Tuskin vika niissä on....siirtopumppua vai korkeapainepumppua?
Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Ok, täytyy askarrella ohivuototesti. Eikö railipaineen säätimen o-rengas tule siihen menevän putken mukana (putki siis uusittu)?dealer kirjoitti:Minä tarkistaisin ensin suuttimien ohivuodot ja railpaineensäätimen o-renkaan.
Mutta edelleen ihmetyksenä on se, että siirtopumpulta lähtevään putkeen ilmestyi ilmaa reilusti heti koneen sammuttamisen jälkeen? Voiko suuttimien ohivuoto tehdä sitä?
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Voi räkä,mulla w210-01 220 cdi ja kylmänä hörähtää ja sammuu,usean starttauksen jälkeen käynnistyy kyllä ja lämpinä ei mitään oireita,ilma vuotoa siis jossaan?Kaksi kertaa tehnyt vasta tän tempun,autosta tekemässä kauppaa enkä viitteis rikkinäisenä myydä.
Pitänee koittaa auttaako suodattimen vaihto asiaan,luulis kyllä ettei ilmavuoto anna välipäiviä oireisiin?
Pitänee koittaa auttaako suodattimen vaihto asiaan,luulis kyllä ettei ilmavuoto anna välipäiviä oireisiin?
No ei voi.tuoppiman kirjoitti:Ok, täytyy askarrella ohivuototesti. Eikö railipaineen säätimen o-rengas tule siihen menevän putken mukana (putki siis uusittu)?dealer kirjoitti:Minä tarkistaisin ensin suuttimien ohivuodot ja railpaineensäätimen o-renkaan.
Mutta edelleen ihmetyksenä on se, että siirtopumpulta lähtevään putkeen ilmestyi ilmaa reilusti heti koneen sammuttamisen jälkeen? Voiko suuttimien ohivuoto tehdä sitä?
Ne on kumpikin siellä korkean paineen puolella, jos siellä on vuotoa, niin se vuotaa ulospäin.
Jos siellä puolella on vuotoa, josta polttoaine imetään alipaineella tankista, vuotoa ei tule ulospäin, vaan vuoto aiheuttaa ilman imeentymisen järjestelmän "sisään" = ilmaa putkissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Mese on ollut hoidossa ja ohivuotoa ei ollut. TammerTiisseli oli paikallistanut vian aiheuttajaksi railipaineen säätimen (hytin puoleinen). Nyt on kuitenkin uudet pa.putket suodattimelta eteenpäin ja suuttimet testattu. Samaan syssyyn tulee myös lohkolämmitin, joten "pientä laittoo se vaatii vaan, sitten baanalle...." Tänks kaikille, jotka on jaksaneet auttaa täällä.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Täällä olis w210 220 CDI, 2001. Kaksi kertaa kylmänä ollut käynnistyvaikeuksia viikon sisällä. Joutuu pyörittämään karkeasti 5 sekuntia, sitten uusi hehkutus. Kolmannella lähti käyntiin kummallakin kerralla.
Auto seisonut yön yli ja pakkasta oli ekalla kertaa - 5 astetta (ilman esilämmitystä), jolloin auto taisi hieman hörähtää. Nyt tänään -15 astetta pakkasta ja kolmannella käyntiin (lohkolämmitin käytössä), ilman aiempia lupailuja.
Mittarissa 364 tkm, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Mitä tehdä?
Vaikka auto seisoi tuossa kolmekin päivää, ei ollut ongelmaa käynnistäessä.
Auto seisonut yön yli ja pakkasta oli ekalla kertaa - 5 astetta (ilman esilämmitystä), jolloin auto taisi hieman hörähtää. Nyt tänään -15 astetta pakkasta ja kolmannella käyntiin (lohkolämmitin käytössä), ilman aiempia lupailuja.
Mittarissa 364 tkm, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Mitä tehdä?
Vaikka auto seisoi tuossa kolmekin päivää, ei ollut ongelmaa käynnistäessä.
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Nyt kun on yli -20 astetta pakkasta, niin käynnistys on vaikeaa joka päivä. Hörähtää ja sammuu. Sitten tyyliin 10 sekuntia sahaamista niin yrittelee uudestaan käynnistyä ja käynnistyykin. Menee nyt tiistaina Lahden MBA-autokorjaamolle Tompan tutkittavaksi. Meinasi että jotain tiivisteitä vaihtamalla korjautuisi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Hakua käyttämällä löytyy tietoa vaivan aiheutajasta (tässäkin ketjussa...)Levis kirjoitti:Nyt kun on yli -20 astetta pakkasta, niin käynnistys on vaikeaa joka päivä. Hörähtää ja sammuu. Sitten tyyliin 10 sekuntia sahaamista niin yrittelee uudestaan käynnistyä ja käynnistyykin. Menee nyt tiistaina Lahden MBA-autokorjaamolle Tompan tutkittavaksi. Meinasi että jotain tiivisteitä vaihtamalla korjautuisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
tästä ketjusta en löytänyt enkä haulla...
eli w202 c200cdi ei lähe käyntiin edes tykillä kylmästä, lämpimästä (hallista) hienosti.
Startatessa näkyy kuplia linjassa mutta sitten loppuu pienen starttailun jälkeen, jos näin oireilee osaako joku kertoa tarkempaa vika paikkaa?
Sitten kun saanut käyntiin toimii koko päivän ja lähtee käyntiin, mutta aamusta ei sitten millään käyntiin???
Samaa vikaa ollut läpi talven mutta harvoin, nykyään joka päivä...
eli w202 c200cdi ei lähe käyntiin edes tykillä kylmästä, lämpimästä (hallista) hienosti.
Startatessa näkyy kuplia linjassa mutta sitten loppuu pienen starttailun jälkeen, jos näin oireilee osaako joku kertoa tarkempaa vika paikkaa?
Sitten kun saanut käyntiin toimii koko päivän ja lähtee käyntiin, mutta aamusta ei sitten millään käyntiin???
Samaa vikaa ollut läpi talven mutta harvoin, nykyään joka päivä...
MB 124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Suutimien paluupuolen vuota,Eissä kirjoitti:tästä ketjusta en löytänyt enkä haulla...
eli w202 c200cdi ei lähe käyntiin edes tykillä kylmästä, lämpimästä (hallista) hienosti.
Startatessa näkyy kuplia linjassa mutta sitten loppuu pienen starttailun jälkeen, jos näin oireilee osaako joku kertoa tarkempaa vika paikkaa?
Sitten kun saanut käyntiin toimii koko päivän ja lähtee käyntiin, mutta aamusta ei sitten millään käyntiin???
Samaa vikaa ollut läpi talven mutta harvoin, nykyään joka päivä...
(tee testi tarvikket maksaa 3€)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Varmaan tarkotti että kun ne paluupuolen putket maksaa 3 euroa, niin käy ostamassa uudet ja vaihda, niin näet että oliko vika siinä. Jos ei ollut niin eipä tuossa korkealta tipu. Jokatapauksessa ne alkaa ennemmin tai myöhemmin vuotamaan.
Ite vaihdatin paluuputket korjaamolla ja makso muistaakseni 27 euroa töineen...
Vanhemmassa koneessa sen vuodon kyllä huomasi siitä että naftaa valu kannen päälle ja alko haisemaan. Ehkä nää uudemmat ei niin herkästi tiputa koneen päälle sitä naftaa.
Ite vaihdatin paluuputket korjaamolla ja makso muistaakseni 27 euroa töineen...
Vanhemmassa koneessa sen vuodon kyllä huomasi siitä että naftaa valu kannen päälle ja alko haisemaan. Ehkä nää uudemmat ei niin herkästi tiputa koneen päälle sitä naftaa.
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
joo kävin hakemassa metritavarana paluuletkua ja niihi naftaputkiin o-renkaat. pitää huomenna pakkasessa palella ne paikalleen ja katsoa miten kävi. jos sais käyntii niin sais talliin ja lämpösessä voisi nuo suuttimet testata että paljonko ohivuotoa!
MB 124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Eissä kirjoitti:olikos toho testii ohjeita jossain päin?
kuvassa testi letku(tarvikket) testin tekemiseen maksaa ~3€(juttu foorumilla siitä ja vaivasta vaikka kuinka paljon)
kuvassa 3ok 4pask**
minutti startia niin max määrä on 20ml
ja se testi kannatta tehdä siellä kylmässä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
selvä kiitoksia, pitää tehdä pullo tyyliin, Kuhan saa ton katiskan ensin käyntii...
MB 124
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
jos suutin kaput niin mistäs kannattaa uusia/kunnostettuja hommata että saisi mukavaan hintaa
MB 124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Ainakin Jussin disel Salossa korjaa noita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
katos katos löysin autosta lapun joka voisi olla, että olis mitattu tota ohi vuotoo testerissä?
samassa topicissa aiemin luin että jos PLUSSALLA lukemat niin vuotaa kun automaattisesti lisää soppaa kun vuotaa?
Joten mikä testerissä mitattuna on maksimi lukema PLUSSALLA?
samassa topicissa aiemin luin että jos PLUSSALLA lukemat niin vuotaa kun automaattisesti lisää soppaa kun vuotaa?
Joten mikä testerissä mitattuna on maksimi lukema PLUSSALLA?
MB 124
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 12.10.2010 08:47
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Pääsinpäs minäkin nauttimaan ilmavaivoista, oireita on kyllä ollut jo pitkään. Eli perjantaina parkkiin ajettu w202 -99 200cdi ei lauantaina luvannukkaan. Sunnuntaina lämmittelin peliä ja tarkistin suodatin kupin, jonka pohjalta löytyi muutamat tipat dieseliä ja pa-putket oli ihan kuivat. Peli ei tosiaan halunnut kännistyä ennen kuin koitin täältä lukemaani konstia: suodattimesta lähtöpuolen putki irti, suodatin piripintaan ainetta ja lisäksi tuuppasin lähtevään putkeen noin 1dl vetoisella injektioruiskulla dieseliä. Kyllä sinne minusta jotain meni. Tämän operaation jälkeen vimpain lähti tulille toisella startilla. Maanantai aamuna sama vika ja samalla metodilla pääsin lähtemään töihin.
Tänään sain uudet pa-putket, joita en vielä ehtinyt vaihtaa. Orientoiduin kuitenkin huomista vaihtoa varten ja tutkiskelin autoa ja tein seuraavat havainnot:
- sammuttamisen jälkeen suodattimelle tulevaan kirkkaasen pa-putkeen alkaa kertyä ilmaa ja polttoaine valua tankkiin pikkuhiljaa
- polttoaineelle tuli todella kiire takaisin tankkiin, kun heiluttelin pa-putkea joka tulee siirtopumpun(?)/alla olevankuvan osannumero 29 alimmaiseen putken paikalle. Eli taitaa todellakin ottaa ilmaa täältä ainakin.
- joku muukin paikka vuotaa jotain, joka haiskahtaa dieseliltä. Kuva asiasta löytyy alla olevasta linkistä. Mistä mielestänne on kyse?
kuva2
Tänään sain uudet pa-putket, joita en vielä ehtinyt vaihtaa. Orientoiduin kuitenkin huomista vaihtoa varten ja tutkiskelin autoa ja tein seuraavat havainnot:
- sammuttamisen jälkeen suodattimelle tulevaan kirkkaasen pa-putkeen alkaa kertyä ilmaa ja polttoaine valua tankkiin pikkuhiljaa
- polttoaineelle tuli todella kiire takaisin tankkiin, kun heiluttelin pa-putkea joka tulee siirtopumpun(?)/alla olevankuvan osannumero 29 alimmaiseen putken paikalle. Eli taitaa todellakin ottaa ilmaa täältä ainakin.
- joku muukin paikka vuotaa jotain, joka haiskahtaa dieseliltä. Kuva asiasta löytyy alla olevasta linkistä. Mistä mielestänne on kyse?
kuva2
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Eissä kirjoitti:katos katos löysin autosta lapun joka voisi olla, että olis mitattu tota ohi vuotoo testerissä?
samassa topicissa aiemin luin että jos PLUSSALLA lukemat niin vuotaa kun automaattisesti lisää soppaa kun vuotaa?
Joten mikä testerissä mitattuna on maksimi lukema PLUSSALLA?
CDI1 versio 4.5(ko auto)
CDI2. 5.0
CDI3. 6.0
usein jo paljon ennen remonti raja arvoa tulee oireita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Korjasin juuri omastani pari letkua, siis vaihtoon meni, kolmatta odotellessa. Se meni tilaukseen, ei vuoda, vielä. O-renkaan vaihdoin sinne korkeapainepumpun päähän siihenkin. Sitten vuoti vielä siirtopumppu siitä kannen välistä.Jussipoika kirjoitti:Pääsinpäs minäkin nauttimaan ilmavaivoista, oireita on kyllä ollut jo pitkään. Eli perjantaina parkkiin ajettu w202 -99 200cdi ei lauantaina luvannukkaan. Sunnuntaina lämmittelin peliä ja tarkistin suodatin kupin, jonka pohjalta löytyi muutamat tipat dieseliä ja pa-putket oli ihan kuivat. Peli ei tosiaan halunnut kännistyä ennen kuin koitin täältä lukemaani konstia: suodattimesta lähtöpuolen putki irti, suodatin piripintaan ainetta ja lisäksi tuuppasin lähtevään putkeen noin 1dl vetoisella injektioruiskulla dieseliä. Kyllä sinne minusta jotain meni. Tämän operaation jälkeen vimpain lähti tulille toisella startilla. Maanantai aamuna sama vika ja samalla metodilla pääsin lähtemään töihin.
Tänään sain uudet pa-putket, joita en vielä ehtinyt vaihtaa. Orientoiduin kuitenkin huomista vaihtoa varten ja tutkiskelin autoa ja tein seuraavat havainnot:
- sammuttamisen jälkeen suodattimelle tulevaan kirkkaasen pa-putkeen alkaa kertyä ilmaa ja polttoaine valua tankkiin pikkuhiljaa
- polttoaineelle tuli todella kiire takaisin tankkiin, kun heiluttelin pa-putkea joka tulee siirtopumpun(?)/alla olevankuvan osannumero 29 alimmaiseen putken paikalle. Eli taitaa todellakin ottaa ilmaa täältä ainakin.
- joku muukin paikka vuotaa jotain, joka haiskahtaa dieseliltä. Kuva asiasta löytyy alla olevasta linkistä. Mistä mielestänne on kyse?
Ei tuosta kuvasta voi tietää mistä vuotaa, kun se valuu alaspäin ja leviää ajoviiman mukana. Mutta näköjään vuotanut hiljalleen jo kauan. Putket uusiksi, tai vähintään O-renkaat vaihtoon. Niissä liittimissä vaan on se huono puoli, että ovat melko kertakäyttöisiä niiden kiinnitysväkästen osalta. Sitten peset ja puhallat kuivaksi ja katsot tuleeko vielä jostain.
Se siirtopumpun vuoto on kuulemma ihan tosi harvinainen, mutta minulla vuoti.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Juuri tuosta paikasta (siirtopumpun molemmat ) vaihdoin o-renkaat kun siirtopumppu kastui eikä mese meinannut lähteä käyntiin. Muuta ei sillä kertaa tarvittukaan, mutta innostuin sitten vaihtamaan muutkin o-renkaat kun olivat aivan koppurat ja joustamattomat. Tämä pari vuotta sitten eikä ongelma ole uusinut.Jussipoika kirjoitti:- polttoaineelle tuli todella kiire takaisin tankkiin, kun heiluttelin pa-putkea joka tulee siirtopumpun(?)/alla olevankuvan osannumero 29 alimmaiseen putken paikalle. Eli taitaa todellakin ottaa ilmaa täältä ainakin.
W203CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 12.10.2010 08:47
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Kiva kuulla, että mahdollisuuksia on. Nyt on putket vaihdettu ja toivo elää. Hieman vaan pisti silmään, että edelleen suodattimelle tuleva pa-putki tyhjentyy pikkuhiljaa, kun auton sammuttaa. Liekö kuuluu asiaan .hanta kirjoitti:Juuri tuosta paikasta (siirtopumpun molemmat ) vaihdoin o-renkaat kun siirtopumppu kastui eikä mese meinannut lähteä käyntiin. Muuta ei sillä kertaa tarvittukaan, mutta innostuin sitten vaihtamaan muutkin o-renkaat kun olivat aivan koppurat ja joustamattomat. Tämä pari vuotta sitten eikä ongelma ole uusinut.Jussipoika kirjoitti:- polttoaineelle tuli todella kiire takaisin tankkiin, kun heiluttelin pa-putkea joka tulee siirtopumpun(?)/alla olevankuvan osannumero 29 alimmaiseen putken paikalle. Eli taitaa todellakin ottaa ilmaa täältä ainakin.
Vielä tästä kuvasta: yksi vuoto kohta lienee tuossa nro3:n ja nro2:n putken päät. Ainakin tuon 3:sen puoleista oli tiivistelty jollain massalla. En vielä ottanut auki, kun ei ollut osia ja ehkäpä pitää vielä tarkistaa täältä tekemisiään. Neuvokaa siis tyhmää - Miten ne vaihdetaan? Anturi irti, putket irti, pultit auki ja vetästään paketti hel***tiin, stefat/o-renkaat paikalleen ja takaisin?
Vielä on pakko kysyä mitkä nuiden merkattujen vimpainten oikeat nimet on:
1. korkeapainepumppu
2. ?
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
2: sammutusventtiili
Itse vaihdoin pari päivää sitten sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikkuputken ja alaspäin lähtevän letkun kanssa.
kun uudet letkut vaihdettu kannattaa kytkeä ne ennen kun laittaa sammutusventtiiliä takaisin paikolleen (itse en muuten sitä saanut paikalleen kun tilaa ei tosiaan ole)
ja kannattaa olla varovainen sen korkeapainepumpun alla oleva klipsi mihin putket tulevat kiinni (itsellä meni rikki ja sai nippusiteellä sitoa kiinni)
Itse vaihdoin pari päivää sitten sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikkuputken ja alaspäin lähtevän letkun kanssa.
kun uudet letkut vaihdettu kannattaa kytkeä ne ennen kun laittaa sammutusventtiiliä takaisin paikolleen (itse en muuten sitä saanut paikalleen kun tilaa ei tosiaan ole)
ja kannattaa olla varovainen sen korkeapainepumpun alla oleva klipsi mihin putket tulevat kiinni (itsellä meni rikki ja sai nippusiteellä sitoa kiinni)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
määrienvertailu.
määrä - sylinteri 1 -0.2
määrä - sylinteri 2 0.7
määrä - sylinteri 3 2.2
määrä - sylinteri 4 -2.7
olisko nää niitä ohivuoto testejä testerillä??
määrä - sylinteri 1 -0.2
määrä - sylinteri 2 0.7
määrä - sylinteri 3 2.2
määrä - sylinteri 4 -2.7
olisko nää niitä ohivuoto testejä testerillä??
MB 124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Ei sitä ei nää testeristäEissä kirjoitti:määrienvertailu.
määrä - sylinteri 1 -0.2
määrä - sylinteri 2 0.7
määrä - sylinteri 3 2.2
määrä - sylinteri 4 -2.7
olisko nää niitä ohivuoto testejä testerillä??
(toden näköisesti korjaus arvoja"yksikot kun puttuu niin ei voi varmaksi sanoa...")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Sama vika Rahikaisella. Jos ei korkeapainepumppua irrota, tai pura flektiä pois, niiden klipsien kanssa on vähän mahdotonta olla kovin varovainen. Ei mun sorkat sinne ainakaan hyvin mahdu eikä niitä näe, kuin peilillä. Ihan gynekologiaa. Ja ovat yhtä kovettunutta muovia, kuin ne polttoaineletkujen liittimetkin.Merbedes kirjoitti:...ja kannattaa olla varovainen sen korkeapainepumpun alla oleva klipsi mihin putket tulevat kiinni (itsellä meni rikki ja sai nippusiteellä sitoa kiinni)
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
tänään vaihdoin kaikki o-renkaat paitsi tuon summutuventtiilin ku ei lähteny irti eikä viitsiny rikkoa, ainakin tänään lähti käyntiin eikä ainakaan tähän mennessä ole karannu löpöt siitä putkestä mikä suodattimelle menee, saa nähdä huomenna lähteekö käyntiin... melkei jännittää korjaantuiko vika...
kunhan saa kuntoo niin myyntiin ja w124 takasi... ostakaa joku hyvä ja halpa 200cdi w202 -98 aj. 560tkm... vähän on kukkaa mut halvalla saa
kunhan saa kuntoo niin myyntiin ja w124 takasi... ostakaa joku hyvä ja halpa 200cdi w202 -98 aj. 560tkm... vähän on kukkaa mut halvalla saa
MB 124