w123 3.0d -83 ehostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Vaihtu tuo hyvin palvellut 190 2.0d tuommoseen ratsuun.

Varusteita ei juurikaan ole. Ainuttakaan lisävarustetta en vielä ole paikallistanut, paitsi ohjaustehostin ja lohkolämmitin :D Nelilovinen laatikkokin vielä kaikenlisäks.

Kone nakutti hiukan, mutta venttiilien säätö korjasi sen. Ruostetta on jonkin verran, mutta ei kuitenkaan mahottomia määriä. Tänään irrottelin listat, ovipahvit, takavalot ja pari ruostepaikkaa hioin pois ja maalailin päälle. Listat jätän kokonaan pois ja huomenna aloitan ruosteiden korjaamisen, ja samalla hitsaan listojen reijät umpeen.

Nyt alkuun tarkoitus vain saada ruosteet pois ennen talvea. Varmaahan mikään ei ole, mutta maalaus aikasintaan vuoden päästä. Pikkanen madallus täytyy suorittaa tässä kun kori saatu kuntoon, sisätilojen korjailu alkaa sitten ja kai voimaakin pitäisi pellin alle saada.

Homma etenee rauhassa, riippuen miten kerkeää/jaksaa. Kuvia laittelen tässä kohta puolin.

http://s1179.photobucket.com/albums/x396/JerQQ/w123/" onclick="window.open(this.href);return false; Siellä niitä kuvia ois. Löytyy myös edellisestä autosta mihinkä vaihdoin.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja MercMan »

JerQ kirjoitti:Vaihtu tuo hyvin palvellut 190 2.0d tuommoseen ratsuun.

Varusteita ei juurikaan ole. Ainuttakaan lisävarustetta en vielä ole paikallistanut, paitsi ohjaustehostin ja lohkolämmitin :D Nelilovinen laatikkokin vielä kaikenlisäks.

Kone nakutti hiukan, mutta venttiilien säätö korjasi sen. Ruostetta on jonkin verran, mutta ei kuitenkaan mahottomia määriä. Tänään irrottelin listat, ovipahvit, takavalot ja pari ruostepaikkaa hioin pois ja maalailin päälle. Listat jätän kokonaan pois ja huomenna aloitan ruosteiden korjaamisen, ja samalla hitsaan listojen reijät umpeen.

Nyt alkuun tarkoitus vain saada ruosteet pois ennen talvea. Varmaahan mikään ei ole, mutta maalaus aikasintaan vuoden päästä. Pikkanen madallus täytyy suorittaa tässä kun kori saatu kuntoon, sisätilojen korjailu alkaa sitten ja kai voimaakin pitäisi pellin alle saada.

Homma etenee rauhassa, riippuen miten kerkeää/jaksaa. Kuvia laittelen tässä kohta puolin.

http://s1179.photobucket.com/albums/x396/JerQQ/w123/" onclick="window.open(this.href);return false; Siellä niitä kuvia ois. Löytyy myös edellisestä autosta mihinkä vaihdoin.




Listojen poisotto pilaa koko auton linjat, muutoin hieno homma kun näitä W123 ehostajia nyt tuntuu taas foorumilla olevan, on se vain paras Mersu malli isolla M:llä
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Se on pitkälti mielipide asia pilaako vaiko ei. Kyllähän se muuttaa auton linjan erinnäköiseksi, mutta omaan silmään näyttää paremmalta, joten sillä mennään. Hyvältä näyttää kyllä listojen kanssa, ei sen puoleen.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Nyt on sitten hakusessa joku halpa käyttöauto että saa rauhassa laitella tuon kuntoon. Hakusessa ois lähes ruosteettomat ovet ja etulokarit. Jos ei löydy niin täytyy nuo hitsata. Semmonen muutos suunnitelmiin että koristelistat jääkin paikalleen. Alalistat kylläkin lähtee keräämästä ruostetta.

Miten saisi mersun helpoiten semmoseen asentoon että pääsee pohjasta massat ottelee pois ja hitsailemaan tarvittaessa?

Passaako 124'sta perä 123'seen mitenkään? On vanha 200d tuo auto ja 3.92 perä, joten on pikkasen lyhyt välitteinen. Tarkoitus kun on ostaa 124 300d, josta ottaa kone+5 lovinen laatikko. Ja tosiaan oikea takapyörän napa pitäisi saada kun rengas on 3'lla kunnolla kiinni, ja neljäs pultti on vähän kierteillä, viidennessä ei ole kierteitä ollenkaan.
Viimeksi muokannut JerQ, Ke 24.08.2011 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja rapelo »

tee semmonen grilli missä voi pyöritellä koria.. kaverille tehtiin pajalla corollaa varten kahesta moottori pukista. puskurin kiinnityskohista vaan teline pukkiin ja johan pyörii..
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Kyllä nyt joku tietää minkämoinen homma on perä vaihtaa.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

alota ensin homma irrottamalla kartaani perästä sitten vetoakselit irti pyörän navoista yksi ruuvi navan sisässä 13mm avvain, sitten lasket öljyt perästä pois (14mm kuusiokolo avain) perän kannatin kumi korista irti 4kpl 13mm avvaimella sitten perän takakansi pois kourallinen 15mm avvaimella, ja pyörittelet tasauspyörästön kohilleen ja vedät vetoakselin sokat pois paikoiltaan (huomaa ottaa akselin päittäis säätöprikka perästä akselin puolelta talteen, sitten vaan ruuvaat neljä perän kiinnitysruuvia irti en muista avvain kokoo jotain 22 tais olla ja perä putoo alas :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja onre »

Perän etummaiset kiinnitysmutterit on sitten hitusen hankalassa paikassa, ihan kaikilla avaimilla ei saa kunnon otetta. Tais olla muuten 19mm.

Ja 124:n perä ei sovi ainakaan heittämällä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Nyt on hommattu toinen mokoma talliin varaosiksi. Ovet on lähes ehjät, lähes virheetön musta puolinahka sisusta, kone käy kuin uusi ja alkuperäinen 300d joten siitä saa pidemmän perän. Kaikki käyttökelpoinen irrotetaan ja kori varmaankin romumiehelle. Lattiasta varmaankin 90% ruostunu :D Laittelen kuvia kun kerkeää.

Olisi ehkä suunnitelmissa turbottaa tuon auton kone ja nostaa liikenteessä olevan keulalle. Mitähän nuo 617 koneet kestää jälkiturbona? Mihinkä asti vakiopumppu riittää pelkällä ruuvin/ajotuksen säädöllä?

Autolla on ajettu 740tkm, mutta n.300tkm sitten tehty koneremontti missä vaihdettu kaikki koneeseen. 2001 tehty ja hintaa ollut 12000mk.

http://s1179.photobucket.com/albums/x39 ... sa%20w123/" onclick="window.open(this.href);return false;

Noniin siellä ois muutama kuvaa, ja pistetään nyt vielä kaverikuva tähän :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Kuva

Siitä olis tulossa talveks valot millä näkee jo jotain. Isompi umpio noista on siriuksen lisävaloista, joissa on lyhyt ja leveä valokuvio, niistä tulee pelkät pitkät.
Pienempi umpio taas on hellan jotkut trakotriin tarkoitetut, joihin käy H4 polttimo, jotka tulee toimimaan molempina valoina. Korkeuden säätöä ei oikeen saa, koska joutuu liimailee valot tohon muovikehykseen, joten noiden pienempien kanssa pittää vähän miettiä miten laittaa ettei häikäise vastaantulevia, pitkillähän ei niin väliä ole kunhan oikeaan suuntaan osoittavat.

Keulalle kuitenkin tulee vielä kauaksi osoittavat lisävalot, ehkä bosch navigatorit. Onko muuten ideoita minkälainen teline kannattaa tehdä lisävaloille?

Ja sitte vielä semmosta että saako jostakin tota lasia täysin kirkkaana?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Mistähän sitä saisi turbon halvalla? Myykö jokin firma kunnostettuja turboja sopivaan hintaan? Entä mikä turbo olisi soopiva?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Laita osto ilmotus w123 TDT:n ahtimesta, nuita luulis löytyvän joka nurkasta. Tai sitte joku w124:n turbo vois olla kans sopiva. Tietenki riippuu siitä mitä haluaa. Jos jotaki superintynkää aijot rakentaa, niin sillon tietenki tehotavotteen mukaan isompaa, mutta jos pientä piristystä haluat niin 123 tai 124 ahin on varmaan hyvä. Tiiä sitte kuin hyvin tuommonen vapari kone kestää.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Mitenkäs kojelauta lähtee irti ku pitäisi irrottaa tosta toisesta?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Kertokaapa nyt onko mittään olennaista mitä pitää varoa tekemästä, huomenna puran niin olisi mukava purkaa ehjänä pois.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Eikö muka kukaan ole irrottanu 123'sesta kojelautaa? Ei viitsisi tota ehjää, mustaa kojelautaa rikkoa kun virheellisesti irrottaa.

Ja mitkäs iskarit kannattas hommata? Kaveri teki koulussa iskari testin ja tulos oli, että vasemmalta molemmat kuollu ja oikealtakin erittäin huonot.
Mielellään max 100€/iskari.
http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... e=B36-0704" onclick="window.open(this.href);return false; noita katoin, mutta ei ole kuin eteen, vai käykö 123'ssa eteen ja taakse samat?

E: Ja niin jousista napattu pois edestä 2.5 ja 1.5 kierrosta. Sen verran vakiota matalampi että vakioiskarit ei varmaan paras vaihtoehto?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
ion`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 19.06.2010 13:04
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja ion` »

Löytyis paketissa olevat uudet iskarit taakse ja myös täys sarja uusia jousia. Pistä tarjousta jos kiinnostaa.
190d om605
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Työkalut: ristipäämeisseleitä, talttapäämeisseleitä, 10mm kiintoavain, 13mm kiintoavain

Tässä vinkkejä:

-akku irti, potkupaneelit irti jalkatiloista
-mittaristo irti (ohjeet löytyvät jostain), tyhjäkäyntisäädin irti (nuppi lähtee vetämällä) ja kaikki muut sähkönupit+napit
-valokatkaisimen kaikkia johtoja ei tartte irroittaa, riittää kun irroittaa ulkokehän, nuppi lähtee vetämällä
-hommaa helpottaa jos ottaa a-paneelin listat pois ja ratin irti (toki kumpikaan ei ole pakollisia)
-rattia saa taipumaan "haitariputken" varassa alas niin sitä ei ole pakko irroittaa, putken kiinnikemutteraita löysätään
-keskikonsolin purku ei ole pakollista
-kaiuttimet kannattaa näppäillä yläkautta irti ennen laudan nostoa
-laudan kiinnikkeitä on vasemmalla, keskellä, oikealla
-keskellä on raitisilmasuuttimen läppä jonka käyttövipu kierretään irti alakautta
-raitisilmasuuttimien putket näppäillään irti alakautta, keskellä ns.kiikariputki
-hanskalokeron lampun johtoja ei kannata unohtaa, ne irti myös alakautta
-pois nostossa kaksi ukkoa on aina parempi, voi olla tiukkaan kiinni kun lauta tiivistyy lämppärin kanssa yhteen

Jos johonkin osioon tarvitaan kohtuuttomasti voimaa niin homma on menossa pieleen ja jotain hajoaa seuraavaksi.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Tilailin Kyb'in gas-a-just iskarit. 290€ tuli hintaa ja vkl pääsee vaihtamaan niin näkee onko hyvät vai ei.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Nyt on uus kuva nykylookista. Kertokaa miltä valot teidän mielestä näyttää.

Kuva
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Käykö om617 koneeseen om602'sen pumppu? Ja mitenkä paljon vaparissa on vaikutusta jos laittaa 7mm tapeilla olevan pumpun?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja MercMan »

JerQ kirjoitti:Nyt on uus kuva nykylookista. Kertokaa miltä valot teidän mielestä näyttää.

[ http://i1179.photobucket.com/albums/x396/JerQQ/w123/IMAG0056.jpg?t=1317496751 ]

Sopiihan tuo. Minun valkoisessa ensimersussani maalasin nuo taustat lampuista valkoiseksi ja maskin ritilä mustaksi, sopi sitenkin ihan hyvin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Kertokaa pakosarjan teko vinkkejä. Turbosarja pitäisi värkätä. Minkäkokoista putkea tarvii ja vähä minkä mallinen sarja on hyvä. Töissä teetän plasmalla laipan, mutta minkä paksuinen? 10mm?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

JerQ kirjoitti:Käykö om617 koneeseen om602'sen pumppu?
Käsittääkseni om617 ja om602 pumpuilla ei ole lähestulkoon muuta yhteistä kuin polttoaine. :think:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

JiiTee_ kirjoitti:
JerQ kirjoitti:Käykö om617 koneeseen om602'sen pumppu?
Käsittääkseni om617 ja om602 pumpuilla ei ole lähestulkoon muuta yhteistä kuin polttoaine. :think:
Ja elementtien lukumäärä :lol: Rungot erilaisia, eli ei sovi, kaikenhan tietysti saa sopimaan...
IG: @pyrytakkunen
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Ei kellään olis laittaa kuvia om617 itetehdyistä imu-/pakosarjoista? Olis mukava nähdä vähän mallia ennen kuin sitä alkaa itse väsäämään.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Ei kauheen suurella innolla avunantoja tule... Vähän kiinnostaisi pakosarjan putkien koot ja samoin imusarjan. Tietää vähä mitä ostella.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eikös Tohon kunkkukoneesee oo tehny 42mm putkesta?
Ja eiks se cummins tyylinen pakosarja oo nyt todetty hyväksi. Haulla tästä löytää aikapaljon juttua/kuvia
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: w123 3.0d -83 ehostusta

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Tässä intin aikana pientä suunnittelua projektia kohtaa ollu ja seuraava tarkoitus luultavasti purkaa tuo mersu ja hiekkapuhaltaa kori. Vielä ei ole selvillä mihin käyttöön rakentelen loppujen lopuks tuon. Voi olla että kesäauto tai käyttöauto tai joku muu.

Mutta kiinnostaisi tietää minkälaisia teholukemia om617 koneesta on teoriassa mahdollista ottaa. Jotkut sanoo että karvan yli 300hp siitä voi saada irti, mutta onko mahdollista saada enemmän? 400hp seutuun kun pääsisi niin olisi hienoa. Järkevämpää ja halvempaa olisi tehdä om606 koneesta 400hp pannu, mutta voi sitä miettiä että mitä järkeä on tehdä 400hp pannua ylipäätään. Eli älkää ehottako että osta om60x kone. Haluan yrittää ottaa tuosta koneesta tehoa irti ennen kuin ostan noita uudempia leluja.
Kansi ilmeisesti on ongelma tuohon tehon ottamiseen noissa koneissa?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Vastaa Viestiin