W203 180 kompressor 2002
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 27.11.2009 21:45
- Paikkakunta: Tampere
W203 180 kompressor 2002
Nykimistä alle 2000rpm , joskus rajua ja jopa liikkeelle lähtiessä on päässyt sammumaan kun nykiminen vie tehot. Autoon on vaihdettu polttoainesuodatin, puolat on mitattu, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, lambdat on mitattu, pakokaasut on ok. Moottorin häiriövalo syttyi ja testeri ilmoitti palamiskatkoksia joka sylinterissä. Auto on mersuihin perehtyneellä korjaamolla ja monttöörit on käsi päässä....auttakaa jos on oikeaa tietoa, käsityksiä ja luuloja on jo riittävästi saatu.
Re: W203 180 kompressor 2002
Voiko moottorin johtosarja olla jo ton ikäsissä autoissa hapero?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 27.11.2009 21:45
- Paikkakunta: Tampere
Re: W203 180 kompressor 2002
Nykiminen ilmaantui hissukseen lisääntyen, ei siis yhtäkkiä. Tankkiin on vaihdettu nyt vielä bensakin vähemmän viinapitoiseks(yhden neuvon mukaan) ja kokeilen nyt ajella sillä ja jos se ei rauhotu niin kai se on veholle vietävä.
Re: W203 180 kompressor 2002
Onko kattia tarkasteltu,voi olla tukossa?
Onko ilmamassamittari alkuperäinen vai mallia Motonet?
Onko ilmamassamittari alkuperäinen vai mallia Motonet?
Re: W203 180 kompressor 2002
Ilmamassamittari on ehdottomasti oltava alkuperäinen.Itellä oli joskus ongelmia jopa saada käyntiin ja nykimistä pienissä nopeuksissa/sammumista liikennevaloihin.Vika oli helppo todeta(massamittarilta pistoke irti ja starttasi heti tulille)Tilalle Bosch:n alkuperäinen hinta n.260€/takuu 2vuotta.On toiminut.
W203 180 kompressor 2002
Kaverilla oli samanlaisessa samantyyppisiä oireita. Moottorin vasemmasta etukulmasta imusarjasta lähtee sormenpaksuinen letku aika suoraan alaspäin. Letkun pituus noin 15 cm pari mutkaa ja meni muistaakseni kompuraan. Se pettää alapäästään. On hyvin yleinen vika. Tästä on jo sen verran aikaa etten ihan tarkaan kaikkea muista. Herttoniemen Veholta saa hyllystä heidän keräämä korjaussarja. Kun pyritään täysin alkuperäiseen joutuu alemman letkuklemmarin takia irrottamaan imusarja. Korvaamalla se klemmari tavallisella kiristettävällä letkuklemmarilla ei imusarjaa tarvitse irrottaa. Laita käsi sinne väliin ja vedä letkua varovasti. Huomaat heti onko se poikki vai ei.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 27.11.2009 21:45
- Paikkakunta: Tampere
Re: W203 180 kompressor 2002
Kiitos hyvistä neuvoista. Ilmamassamittari on alkuperäinen kuten kaikki muukin mitä autooni laitan. Kyseinen letku oli poikki ja uusittiin mutta nykiminen jatkuu (tai jatkuis jos ajaisin autolla). Katin tilanne pitääkin selvittää.