W201 -92 1.8E "klassikko"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Juu rakkaalla lapsella monta nimeä :lol: Klassikko, helmi tai sitten vaan antiikki, riippuu puhujasta :roll: Emännän mielestä se on antiikkia, omasta mielestä klassikko :mrgreen:

Eli kyseessä on... ettenkö sanoisi "kehitysmaa" versio.

Klassikko otettu käyttöön 30.4.1992. Meidän perheeseen auto tuli kesäkuussa -95 jolloin autolla oli ajettu 28tkm. Nytten auto sitten ajautui minulle, kun käytiin äitille (jonka palveluksessa klassikko oli) hakemassa uudempi auto. Merkki ei vaihtunut luonnollisestikaan, tilalle tuli W208 eli -99 CLK320.

Klassikossa kilometreja nyt 303tkm. ja auto on melko hyväkuntoinen ikäisekseen. Ainakin parhaimmistoa mitä tällä suunnalla liikkuu.

Ja tehtaalta lähtiessä varusteet.

Paint: 568
Sisusta: 061A

Engine: 102910 10 096757
Trans: 716217 06 093184

SA Code 260, 261, 341, 466, 508, 524, 593, 600, 620, 630, 668, 673, 802, 873, 982, 568, 061A

Eli käytännössä tuossa autossa ei ole muuta olleellisia varusteita kuin ne mitä auton ajamiseen tarvitsee.

Väri punainen, sisusta musta, ovissa keinonahat, 4 vaihteinen aski.

Itse on tässä vuosien varrella tullu rakenneltua "jokunen" auto, noita autojakin on ollu jonkin matkaa toista sataa. Pääasiassa olen keskittyny tuonne tekniikka/ alusta puolelle. Nyt tehdään poikkeus ( voi johtua myös tunnesyistä :P ) Aloitetaan ulkopuolelta.
Ja muutokset tehdään auton alkuperäisiä linjoja kunnioittaen.

Ensimmäiset muutokset jotka tämä auto kokee, niin lähtee nuo kromikaaret pois... oon katellu niitä jo reilu 15 vuotta, ei ole ikinä sytyttäny :roll:

Pitäisi tilata autoon madallussarja, kysymysmerkiksi on jäänyt hieman että -40mm vai -70/-40 versio. tarkoitus kumminkin ajella tällä talvellakin.
Joten taitaa kallistua tuohon -40mm ja 1 kumit versioon. mutta jos jollakulla kokemusta tuosta enemmin madaltavasta niin kertokaa ihmeessä.

Kaikki umpiot vaihtuu, Eteen kristallit, valot sekä vilkut. Avantgarge maski. taakse Kristalli puna/valk. Sitten noi kesärenkaiden 8 reikä vanteet talvirenkaille.

Sitten muutama kysymys... Miten vaihtuu lämmityslaitteen säätimien taustavalot, vaatiiko paljonkin purkamista? säätien alla on jokaisessa tietty (siihen nuoleen) ne on ok. mutta ne puhallussuunnat jne...?

Asd perän vaihto? mitä kilkkeitä vaatii, vetarit, jne... lähes joka laitteessa ollu lukko/lukot mitä ollu täs viime vuosina niin tuntuu hieman orvolta ilman...

Mutta aloitellaan tällä. Eka projekti topic mitä tulee kirjotettua, aiemmista ei ole jaksanu kirjoittaa kun ne on järjestään menny kiertoon kun tulleet valmiiksi. tuota autoa ei ole tarkoitus myydä niin aika sitten näyttää mitä siihen tulee askarreltua.

Pitää kuvia liitellä tuossa jossain kohtaa.
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

Tuosta madallussarjasta, itellä nyt FK70/40 ja edessä "1" jousikumit, talvirenkaat 185/65r15 ja hyvin mahtuu pyörimään. Eikä tuo loppupeleissä ole kovin matalakaan. :|
w201
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja Sergey »

aiheesta löytyy kattavasti tietoa satoja viestejä kun käyttää vähän hakua ;) eli 40/40 on hyvä yleismadallus, se tekee autosta modernimman, ei juuri muuta. Ei vaadi myöskään mitään erityisiä muutoksia.

Ihmetyttää kyllä miten 70mm madalletussa pyörii vakio rengas kiinniottamatta. itel piti vaihtaa rengaskoko 185/55 että ei osunut. Ettei vaan makaa iskareiden pohjaanlyöntikumien varassa, nimittäin jos madaltaa enemmän kuin "40mm" ni niistä pitää ottaa pois ettei makaa kumien pääl.

Tosin noilla jousiisarjojen numeroilla ei tee yhtään mitään. tärkein lukema on pyörän navasta lokarin kaareen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

Pohjaanlyöntikumeista raavin puolet pois, jolloin laski lisää. Mutta siltikään ei ota renkaat kaareen, voin laittaa vaikkapa kuvan esille josta näkee että minkä verran sinne jää tilaa :D

E: Tuolla pari kuvaa http://pekkiiss.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
kylläpä sai kuvat näyttämään nuo muutamat ruosteet pahalta :| :|
w201
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no toi ei o kyl 70mm jousilla madallettu, näyttää 40mm jousilta.

tässä on HR 60/40mm + 2 kumit ja 185/55/15 renkaat 7x15et42 vanteella ja renkaan kulutuspinta on lokarin kaaren tasolla. Sun ja mun auton renkaan halkasijaerokin on neljä senttiä, ts 2cm pitäs jäähä pelivaraa. Jos sun autossa olisi 70mm madallus, renkaan kulutuspinta olisi ainakin 3cm kaaren sisällä eikä väliin saisi millään konstilla sormia edes väliin koska rengas makaisi pellissä kiinni. BTW tossa vasemmas kuvassa takarengas on 185/65, eli näkee eron iha selvästi
KuvaKuvaKuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

Ainakin tilasin FK70/40mm jouset.. Tätähän minäkin ihmettelin aiemmin, että muilla HR 60mm ja paljon matalempi! Ilmeisesti fk:lla perseestä revitty nuo mitat.. Mutta jos d-spec aikoo tämän 70/40 sarjan nyt tilata niin tuosta näkee että rattoriksi jää ja huoletta pyörii tuolla sarjalla vakikoon renkaat.. Autolla ei kyllä ole ajettu montaa kilometriä jousien laiton jälkeen, mutta ei se nyt niin paljoa voi laskea kun jouset täysin asettuu..
E:Paketistakin tarkistin, 70/40. Tuskin ne on vaihtanee jousia sinne pakettiin :D. Navasta kaareen etu: noin 30cm, taka: 32.
Viimeksi muokannut --Pekka, Su 16.01.2011 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w201
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Aikani asiaa pohdin... niin päädyin siihen fk 40/40 versioon ja laitan sitten 1:n kumit... pitää katsoa keväällä uudelleen josko sitten hieman matalamalle, eli uudet jouset, mutta sitten pitää ottaa jo iskaritkin.
Ei nuo kaasut tulis kestämään reilumpaa madallusta kauaa, ja menisi muutenkin "ulos" toiminta-alueelta. Ja talvella kun joutuu ajelee muutenkin nyt kun talvi on niin näin käytännöllisempi :oops:

Tuli samalla otettua kristalli valot eteen ja taakse, ja vilkut luonnollisesti, sekä avantgggggrd maski. Pieni pettymys vaan oli ettei valko/punaisia ollu juuri nyt saatavilla joten joutu ottamaan puna/mustat... :roll: Mut pitää nyt katsoo miten ne miellyttää silmää, ainahan ne voi myydä pois ja laittaa sitten valko/punaiset kun niitä saa :) eli saapa nähdä onko Musta/punaiset kohta myynnissä :?

Tuli askarreltua nuo keskikonsolin valot, eli uusittua... Joskus aikanaa mulla oli W124, noh... menihän tuossa tovi ennekuin hoksas miten tuo purkaantuu... Ja säätimet oli tehtaan jäljiltä... että oli sitten sanan varsinaisessa merkityksessä KIINNI...

Samalla kun nuo valot vaihtuu niin pitää myllyttää tuo auto, kori kun on muuten hyvä, mutta taas vaihteeksi vaan haalistunu.

Muutama hauska asia tuossa tuli mieleen mersun kestävyydestä... Joskus vuonna 97... semmoinen pieni metallikeppi kaatui auton siipeä vasten. Siitä irtosi sellainen 3x3mm maalinpala, ei lommoa. no sitä aikani oon seuraillu. aika hyvät sinkit korissa, -09 kesällä alkoi antautua, nyt siinä on selläinen 6x6mm läntti. Hyvin on kori tehty :) pitää kesällä maalata tuo siipi.

Toinen hauska asia on raidepää... eli kun auto tuli silloin -95 niin äiti tietenkin tinki siihen hintaan (165000mk) aluvanteet mukaan. Ne on 8 reikä mallit. Ilmeisesti ei sattunu olemaan ihan W201 tarkoitettuja... ekat renkaat kun oli loppu, ja sitten niille tuli uudet niin hämmästys oli melkoinen kun etupäästä alkoi kuulua naputusta, no olis sitten asentaja ollu näppärä eikä käyttäny liimapainoja, vaan laitto sisälaitaan tuon normiversion.
Sehän otti tietenkin raidepäähän kiinni, eli kumi meni rikki kummaltakin puolelta.
Noh autossa on muuten sitten vieläkin nuo samaiset raidepäät rikkinäisineen kumeineen... niillä on ajettu jotain 200tkm luokkaa eikä minkäänlaista välystä... Kestävää kamaa :P Nekin kyllä uusiutuu tässä kevään aikana, ja muuten alkuperäisillä osilla :wink:
Niin vanteita kun joskus tutkin tarkemmin niin ET luvun perusteella ne olis sopivammat W202 kuin W201.

Vannepuolesta... Luin kyllä tuolta useamman topicin aiheesta, mutta aina helponmpi kysyä :mrgreen:
Millä Et:llä menee 8,5" tai 9" vanteet tuohon autoon kokoluokka 16" tai 17" mielummin itse suosin 16" mut 17" oli paremmin saatavilla sellaisia vanteita jotka miellyttää omaa silmää.


Ainiin jotain pientä faktaa... Silloin kun tuo auto oli uudehko, niin kulki tasaisella 197km/h mittariin, alamäessä vähän enemmin luonnollisesti :o
Ja Nimismies jos tän luit niin elä siitä turhaan hermostu :evil: .... rikos on nimittäin jo vanhentunut :wink:
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

No niinpä tietysti..... eli nyt kun noita kuvia katselin... :shock: niin piti sitten laittaa toimittajalle mailia että vaihdatko sen jousisarjan siihen 70/40 sarjaan jos ei kerenny perjantaina laittaa jo tulemaan... :mrgreen:

Ketähän tästä nyt syyttäisi... :?: no itseäni varmaankin :cry:

No jos enssiviikolla tulis "puuha" paketti niin pääsee ammuskelemaan jousia pitkin tallin seiniä :roll:
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

Pyydän heti alkuun anteeksi sekoitan pakkaa jälleen :oops: :oops: , tuolla mun kuvien autolla kun ei ollut ajettu kun muutama kilometri joten jouset ei ollut kunnolla asettunut! Jotenka nyt porukalla "hypittiin" auton päällä, joten auto painui vielä noin sentin alemmas!! Nyt kun kääntää ja ajaa töyssyyn niin vähän raapaisee kaaresta. MUTTA, jos on paksummat jousikumit niin ongelmaa ei melko varmasti ole! Eli huoletta voi tuon sarjan ostaa, ja saa sitten tarvittaessa alemmas kun vaihtaa jousikumit. Pari uutta kuvaa näkyy aiemmassa linkissä kun jouset vähän paremmin asettui!
w201
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Juu ajattelin lähestyä asiaa niin että eteen 4:n kumit, pitää sitten katsoa mitkä taakse jotta näyttää et olis vaaterissa, luultavasti 1 tai 2:n...

Mutta saas nyt nähdä, alkuviikost sit tietää et vaihtuuko jousisarja, vai kerkeskö tilaus toimitukseen.
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Niin oliko sinulla (pekka) takana myös 1 kumit?
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

Takana taitaa olla 2 tai 3 kumit.
w201
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Osia vielä odotellessa....

No jotain muutakin tuli hankittua, Löyty tuo 70L tankki, samalta kaverilta otin sitten mittariston, ja oli sillä jääny tuo cossien etuvakaajakin jouten niin samoilla täpinöillä sekin matkaan mukaan...

Aluksi kuvittelin että tankki vaihtuu "käden käänteessä" kun onhan näitä tullu rassatua.... Ne olikin sitten ne kuuluisat viimeiset sanat :mrgreen:
että 5 tuntii meni... pumpulle menevä pa letku ei ollu ihan niitä halukkaimpia purkaantumaan... no otettiin letkuineen päivineen, mutta ei meinannu haluta vaan tulla pois kun letku kiinni.

Mutta valmiiksi saatiin...

Seuraavaksi mittariston toimintaan saatto, Eber/webasto kombinaation asennus. Eli 3kw diesel eberi, jota ohjataan webaston kellolla ja telestart T70:llä eberille oma pa säiliö.

Niin jos jollakin on kiinnostusta niin saattaisi vielä löytyä noita T70 telestart kaukosäädin pakettia. voi soveltaa eberiinkin, mutta silloin tuo webaston oma kello olisi aika hyvä olla. jos webaston vermeet. niin sitten on mallia Plug&Pray :)
90€ pyytelen jos inspis heräsi.
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Ja sitten laturi kauppaan...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

d-spec kirjoitti:Juu rakkaalla lapsella monta nimeä :lol: Klassikko, helmi tai sitten vaan antiikki, riippuu puhujasta :roll: Emännän mielestä se on antiikkia, omasta mielestä klassikko :mrgreen:
Toissapäivänä selailin kyläreissulla vanhaa Klassikot-lehteä, niin siinä kerrottiin seuraavassa numerossa olevan juttua "Tulevaisuuden klassikosta" ja kuvassa oli muovikylkinen W201, että kyllä se varmaan sitä on. (Tai tulee olemaan) :wink:

(Ei ollut siis uusin numero eikä varmaan edes toiseksi uusin, joten ei kannata sännätä kioskille ostamaan)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
74t3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 27.04.2010 14:46
Paikkakunta: Kuopio

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja 74t3 »

Juhis. kirjoitti:
d-spec kirjoitti:Juu rakkaalla lapsella monta nimeä :lol: Klassikko, helmi tai sitten vaan antiikki, riippuu puhujasta :roll: Emännän mielestä se on antiikkia, omasta mielestä klassikko :mrgreen:
Toissapäivänä selailin kyläreissulla vanhaa Klassikot-lehteä, niin siinä kerrottiin seuraavassa numerossa olevan juttua "Tulevaisuuden klassikosta" ja kuvassa oli muovikylkinen W201, että kyllä se varmaan sitä on. (Tai tulee olemaan) :wink:

(Ei ollut siis uusin numero eikä varmaan edes toiseksi uusin, joten ei kannata sännätä kioskille ostamaan)
Jep, kyllä näistä vielä klassikoita tulee. :) Siksi minäkin tuon oman hommasin, pidetään tallessa että on jälkipolvilla nähtävää. :)
Engineered to move the human spirit.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tällaisen kun pitää kunnossa, niin sen arvo ei laske enää. Se tosin vaatii sen että sen pitää suhteellisen alkuperäisenä tai ainakin helposti palautettavissa alkuperäiseksi.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Juu tuo on myöskin idea, en tee autoon mitään sellaisia muutoksia ettei autoa voisi palauttaa alkuperäiseen kuosiin, koska näin tulee jossain vaiheessa tapahtumaan.

No nyt menee harjoittelun puolelle... :mrgreen: kokeilen saanko noita kuvia ladattua....

Kuva

No eipä näytä oikein onnistuvan tuol photobucketista... plaah... kyl tuo autojen rassamminen on paljon mielenkiintoisempaa. mutta auttaa tässä asiassa toki voi :oops: ainakin muut näyttäis onnistuneen :?
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

No kerrotaan kumminkin mitä on tehty... Eli vesipumppu ja laturi uusittu. Asennettu 5kw eberi kaukosäätimellä :wink: Niin valot tuli eli kristallit edessä ja takana, sitten muljautettu tuo madallussarja alle.... madaltu oletettua enemmin... niin ja alut noille talvirenkaille.
joo... ja sit myllytin ja vahasin tuon. no... siinä meni aikaa ja hiki tuli. 7 tuntia koko autoon, katto ja konepelti oli ihan oikeesti työläät. Kattoon tais mennä toista tuntia.
Mut kunhan tuo kuvan latauksen salat keksii niin sitten näätte :wink:
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

niin mites nuo kuvat saa tuolta bucketista tänne? helppi olis kova juttu.... :roll:

Autoon lisätty ksenonit, ei kristalliumpiot oikein H4:lla aiheuttanu riemunkiljahduksia... kiljahduksia ehkä... :mrgreen: No ksenonit autto asiaan, pitää jossain vaiheessa laittaa viel sumareillekkin...
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ainakin Google Chrome:n selaimella paina kuvaa oikealla näppäimellä --> kopioi kuvan URL-osoite, sitten aukaset mersufoorumin, painat Img näppäintä ja laitat sen kopioidun URL-osoitteen nuitten Img sulkujen väliin.

Esim.:

http://pekkiiss.kuvat.fi/kuvat/w201/lintta.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kopioi kuvan URL-osoite -->

http://pekkiiss.kuvat.fi/kuvat/w201/lin ... medium.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Img tekstien väliin.. -->


Näin:
Kuva

E; Väärä auto kyseessä, sori. :D

Tätä hait ilmeisestikkin. :
Kuva

Photobucketin kuvien latauksessa näpäytä kuva suuremmaksi ja sitten paina kopioi kuvan URL-osoite.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

No eipä näytä onnistuvan firefoxilla... sit jos ottaa copy pasten ihan tuosta osoitteesta niin näkyy vaan tekstinä että kuva... eei hymmarra :oops:

No sinä sentään sait kuvan näkymään :wink: siinä näkyy lähtökohta :roll:
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Hahaa ny onnistu :)

Eli tuos eka kuva ku myllytin autoa... aikaa meni, eroakin "hieman" on :oops:

Kuva

Juuri jousien vaihdon jälkeen

Kuva

Ja takaa... ei han vielä asettunu.

Kuva

Niin eli jousiksiksi tuli FK:n 35/40 ja madallusta en kaipaa yhtään lisää koska tarkoitus ajella tällä lähinnä talvella toistaiseksi.
Eteen tuli 1:n kumit ja taakse 2:n kumit, olis kyl paremmin balanssissa kun olis toisinpäin (tyhjällä tankilla) mut kun käy tankkaa ja 20 jerry kontissa niin aika vaaterissa tu sit on.
Vanteis sais olla karvan pienempi et. nyt hipoo vähän kiinni edestä ei pahasti mutta kumminkin :) ja tuo vakio rengaskoko tahtoo kans edessä pikkuisen hivotella tuonne sisälokariin kun ratti vasemmalle linkussa.

No laitetaan sitte pari "taiteellisempaa" kuvaa... :roll:

Kuvassa havaittavissa nämä "pikku" pakkasetkin
Kuva

ja edestä...

Kuva

Ja sitten kuvissa onkin jo maskottikin joka ei pidä pakkasesta :lol:

Kuva
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja petri »

Vielä kun käyt tilaamassa uuden rek.kilven ton ruttusen tilanne, niin yleisilme kohenee huomattavasti. Usein ihmetyttää viimesenpäälle hierotut autot, joissa kuluneet kilvet.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Näin oli tarkoituskin kun nuo on aika huonossa hapessa :mrgreen:
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Tänään tuli haettua jyväskylästä purkuraato... oli sinällään ihan positiivinen yllätys, kuin myös sekin että kun oltiin lähdössä siitä pihasta traikusta taaempi pyörä oksensi laakerit ulos.... tuli sellaine 10 sentin toimintavälys siihen renkaaseen...

Noh... löydettiin uus laakeri ja jarrukengät, mut ei tietenkään rumpua. siinä meni 3 tuntia sitä askarrellessa et pääs lähtee takas kotiin päin.
On tuo jo oireillu jo aiemminkin mut kukaan ei uskonu et olis laakeri vikaa ku akseleilla ajettu vasta 7tkm...

Noh tuohon raatoon... Kun lähin sitä hakemaan niin tiesin et siellä W201 joku85-88 mallinen invalidivaihteistolla 2,0 tai 2,3 moottorilla. Oikeestaan erikoista on se et rek otteessa lukee 1990cm ja alustanumerolla kun katsoo marmoritiskiltä niin pitäisi olla 2,3. ja pari edellistä omistajaa väittää et se olis 2,3. Joka olisi erittäin hyvä juttu :)

Muutama bonus autosta löyty.... Ilmastointi, joka toimi viime kesänä. Viime kesänä alle laitettu bilsteinin sportit ajettu muutama tuhat. Uus tuulilasi (sävy) ja sitten jonkun... amg? tms korisarja. Takapuskuri mallia cosworth, sivuhelmat pikkaisen erimalliset kun tuos omassa. tietysti noi kylkimuovit ja merkillisen hauskan näköinen etupuskuri :mrgreen:

Sitten tietty nää normijutut... Vakkari, sähkölasit, sähkökattoluukku, abs:t.

Kaikki noi varusteet, lukuunottamatta tuota kattoluukkua menee omaan autoon. vaihteisto johonkin kiertoon, tai jos joku haluaa vaihtaa sen 5 loviseen manuaaliin niin kiinnostaa. laatikossa sai valita ajoohjelman s/w. Korisarja viel vähän auki... no etupuskuria en kul laita oli sen verran "hieno"

Muutenkin nyt mukavempi puljata ku tiputtaa tuon taka kelkan alas, hiekkapuhaltaa, maalaa. uusii puslat ja kaikki tukivarret ja sit vain vaihtaa koko paketin helppoa ja näppärää :)

Jos tuo pata on 2,0 niin ei minun motivaatio varmaan siihen riitä, mut jos 2,3 niin sitte levälleen kansi käsittelyyn vähän hätäsempi nokka, nippuun ja keulille. jos siitä jonku 150-160hp hakee ja tekee laakee vääntöisen niin talvella mukavempi driftata :roll:

Juu ei ole itellä kyllä vissiin viimeiseen 7-8vuoteen jääny noi käyttikset ihan vakio tehoisiksi, aina on pitäny jotain askarrella :) Vielä kun saisi jostain lukkoperän järjelliseen hintaan niin se olis kiva. ei itteeni ainakaan kiinnosta sellaiseta alkaa mitään 500-600 maksaa. Sillä saa melkein tuohon mein Supraan r154 laatikon tai itseasiassa tuohon turbo fiestaan saa ihan uuden lukon (quaife)... siis vetopyörästöön :mrgreen:

No kumminkin...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös noissa vanhemmissa neloskoneissakin ollut vain yksrivinen ketju, vähäpäästöisyys hommat jne.
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Itseasiassa kumpikaan asia ei ole ongelma. ketjusta en niin välitä kun sen uusi niin eiköhän se siellä aikansa kestä. Niin ja noin niinku vertauksena... Tuo Fiesta joka tuol tallis seisoo on 3 korinen -89 siellä on 2,0 kone (laillisesti) ja näillänäkymin ens kesänä gt32 avustamassa hengitystä.
Niin ei tuon mesen leimaaminen tuolle 2,3 ole ongelma. oikeassa kyllä olit asian suhteen, mutta toteutus tapoja on monta.
Eli ulkoa noita koneita ei erota, eli voisi olla kertomatta :roll: tai sitten "joku" kirjoittaa kuitin että kone on jostain tuontiautosta vm-92 jolloin ongelma ratkeaa myöskin. Mutta tässä tapauksessa auto oli varusteltu niin hyvin että siellä oli oikein katalysaattorikin joka hieman kyllä ihmetytti... :lol:
Eli lain pykälä täyttyy.

Jos virittämiseen viittasit niin ei siihen mitään rajua ole tulossa ( minun mittapuussa raju N/a kone 110hp/litra, ahdettu 200hp/litra) eli kaikki on suhteellista.

Itseasiassa on tässä vuosien varrella tehny sellaisen havainnon että maltillisesti viritetty kone on useasti ollut päästöiltää parempi kuin vakio ja kulutus on myöskin laskenut normiajossa. Ihan useamman koneen kokemuksella ja eri merkeistä. etenkin 2 ventiilikannella olleet koneet on reagoinu tähän huomattavasti selvemmin.
d-spec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 03.01.2011 16:26

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Selvishän se koneasiakin... 120.962 siellä oli niinkuin pareissa oli lukenutkin. elikkä myyjä vaan vähän väritti asiaa... en tiedä mitä sitten sunilla sekoilivat, luultavasti laittoi vain vin koodin väärin ja kävi "mäihä" että se auto sattui olemaan 2,3:n

Mutta muutama kuva raadosta...

Kuva

On muute mahettoman hieano etupuskuri... mutta onneks se on jo myyty :mrgreen:

Kuva

Tuon takapuskurin kohtalo vielä hieman auki... tekis toisaalta mieli laittaa omaan... mutta pitää nyt katsoo. samallahan tuon maalais ku noi siivetkin maalaa.

Kuva

Huomaa alkuperäiset diskantit ovissa! en ole moisia ikinä w201 nähny... Ei muute meikäläisen kannata rosvoksi alkaa. Niin ei tuo avain toiminu tuos virtalukossa. niin piti sitten murjoa tuo lukko rikki, mikä olikin yllätttävän haastavaa. Ei paljon porakone uponnut tuohon lukkoon. En tiedä mitä matskua tuo lukon pinta on mutta kovaa on. No väätöraudalla ja 5kg lekalla antautu niin sai rattilukon pois, helpotti tuota traileriin siirtämistä aika paljon :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 -92 1.8E "klassikko"

Viesti Kirjoittaja epk »

Hieman rohkenen epäillä diskantin alkuperäisyyttä :D
Vastaa Viestiin