w211 ruiskusuutin vuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

jahas lastutin ton w211-03 220 cdi:n digituningilla,mukavasti tuli kyllä potkua lisää,vaan kun nokkarustinki alkoi haistaa pian senperään kitkeränpuoleisia tuoksuja.tänään ruuvasin sitten suojat pois,niin jopavain oli 1 pytyn suutin valskannut, juuresta nähtävästi,elikkä ymmärtänyt jotta tiiviste olisi siinä.tietoa kellä missä tuon korjauttas oulunseudulla.kannattanee ilmeisesti vaihattaa sitten kaikki tiivisteet samalla.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Jolle »

hemppaveikko kirjoitti:jahas lastutin ton w211-03 220 cdi:n digituningilla,mukavasti tuli kyllä potkua lisää,vaan kun nokkarustinki alkoi haistaa pian senperään kitkeränpuoleisia tuoksuja.tänään ruuvasin sitten suojat pois,niin jopavain oli 1 pytyn suutin valskannut, juuresta nähtävästi,elikkä ymmärtänyt jotta tiiviste olisi siinä.tietoa kellä missä tuon korjauttas oulunseudulla.kannattanee ilmeisesti vaihattaa sitten kaikki tiivisteet samalla.
Eipä taida kannattaa vaihtaa muita jossei ne vuoda :thumbup:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

näinkin varmaan on jotta ei aivan riskitöntä ole tuo vaihtaminenkaa,taidan tosiaan vaihtaa tuon vuotavan ensin,jos muut pitää senperään niin olkoon niin.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja maketap »

veholla kannattaa vaihdattaa. itse vaihdatin noin 3 vuotta sitten c malliin, hintaa ei tullut kuin vaivaiset 140e
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hemppaveikko kirjoitti:näinkin varmaan on jotta ei aivan riskitöntä ole tuo vaihtaminenkaa,taidan tosiaan vaihtaa tuon vuotavan ensin,jos muut pitää senperään niin olkoon niin.
Ja sitä vaihtoa ei kannatta siirttää vaan vaihtaa sen heti(tai ei käytä autoa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jylppy »

maketap kirjoitti:veholla kannattaa vaihdattaa. itse vaihdatin noin 3 vuotta sitten c malliin, hintaa ei tullut kuin vaivaiset 140e
Kannattaa tehdä itse niin maksaa 1,22€ ja vähän vaivaa.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja maketap »

jylppy kirjoitti:
maketap kirjoitti:veholla kannattaa vaihdattaa. itse vaihdatin noin 3 vuotta sitten c malliin, hintaa ei tullut kuin vaivaiset 140e
Kannattaa tehdä itse niin maksaa 1,22€ ja vähän vaivaa.
niin vaihtaa itse ja katkaisee sen suuttimen sinne reikään jonka jälkeen vie veholle ja maksaa xxxx euroa :D
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

juurikin olen maketap linjoilla,miksi ottaa riskiä ite.antaa asentajien kohlata,menee firman piikkiin jos kämmi käy.sitäkun laittaa tommosen käytetyn pelin niin pitää varautua myös monenmoisiin remontteihin.eli ostohinta ei ole alkuunkaan se mikä lapussa liikkeessä lukee.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllähän tuossa vaara on että suutin katkeaa jos on vuotanut kauan ainut mitä kannattaa tehdä jos aikoo vaihtaa itse
niin kone kuumaksi ja koitaa irroitaa se kuumasta koneesta joka on aika paskamaista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Siis onko joku saanut suuttimen poikki? :shock: :o

Irtihän ne ei meinaa lähtee millään jos kauan ovat vuotaneet, mutta ei se mikään hehkutulppa oo...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kyl aika isoilla avaimilla saa melko kovaa vääntää et suuttimen saa poikki. Onkohan nyt tosiaan sekoitettu hehkuihin. Niitähän saa kyllä helposti poikki. Just eilen vaihdoin kahteen suuttimeen pohjatiivisteen ja en mä kyl kovin helposti voi uskoa et sellasen poikki saa.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Enpä muista että suoraan ylös päin suutinta kiskomalla olisi yhtään katkimennyt(sivuttain kampeamalla kyllä napsahtaa mutta niin kuulukin jos menee semosta tekemään)
noita suutimia on tullut iroteltua vaikka millä, punahekuiseksi lämmitämällä, raskaan kaluston pulttimyllyllä,
ja nähnyyt hiukan rajumpaakin irottelua pakun kohdalla suutimesta etupyörät ilmassa roikkumaan etukuormaajaan, välissä järeä massa vasara mitä sitten myös käytettin

Mutta se suunta on toisaan tärkeä ylös ei sivulle

hehkut katkeaa yleensä reikäänsä kun ajetaan risoilla vaikka kuinka pitkään,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Käy Wihelän Konepajalla.
Homma toimii :thumbup:
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

Laasoselle sain ajan ihan huomiseksi,liekkö vihelät lomilla kun ei puhelimeen vastanneet vai kiireitäkö lie.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja joskami »

Joskus se on vähän tiukassa, video kylläkin vääränmerkkisestä autosta mut idea selviää.. :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=e9kn3qG2g8A" onclick="window.open(this.href);return false;
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

hirvitti kattuakki.itellä tuossa käynnissä ollessa tuo suutin tussahtelee ja kokeilin kiristää lukituspulttia niin melkein kierroksen meni,mutta eipä paljo auttanut varmaan pohjatiiviste mennyt.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja pultia kun kiristelee niin...naps siten onkin hauskat...hommat
(varsinkin kun se pohjaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

juuri kävin hakeen marsun laasoselta,loppu tupsuttelut suuttimesta.pohjatiivisteen vaihdolla meni.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Kannattaa noin 500km:n ajon jälkeen kiristää se suuttimen kiinnityspultti uudestaan.
Käyttää sen auki ja vääntää uudestaan samaan momenttiin (7nm +90 astetta) niin huomaa että se menee noin varttikierroksen enemmän kiinni missä se oli.

Ei sen jälkeen tarvi murehtia 8)
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kiristys asteet on 90astetta+90astetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Momenttiavaimet on amatöörejä varten
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Loistavia neuvoja :lol:
CDI203 tietää momentit.
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Loistavia neuvoja :lol:
CDI203 tietää momentit.
ennen noita asteita ovat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

CDI203 kirjoitti:kiristys asteet on 90astetta+90astetta
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö) :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja xr »

JeremyH kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kiristys asteet on 90astetta+90astetta
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö) :wink:
se on merkki huolto lisänny ohjeistukseen toisen 90 astetta jälkeen päin
arvelleet varmaan jotta sitten alkaa pitämään paremmin
pulttihan on suoraan sanottuna naurettavan surkea
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö)
Sinulla on vanhaa tietoa, korjaamoiden pitää pysytellä ajan tasalla.
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JeremyH kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kiristys asteet on 90astetta+90astetta
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö) :wink:
Ainahan on hyvä kysyä...
Tuollta oikean ja vasemman korvan välistä, missä se on jo vuosia ollut "mistä lie sinne tarttunut" muiten joutavien
vähien tietojen/käytännössä kokeiltujen juttujen joukoon, ehkä tullut jokunen suutin vaihdeltua :)

se nm+90asatetta+90astetta
lisäksi putsaus, rasva, uusipultti, tiiviste prikka"oikean paksuinen" tarpeen mukaan tiiviste pinnan kunnostus ja jos tarkkoja ollan niin myös se painin haarukka pitäisi vaihtaa uuteen
dealer kirjoitti:
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö)
Sinulla on vanhaa tietoa, korjaamoiden pitää pysytellä ajan tasalla.
Jep ja koittaa myös muuten kehittyä, löytää ratkisuja onkelmiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

CDI203 kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kiristys asteet on 90astetta+90astetta
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö) :wink:
Ainahan on hyvä kysyä...
Tuollta oikean ja vasemman korvan välistä, missä se on jo vuosia ollut "mistä lie sinne tarttunut" muiten joutavien
vähien tietojen/käytännössä kokeiltujen juttujen joukoon, ehkä tullut jokunen suutin vaihdeltua :)

se nm+90asatetta+90astetta
lisäksi putsaus, rasva, uusipultti, tiiviste prikka"oikean paksuinen" tarpeen mukaan tiiviste pinnan kunnostus ja jos tarkkoja ollan niin myös se painin haarukka pitäisi vaihtaa uuteen
dealer kirjoitti:
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö)
Sinulla on vanhaa tietoa, korjaamoiden pitää pysytellä ajan tasalla.
Jep ja koittaa myös muuten kehittyä, löytää ratkisuja onkelmiin
No näin arvelinkin, ettei ole tuulesta temmattu.
Minulla on vain päivittämätön WIS vuodelta 2006 ja Autodata vuodelta 2004, joten päätin varmistaa momentit.
Onneksi en ole korjaamo-yrittäjä, olisin jo konkurssissa. Teen mitä huvittaa silloin kun huvittaa, ja se ei ole paljoa se.
(muut teetän ammattilaisilla ja onpa sitä joskus joutunut korjauttamaan itse aiheutettua lisä tuhoa) :oops:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JeremyH kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kiristys asteet on 90astetta+90astetta
Mistä nuo tuollaiset kiristys ohjeet on tempastu?
WIS sanoo että 7Nm ja sen jälkeen 90 astetta. (eli sormitiukkuus + reilu kääntö) :wink:
En nyt tarkistanut mutta kuinkas vanha WIS sinulla on, muistelisin että WIS:issä olisi tuo uusi ohje nykyisin, ainakin pitäisi olla.

Edit: myöhemmissä viesteissähän tuo versiotieto olikin sanottu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

ja jos tarkkoja ollan niin myös se painin haarukka pitäisi vaihtaa uuteen
Näin, ja ainakin jonkin ohjeistuksen mukaan myös suutinputki olisi uusittava aina jos se joudutaan irrottamaan ... ei ole kyllä sitä ohjetta tullut noudatettua.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin