Jari Ke kirjoitti:...Huuhteluun ei kannata käyttää muuta kuin sitä mitä säiliössäkin on eli ZH-M :ää...
Tuota pallit pitäis vaihtaa 87 vuoden w124 230TE:hen ja tuota litkun laatua ja määrää tässä ihmettelin.
Olen käsittänyt että tuo lukkoperä ja tasonsäätö käyttää samaa säiliötä ja nestettä.
Pumpuna toimii moottorin keulassa oleva mötikkä, eikä ohjaustehostin... eli siellä on siis eri neste kuin ohjaustehostimessa...
Motonetissäkin on pitkä liuta erinäistä litkua tarjolla (koitin saada noihin järkeä tuolta mersun listalta):
-Febi-ohjausvaihdeöljy 08972 keltainen 1l (MB 236.3) Ilmeisesti 'perus' ohjaustehostinneste.
-Febi-jousitusöljy 02615 keltainen 1l (MB 343.0) Tämä kuuluu tasonsäätöön, pallukoihin ja lukkoperään.
-Febi-jousitusöljy ??? keltainen 1l (MB 344.0) Tätä jos ohjaustehostin ja tasonsäätö samassa piirissä.
-Febi-ohjausvaihdeöljy ??? sininen 1l (MB 345.0) Ilmeisesti joku tuoreempien mallien ohjaustehostinlitku.
Mercedes-Benz Specifications for Operating Fluids (MB BeVo)
on kyllä vähän sekava tässä asiassa, mutta toki selkiintyy kun katsoo numerot noista purkeista mitä kaupataan...
Ja syvempi tarkastelu tosiaan kertoo että vastaavaa litkua on esim.
Castrol Vitamol ZH-M, eli lienee siis niin, että litra tai pari, mitä tahansa ZH-M tai vastaavaa, sopii melko varmasti
Edit: Ja on se pirulainen joka ne pallukat on tuonne sisälle survonut... väykyssä ovat niin paljon paremmin tyrkyllä.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.