W210 270CDI EPC merkkivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Saako ilman poistumaan vaihtamalla vaan o-renkaat? 15 astetta pakkasta täälä pohjosessa nyt eikä lähtenyt käyntiin kylmänä, yritti kumminki :) wepastolla lämmittää taasen nii lähtee :D O-renkaiden mittoja tarvisin kans?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Saako ilman poistumaan vaihtamalla vaan o-renkaat? 15 astetta pakkasta täälä pohjosessa nyt eikä lähtenyt käyntiin kylmänä, yritti kumminki :) wepastolla lämmittää taasen nii lähtee :D O-renkaiden mittoja tarvisin kans?
jos ei muualta vuoda niin ilma poistuu pikku hiljaa
(kannatta tarkistaa myös suutinten paluu puolen vuodot, lämmitys viitaa että sielläkin on jotain)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja koyama »

Merbedes kirjoitti:Saako ilman poistumaan vaihtamalla vaan o-renkaat? 15 astetta pakkasta täälä pohjosessa nyt eikä lähtenyt käyntiin kylmänä, yritti kumminki :) wepastolla lämmittää taasen nii lähtee :D O-renkaiden mittoja tarvisin kans?
Veholta ooo-renkaat 6 kpl jotain 10 euroa.Mittoja ei kannata antaa.ei satu kuitenkaan kohilleen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

kävin ostaan 10 kpl 8x2 mm o-renkaita. kattelin haulla ja semmosia ovat laittaneet polttoaineputkiin? ei jaksais taas lähtä oulusta asti hakemaan osia :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Vaihtelin o-renkaat ja ilmaa kulki edelleen suodattimelta lähtevän kirkkaassa letkussa. Pienen ajon jälkeen lämpösellä koneella ei enään kulkenut kuplia. huomenna testata lähteekö enään käyntiin :lol:
Missäs muuten on pumppu mikä pumppaa tankilta koneelle päin litkua? tankin sisällä?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Vaihtelin o-renkaat ja ilmaa kulki edelleen suodattimelta lähtevän kirkkaassa letkussa. Pienen ajon jälkeen lämpösellä koneella ei enään kulkenut kuplia. huomenna testata lähteekö enään käyntiin :lol:
Missäs muuten on pumppu mikä pumppaa tankilta koneelle päin litkua? tankin sisällä?
Ei missään on imupumppu siinä kannen pässä korkeapaine pumpun vierssä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Eipä lähtenyt aamulla käyntiin :evil: Pitää ostaa uudet letkut ja vaihtaa myös suodatin samalla.
Tenava lähti (tietenkin) käyntiin ja on taas ajossa :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Nyt on vaihdettu kaikki letkut, o-renkaat ja suodatin :) kymmenen kertaa starttasin eikä mitää eloa. Otin paineventtiilin anturin johdon irti ja heti lähti käyntiin, tyhjäkäynti tietenki seilas :D sitte takasi anturi kiinni ja taas lähti käymään. ilmakuplia menee ainakin vielä vähäsen, mutta voi olla että ne katoaa jossain vaiheessa. Ohivuotoja en vielä mitannu koska ei löytäny letkua kaupasta, viikonlopuksi kokeilla löytää letkua.
Elikkäs saapa taas nähä lähteekö huomenna kylmänä käymään :D pitäs sen lähtä :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Nyt on vaihdettu kaikki letkut, o-renkaat ja suodatin :) kymmenen kertaa starttasin eikä mitää eloa. Otin paineventtiilin anturin johdon irti ja heti lähti käyntiin, tyhjäkäynti tietenki seilas :D sitte takasi anturi kiinni ja taas lähti käymään. ilmakuplia menee ainakin vielä vähäsen, mutta voi olla että ne katoaa jossain vaiheessa. Ohivuotoja en vielä mitannu koska ei löytäny letkua kaupasta, viikonlopuksi kokeilla löytää letkua.
Elikkäs saapa taas nähä lähteekö huomenna kylmänä käymään :D pitäs sen lähtä :)
Vai paineanturin :?:
jos niin silloin on jotain vikaa siinä tai säätimessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13234
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Vai paineanturin :?:
jos niin silloin on jotain vikaa siinä tai säätimessä
Voihan vika olla myös ohivuodossa. Paineanturin irrottaminen on vanha konsti saada ruiskutus käynnistymään vaikka todellinen rail-paine ei nousekaan riittävästi. Eri asia miksi se rail-paine ei noussut, tässähän oli ilmaakin pelissä mutta säätimen lisäksi muitakin syyllisiä voi löytyä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Vai paineanturin :?:
jos niin silloin on jotain vikaa siinä tai säätimessä
Voihan vika olla myös ohivuodossa. Paineanturin irrottaminen on vanha konsti saada ruiskutus käynnistymään vaikka todellinen rail-paine ei nousekaan riittävästi. Eri asia miksi se rail-paine ei noussut, tässähän oli ilmaakin pelissä mutta säätimen lisäksi muitakin syyllisiä voi löytyä.
Juu toki vika voi olla vaikka pumpussa, ohjainyksikössä (tolla konstilla jos lähtee niin mainitut anturi ja säädin ovat yleisimmät, niiten lisäksi on sitte pikä lista muitakin) helpoiten selviää kun pistää piuhan kiini ja katsoo mitä siellä tapahtuu,
anturihan "näkee" ilma kuplat paineen puuteena/yli paineena tilanteesta /kuplien määrästä riippuen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve taas
Oon huomannut että starttaus olisi noin sekunnin pitempi? vaikuttaisko vian ehtimiseen?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Piuhan päähän kun laittaa, niin näkee starttausvaiheesta monta asiaa mm. tuo tärkeä rail-paine.
Ongelma taitaa vaan ilmetä kylmänä, joten ei auta lämmintä autoa viedä piuhan luo. Pitäisi jättää sinne jäähtymään riittävän pitkäksi aikaa.

Siinäpä nyt mietittävää..... :) .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petrisa kirjoitti:Piuhan päähän kun laittaa, niin näkee starttausvaiheesta monta asiaa mm. tuo tärkeä rail-paine.
Ongelma taitaa vaan ilmetä kylmänä, joten ei auta lämmintä autoa viedä piuhan luo. Pitäisi jättää sinne jäähtymään riittävän pitkäksi aikaa.

Siinäpä nyt mietittävää..... :) .
tai sitten vie piuhan auton luo... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Harmi :x , kun ei ole mitään asiaa Raahen suuntaan, vaikka hiihtoloma alkamassa. Siinä samallahan sitä olisi pyörähtänyt ja piuhan tökännyt kiinni. Suunta kulkee lomalla jonakin päivänä päivastaiseen suuntaan (kohti perämeren p***ereikää). Siitä nopeasti ohi ja ulkomaille Ikeaan.

Mutta ..... katsellaan ja tuumaillaan :roll: .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Lähti aamulla käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä alkoi yskimään 10 s kulutta ja sammui. Starttailin taas varmaa 20 kertaa ja sitte alkoi pysymään tyhjäkäynnillä. Edelleenkää mitään onkelmia lämpimällä motilla. veikkaan jo varmaksi noita ..tun suuttimia. :evil:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Lähti aamulla käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä alkoi yskimään 10 s kulutta ja sammui. Starttailin taas varmaa 20 kertaa ja sitte alkoi pysymään tyhjäkäynnillä. Edelleenkää mitään onkelmia lämpimällä motilla. veikkaan jo varmaksi noita ..tun suuttimia. :evil:

Jokos on paluu vuoto testi tehty?
meneekö putkissa vielä ilmaa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
maktotterstrom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 30.11.2009 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja maktotterstrom »

Terve!

Nyt löyty itellekkin ajankohtaista aihetta :D ja paljon onkin tullu jo ideoita kiitos noista! :D

Mulla on w210 270cdi vm -00 ja se tekee tuota epc vikaa myös. Mulla ilmenee ongelma seuraavasti:

Tilanne 1: Lähtö paikaltaan pedaali pohjassa vaihtaa 1-->2 hyvin menee
sit 2-->3 ja töks merkkivalo tauluun ja sammuu (tekee sen lähes joka kerta ja joskus sit taas pääsee loppuun asti, kuitenkin harvoin)

Tilanne 2: ajellaan 5 pykälällä, pedaali tiskiin tiputtaa alaspäin vaihdetta ja sama juttu joskus sammuu joskus ei....yllätys! Useammin sammuu :D

Muuten ongelmaa ei ilmene kuin täyskaasu kiihdytyksessä, joten voisko ongelma rail paineessa? On mulle heitelty sellastakin et vaihdelaatikko luistaa liikaa..voi varmaan olla mahdollista...

Ongelma tietty korostuu, kun auto on lastutettu ja sit edellinen omistaja laittanu 320cdi:n turbon lastutuksen jälkeen mutta vaikuttaako tuo turbon vaihto sit kuitenkaa mitää juuri tähän ongelmaan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maktotterstrom kirjoitti:Terve!

Nyt löyty itellekkin ajankohtaista aihetta :D ja paljon onkin tullu jo ideoita kiitos noista! :D

Mulla on w210 270cdi vm -00 ja se tekee tuota epc vikaa myös. Mulla ilmenee ongelma seuraavasti:

Tilanne 1: Lähtö paikaltaan pedaali pohjassa vaihtaa 1-->2 hyvin menee
sit 2-->3 ja töks merkkivalo tauluun ja sammuu (tekee sen lähes joka kerta ja joskus sit taas pääsee loppuun asti, kuitenkin harvoin)

Tilanne 2: ajellaan 5 pykälällä, pedaali tiskiin tiputtaa alaspäin vaihdetta ja sama juttu joskus sammuu joskus ei....yllätys! Useammin sammuu :D

Muuten ongelmaa ei ilmene kuin täyskaasu kiihdytyksessä, joten voisko ongelma rail paineessa? On mulle heitelty sellastakin et vaihdelaatikko luistaa liikaa..voi varmaan olla mahdollista...

Ongelma tietty korostuu, kun auto on lastutettu ja sit edellinen omistaja laittanu 320cdi:n turbon lastutuksen jälkeen mutta vaikuttaako tuo turbon vaihto sit kuitenkaa mitää juuri tähän ongelmaan?

Johtuu juuri siitä että raili paine tipahtaa syystä tai toisesta
(tai sitten ohjelmasta on ronkittu jotain mitä ei tarvitse)

jos auto ja ohjelma on kunnossa ei ole mitään väliä onko se lastutettu vai ei (toimii täysin normaaliti eikä sammu täys kaasu lähdöissä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Tilapäivitystä:
Ohivuodot testattu ja kaikki tasan 8) 2 pytty vähän vähempi ja 5 pytty eniten, mutta heitot on niin pieniä että luulen ettei ole suuttimista kiinni ( noin 2-3 mm heitot mitattuna limsapulloilla).
Edelleen menee kuplia pa-putkessa suodattimelta pumpulle, vaikka kaikki ilma sun muut vuodot tukittu (pa-putket uudet ja samoten o-renkaat) :(
Mitä seuraavaksi? kaverilla tuohon epc vikavaloon vaikutti railtuken päässä oleva säädin?! samalla tosin oli suutinremontti nii eivät olleet varmoja johtuko siitä.
Nii ja ihmettelin kun alkoin tekeen tuota ohivuoto testiä että suuttimien paluuputket valskas kun käynnistin?! eikö niitten pitäisi ohjata ainetta pois suuttimilta ja pysyä kuivana tuon testin ajan?! ainakin foorumin kuvissa näkyisi että se makaa vaan ilmasuodattimen päällä ja ei sieltä mitään tulisi?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Erot ei vielä merkitse kaikkea,
määrä ei saa ylitää 20ml minuutissa yhdesäkään suutimessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja hharri »

Jos pa-putkessa on ilmakuplia, niin silloinhan syöttöpumpun imupuolella eli siitä tankille menevällä reitillä on vuoto. Sehän se juuri tiputtaa paineet varsinkin enemmän poljettaessa? Suodattimen vaihdon yhteydessä varmaan vaihtui se suodatinkopan kannen tiiviste? Ja tankilta tuleva putki on varmasti ehjä koko matkalta?

Oma W210 320cdi heitti EPC vian niissä -30C pakkasissa ja silloin näkyi ilmakuplia letkussa. Vaihdoin suodattimen ja sen suodatinkopan tiivisteen (vanha oli painunut millin pari kasaan) ja taas käy kuin kello ja letkussa ei ole kuplan kuplaa. Suodatin oli samaa vuosimallia kuin autokin eli -01 josta järkeilin, ettei sitä ole ihan viime vuosina vaihdettu. Ja oli se sen näköinenkin ja varmasti ahdisti virtausta ja syöttöpumppu imi siksi ilmaa.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Joo! :evil: Ei meinannu tänään lähtä ollenkaa tulille mersu! webastolla piti lämmittää autoa 60 asteeseen ja ainaki 50 starttausta sitten vasta alkoi pysymään käynnissä. :(
Olin menossa kotipaikkakunnalle vaihtamaan (taas) tenavaa alle että on auto mikä pelittää. Kävin tankkaamassa ja auto pysyi käynnissä, kunnes hyytyi ja tuttu EPC vikavalo mollotti ruudussa :evil: Taas 5 starttausta ja pysyi käynnissä, 20 metriä kovaa ajoa ja TAAS! :cry: Sitten 2 km hyyty :arrow: 5km hyytyi. 35km kotipaikkakunnalle ja 2.5 tuntia kesti!!! Aina piti antaa vähän aikaa olla starttaamatta niin lähti taas tulille pariksi minuutiksi! Olin melko kypsä koko autoon kun perille pääsin :D
huomena soitella huoltoaika ja ongelmat ehkä häviäis siellä :|
itellä ei tuu muuta mieleen ku toi tukin päässä oleva säädin/anturi ois paskana
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Joo! :evil: Ei meinannu tänään lähtä ollenkaa tulille mersu! webastolla piti lämmittää autoa 60 asteeseen ja ainaki 50 starttausta sitten vasta alkoi pysymään käynnissä. :(
Olin menossa kotipaikkakunnalle vaihtamaan (taas) tenavaa alle että on auto mikä pelittää. Kävin tankkaamassa ja auto pysyi käynnissä, kunnes hyytyi ja tuttu EPC vikavalo mollotti ruudussa :evil: Taas 5 starttausta ja pysyi käynnissä, 20 metriä kovaa ajoa ja TAAS! :cry: Sitten 2 km hyyty :arrow: 5km hyytyi. 35km kotipaikkakunnalle ja 2.5 tuntia kesti!!! Aina piti antaa vähän aikaa olla starttaamatta niin lähti taas tulille pariksi minuutiksi! Olin melko kypsä koko autoon kun perille pääsin :D
huomena soitella huoltoaika ja ongelmat ehkä häviäis siellä :|
itellä ei tuu muuta mieleen ku toi tukin päässä oleva säädin/anturi ois paskana
olikos jo tarkistettu?
Ilmat putkista,
suutimien paluu puolen vuodot,
*:rila vika koodit katsottu,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Vikakoodit varmaan kannattaisi katsoa uudelleen, kun "näkyvä(t)" viat on korjattu ja vanhat vikakoodit poistettu. Jäljellä pitäisi enää olla ne, jotka edelleen kiusaavat.

Vanhoissa kertaalleen nollatuissa vikakoodeissahan oli railpaineensäätövikakoodi. Tuntuisi siltä, että se on siellä edelleen uusiutuneena. Jotenkin tuntuu tätä ketjua lukiessa, että ongelma on jopa pahentunut sitten alkuaikojen.

Jos sinulla Merbedes on käyntiä uudelleen Oulussa tai uskallat autolla lähteä, niin laitetaan se nyt uudemman kerran piuhan nokkaan ja katsotaan mitä sieltä tällä erää löytyy. Voipahan sitten taas ihmetellä lisää.

Tosin nuo ilmakuplat polttoaineessa ei kuulosta "hyvältä" ja se sekoittanee painesäädintä ja anturia. Ja sitä kautta vikakoodia taas siihen suuntaan pukkaa. Voihan siinä säätimessä tai anturissakin olla edelleen vika.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Tilasin paineensäätimen sinne tuulilasin puolelle, vaihtaa ja nähdä taas.
Niitä ilmakuplia ihmettelen vieläkin että mistä ne sinne tulee, koska kaikki putket vaihettu ja katsoin vielä tankilta tulevat/menevät putket eikä niissäkään vuotoja :)
pumpulta eteenpäin lähtevät letkut vissiin vuotais ulospäin jos vuotais? Suodattimen kannen alapuolella olevan tiivisteenkin vaihdoin samalla kun suodatin vaihtu.
Mistähän se sitä ilmaa sinne taikoo? :lol:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tuttavalla on jakajapumpullinen Audi 2.5TDi. Hänellä ei tässä joku aika sitten lähtenyt auto enää yllättäen käyntiin. Ilmaa kulki polttoaineputkessa, joka menee suodattimelta ruiskutuspumpulle. Kaveri vaihtoi suurinpiirtein kaikki mahdolliset normaalit tähän vikaan liittyvät osat. Kun mikään ei auttanut, hän vaihtoi lopulta koko suodattimen "jalan". Ja eikun auto käyntiin. Eli jostain ruiskutuspumppu veti ilmaa ja se oli ilmeisesti suodattimesta. Suodatin itsessään oli vaihdettu, mutta se ei riitänyt, vaan suodatin ei luultavasti tiivistynyt kunnolla runkoon.

Herkkiä ovat nuo vanhemmatkin ruiskutussysteemit, puhumattakaan uusista korkeapainejärjestelmistä.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve!

Ei vaikuttanut painesäätimen vaihtokaan, yrittää mutta sammuu :( siirtopumpun testasin ja toimii normaalisti. suodattimen kannen katsoin tarkasti ettei mene väärille kierteille eikä vuoda mistään.
Ens viikolle varattu aika ouluun ja siellä saavat päättää mitä tehdää :)
Autoon vaihdettu/tarkistettu tähän mennessä:
-pa-putket o-renkaineen
-sammutusventtiilin pikkuputki tiivisteineen
-hehkut kunnossa
-pa-suodatin ja kotelon tiiviste
-siirtopumppu toimii
-ohivuodot mitattu
-paineensäädin railputkeen vaihdettu

Seuraavaksi ois railputken etupäässä oleva anturi mielesä :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Terve!

Ei vaikuttanut painesäätimen vaihtokaan, yrittää mutta sammuu :( siirtopumpun testasin ja toimii normaalisti. suodattimen kannen katsoin tarkasti ettei mene väärille kierteille eikä vuoda mistään.
Ens viikolle varattu aika ouluun ja siellä saavat päättää mitä tehdää :)
Autoon vaihdettu/tarkistettu tähän mennessä:
-pa-putket o-renkaineen
-sammutusventtiilin pikkuputki tiivisteineen
-hehkut kunnossa
-pa-suodatin ja kotelon tiiviste
-siirtopumppu toimii
-ohivuodot mitattu
-paineensäädin railputkeen vaihdettu

Seuraavaksi ois railputken etupäässä oleva anturi mielesä :D
sen kyllä pitäis näkyä ainakin *:rila

yksi mahdolinen vika on klassinen ja melko yleine
korkea paine pumpun lepuutus ventiilin temppuilu
pumpun akseleissa on ollut kulumia mitkä on aiheutaneet paineen romahdusta/ilmaa
systeemin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve

Olin soittamasa tänään aamulla hinurille että tulevat hakkee auton ouluun ja samalla puhistelin autoa lumesta. Käytin kaikki suuttimien töpselit pois mukaan lukien peräpäässä vänkärin puolella oleva töpseli ja suihkautin kaikkiin komponentteille tarkoitettua puhdistusainetta. sitten starttaus ja samantien räjähti käyntiin!! :mrgreen: MITÄ!? KYLLÄ :D ei yskinyt tai yrittänytkään sammua :D Pikaisen koeajon jälkeen totesin että auto toimii moitteettomasti, ei sammunut täyskiihdytyksessäkään.
Kuulin yheltä väyrysmieheltä että samaa hörähtely starttausta silläkin ollut, puhdistanut töpselit ja taas toimii.
Mikähän liitin tuo on ollut kyseessä?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Vastaa Viestiin