e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja mtt »

Huomasin tuossa ajossa, että rauhallisesti liikkeelle lähtiessä 1-vaihteella tulee kevyt nykäys. Tuntuu välillä kuin kytkisi 2-vaihteen silmään, mutta kyllä se myös 1-pakkovaihteella saman tekee. Välillä kylmänä vaihtaessa tapahtuu reilumpikin nykäisy... Takuuta olisi vielä hetki jäljellä, joten olisi hyvä tietää, että onko kyseessä ominaisuus vai vika. Tuo kevyt nykäys ei ole häiritsevä, mutta jos enteilee turbiiniremppaa, niin sais takuuseen ehken väännettyä sen vielä.
Lootaöljyt vaihdettiin huuhtelemalla viime kesänä ja glykolitesti tehtiin. Niiden osalta ok... Tuli myös mieleen, että josko olisi pieni öljyvaje...
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista öljyt
Enne turbin remontia vaihtaa sen lukkoa ohjaavan solenoidin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja mtt »

joo näin täytyy tehdä. kyb-venttiili menee vaihtoon. en jotenkin usko turbiiniin, koska ei mitään tärinä oireita ole.
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mtt kirjoitti:joo näin täytyy tehdä. kyb-venttiili menee vaihtoon. en jotenkin usko turbiiniin, koska ei mitään tärinä oireita ole.
Jep jos ei tärinää niin tuskin on rikki,
harvemin se turbini on rikki(niisäkään mihin veh**sa sen vaihtavatavat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja villeeino »

ilmoittelehan auttoiko kyb venttiilin vaihto. itellä sama juttu. kylmänä liikkeelle lähtiessä eka vaihto on yleensä vähän "rajumpi"...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Itellä vikana sellainen että kylmänä kierrokset heijaa, kun kierrokset on noin 1050 rpm kohdalla. Lämpimänä tuo heijaus jää pois ja tilalle tulee värinä noilla samoilla kierroksilla. Värinä tuntuu resonanssina koko korissa! Kuulemma turbiinilukon ohjausventtiilin kara, jos takertelee niin se tekee tuota kun lukko päällä pienillä kierroksilla..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Joo itellä kans kun liikkeele lähtee niin ensimmäinen kytkentä pikkasen nykäsee. Muuten vaihtaa moitteetta.
Oli jo KL-varaosissa kyp-venttiili hyppysissä (kustansi muistaakseni 55 euroa), mutta jätin vielä hyllyyn.
Olis kiva tietää auttoiko venttiilin vaihto "mtt:een" autossa?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja mtt »

joo palataan asiaan heti kun vaihdetaan osa. varmaan joskus ens viikolla...
MARSU 320 CDI S211 2004
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Pienillä vaihteilla myös mulla nykäisee jonkun verran, laatikkona vm06 7g-tronic.
Olisko samainen kyb ongelma?
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja Division »

280cdi_ep kirjoitti:Pienillä vaihteilla myös mulla nykäisee jonkun verran, laatikkona vm06 7g-tronic.
Olisko samainen kyb ongelma?
Luultavammin laatikon öljyistä kyse. 7g-tronic tuntuu olevan erityisen ronkeli noiden öljyjen suhteen.

Muista vaihdattaa huuhtelemalla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Division kirjoitti:
280cdi_ep kirjoitti:Pienillä vaihteilla myös mulla nykäisee jonkun verran, laatikkona vm06 7g-tronic.
Olisko samainen kyb ongelma?
Luultavammin laatikon öljyistä kyse. 7g-tronic tuntuu olevan erityisen ronkeli noiden öljyjen suhteen.

Muista vaihdattaa huuhtelemalla.
vaikutta tosiaan olevan vielä tarkempi öljyn määrän ja laadun suheen kuin 5V laatikko
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko kellään tieto linkin aineesta, olisko siitä mitää tietoo auttaako kyseiseen nykäsyyn.
Jossain luki että mersu suosittaa aineen käyttöä (en tiedä onko perää)

http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto" onclick="window.open(this.href);return false;

Olis hyvä kuulla joltain joka on kokeillut ainetta kommenttia? :roll:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja mtt »

toihan onkin mielenkiintoinen litku... mulla asia etenee nyt niin, että yritän saada homman takuun piiriin. josko vaikka saisi turbiinin vaihtoon.
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kirjottelin jo asiasta tuonne turbot -osioon, mutta kirjoitan vielä tännekin: eli mun ym viestissä kerrottujen oireiden takia auton laatikkoon vaihdettiin tuo KYB-venttiili ja tuo kylmänä nykiminen loppui tyystin. Mutta tuo outo jyrinä/resonanssi jäi vielä kummittelemaan. Voiko vika olla laatikossa/turbiinissa tms, kun tämä ääni kuuluu myös paikallaan kaasuttaessa sekä P että N asennolla?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja Division »

arto79 kirjoitti:Kirjottelin jo asiasta tuonne turbot -osioon, mutta kirjoitan vielä tännekin: eli mun ym viestissä kerrottujen oireiden takia auton laatikkoon vaihdettiin tuo KYB-venttiili ja tuo kylmänä nykiminen loppui tyystin. Mutta tuo outo jyrinä/resonanssi jäi vielä kummittelemaan. Voiko vika olla laatikossa/turbiinissa tms, kun tämä ääni kuuluu myös paikallaan kaasuttaessa sekä P että N asennolla?
Joo, ei siellä minkään pitäisi jyristä eikä resonoida paikallaan kaasuteltaessa. Räminöitä ja helinöitä voi kuulua, mutta ei yleensä jyrinää. Voihan se toki silti olla, että kyseessä on joku muu, kuin laatikko/turbiini, koska kyllä ne yleensä oireilevat esim. vaihtaessa ja sinulla vika korjaantui venttiilinvaihdolla. Lähinnä tuo tiettyyn kierroslukumäärään liittyvä resonanssi viittaa enemmänkin johonkin irtonaisuuteen, esim. moottorin kannatinkumi voi olla rikki. Moottori voi myös käydä hiukan väärin, jonkin vian takia ja tuntuu tietyillä kierroksilla, vika voi olla esim. ahtoletkuissa tai maf:ssa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: e 320 cdi -04 automaattilaatikosta....

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Division kirjoitti:
arto79 kirjoitti:Kirjottelin jo asiasta tuonne turbot -osioon, mutta kirjoitan vielä tännekin: eli mun ym viestissä kerrottujen oireiden takia auton laatikkoon vaihdettiin tuo KYB-venttiili ja tuo kylmänä nykiminen loppui tyystin. Mutta tuo outo jyrinä/resonanssi jäi vielä kummittelemaan. Voiko vika olla laatikossa/turbiinissa tms, kun tämä ääni kuuluu myös paikallaan kaasuttaessa sekä P että N asennolla?
Joo, ei siellä minkään pitäisi jyristä eikä resonoida paikallaan kaasuteltaessa. Räminöitä ja helinöitä voi kuulua, mutta ei yleensä jyrinää. Voihan se toki silti olla, että kyseessä on joku muu, kuin laatikko/turbiini, koska kyllä ne yleensä oireilevat esim. vaihtaessa ja sinulla vika korjaantui venttiilinvaihdolla. Lähinnä tuo tiettyyn kierroslukumäärään liittyvä resonanssi viittaa enemmänkin johonkin irtonaisuuteen, esim. moottorin kannatinkumi voi olla rikki. Moottori voi myös käydä hiukan väärin, jonkin vian takia ja tuntuu tietyillä kierroksilla, vika voi olla esim. ahtoletkuissa tai maf:ssa.
Tuo vika vaikuttaa siltä että moottorin kumi tyynyt on loppu jä ja lyö pohjaan tai sitten pakoputken ensimmäisen tuen kiinitys kumi on rikki jolloin
se pääsee resonoimaan runkoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin