![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
jos ei muualta vuoda niin ilma poistuu pikku hiljaaMerbedes kirjoitti:Saako ilman poistumaan vaihtamalla vaan o-renkaat? 15 astetta pakkasta täälä pohjosessa nyt eikä lähtenyt käyntiin kylmänä, yritti kumminkiwepastolla lämmittää taasen nii lähtee
O-renkaiden mittoja tarvisin kans?
Veholta ooo-renkaat 6 kpl jotain 10 euroa.Mittoja ei kannata antaa.ei satu kuitenkaan kohilleenMerbedes kirjoitti:Saako ilman poistumaan vaihtamalla vaan o-renkaat? 15 astetta pakkasta täälä pohjosessa nyt eikä lähtenyt käyntiin kylmänä, yritti kumminkiwepastolla lämmittää taasen nii lähtee
O-renkaiden mittoja tarvisin kans?
Ei missään on imupumppu siinä kannen pässä korkeapaine pumpun vierssäMerbedes kirjoitti:Vaihtelin o-renkaat ja ilmaa kulki edelleen suodattimelta lähtevän kirkkaassa letkussa. Pienen ajon jälkeen lämpösellä koneella ei enään kulkenut kuplia. huomenna testata lähteekö enään käyntiin![]()
Missäs muuten on pumppu mikä pumppaa tankilta koneelle päin litkua? tankin sisällä?
Vai paineanturinMerbedes kirjoitti:Nyt on vaihdettu kaikki letkut, o-renkaat ja suodatinkymmenen kertaa starttasin eikä mitää eloa. Otin paineventtiilin anturin johdon irti ja heti lähti käyntiin, tyhjäkäynti tietenki seilas
sitte takasi anturi kiinni ja taas lähti käymään. ilmakuplia menee ainakin vielä vähäsen, mutta voi olla että ne katoaa jossain vaiheessa. Ohivuotoja en vielä mitannu koska ei löytäny letkua kaupasta, viikonlopuksi kokeilla löytää letkua.
Elikkäs saapa taas nähä lähteekö huomenna kylmänä käymäänpitäs sen lähtä
Voihan vika olla myös ohivuodossa. Paineanturin irrottaminen on vanha konsti saada ruiskutus käynnistymään vaikka todellinen rail-paine ei nousekaan riittävästi. Eri asia miksi se rail-paine ei noussut, tässähän oli ilmaakin pelissä mutta säätimen lisäksi muitakin syyllisiä voi löytyä.CDI203 kirjoitti: Vai paineanturin
jos niin silloin on jotain vikaa siinä tai säätimessä
Juu toki vika voi olla vaikka pumpussa, ohjainyksikössä (tolla konstilla jos lähtee niin mainitut anturi ja säädin ovat yleisimmät, niiten lisäksi on sitte pikä lista muitakin) helpoiten selviää kun pistää piuhan kiini ja katsoo mitä siellä tapahtuu,DBFI kirjoitti:Voihan vika olla myös ohivuodossa. Paineanturin irrottaminen on vanha konsti saada ruiskutus käynnistymään vaikka todellinen rail-paine ei nousekaan riittävästi. Eri asia miksi se rail-paine ei noussut, tässähän oli ilmaakin pelissä mutta säätimen lisäksi muitakin syyllisiä voi löytyä.CDI203 kirjoitti: Vai paineanturin
jos niin silloin on jotain vikaa siinä tai säätimessä
tai sitten vie piuhan auton luo...petrisa kirjoitti:Piuhan päähän kun laittaa, niin näkee starttausvaiheesta monta asiaa mm. tuo tärkeä rail-paine.
Ongelma taitaa vaan ilmetä kylmänä, joten ei auta lämmintä autoa viedä piuhan luo. Pitäisi jättää sinne jäähtymään riittävän pitkäksi aikaa.
Siinäpä nyt mietittävää......
Merbedes kirjoitti:Lähti aamulla käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä alkoi yskimään 10 s kulutta ja sammui. Starttailin taas varmaa 20 kertaa ja sitte alkoi pysymään tyhjäkäynnillä. Edelleenkää mitään onkelmia lämpimällä motilla. veikkaan jo varmaksi noita ..tun suuttimia.
maktotterstrom kirjoitti:Terve!
Nyt löyty itellekkin ajankohtaista aihettaja paljon onkin tullu jo ideoita kiitos noista!
![]()
Mulla on w210 270cdi vm -00 ja se tekee tuota epc vikaa myös. Mulla ilmenee ongelma seuraavasti:
Tilanne 1: Lähtö paikaltaan pedaali pohjassa vaihtaa 1-->2 hyvin menee
sit 2-->3 ja töks merkkivalo tauluun ja sammuu (tekee sen lähes joka kerta ja joskus sit taas pääsee loppuun asti, kuitenkin harvoin)
Tilanne 2: ajellaan 5 pykälällä, pedaali tiskiin tiputtaa alaspäin vaihdetta ja sama juttu joskus sammuu joskus ei....yllätys! Useammin sammuu
Muuten ongelmaa ei ilmene kuin täyskaasu kiihdytyksessä, joten voisko ongelma rail paineessa? On mulle heitelty sellastakin et vaihdelaatikko luistaa liikaa..voi varmaan olla mahdollista...
Ongelma tietty korostuu, kun auto on lastutettu ja sit edellinen omistaja laittanu 320cdi:n turbon lastutuksen jälkeen mutta vaikuttaako tuo turbon vaihto sit kuitenkaa mitää juuri tähän ongelmaan?
olikos jo tarkistettu?Merbedes kirjoitti:Joo!Ei meinannu tänään lähtä ollenkaa tulille mersu! webastolla piti lämmittää autoa 60 asteeseen ja ainaki 50 starttausta sitten vasta alkoi pysymään käynnissä.
![]()
Olin menossa kotipaikkakunnalle vaihtamaan (taas) tenavaa alle että on auto mikä pelittää. Kävin tankkaamassa ja auto pysyi käynnissä, kunnes hyytyi ja tuttu EPC vikavalo mollotti ruudussaTaas 5 starttausta ja pysyi käynnissä, 20 metriä kovaa ajoa ja TAAS!
Sitten 2 km hyyty
5km hyytyi. 35km kotipaikkakunnalle ja 2.5 tuntia kesti!!! Aina piti antaa vähän aikaa olla starttaamatta niin lähti taas tulille pariksi minuutiksi! Olin melko kypsä koko autoon kun perille pääsin
huomena soitella huoltoaika ja ongelmat ehkä häviäis siellä![]()
itellä ei tuu muuta mieleen ku toi tukin päässä oleva säädin/anturi ois paskana
sen kyllä pitäis näkyä ainakin *:rilaMerbedes kirjoitti:Terve!
Ei vaikuttanut painesäätimen vaihtokaan, yrittää mutta sammuusiirtopumpun testasin ja toimii normaalisti. suodattimen kannen katsoin tarkasti ettei mene väärille kierteille eikä vuoda mistään.
Ens viikolle varattu aika ouluun ja siellä saavat päättää mitä tehdää![]()
Autoon vaihdettu/tarkistettu tähän mennessä:
-pa-putket o-renkaineen
-sammutusventtiilin pikkuputki tiivisteineen
-hehkut kunnossa
-pa-suodatin ja kotelon tiiviste
-siirtopumppu toimii
-ohivuodot mitattu
-paineensäädin railputkeen vaihdettu
Seuraavaksi ois railputken etupäässä oleva anturi mielesä