mitään "älytöntä" siihen tule, mutta jotain tavallista poikkeavaa kuitenkin. Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.

No niin, ehkä reagoin liian nopeasti - ja wink-hymiö puuttui ;-). En todellakaan halunnut negatiivisesti huomauttaa projektista, vaan annan kaiken tukeni Jennalle. Uskon, että lopputuloksesta tulee tyylikäs.

Mutta vanhaa Mersua stilisoidessa kannattaa muutoksien tekoa miettiä myös siten, että voiko sen tehdä myös niin, että mitään peruuttamatonta ei tule tehtyä? Lykkyä kuitenkin projektille.

Olenkohan lukenut viime aikoina liikaa Mobilistia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Jenna
Mersutar
Mersutar

:D Palautetta otan ihan hyvillä mielin vastaan, olipa se millaista tahansa. Mutta tosiaan unohtu semmonen vielä sanoa, että mitään orkkista ei autosta "hajoteta" kun sitä uuteen kuosiin väännetään, olkaat kaikki ihan huoleti.

Kiitos kaikille tukijoille, toivottavasti ensikesänä kaduilla lipuu tyylikäs katseenkääntäjä, josta Mersu-ihmiset saavat olla ylpeitä! :wink:
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Kaiken muun vielä sulatan, mutta tribaaliteipit mersuun? Miks ihmeessä, täälläpäin pyörii jo riittävästi vanhoja vihreitä aerodeck hondia, luiskanokkaisia patonkeja ja avomallin muovipulkkia joita kaikkia "koristaa" neonvalot ja tribaalit, enemmän poikkeaa joukosta kun ajaa orkkiksella :shock: Toivottavasti tuosta autosta tulee katseenkääntäjä positiivisessä mielessä 8)

Noh, toisaalta omaa katsoo kanssa kulkijat mannelavetiksi...Makuja on monia :wink:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

-70 luvun mersuun tyyliltään sopivia vanteita ei kasva ihan joka oksalla, huomasin sen tuon oman pystylyhty coupen kanssa, vieläkään en ole löytänyt sopivia vähintään 19" kromivanteita.
Jokainen rakentelee omasta autostaan juuri sellaisen kuin haluaa, minä ainakin toivotan hyvää jatkoa projektillesi.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Jenna
Mersutar
Mersutar

Mihaline kirjoitti:mutta tribaaliteipit mersuun?
Lueppa kuule miun teksti uudestaan ihan ajatuksen kanssa ;)
Jenna
Mersutar
Mersutar

Jenna kirjoitti:Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.
Okei, luin tuon tekstin itse läpi ajatuksen kanssa ja siitä kyllä tulee sellainen mielikuva, että oon tribaaleja autooni pistämässä :oops: :oops: :oops: Sori kauheesti!

Selvennän siis, että autoon ei tule tribaaleja, vaan ihan tyylikkään näköiset itse suunnitellut teipit. Sopivat mielestäni autoon väriin ja tietty yhtenäinen aihe tulee sisustan, ulkonäön ja kontin suhteen 8)

jospa tää aamu tästä kahvin voimalla lähtis etenemään vähän paremmin 8)
Vastaa Viestiin