C107 450 SLC -75
C107 450 SLC -75
Moro!
Osui tuossa silmään nettiautossa kyseinen pirssi ja alkoi kieltämättä kovasti houkuttamaan; http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slc/4017831
Alkoi tuossa mietityttämään kuinka originaali auto on. Onko tuollaista kaksiväristä maalausta ollut saatavilla ko. automalliin? Penkit eivät vissiinkään ole alkuperäiset. Autosta puuttuu ainakin käsittääkseni rekisterikilven aluspellit. Onko nopealla katsomalla autossa muita "puutteita?
Osui tuossa silmään nettiautossa kyseinen pirssi ja alkoi kieltämättä kovasti houkuttamaan; http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slc/4017831
Alkoi tuossa mietityttämään kuinka originaali auto on. Onko tuollaista kaksiväristä maalausta ollut saatavilla ko. automalliin? Penkit eivät vissiinkään ole alkuperäiset. Autosta puuttuu ainakin käsittääkseni rekisterikilven aluspellit. Onko nopealla katsomalla autossa muita "puutteita?
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
SumuvalotSlougan kirjoitti:Onko nopealla katsomalla autossa muita "puutteita?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: C107 450 SLC -75
Muistaakseni tuollaista kaksiväristä maalausta on ollut orkkiksena saatavana (ei 100% varma tieto). Kuskin penkin selkänoja näyttää jotenkin muodottamalle; penkissä voi olla siis laitettavaa.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: C107 450 SLC -75
Mukavan näköinen autohan tuo on.
Sisustassa on tehty jotain kun kojelauta on musta mutta penkit ja oviverhoilut beige. Veikkaan että alkuperäinen sisusta on musta. Penkin verhoilu ei ole alkuperäisen mallin mukainen. Kaksisävymaalauksia on ollut 70-luvulla mutta vaikea sanoa onko tuo lähtenyt tehtaalta sellaisena. Kantakortissa on tieto.
Keskikonsolissa on ylimääräinen nappi hazardin vasemmalla puolella.
Koska on ollut omistajalla 20 vuotta niin varmaan osaa hyvin kertoa mitä autolle on tehty.
Eipä tuo hintakaan minusta 100% orggisauton tasolla ole.
Sisustassa on tehty jotain kun kojelauta on musta mutta penkit ja oviverhoilut beige. Veikkaan että alkuperäinen sisusta on musta. Penkin verhoilu ei ole alkuperäisen mallin mukainen. Kaksisävymaalauksia on ollut 70-luvulla mutta vaikea sanoa onko tuo lähtenyt tehtaalta sellaisena. Kantakortissa on tieto.
Keskikonsolissa on ylimääräinen nappi hazardin vasemmalla puolella.
Koska on ollut omistajalla 20 vuotta niin varmaan osaa hyvin kertoa mitä autolle on tehty.
Eipä tuo hintakaan minusta 100% orggisauton tasolla ole.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: C107 450 SLC -75
Omassa SLC:ssä muuten samanlainen nappi: sähköantennin kytkin. Oli muuten tuo auto mennyt jo kaupaksi.Matti R kirjoitti: Keskikonsolissa on ylimääräinen nappi hazardin vasemmalla puolella.
.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: C107 450 SLC -75
Eikös antennin kytkin ole radion yläpuiolella ? Takalasin lämppärin vieressä.B.Ewing kirjoitti:Omassa SLC:ssä muuten samanlainen nappi: sähköantennin kytkin. Oli muuten tuo auto mennyt jo kaupaksi.Matti R kirjoitti: Keskikonsolissa on ylimääräinen nappi hazardin vasemmalla puolella.
.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: C107 450 SLC -75
Itellä tämä nappi on selvästi jälkiasennus, joten voi varmaan ko. autossa toimittaa mitä virkaa tahansa. Itse asiassa samanlainen vipu löytyy ratin alapuolelta, noin oikean polven kohdalta. Toistaiseksi ei ole selvinnyt mitä siitä tapahtuu, ilmeisesti ei mitään. Radion yläpuolella taas ei mulla ole mitään nappia, paitsi se lämppäri.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: C107 450 SLC -75
Kiitoksia vastauksista. Auto on joo mennyt kaupaksi, kun sen verran kiinnostuin, että kävin eilen katsomassa ja tarttuihan se sieltä matkaan.
Auto vaatii pientä fiksausta, mutta heti kun ehtii niin pitää tehdä ns. vikalista autosta. Tarkoitus olisi sitä nyt vähitellen alkaa kunnostamaan.
Eli mielelläni otan lisää kommentteja autosta. Kuviakin laitan, kun ehdin.
Auto vaatii pientä fiksausta, mutta heti kun ehtii niin pitää tehdä ns. vikalista autosta. Tarkoitus olisi sitä nyt vähitellen alkaa kunnostamaan.
Eli mielelläni otan lisää kommentteja autosta. Kuviakin laitan, kun ehdin.
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
Onnittelut, olishan se pitänyt arvata, että itse kävit sen hakemassa! Kertoilehan mitä laitettavaa löytyy.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: C107 450 SLC -75
Lykkyä! Onko tuo tavallinen hansablau vai metalli-magnetitblau? Minusta tuo harmaa alaosa on jälkikäteen maalattu. Tosin asian voit tarkistaa kantakortista kohdista "Lack 1" ja "Lack 2". Joissakin on voinut olla SA-listassa koodi 513. Harmaa alaosa (kylläkin tummempana) tuli muoti-ilmiöksi, kun alumiinimoottorinen 450 SLC 5.0 esiteltiin malliston huipulle takaspoilereineen v. 1978. Siinä harmaa alaosa oli lähteestä riippuen vakiona (paitsi mustassa ja antrasiitissa) tai erikseen tilattavissa. Sävy on joka tapauksessa 115 neutralgrau-metallic.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: C107 450 SLC -75
Tuo on maalattu joskus +20 v sitten uudestaan (ennen kuin edellinen omistaja oli sen ostanut), jolloin siitä on tehty kaksivärinen ja entinen deep blue väri muutettu metalliväriksi. Jossain vaiheessa tarkoitus olisi laittaa takaisin orkkis väriinsä. Auton edellinen omistaja oli ostanut auton Ruotsista.
Pitää tuo kantakortti käydä Veholta tilaamassa, kunhan saan auton omiin nimiini laitettua tällä viikolla.
Kunhan saan joskus tuon VIN-koodin lukijan auki niin pitää yrittää selvittää alkuperäisiä sisusten värejä. Sisäkatto autossa on valkoinen (tosin alkaa olla osin jo rusahtava...).
Kuvia yritän postailla myös tällä viikolla.
Pitää tuo kantakortti käydä Veholta tilaamassa, kunhan saan auton omiin nimiini laitettua tällä viikolla.
Kunhan saan joskus tuon VIN-koodin lukijan auki niin pitää yrittää selvittää alkuperäisiä sisusten värejä. Sisäkatto autossa on valkoinen (tosin alkaa olla osin jo rusahtava...).
Kuvia yritän postailla myös tällä viikolla.
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
Kantokortin osasiahan voi löytää autosta, esim. istuinten rungoista tai sisältä, takakontin "katosta" ym.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: C107 450 SLC -75
Nyt olis tarkotus alkaa vähitellen käynnistelemään auton korjausta ja tarkoitus olisi lähteä liikkeelle vuotavasta takapöntöstä.. korjaus, kun ei ole kuulemma enää kannattavaa niin pitäisi hankkia uusi takapönttö.. Kannattaako samalla hankkia kokonaan uusi putkisto vai pistää vain tuo takapönttö uusiksi?
Onko muita hankintapaikkoja kuin ebay.de ja sls-shop.de?
Ilmastoinnista on myös ainakin kaasut loppu, niin mikä olisi järkevin tapa lähteä sitä hoitamaan.. lyödä vain aineet sisään ja katsoa toimiiko ja miten pitkään vai kannattaisiko ensiksi vaihtaa letkut uudempiin ja laittaa vasta sitten aineet sisään?
Onko muita hankintapaikkoja kuin ebay.de ja sls-shop.de?
Ilmastoinnista on myös ainakin kaasut loppu, niin mikä olisi järkevin tapa lähteä sitä hoitamaan.. lyödä vain aineet sisään ja katsoa toimiiko ja miten pitkään vai kannattaisiko ensiksi vaihtaa letkut uudempiin ja laittaa vasta sitten aineet sisään?
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
Kannattais varmaan imaista systeemi alipaineen puolelle ja katsoa imeeko se ilmat takas sisaan.
" EP-90 Tosimiehen partavesi"
Re: C107 450 SLC -75
Kysäise pakoputkea myös http://www.mersupurkaamo.fi" onclick="window.open(this.href);return false; , voi löytyä uusi osa tai hyväkuntoinen käytetty alkuperäinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: C107 450 SLC -75
No nyt tuli autoon vähän käyntiongelmaa.. illalla käynnistin koneen lämpimänä, niin kävi todella epätasaisesti ja ilman kaasua ei pysynyt lainkaan käynnissä. Tehot katosivat käytännössä kokonaan ja meno oli oikein kunnolla nykivää. Päästeli myös mustaa savua, kun antoi kaasua. Bensa haisi oikein vahvasti, kun pysäytti auton. Aiemmin kylmänä käynnistäessä auto kävi suht normaalisti; ei nykinyt, ei savuttanut, mutta tehot olleet kyllä muutenkin hieman kateissa ja bensa haissut pysäyttäessä. Käynti tuntui vähän siltä kuin kävisi koko ajan todella rikkaalla.
Huomenna (tai siis tänään) pääsee päivällä katsomaan ja purkamaan autoa paremmin, että mikä siinä voisi olla vialla. Ideoita mistä vikaa voisi tarkemmin lähteä etsimään?
Huomenna (tai siis tänään) pääsee päivällä katsomaan ja purkamaan autoa paremmin, että mikä siinä voisi olla vialla. Ideoita mistä vikaa voisi tarkemmin lähteä etsimään?
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
Helpoimmillaan voisi olla joku/jotkut tulpanjohto löysällä.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: C107 450 SLC -75
Eilen käytiin tulpanjohdot läpi ja ainakin kaksi oli pimeänä.. osittain pätkiminen siis voisi johtua siitä. Kunhan Alfameriltä tilattu korjausopas saapuu, niin pitää tutkia vielä vähän lisää. Mutta tulpanjohtoja pitää siis alkaa metsästämään ainakin näin alkuun.
Pakoputken keski- ja takapöntön tilasin ebaystä, kun muualla oli eioota tai paljon kalliimpaa.
Pakoputken keski- ja takapöntön tilasin ebaystä, kun muualla oli eioota tai paljon kalliimpaa.
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
Sopisikohan 560 SEC tulpanjohdot. Vaihdoin omani uusiin kun epäilin käyntihäriöitä mutta ei auttanut asiaan... oli laihalla seos. Voi olla että nuo on orkkikset, eli vuodelta 1987 mutta saattaahan ne olla joskus vaihdettukin. Eli ne joutais kiertoon jos joku vaan tarviiSlougan kirjoitti:Eilen käytiin tulpanjohdot läpi ja ainakin kaksi oli pimeänä.. osittain pätkiminen siis voisi johtua siitä. Kunhan Alfameriltä tilattu korjausopas saapuu, niin pitää tutkia vielä vähän lisää. Mutta tulpanjohtoja pitää siis alkaa metsästämään ainakin näin alkuun.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C107 450 SLC -75
Kiitos tarjouksesta Karra, mutta on jo tulossa tulpanjohdot (kun halvalla sai). Jos ne eivät sovi, niin olen yhteydessä!
Ja lupailin niitä kuvia niin tässä niitä olisi: http://imageshack.us/g/146/img2682b.jpg/
Ja lupailin niitä kuvia niin tässä niitä olisi: http://imageshack.us/g/146/img2682b.jpg/
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: C107 450 SLC -75
Valokuvissa imuilman lämpötila-anturin johto on irti, sen paikka on ilmanputsarin torven kyljessä. Ei se noita ongelmia yksinään aiheuta mutta kannattaa laittaa kuntoon.Slougan kirjoitti:No nyt tuli autoon vähän käyntiongelmaa.. illalla käynnistin koneen lämpimänä, niin kävi todella epätasaisesti ja ilman kaasua ei pysynyt lainkaan käynnissä. Tehot katosivat käytännössä kokonaan ja meno oli oikein kunnolla nykivää. Päästeli myös mustaa savua, kun antoi kaasua. Bensa haisi oikein vahvasti, kun pysäytti auton. Aiemmin kylmänä käynnistäessä auto kävi suht normaalisti; ei nykinyt, ei savuttanut, mutta tehot olleet kyllä muutenkin hieman kateissa ja bensa haissut pysäyttäessä. Käynti tuntui vähän siltä kuin kävisi koko ajan todella rikkaalla.
Huomenna (tai siis tänään) pääsee päivällä katsomaan ja purkamaan autoa paremmin, että mikä siinä voisi olla vialla. Ideoita mistä vikaa voisi tarkemmin lähteä etsimään?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: C107 450 SLC -75
Ahaa! Kiitoksia tiedosta! Laitetaan korjauslistalle.Valokuvissa imuilman lämpötila-anturin johto on irti, sen paikka on ilmanputsarin torven kyljessä. Ei se noita ongelmia yksinään aiheuta mutta kannattaa laittaa kuntoon.
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)