Blaupunktin huono laatu
Blaupunktin huono laatu
Itsellä on autossa muutaman viikon vanha Blaupunkt LosAngeles MP72, levyn saa pois vain silloin tällöin, etulevy vain kääntyy mutta CD ei tule ulos. Kaverilla on samanlainen, etulevyn moottoroitu kääntö hajalla. Työpaikan busseissa kaikissa Blaukkarit, yli vuoden vanhoissa tuskin missään toimii näytön valot ym ym. Oletteko muut tyytyväisiä Blaupunktin laatuun?
230 C 1978
Heh, heh, mitäs läksit, oisit ostanut sen Beckerin ...
No joo, ei ole naurun paikka, varmasti syö miestä. Eikö tuo kuitenkin mene takuuseen?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joopa joo, "kaveri" voi nyt kertoa tuon kyseisen Blaukkarin laadusta jotain... Kuukauden päivät kesti tuo naamataulun kääntömekanismi ehjänä. En ole vieläkään (5 kk:n jälkeen) "ehtinyt" viedä huoltoon, mutta kai se sinne täytyy kiikuttaa vähän ennen takuun umpeutumista. Toinen vika laitteessa on volumenappulan hervottomuus, siitä on ikään kuin pykälät kateissa. Paskan möivät, sano.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Itsellä on kahdessa autossa Blaukkarin MP3 soitin. Molemmat ovat toimineet moitteettomasti, ei mitään valittamista. Ostan varmastikkin seuraavaksikin Blaukkarin , jos soitinta tarvitsen.
Itse olen huomannut, ettei mikään elektrooninen koje kestä, jos niitä käyttää turhan ronskisti
Vanha vitsihän on että vain 50cm ratakiskon pätkä kestää ja säilyy kaikilla.. jos se on pidempi, niin sen saa väännettyä ja jos se on lyhyempi, niin se häviää..
Itse olen huomannut, ettei mikään elektrooninen koje kestä, jos niitä käyttää turhan ronskisti


Vanha vitsihän on että vain 50cm ratakiskon pätkä kestää ja säilyy kaikilla.. jos se on pidempi, niin sen saa väännettyä ja jos se on lyhyempi, niin se häviää..
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Meikäläisen Blaukkarissa ei myöskään toimi aina tuo volyymin säätö oikein. Yleensä vika ilmenee äänenvoimakkuutta suurentaessa siten, että -voimakkuus joko pysyy ennallaan tai pienenee. Aikansa säätökiekkoa rauhallisesti pyöriteltyään sitä sitten tapaa pinna kiristyä ja säätökiekkoa tulee sitten pyöritettyä oikein urakalla ja siinä vaiheessa se tietysti sitten alkaa toimia niin, että sitä ääntä tuleekin ihan liikaa (jos Mersun orggiskaiuttimista nyt tosihifistin mielestä ääntä koskaan mitenkään runsaasti tuleekaan). Onneksi äänen hiljennys on ainakin tähän asti toiminut normaalisti, muutenhan tuolla laitteella saisi varmaan heittää sitä kuuluisaa vesilintua.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Olis varmaan menny takuuseen, mutta...
Sama vika ainakin 3:ssa blaukkarissa... Itse yleensä suljen koko laitteen kun volumea ei saa hiljemmalle tai kovemmalle. Duunin vehkeet ja heitä ei kiinnosta toimiiko radio vai eiIP kirjoitti:Meikäläisen Blaukkarissa ei myöskään toimi aina tuo volyymin säätö oikein. Yleensä vika ilmenee äänenvoimakkuutta suurentaessa siten, että -voimakkuus joko pysyy ennallaan tai pienenee. Aikansa säätökiekkoa rauhallisesti pyöriteltyään sitä sitten tapaa pinna kiristyä ja säätökiekkoa tulee sitten pyöritettyä oikein urakalla ja siinä vaiheessa se tietysti sitten alkaa toimia niin, että sitä ääntä tuleekin ihan liikaa (jos Mersun orggiskaiuttimista nyt tosihifistin mielestä ääntä koskaan mitenkään runsaasti tuleekaan). Onneksi äänen hiljennys on ainakin tähän asti toiminut normaalisti, muutenhan tuolla laitteella saisi varmaan heittää sitä kuuluisaa vesilintua.

Noin yleinen kommentti on, että uusimpiin grammareihin on tungettu jo ylivertaisen paljon erilaista toimintoa ja elektroniikkaa samalla kun rakenteita on kevennytty, materiaaleja halvennettu ja tuotantovauhtia lisätty laadunvalvonnan vastaavasti mennessä satunnasemmaksi. Kuin vehkeitä sitten valmistetaan ties kuinka monin miljoonittain, niin ei liene yllätys, että sekaan mahtuu sekulia.
Tähän kun lisätään laitteiden tuotannossa käytettävä itäintialainen, kiinalais-mongolialainen ja mosambikilainen lapsityövoima, niin tulos on mitä on
Tämä siis koskee kohta kaikkia laitteita merkistä riippumatta. Kertakäyttökulttuuri iskee halpavalmistuksen myötä vähän kaikkiin tuoteryhmiin. Eipä taida kunnon rautaa saada kuin juuri näistä takavuosien Beckereistä ja muutamista japanilaismerkeistä sieltä kalliimmasta päästä. Sitten ovat tietysti "auto high end" -laitteet erikseen.
Mutta kyllä Kaapon ensimmäisessä autossa eli Rättärissä ollut Blaukkari pelaa edelleen. On ollut ylijäämäakkuun kytkettynä talli-, asennus- ja olustelusoittimena jo vuosikaudet. Ilman sitä CD:tä
Ja varmasti tuo Daamin alkuperäisasennuksena ollut Beckerkin pelittäisi, jos sen nyt hyllystä henkiiin herättäisi.
Tähän kun lisätään laitteiden tuotannossa käytettävä itäintialainen, kiinalais-mongolialainen ja mosambikilainen lapsityövoima, niin tulos on mitä on

Tämä siis koskee kohta kaikkia laitteita merkistä riippumatta. Kertakäyttökulttuuri iskee halpavalmistuksen myötä vähän kaikkiin tuoteryhmiin. Eipä taida kunnon rautaa saada kuin juuri näistä takavuosien Beckereistä ja muutamista japanilaismerkeistä sieltä kalliimmasta päästä. Sitten ovat tietysti "auto high end" -laitteet erikseen.
Mutta kyllä Kaapon ensimmäisessä autossa eli Rättärissä ollut Blaukkari pelaa edelleen. On ollut ylijäämäakkuun kytkettynä talli-, asennus- ja olustelusoittimena jo vuosikaudet. Ilman sitä CD:tä

Ja varmasti tuo Daamin alkuperäisasennuksena ollut Beckerkin pelittäisi, jos sen nyt hyllystä henkiiin herättäisi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ainakin isoveljeni autossa Blaukkarin viritin on tavattoman huono. Radio pätkii, särisee ja kaikenlaista häiriötä tulee helposti - verrattuna esimerkiksi Pioneerin tai Kenwoodin soittimiin, jotka ovat 10-15 vuoden ikäisiä. Että ainakaan tämän yksittäiskokemuksen perusteella Blaupunktia ei voi suositella radion kuuntelijalle. CD -puolella ei taas ole ollut mitään valittamisen aihetta.kim.kouvo kirjoitti:Mites toi radiopuoli? Ennen Blaukkarin radiot toimi lähes pomminvarmasti mut nykyään kuulee melkein ainoastaan vaan huonoa sanottavaa. on niitten laatu vissiin heikentynyt.
Meillä on työkoneissa ensiasennus mankkarit blaukkareita. Jokaisesta palanut ensin valot, ja sen jälkeen nappulat ei ole oikein tahtonut enää toimia.
Itselläni oli joskus pioneerin komponenttisarjan autopopit ja eipä nuo koskaan levinneet tai temppuilleet.
On kuulemma philipsit ja vdo:oon popparit samanlaisia rysiä...
Itselläni oli joskus pioneerin komponenttisarjan autopopit ja eipä nuo koskaan levinneet tai temppuilleet.
On kuulemma philipsit ja vdo:oon popparit samanlaisia rysiä...
Tällä mennään kesät R170 230K
Mulla muuten pamahti radio viime syksynä alle vuoden vanhasta Blaukkarista. Ei kuulu mitään eikä löydä asemaan. Antennipuoli on kunnossa. Ei ole vieläkään ollut inspiraatiota (kuuntelen käytännössä vain CD:ltä) selvittää onko kahden vuoden takuu voimassa vain Saksassa, vai koskeeko Suomeakin. Jos takuukorjausta meinaa selvitellä, niin alkaa kohta olemaan kiire! 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Terve kaikki kohtalotoverit!
Blaupunkt on mielestäni ylivoimaisen mukava ja helppo käyttää, mutta mutta..
Kaveripiirissä ja työmaa-autossa on neljä, anteeksi kolme muutaman vuoden vanhaa Blaupunktia (omani lensi viime viikolla kaaressa Jyväsjärveen), joissa kaikissa on erilaisia etupeneeli ja cd-soitinvikoja. Johtuisiko pakkasesta vai kenties siitä että olen jokaisessa soittanut Twisted Sisteriä..
Voi taivahan taatto että meni Blaupunkt Dresdenin (vai oliko se Essen) hermot ainakin sata kertaa. CD reistasi uudesta saakka ja sitten n. vuoden vanhana CD:n ulostyönnin/radio-cd-vaihtajanappu lakkasi toimimasta kunnolla. Siirto Beckeriin varmistui illoin kun exän Eppu Normaali -cd jäi sisään soimaan. Vielä huono levy. Painelin sitä sitten eräällä parkkiksella parisataa kertaa ennen kuin kone sai jonkun sattumakontaktin ja vaihtoi radiolle viimein!
Vihoviimeinen tapahtuma oli kun eräänä kauniina päivänä pari-kolme viikkoa sitten hävi näytöstä kaikki info.
Jaaha.
Tilasin sitte saksalaisesta nettifirmasta Becker Mexicon ja Ah! hyvä on! 226 € maksoi postiin tuotuna. Ei ihan yhtä simppeli käyttää kun Blaukkari mutta piru kun on hyvä äänenlaatu sekä CDssä että radiossa! Toivottavasti tuo kestää
pakkaset ja hevin!
Blaupunkt on mielestäni ylivoimaisen mukava ja helppo käyttää, mutta mutta..
Kaveripiirissä ja työmaa-autossa on neljä, anteeksi kolme muutaman vuoden vanhaa Blaupunktia (omani lensi viime viikolla kaaressa Jyväsjärveen), joissa kaikissa on erilaisia etupeneeli ja cd-soitinvikoja. Johtuisiko pakkasesta vai kenties siitä että olen jokaisessa soittanut Twisted Sisteriä..
Voi taivahan taatto että meni Blaupunkt Dresdenin (vai oliko se Essen) hermot ainakin sata kertaa. CD reistasi uudesta saakka ja sitten n. vuoden vanhana CD:n ulostyönnin/radio-cd-vaihtajanappu lakkasi toimimasta kunnolla. Siirto Beckeriin varmistui illoin kun exän Eppu Normaali -cd jäi sisään soimaan. Vielä huono levy. Painelin sitä sitten eräällä parkkiksella parisataa kertaa ennen kuin kone sai jonkun sattumakontaktin ja vaihtoi radiolle viimein!
Vihoviimeinen tapahtuma oli kun eräänä kauniina päivänä pari-kolme viikkoa sitten hävi näytöstä kaikki info.

Tilasin sitte saksalaisesta nettifirmasta Becker Mexicon ja Ah! hyvä on! 226 € maksoi postiin tuotuna. Ei ihan yhtä simppeli käyttää kun Blaukkari mutta piru kun on hyvä äänenlaatu sekä CDssä että radiossa! Toivottavasti tuo kestää

Mulla on pioneeri ja se toimii kuin unelma. Aikasempiki oli pioneeri, mutta varkaatki tykästyivät siihen. Aikaisemmin ollu sonya ja panasonikkia ja muuta räpsyä, kavereilla on nuita blaukkarin mankkoja ja net ainaki on pelleilleet... Sitä ihmettelin myös, ettei uutta mankkaa ostaessa saa edes mankkaan käyviä johtoja, vaan kaikki johdot piti ostaa erikseen.
190D 2.5 -88
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
No niin. Eilen keskiviikkona sain vihdoin aikaiseksi kiikuttaa tuon Blaupunkt MP72:n huoltoon etulevyn kääntymättömyyden sekä volumesäätimen hervottomuuden vuoksi. Omassa soittimessani tuo volumesäätö oli rikki todella vittumaisella tavalla, eli isommalle yleensä meni normaalisti... Pienemmälle pyrittäessä kone saattoi antaa "lisävolaa" vaikkapa 10 pykälää täysin arvaamatta! Aika epämiellyttävä ominaisuus radiossa, etenkin mikäli sattuu olemaan sillä hetkellä asiakkaita kyydissä... Ei nimittäin ole mukavaa siivota kurapaskaa penkeiltä, kun asiakas on Blaupunktin vuoksi pelästynyt esimerkiksi Waspin yllättävää mölähdystäJ_J kirjoitti:Joopa joo, "kaveri" voi nyt kertoa tuon kyseisen Blaukkarin laadusta jotain... Kuukauden päivät kesti tuo naamataulun kääntömekanismi ehjänä. En ole vieläkään (5 kk:n jälkeen) "ehtinyt" viedä huoltoon, mutta kai se sinne täytyy kiikuttaa vähän ennen takuun umpeutumista. Toinen vika laitteessa on volumenappulan hervottomuus, siitä on ikään kuin pykälät kateissa. Paskan möivät, sano.

Laite lähti huoltoon saman Tekniset Matti J. Salmen liikkeen kautta, mistä laitteen olin ostanutkin. Ystävällinen myyjä jopa irroitti soittimen autosta, antoipa vielä korjausreissun ajaksi lainaan käyttämättömän CD72:sen... Nyt ei tarvitse työmaalla istua 10-18 tuntia päivässä pelkkää CDI-pannun raksutusta kuunnellen. Tuon edellismallin soitin vaikutti olevan muuten yhtenevä MP72:n kanssa, mitä nyt tuo MP3-levyjen toisto puuttuu. Raportoin muistaessani, kauanko tuo oma radio huollossa viivähti...
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Samansuuntaista kokemusta täälläkin.
Mulla on TE:ssa Blaupunktin mankka, missä on samanlaista volumesäädön vikaa, eli kun on pyrkimys kovempaan ääneen, ääni voikin hiljentyä. Välillä koko vehje voi lyödä "tilttiin" eli iskee vaan ruudulle jonkun CD error-ilmoituksen ja eikä ota komentoja vastaan. Etulevyn irrottaminen auttaa tilanteeseen. Kun lisäksi nappulat on aika hervottoman tuntuisia ja etulevynkin irrotus/kiinnitystsydeemi nuljun tuntuinen jo nyt, niin eipä tuosta hirviä kovin kovaa arvosanaa antaa. Laite on ollut autossani melko tasan vuoden ja ostin sen uutena. Mallinimeä en nyt muista.
Sääli sinänsä, meillä on ollut tähän asti muutamakin Blaukkari (90-luvun alkupuolen vehkeitä) jotka on toimineet kerrassaan mainiosti.
Se on myönnettävä kyllä, että ei tämän nyyisenkään radio-osa ole ollenkaan huono. Jos kohta W123:ssa olevan vm.-86 JVC "Giugiario design"-kasettimankan radio kepittää herkkyydessä ja häiriöttömyydessä Blaukkarin mennen tullen.
Mulla on TE:ssa Blaupunktin mankka, missä on samanlaista volumesäädön vikaa, eli kun on pyrkimys kovempaan ääneen, ääni voikin hiljentyä. Välillä koko vehje voi lyödä "tilttiin" eli iskee vaan ruudulle jonkun CD error-ilmoituksen ja eikä ota komentoja vastaan. Etulevyn irrottaminen auttaa tilanteeseen. Kun lisäksi nappulat on aika hervottoman tuntuisia ja etulevynkin irrotus/kiinnitystsydeemi nuljun tuntuinen jo nyt, niin eipä tuosta hirviä kovin kovaa arvosanaa antaa. Laite on ollut autossani melko tasan vuoden ja ostin sen uutena. Mallinimeä en nyt muista.
Sääli sinänsä, meillä on ollut tähän asti muutamakin Blaukkari (90-luvun alkupuolen vehkeitä) jotka on toimineet kerrassaan mainiosti.
Se on myönnettävä kyllä, että ei tämän nyyisenkään radio-osa ole ollenkaan huono. Jos kohta W123:ssa olevan vm.-86 JVC "Giugiario design"-kasettimankan radio kepittää herkkyydessä ja häiriöttömyydessä Blaukkarin mennen tullen.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Mulla oli yks blaukkari ja toista ei kyllä tule. Uutena ostettu soitin kuumeni niin hirveän paljon, että levyt poltti sormia kun niitä soittimestä pois otti. Näyttö reistaili myöskin ja joku muukin vika siinä taisi olla.
Nykyään luotetaan isiliising Pioneeriin tai sit tuohon omaan ( ei kiinni olevaan
) Clarioniin.

Nykyään luotetaan isiliising Pioneeriin tai sit tuohon omaan ( ei kiinni olevaan

-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
no nyt sitten näyttö pimeni toimii välillä ja välillä ei on ehkä sen 1v vanhajamppav kirjoitti:mulla on vuojen vanha plaukkari, ja hyvin on pelannu.se on joku perusmalli tais olla san remo. työpaikan autossa on samanlainen eikä siinäkään mitään ole ollu.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Luen tämän siten, että ostat vuoden päästä Beckerinenduroman87 kirjoitti:kiitos vastanneille, täytyypi toivoa että kestäis edes vuoden, sitten vois ostaa oikein "kunnon" soittimen

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
HehTimo L. kirjoitti:Luen tämän siten, että ostat vuoden päästä Beckerin.

Tuon "uusvanhan" automme mukana tuli Becker ja sanottava on, että onpa hyvä soitin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Niin kuvistasi huomasin. Onko kyseessä GP 2237? Minulla olisi sellainen haussa.. tai sitten Mexico 2330+boksi tuohon uuteen tulokkaaseen... siinä kun on joku Sonyn rämpylä irroitettavalla etulevyllä+boksi.Ari66 kirjoitti:Tuon "uusvanhan" automme mukana tuli Becker ja sanottava on, että onpa hyvä soitin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Voitkin myydä sen rämpylä-sämpylän mulle, pilkkahintaan tietenkin. Tai sitten vaihdat keltaisiin etu + sivuvilkkuihin, saat vaikka 2 paria molempia + yhden risan 126:sen vilkun kaupanpäälle.Timo L. kirjoitti:...Sonyn rämpylä irroitettavalla etulevyllä+boksi...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]