Ja W123 280:n version putket ei istu W116:den alle, sama koskee myös 126:sta

En suosittelisi tekemään rosterista niitä pakoputkiakaan, koska niitten äänet on senverran jytäkät, että ei oikein S:n arvokkuus kestä moista raggaripauketta.

Mercedeksen alle kun ei minkään sortin Walker sovi. Bosal kuulostaa ainakin M110:n perässä vielä ihan inhimilliselle, mutta Walkerista on kokemusta moottoreista M102 ja OM602. Ensinnäkin pakoäänet muistuttivat neloskoneessa lähinnä Fiat 127:aa, ja virheettömistä pöntöistä huolimatta putket ruostuivat kannakkeidensa kohdalta. W124+OM602-yhdistelmässä Walkerin putkisto ei sattunut sitten millään paikalleen. Tuloksena resonointia koriin ja pärräävä pakoääni. D.D.:llä lienee sanansa sanottavana M103+Walkerista.Mesedesi kirjoitti:Minulla on W123:n alla ollut Walkkeria, ja pidän sitä itse aivan asiallisena pakokaasunpoistoränninä.
Mutta Ässäläisen alta pilkistää Bosalilainen ja se möykkää mielestäni niinpalkauheesti, että en oikein usko siellä sisällä olevan kovinkaan kummoisia vällyjä vaimentamassa preussilaisen voimakoneen sisäistä ärjyntää.![]()
Eikös tuollaisen W116:denkin kasikoneen käynti pitäisi olla vaan sellaista vaimeaa "löpinää"?
Timo K.:n autossa (280 SE 1978) on Bosal, ja äänet ovat huippuhienot! Sellainen matala bassokumina.. kun taas originaali on sivistyneempi ja pakoputken pään viistous oikeassa kulmassaraul kirjoitti: Tuskinpa se ainakaan W116 arvokkuutta vähentäisi.
No, kukin tyylillään.
Sitä Bosalia saattaisi vielä erehtyä kokeilemaankin.
S-sedankorisen koneesta ei saa kuulua muuta kuin rauhoittavaa suhinaa, olkoon sitten M110-twincam, uudempi yksinokkainen tai peräti kasi. Coupeen voidaan sallia jo jonkinlainen murina, jos pannu on vähintään 5-litrainen. Miksi S-kopassa pitäisi olla urheiluauton palopuheet, kun se ei olemukseltaan tai edes suorituskyvyltään sellainen ole. Tai no... kyllähän W140 12-mukisena taitaa näyttää perävaloja ainakin kesymmän pään Ferrareille, tai ainakin FiiateilleTimo L. kirjoitti:raul kirjoitti: Timo K.:n autossa (280 SE 1978) on Bosal, ja äänet ovat huippuhienot! Sellainen matala bassokumina.. kun taas originaali on sivistyneempi ja pakoputken pään viistous oikeassa kulmassa.
Se putken kulma on muuten taas korjattu kohdilleen. Oli keskipöntöstö lähtien muutaman asteen vinossa koko putki. Vielä kun vähän pohjaa paikkaisi, niin kehtaisi viedä leimalle..Timo L. kirjoitti: Timo K.:n autossa (280 SE 1978) on Bosal, ja äänet ovat huippuhienot! Sellainen matala bassokumina.. kun taas originaali on sivistyneempi ja pakoputken pään viistous oikeassa kulmassa.
Meillä on vissinkin eri jumalat, vaikka paljon muuta yhteistä löytyykin.Timo L. kirjoitti:Mercedeksen alle kun ei minkään sortin Walker sovi. Bosal kuulostaa ainakin M110:n perässä vielä ihan inhimilliselle, mutta Walkerista on kokemusta moottoreista M102 ja OM602. Ensinnäkin pakoäänet muistuttivat neloskoneessa lähinnä Fiat 127:aa, ja virheettömistä pöntöistä huolimatta putket ruostuivat kannakkeidensa kohdalta. W124+OM602-yhdistelmässä Walkerin putkisto ei sattunut sitten millään paikalleen. Tuloksena resonointia koriin ja pärräävä pakoääni. D.D.:llä lienee sanansa sanottavana M103+Walkerista.Mesedesi kirjoitti:Minulla on W123:n alla ollut Walkkeria, ja pidän sitä itse aivan asiallisena pakokaasunpoistoränninä.
Mutta Ässäläisen alta pilkistää Bosalilainen ja se möykkää mielestäni niinpalkauheesti, että en oikein usko siellä sisällä olevan kovinkaan kummoisia vällyjä vaimentamassa preussilaisen voimakoneen sisäistä ärjyntää.![]()
Eikös tuollaisen W116:denkin kasikoneen käynti pitäisi olla vaan sellaista vaimeaa "löpinää"?
Se on Eberspächer tai originaali (joka taitaa olla Eberin tekemä).
Niin tiedä sitten basson rämplääjän päiväunistaKaapo kirjoitti:S-sedankorisen koneesta ei saa kuulua muuta kuin rauhoittavaa suhinaa, olkoon sitten M110-twincam, uudempi yksinokkainen tai peräti kasi.
Mitäs tuo "nykypäivä" on? Kameleonttimaalaus?? Kunnon flake??Jenna kirjoitti:Hallipaikka talveksi saatu, projekti siis jatkuu...
Syyslomalla (vk42) lähtee sisusta mun käsittelyn johdosta varmaan kilon palasina irti autosta ja uutta rupean työstämään tilalle.
Maalaria sitten deittailen tässä tämän viikon loppupuolella, josko sitä sen kanssa sais jonkunmoista diiliä tehtyä. Väri on jo valittu ja kyllä siihen pojat (anteeksi) tulee ihan jotain nykypäivääkin mukaan.
Konttia visioidaan heti kun saadaan lehtileikkeet kotiin ja sponsorin neuvottelut alulle.
Voi kiesusJenna kirjoitti:No "nykypäivää" mun mielestä on nää kylkiteipit ja kaikenmaailman koriste ym. maalaukset.
Ja mitä vanteisiin tulee, niin niitten pitää olla sen 19" ennen kun ees uusia rupeen hankkimaan
Tätä reaktiota mä odotin. Mutta hei, kyllä mulla pysyy järki sen verran päässä, että ei mitään "älytöntä" siihen tule, mutta jotain tavallista poikkeavaa kuitenkin. Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.Timo L. kirjoitti:Voi kiesusJenna kirjoitti:No "nykypäivää" mun mielestä on nää kylkiteipit ja kaikenmaailman koriste ym. maalaukset.
Ja mitä vanteisiin tulee, niin niitten pitää olla sen 19" ennen kun ees uusia rupeen hankkimaan
Täältäkin päin tulee täysi tuki Jennan projektille, ei kaikkien autojen tarvitse olla mobiilejaJenna kirjoitti:Tätä reaktiota mä odotin. Mutta hei, kyllä mulla pysyy järki sen verran päässä, että ei mitään "älytöntä" siihen tule, mutta jotain tavallista poikkeavaa kuitenkin. Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.Timo L. kirjoitti:Voi kiesusJenna kirjoitti:No "nykypäivää" mun mielestä on nää kylkiteipit ja kaikenmaailman koriste ym. maalaukset.
Ja myös sen uskon, että vaikka tuon auton tekisi miten, niin se ei kaikkia miellytä sittenkäänSiksipä teen siitä täysin omanmieleisen ja toivon, että lopputulosta mahdollisimman moni arvoistaisi, tykätä ei kenenkään tarvitse!
No niin, ehkä reagoin liian nopeasti - ja wink-hymiö puuttuiJenna kirjoitti: Tätä reaktiota mä odotin. Mutta hei, kyllä mulla pysyy järki sen verran päässä, että ei mitään "älytöntä" siihen tule, mutta jotain tavallista poikkeavaa kuitenkin. Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.
Ja myös sen uskon, että vaikka tuon auton tekisi miten, niin se ei kaikkia miellytä sittenkäänSiksipä teen siitä täysin omanmieleisen ja toivon, että lopputulosta mahdollisimman moni arvoistaisi, tykätä ei kenenkään tarvitse!
Okei, luin tuon tekstin itse läpi ajatuksen kanssa ja siitä kyllä tulee sellainen mielikuva, että oon tribaaleja autooni pistämässäJenna kirjoitti:Elikkä turha siis pelätä, että autoa kiertää yltä ja päältä jotkut mauttomat tribaaliteipit, vaan kyllä ne ihan asialliset on, mitä mallailtu on.