W124 Street-Turbo -->606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
erppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 24.11.2010 14:25

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja erppe »

Laittakaa sinne bensan kiekkamittari. Joskus mittailin oskilloskoopilla ja signaaligeniksellä että saattas saaha kohilleen :shock:
MIttailujen tuloksena-> bensan kiekkamittari tarvii noin 1/30 dieselin vastaavasta pulssimäärästä näyttääkseen samaa lukemaa ja mittarin takana näkyvillä olevasta säätöruuvistahan sen voi hienosäätää. Itse ainakin kokeilisin... Voi olla jopa suoraan sopiva, kun luulisin että bensassa tuo pulssimäärä on juurikin 6/kierros. Siis kuussylinterisessä...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja napa »

erppe kirjoitti:Laittakaa sinne bensan kiekkamittari. Joskus mittailin oskilloskoopilla ja signaaligeniksellä että saattas saaha kohilleen :shock:
MIttailujen tuloksena-> bensan kiekkamittari tarvii noin 1/30 dieselin vastaavasta pulssimäärästä näyttääkseen samaa lukemaa ja mittarin takana näkyvillä olevasta säätöruuvistahan sen voi hienosäätää. Itse ainakin kokeilisin... Voi olla jopa suoraan sopiva, kun luulisin että bensassa tuo pulssimäärä on juurikin 6/kierros. Siis kuussylinterisessä...
3/kierros...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Siistin näkönen toteutus.

Ei sitä pakopainelähtöä lämmön takia kierrätetä, vaan tärinän. Jos sulla on pidemmästi rautasena putkea ja kunnolla sitte korissa kiinni, niin täräjää ittesä poikki. Ku siihen laitetaan se pari kertaa ympäri pientä kehää myöten, niin auttaa kummasti tärinään. On toki sen lämmönki kans tekemistä, mutta harvoin se kovin kauas johtuu... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
erppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 24.11.2010 14:25

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja erppe »

napa kirjoitti:
3/kierros...
Joo, voipi tosiaan olla ettei säätövara riitä mittarissa. Mittarin takana olevalla säätöpotikalla vois tuon ehkä saaha säädettyä, jos säätöalue riittäs. Ainakin nelisylinterinen->kuusisylinterinen riittää säätö kevyesti, toiseen suuntaan en tiiä... Käsittääkseni tuo potikka vaan säätää ns. mittarin herkkyyttä, eli vaikuttaa tasaisesti koko kierroslukualueen läpi. (Vaihettiin joskus bensan mittaritauluja dieseliin niin tuli kokeiltua.)
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

ei tuo putki tosiaan kyllä lämpene nimeksikään ja nyt se on vedetty suoraks n.1m ja vähän tuettu metallinippusiteellä jää sopivasti piiloonkin.
ja mulla ois kyllä tollanen käyttämätön diiselin mittari hyllys joka kytkettii muistaakseni W napaan mutta ois vaan kiva tuo alkuperänen saada pelaa viittis hirveesti reijittää tuota koelautaa :roll: pitää koittaa jos tuollasen kulmavaihteenkans sais porattuu lohkoon tuo reijän ku laatikon tiputtaa

mutta vielä ois vähän tekemistä.
-uusi pakosarjan tiiviste tuli tänään nyt kasattu vanhalla joka on saanu jo kipeetä vuotaa..
-sähköflektit ja siihen liittyen mihin sijoitan termostaatti kytkimen ja mitä kytkintä näissä olette käyttäneet ? entä riittääkö nuo alkuperäiset ilmastoinnin puhaltimet kun ne kytkee imemään ? vai suosiolla jotain muuta? mitä ?
-laatikkoon pitäs jostain saada rahat kasaan
-renkaita pitäs ostaa :wink:
-ja laatikon jäähdytin

siinä ois ainakin aluks puuhaa.. :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Yksinkertaisinta on laittaa flektin termostaattikytkin sinne alavesiletkun tienoolle, vaikka letkuun laittaisi semmosen bilteman anturipätkän, tai jos on kustomjäähdytin niin sinne alareunaan. Kun koko jäähdytin alkaa olla kuumana flekti käynnistyy. Mulla taitaa olla OM601:ssä 90 asteinen kytkin, tosin siihenkin on sitten tulossa lämpöanturi ja portaaton kierrosluvun säätö, hifistellään hifistellään :ugeek:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Eikö ilmanmuuta niippäin, että kanteen se termostaatti? Biltemasta saa oikeilla jengoilla olevaa termostaattia, niin yhteen kannen kuusiokolonipukkaan se kiinni. Minen välitä ajatuksesta, että jossain tilanteessa kun syylärin läpi mennyt vesi on 90 astetta, niin kannessa se voi olla aivan jotaki muuta, ja flekti lähtee sitte vasta käyntiin ku on liian myöhästä. :cry:

Miten muutes, kannattaako flektiä pyörittää tiellä ajettaessa? Eli vaikka 80-100km/h vauhissa, nopeuttaako se ilman virtausta vai hidastaako? Mää en oikeen oo saanu päähäni minkäänlaista kuvaa että kumminpäin se on, kun ilmavirta tulee jo valmiiks edestäpäin... :crazy:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kummeli kirjoitti:Miten muutes, kannattaako flektiä pyörittää tiellä ajettaessa? Eli vaikka 80-100km/h vauhissa, nopeuttaako se ilman virtausta vai hidastaako? Mää en oikeen oo saanu päähäni minkäänlaista kuvaa että kumminpäin se on, kun ilmavirta tulee jo valmiiks edestäpäin... :crazy:
Ei kait sitä kannata turhaan pyöritellä matka-ajossa, kuluu vaan laakerit :lol: Miksi edes pitäis olla päällä jos lämpömittari ei nouse normaalia ylemmäs, ja jos taas matka-ajossa tekee sen niin jossain muualla on vikaa kun flektissä...
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No tottapahan tuokin... :think:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja napa »

Kummeli kirjoitti:Eikö ilmanmuuta niippäin, että kanteen se termostaatti? Biltemasta saa oikeilla jengoilla olevaa termostaattia, niin yhteen kannen kuusiokolonipukkaan se kiinni. Minen välitä ajatuksesta, että jossain tilanteessa kun syylärin läpi mennyt vesi on 90 astetta, niin kannessa se voi olla aivan jotaki muuta, ja flekti lähtee sitte vasta käyntiin ku on liian myöhästä. :cry:
ei, ei ja ei... vaan alavesiletkuun tai syylärin alaosaan, niin silloin letti pyörii juuri silloin kun tarvitaan... ajatusta taas hieman peliin, kun rakennetaan...

kannessa lämpö voi olla "vain" 80 C ja kuuma vesi virtaa syylärin läpi, ilman että siitä yritetään johtaa lämpöä pois (esim. parkissa...)-> pian on sitten joka paikka kiehumispisteessä olevaa vettä täynnä ja kansipahvi/kansi sanoo poks. :thumbdown:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dieselmersun kannessahan lämpötila nousee talvellakin ihan hetkessä sinne 80 asteeseen vaikka vielä ei ole minkäälaista jäähdytystarvitta jäähdyttimellä, pikemminkin päinvastoin, pitäisi jäähdytin pitää tukkeessa että kone lämpenee.

Sitten kun jäähdyttimestä ulostuleva vesikin alkaa olla hottia niin on aika puuttua peliin sähköisin keinoin, kuten edellä todettu. Mulla on tosin semmoinen käynyt mielessä, että voisi flektit lähteä käyntiin jos auto seisoo pitkään (20+ sekuntia)...joskus tuli seisottua forssan piknikin jonossa ja mittari senkun nousee ja ukolla otsasuoni pullistuu.

Mielenkiintoista informaatiota saa paukkupakkasilla kun laittaa sinne alavesiletkuun lämpömittarin :shh:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

napa kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Eikö ilmanmuuta niippäin, että kanteen se termostaatti? Biltemasta saa oikeilla jengoilla olevaa termostaattia, niin yhteen kannen kuusiokolonipukkaan se kiinni. Minen välitä ajatuksesta, että jossain tilanteessa kun syylärin läpi mennyt vesi on 90 astetta, niin kannessa se voi olla aivan jotaki muuta, ja flekti lähtee sitte vasta käyntiin ku on liian myöhästä. :cry:
ei, ei ja ei... vaan alavesiletkuun tai syylärin alaosaan, niin silloin letti pyörii juuri silloin kun tarvitaan... ajatusta taas hieman peliin, kun rakennetaan...

kannessa lämpö voi olla "vain" 80 C ja kuuma vesi virtaa syylärin läpi, ilman että siitä yritetään johtaa lämpöä pois (esim. parkissa...)-> pian on sitten joka paikka kiehumispisteessä olevaa vettä täynnä ja kansipahvi/kansi sanoo poks. :thumbdown:
No tuota, mitäs mää sitte sanoin erilailla? Mulla vaan ideana, että kannen lämpö on enemmän ku siellä alavesiletkussa. Eli jos jo jäähdytetty vesi on 90 C, niin mitä se sitte on sen elämää suuremman syylärin yläpäässä?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jokos olet miettinyt tämän silleen, että ei kannesta :thumbup: Ainoa paikka on tosiaan jäähdyttimen poistopuolelta, ei ehkä ihan paluu letkusta mutta aika läheltä sitä..
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

noniin eli laatikko rykästiin eilen pois ja nyt ois uusi vahvistettu tilassaan vielä ku roiskastaan loput rojut konttiin ni huomenna päästään tekemään testejä..
toivottavasti ois kuuma päivä ni pääsis todella testaa miten toi jäähdyttää elikkä nyt kokeillaan ensin alkuperäsillä ilmastoinnin sähköflekteillä ja pelkällä nappi kytkennällä riittääkö nuo flektit alkuunkaan pitää lämpöjä kurissa sitten tehdään alavesiletkuun termostaatti kytkimelle nippa katotaan miten lämmöt sit pysyy kurissa ja sit mietitään lisää? vai pitäskö mun tehdä tupla kytkimet ylös ja alas samantien ?
miltä kuulostaa ?

asiaa hetken pohdin meneekö se suunnilleen näin? elikkä jos anturi siaitsee YLÄvesiletkussa--> flekti lähtee pyörimään kun vedenlämpö nousee vaikka 85' ja siitä ylöspäin -->vesi tulee jäähdytettynä termostaatille joka aukeaa 80:ssä asteessa--> vedenlämpö pysyy viileämpänä eikä näin ollen aukea eikä vesi pääse kiertää--> vedenlämpö vaan jatkaa nousemistaan --> poks ? :think:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kai näitä tarvitse niin kovin vaikeasti miettiä :roll:

Flekti lisää ilmanvirtausta jäähdyttimen läpi silloin kun auto ei liiku, muuten se on turha kapine. Kun jäähdyttimen jäähdytyskapasiteetti ei riitä auton seisoessa paikallaan jäähdyttimestä ulos tuleva vesi alkaa lämmetä lähestyen 90 astetta, silloin aletaan lisäämään ilman virtausta jäähdyttimen läpi sähköflektillä. Liian pientä jäähdytintä ei voi korvata lisäämällä flektejä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

noniin tän illan testit ois paketissa eli uudet renkaat on kankailla. saatiin vielä tohon alkuillan lämpöön tehtyy testejä normaali ajon jälkeen annettiin käydä paikallaan ja lämmöt pysyy kokoajan 83 asteessa. ajossa pysyy 83 asteessa ja nousee 90 kun ajaa vähän sporttisemmin eli nyt flektit on kytketty pelkästään napilla hyvin tuntus toimivan.
laatikko pelaa hyvin ainut että vähän näyttäs vuotavan huomen viel montulle ja tiivistellään ja vähän säädetään vaihtaa turhan ylhäällä näin normaali ajossa eli vaijerii löysemmälle :problem:

mutta sitten ton driftaamisen kans onki ongelma ku noi kumit kuluu se ei haittaa mut lämmöt nousee melkee samantien sinne 100 pintaa ei tietenkää saa ilmavirtaa nii paljonku normaali ajos mutta ei paljoo korkeemmalle uskaltanu antaa niitten nousta..
kysymys kuuluukin onko mulla silti liian tehottomat flektit vai millä lähen jäähdytystä parantaa ? voiko toi mittari olla rikki ku vanhallaki koneella ne nous melkee samantien tappii ku vähän koitti pelleillä sadekelillä ? eikä auta vaikka hakkaa koelautaa välillä se nykii siinä.. :lol:
sit vielä muita tietoja jotka kans vaikuttaa: pakuputki 3" 1 vaimentimella isompi ei mahdu pakosarjan ohi, ahtoputket 2.5" imusarja vaihtuu vielä plenium sarjaksi kunhan se on valmis, ahtopaine on hillitysti n.1.3 barii pakopaine piikittää 2 bariin laskee sit hieman. eli nyt on 16 pesä kiinni. herääkyllä ihan sopivan alhaalta mutta sladiin pääsyyn pienemmästä nopeudesta on vähän kehnohkoa tietenki vielä vähän hakemista uudella kokoonpanolla.. saako ton laatikon säädettyy silleen että se heittäs ykköselle ku nyt se ei tunnu ku satunnaisesti liikkeelle lähdös lähtevän ykkösellä ja sitten kyllä saa aika rivakankin lähdön
harmittaa kyl toi pakosarja ajattelin tossajo vääntää uuden josnyt enstalveen asti pärjäis tolla ja sit tehda evo 2 :think:
rajapaine säätimen tilasin ni saa viel vähä nopeemmin ahdot nousee, pitää varmaa ottaa jotai videoo ku saadaan kaikki pelaa :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja napa »

TDi kirjoitti:saako ton laatikon säädettyy silleen että se heittäs ykköselle ku nyt se ei tunnu ku satunnaisesti liikkeelle lähdös lähtevän ykkösellä...
laatikon saa muokattua sellaiseksi, että se lähtee aina ykkösellä, mutta en nyt näin aamusta muista, että mikä venttiili se oli mikä pitää kasata uuteen järjestykseen venttiilipöydässä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:Jokos olet miettinyt tämän silleen, että ei kannesta :thumbup: Ainoa paikka on tosiaan jäähdyttimen poistopuolelta, ei ehkä ihan paluu letkusta mutta aika läheltä sitä..
En, ma ei vaan ymmarra... :wtf:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Onkos kummelimies ikinä nähny tehtaan jäljiltä flektin termaria kannessa? Taitaa vaan aina löytyä syylärin kylmästä päädystä, eikö vain?
Kylmään päätyyn/alavesiletkuun asennettuna termari käynnistää flektin silloin kun sitä tarvitaan eli syyläriltä koneeseen palaava vesi on liian kuumaa jäähdyttääkseen konetta.
bätmän
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 03.06.2011 21:51
Paikkakunta: Gotham

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja bätmän »

Missä teholukemissa 606:sessa parhaillaan tällähetkellä mennään?
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nii mutta sehän siinä onki, ei mua kiinnosta sen palaavan veden lämpötila, vaan kannen lämpötila. Kannen lämpötilan noustessa lähemmäs sataa voi paluupuolella olla jotain 50, eli kone kiehahtaa ennenku flekti on kerenny pyörähtää. Mutta tietysti tilanne voi olla sama, vaikka flekti pyöriskin. Eli syyläri ei kerkiä jäähdyttää vettä kun lämmöt nousee äkkiä... Tiedä sitten... Ja jos ei muusta kun flektin kulumisesta oo kyse tai turhaan pyörimisestä, niin laitan sen termarin kantee, yhä vieläkin. :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

bätmän kirjoitti:Missä teholukemissa 606:sessa parhaillaan tällähetkellä mennään?
en osaa sanoo mitä tolla 1.3 barilla irtoo ? kyllä se tuntuu huomattavasti pirteemmältä ku vanha kone :clap:
oisko se jotain lähemmäs 300 hp ? no vähän lisää tulossa kunhan täsnyt saadaan kaikkee pientä laiteltuu ei mitään pommia viittis tehdä kuitenkin käyttöautona pysyttävä :roll:
tohon jäähdytykseen olisi kiva panostaa kun saa vähän ylimäärästä rahaa kasaan.. eli onko se käytännössa mahdollisimman iso syyläri ja hyvät flektit ? laatikolle myös öljynlauhari rakennettava.
tuli vaa mieleen että 603 vakiona ottaa kannesta flektin ohjauksen mutta onhan lisänä visko :wtf:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kummeli kirjoitti:Nii mutta sehän siinä onki, ei mua kiinnosta sen palaavan veden lämpötila, vaan kannen lämpötila. Kannen lämpötilan noustessa lähemmäs sataa voi paluupuolella olla jotain 50, eli kone kiehahtaa ennenku flekti on kerenny pyörähtää. Mutta tietysti tilanne voi olla sama, vaikka flekti pyöriskin. Eli syyläri ei kerkiä jäähdyttää vettä kun lämmöt nousee äkkiä... Tiedä sitten... Ja jos ei muusta kun flektin kulumisesta oo kyse tai turhaan pyörimisestä, niin laitan sen termarin kantee, yhä vieläkin. :D
Aamen

ei vain jaksa enempää
TDi kirjoitti:tohon jäähdytykseen olisi kiva panostaa kun saa vähän ylimäärästä rahaa kasaan.. eli onko se käytännössa mahdollisimman iso syyläri ja hyvät flektit ? laatikolle myös öljynlauhari rakennettava.
Myös moottoriöljyn jäähdytintä unohtamatta, männät jäähtyvät öljyllä, ei vedellä (yleensä :twisted: )
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

nyt vastaku on ruvennu tottuu tuohon koneeseen ni huomaa selvästi että ei saa tarpeeksi naftaa tänään temppuili aika selvästi eli 2lla ku kiihdytti loppuun saakka ni se rupee röpeltää ja puutuu sit 3 se ei meinaa jaksaa ollenkaa lähtee miettii taas hetken ja sit se taas lähtee ja soppaloppuu yläkierroksille ja samahomma nelosella sitten taas jos ajaa 3:sella jonkun aikaa tasanopeutta ja lähtee kiihdyttää ei mitään ongelmia kerää hyvin täydet kiekat.
ja tänään vielä ku 2:sella tein reippaan kiihdytyksen sitte päästin kaasun risteukseen ja kun piti lähtee ni ei ottanu kierroksii kävi kyllä tyhjäkäyntii ilman kaasua mutta keräs varmaa linjat täytee ja sit lähti parinsekunninpäästä normaalisti
eli nyt pitäs varmaa jotai siirtopumppuu viritellä niin kuin paljon sinne pumpulle saikaan laittaa painetta onko 1bari sellanen maksimi ? kaikki suodattimet on vaihdettu
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tärkeintä on sen koko linja siirtokapasiteetti, ei vältämättä pelkkä paine ruiskutuspumpun juuressa. Kun linja on kunnossa pysyy se painekkin riittävänä.

Neste kun ei purustu kasaan niin paineella ei sitä ainetta voi sinne mitenkään varastoida.

Meinaatko laittaa sähköisen pumpun vai pitäydytkö vakiossa ?

Teet kummin vain niin alkuperäiset letkut ja putket tankilta pois, alkuperäinen suodatin(jalka) pois ja suurempaa silalle. Yksikään banjoliitin ei saa olla siellä tulppana linjassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

aivan onhan tostakin ollu puhetta pitääkin laittaa nuo linjat kuntoon mulla on joku iso suodatinjalka tuplasuodattimilla pitää tutkii jos siitä sais tehtyy. mut joo sähköpumpulla ei tiedä missäkunnos tuo alkuperänen on.
joku iso tuottonen ruiskun bensapumppu ja paineensäädin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sitä on kanssa joskus arvuuteltu soveltuuko tietyt sähköpumput dieselin pumppaamiseen, kannattaa varmaan kysellä sovelias merkki noilta kellä sellainen on toimivana pellin alla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Nii mutta sehän siinä onki, ei mua kiinnosta sen palaavan veden lämpötila, vaan kannen lämpötila. Kannen lämpötilan noustessa lähemmäs sataa voi paluupuolella olla jotain 50, eli kone kiehahtaa ennenku flekti on kerenny pyörähtää. Mutta tietysti tilanne voi olla sama, vaikka flekti pyöriskin. Eli syyläri ei kerkiä jäähdyttää vettä kun lämmöt nousee äkkiä... Tiedä sitten... Ja jos ei muusta kun flektin kulumisesta oo kyse tai turhaan pyörimisestä, niin laitan sen termarin kantee, yhä vieläkin. :D
Aamen

ei vain jaksa enempää
TDi kirjoitti:tohon jäähdytykseen olisi kiva panostaa kun saa vähän ylimäärästä rahaa kasaan.. eli onko se käytännössa mahdollisimman iso syyläri ja hyvät flektit ? laatikolle myös öljynlauhari rakennettava.
Myös moottoriöljyn jäähdytintä unohtamatta, männät jäähtyvät öljyllä, ei vedellä (yleensä :twisted: )
Heiheihei, meinaako modea alkaa vanhuus painamaan vai mikset jaksa? Laita nyt hyvä mies yv:nä edes selvitystä, jos et yleisellä palstalla viitti kertoa... :wtf:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kaikki tarvittava tieto on jo kirjoitettu edellä, jos se ei kelpaa niin jokaisella on oikein tehdä omalla tavalla ja tyylillä. Se on jopa suotavaa ja siitä saa rispektiä kun tekee oman tyylisen eikä kopioi kaikkea valmiina.

Allekirjoittanut väsynyt mode laittaa flektin ohjauksen jäähdyttimen alalaitaan edelleen...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ihan sama missä lämpötunnistimet sijaitsee kunhan kytkeytymislämpötilat on oikein.
Vastaa Viestiin