pystäri limo

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Voronkovich
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 29.12.2010 10:39

Re: pystäri limo

Viesti Kirjoittaja Voronkovich »

Voronkovich kirjoitti:Mikäli esimerkin kaltaisella VIN-numerolla oleva Lang löytyy Suomesta, niin auton kotimaisuusaste on suurempi kuin muissa vastaavissa autossa. Avainlipputunnuksen paikka... :P
Johtotähti Suomen teillä - kirjassa on sivulla 299 kuva ja tekstiä vanhasta uutisesta jostain lehdestä otsikolla "Hurriganes-Mersu lipuu Pieksämäellä". Kirjassa sanotaan ao. uutisen yhteydessä, että "...keikka-Mersu 220 D vuodelta 1971, joka oli pidennetty 1974. Auton entisöinti aloitettiin 2008 ja se palasi liikenteeseen 2009 alkuperäisin UBC-440 rekisteritunnuksin".
Kuvassa olevan auton rekisteritunnus on kuitenkin UCB-440. OK, pieni näppisvirhe, ei siinä mitään. Mutta...

Onko tuo Hurriganes-Mersu näitä ns. keuruulaisia? "Vuosimalli 1971 ja pidennetty 1974". Tuo kaikki viittaa siihen, kuten myös se, että auton alkuperäisiksi rekisteritunnuksiksi mainitaan UCB-440 (oikein siis näin) ja pikkulapsikin tietää, että UCB-kilvet menivät jakoon vuonna 1974, jolloin Lang ensirekisteröitiin Suomessa - kuten keuruulaisten kohdalla oli tapana. No, valmistenumerostahan tuo selviäisi ja kysymällä sen saisi, mutta tietääkö joku kuinka asian laita on.

Toinen seikka mikä koskee museorekisteröityjä autoja on näiden pitkien (3 kirjainta ja kolme numeroa) käyttäminen mustapohjaisina museorekisteröidyissä autoissa. Kulunutta sanontaa käyttäen; pikkulapsikin tietää, että mustapohjaisia rekisterikilpiä ei annettu jakoon - läänistä riippuen - enää vuosien 1972 ja 1973 jälkeen. Kymen läänissä oli vielä vuoden -73 alussa jaossa muutama mustapohjainen rekisterikilpi ja Helsingissä pitkien vaaleapohjaisten jako alkoi jo huhtikuussa 1972. Poikkeuksia kilpien jaossa on ollut mm. valtion autoissa, joihin tuli VK-alkuisia kilpiä, mm. Ähtärin metsäoppilaitoksen Jeeppeihin vielä vuonna 1977.

On aivan erityisen kornia nähdä liikenteessä W116 ja W123 jossa on mustapohjaiset rekisterikilvet. Samalla kun omistaja hioo ja sorvaa autoaan mahdollisimman alkuperäiseksi - jopa niitä näkymättömiä osia myöten - niin hän pilaa koko komistuksen ruuvaamalla siihen kiinni rekisterikilvet, jotka eivät missään nimessä kuulu auton aikakauteen. Mitä kummaa tällä mustapohjaisella kilvellä halutaan sanoa? Tuoda julki, että tämä on museoauto? Jos ja kun kyseessä on suomiauto, niin paras mahdollinen kunnianosoitus autolle on antaa sille se kilpi mikä siinä oli kun se ensirekisteröitiin Suomessa. Tai jos kyseessä on käytettynä 2000-luvulla tuotu auto, niin hankkia siihen kilpi, jossa ei ole EU-merkintää.

Museoajoneuvotarkastajat jaksavat jankata jostain olemattomasta asiasta, kuten tuon aikaista ruuvinkannoista, mutta samalla hyväksyvät asetuksen, että autoon voidaan hankkia rekisterikilvet, jotka ei siihen missään nimessä kuuluisi.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: pystäri limo

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Voronkovich kirjoitti: Onko tuo Hurriganes-Mersu näitä ns. keuruulaisia? "Vuosimalli 1971 ja pidennetty 1974". Tuo kaikki viittaa siihen, kuten myös se, että auton alkuperäisiksi rekisteritunnuksiksi mainitaan UCB-440 (oikein siis näin) ja pikkulapsikin tietää, että UCB-kilvet menivät jakoon vuonna 1974, jolloin Lang ensirekisteröitiin Suomessa - kuten keuruulaisten kohdalla oli tapana. No, valmistenumerostahan tuo selviäisi ja kysymällä sen saisi, mutta tietääkö joku kuinka asian laita on.

On aivan erityisen kornia nähdä liikenteessä W116 ja W123 jossa on mustapohjaiset rekisterikilvet. Samalla kun omistaja hioo ja sorvaa autoaan mahdollisimman alkuperäiseksi - jopa niitä näkymättömiä osia myöten - niin hän pilaa koko komistuksen ruuvaamalla siihen kiinni rekisterikilvet, jotka eivät missään nimessä kuulu auton aikakauteen. Mitä kummaa tällä mustapohjaisella kilvellä halutaan sanoa? Tuoda julki, että tämä on museoauto? Jos ja kun kyseessä on suomiauto, niin paras mahdollinen kunnianosoitus autolle on antaa sille se kilpi mikä siinä oli kun se ensirekisteröitiin Suomessa. Tai jos kyseessä on käytettynä 2000-luvulla tuotu auto, niin hankkia siihen kilpi, jossa ei ole EU-merkintää.

Museoajoneuvotarkastajat jaksavat jankata jostain olemattomasta asiasta, kuten tuon aikaista ruuvinkannoista, mutta samalla hyväksyvät asetuksen, että autoon voidaan hankkia rekisterikilvet, jotka ei siihen missään nimessä kuuluisi.
Tietäisiköhän nimimerkki Mesedesi lissä Hurriganes-autosta? Tuosta (museo)rekisterikilpiasiasta olen kanssasi 100 % yhtä mieltä. Museotarkastajissa on eroja... ikävä kyllä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin