Hojo, sama ongelma meikäläisen 200Dieselissä. Tilasin kl-varaosista ko. anturin, mutta missä se tarkalleen sijaitsee käsitin että lohkon oikealla puolella mutta missä siellä? Kumpaa kautta helpompi vaihtaa ylä vai alakautta?
Anturi on auton vasemmalla puolella tai edestä katsottuna oikealla. Pitäisi näkyä kun pellin avaa ja kurkkii sinne koneen kylkeen. Jotain selostusta löydät täältä ja tässä kuvassa on se anturi.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
No niin löytyhän se anturi sieltä lohkon vasemmalta puolelta tosiaan, nyt ku vain joku kertois että millä ihmeen ilveellä sen vanhan sais sieltä pois ja uuden tilalle. Eli ts. mitä puretaan ku näytti olevan sen verran ahdas väli et ois hyvä jos olis ollu japanilaiset kädet....
Vastaavat oireet ja sama malli, mutta täristää lämpimänä reilusti koko autoa, eikä laisinkaan kylmänä. Tärinä alkaa vasta, kun lämmöt ovat nousseet ja öljynpaineet laskeneet noin 1-1,5 tuntumaan täysin lämmettyään.
No niin löytyhän se anturi sieltä lohkon vasemmalta puolelta tosiaan, nyt ku vain joku kertois että millä ihmeen ilveellä sen vanhan sais sieltä pois ja uuden tilalle. Eli ts. mitä puretaan ku näytti olevan sen verran ahdas väli et ois hyvä jos olis ollu japanilaiset kädet....
Kiitos avusta
Itse purin anturin vaihdossa seuraavasti, ilmanputsarin ilmanottoputki, ilmanputsarin kotelo, läppäkotelo vai mikä se oikealta nimeltään onkaan kaasuvivuston pari vipua irti ja syöttöpumpun polttoaineputki nippu pois. Syöttöpumpun päältä/välistä sain hylsyllä kääneltyä anturin irti. Melko hepposta tekoa näytti anturi olevan, joten erityisen varoen kannattaa uusi anturi pyörittää paikalleen.
Volvo 945 D24TIC -95
Golf 1.9GTD -92
EX Audi A4 1.8T quattro -01
EX Vw golf 3 1.4 -94
EX Opel Corsa 1.4 -86
Ex Mb W124 200D 92-Vm *12.1.2011 lunastukseen menî :(*