w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

tuli tossa hommattua otsikon mukainen kulkine kun sulo vilen tyyliin halvalla sai :D

tarkoitus olis laittaa kesäksi hyvännäköinen cruisailu auto pikku parannuksilla : ) tossa tuli ostettua kaverilta zenderin etupuskurilippa ja 8x17" dezent c vanteet kun kerran halvalla sai :D sit olis tarkoitus tummentaa kaikki lasit tuulilasia myöden. jaakko-tuotteella olis tarkotus teettää tummaksi laminoitu tuulilasi tuohon. sitten ajattelin vetää autoon uuden värin luultavasti mustan että kaikki kromit korostuu :P sit olis hakusessa 19" vannetta kesäksi tonne alle, jos joltain löytyy kohtuuhintaan niin tarjoa! sais meseen hieman VIP meininkiä. :D

sit tossa katsastuksen jälkeen olis tarkotus ahtaa tuo mese pikkubudjetilla, pakosarjaa olen tässä nyt metsästänyt. ahdin olis kaverilla kohtuuhintaan myynnissä ( tais olla joku kkk ). jos joltain löytyy kyseistä pakosarjaa myynnissä niin pistä vaikka yv:tä!!

kuvia mesestä löytyy: http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=39054" onclick="window.open(this.href);return false;

lisäilen tonne pikkuhiljaa kuvia sitä mukaan kun löytyy jotain uutta.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ändi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:14

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja ändi »

Siitä on hyvä lähtee.. Omasta mielestä ehkä 19" on liian iso. Toi 17" ois aika hyvä ja sit sopivasti leveyttä vanteeseen ja vehkeet tonttiin! Onko käyny mielessä että tulis pellin alle joku vähän nykyaikasempi moottori (603,606), vai totako lähdet piristeleen?
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 736
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Onko korin vaihto? Jos on niin ei taida prosentit riittää laillisesti mihikään koneenvaihtoihin tai turbotuksiin???
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

kyl se 19" on vähä överi mut se on tarkoituskin :D ja on korinvaihto niin ei oikeen laillisesti saa muuteltua konetta. ja mitään isoja tehoja en oo tosta hakemassa, jos nyt edes kakkosel jaksais nousta mäen ylös niin hyvä olis :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Miten olis jostaki otettu hyvä 240D pannu? Jaksais paremmin ilman turboakin ja päälleppäin ei inssi erota onko 200D vai 240D :wink: . Toki tuossakin on vaara että käry käy mut tuskin jaksaa inssi alkaa selvitteleen moottorinumeroita että mikä on 200D:n numero ja mikä 240D:n.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

no niin on tuo 240kone kans ihan hyvä vaihtoehto. kaverille olis kyllä tulossa viikonloppuna purkuun sellanen, tarttee kysellä mitä se pyytäis siitää koneesta.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

on muuten aivan ketun huono lähtemään käymään pakkasilla. ei meinaa lähtee edes johdon päästä käymään näillä keleillä. alkaa kohta kypsyttämään nää auto jutut. tässä meen pihassa on nyt 4autoa ja jokaisessa jotain vikaa aamulla :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Venttiilien säätö parantaa kummasti pakkaskäynnistyvyyttä :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

kiitti vinkistä, tartteekin säätää ne heti huomenissa. : )
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ei tuo saatanan vehje lähde millään käymään. tänään säädetty venttiilit ostettu uusi 100Ah akku. ja ei vaan käynnisty. pyörii hyvin ja kovin koittaa lähteä mut ei vaan lähde. alkaa pikkuhiljaa menee hermot lopullisesti
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 736
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja airaksela »

hehkut?
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

kyllä siinä hehkut toimii, saattaisko se saada ilmaa jostain liitoksien välistä.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Vaikuttas vähän siltä että tuo 200D alkaa olla loppu, puristukset ei vaan riitä. Nyt vois olla hyvä aika alkaa katteleen sitä 240D konetta niin tulis sivutuotteena vähän enempi tehoakin ja käynnistyvyys paranee olettaen tietysti että se 240 olis paremassa kunnossa. Toimiiko muuten moottorinlämmitin varmasti nykyisessä koneessa?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

toimii moottorilämmitin, lohko lämpeää ihan hyvin. se voi olla että kone alkaa olemaan loppu kun ajokilometreistä ei oo mitään tietoa.
mutta ei se mitenkään ihmeellisesti savuta eikä mitään, suurinpiirtein oli vedotkin tallella ennen kuin alkoi temppuilemaan.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

eikös muute tuossa olis lämpimänäkin jotain ongelmaa jos toi kone olis ihan loppu? en silti tiiä :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Loppuun ajettu dieselmoottori toimii yleensä lämpimänä aivan moitteettomasti eikä öljyäkään välttämättä kulu normaalia enempää. Kylmäkäynnistyksissä tahtoo tulla ongelmia loppuun ajettujen kans. Suuttimien kunto vois olla hyvä tsekata jos ei samantien halua moottorinvaihtoon ryhtyä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikös se kannattais mitata ne rutistukset? jos on vajetta, niin alottaa vaikka siitä, että kantta ylös, tsekkailee miltä sylinterit näyttää ja jos ne on ok näköset, niin venttiilien tiiviyden tarkistus. suuttimien tarkistus, sumu ja paine kohdilleen. jos oikein hifistellä haluaa, niin männät pois ja tsekkaa niidenkin kunnon. uutta rengasta vaan, jos siltä näyttää ja hoonia pytyille, niin tulee ainakin sit sitä tiiviyttä.

onhan siinä hommaa vanhaan koneeseen, millä nyt ei juurikaan rahan arvoa ole, eikä paljon myyntiarvoakaan varmaan tuo, mutta jos tosiaan autoa meinaa pitää ja itselleen tekee, niin sittenhän sillä ei ole mitään väliä. jos löytyy varmasti hyvä vaihtokone, niin se on melkein helpompi ja halvempi vaihtoehto. siinä ei kylläkään pääse sillä tavalla harrasteleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

no käyttöautoksi ton itelle ostin kun tenavatähden öljypumppu hajos :D että helpommalla pääsis koneen vaihtamalla. mutta mistä löytys takuuvarma kone tollaseen ? ku ei viittis ihan huvikseen ostaa uutta konetta ja huomata että se on samanlainen :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niimpä. kyllähän niitä koneita varmaan löytyy, mutta mistäs sitä sitten tietää, että lähteekö se käyntiin pakkasesta? trukkilavalla notkuvasta koneesta on aika paha alkaa arvioimaan.

yks on, että jos joku tuttu, tai puolituttu, tai foorumilta joku luottohenkilö myy satavarmasti hyvässä kunnossa olevaa konetta. tuli mieleen, että onko nää muuten ylipäänsä sellasia koneita, että lähtee ehjänäkään ollessaan kovasta pakkasesta käyntiin? monta kertaa oon kuullu, että w123 diiseli ei lähde käyntiin pakkasesta, mutta harvemmin kuullu kehuja. olisko siellä joku puristussuhde niin matala tms, ettei vaan lähde. en tiedä.
W201 250DT 20V
w201 190E
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja onre »

pera8x kirjoitti: tuli mieleen, että onko nää muuten ylipäänsä sellasia koneita, että lähtee ehjänäkään ollessaan kovasta pakkasesta käyntiin? monta kertaa oon kuullu, että w123 diiseli ei lähde käyntiin pakkasesta, mutta harvemmin kuullu kehuja. olisko siellä joku puristussuhde niin matala tms, ettei vaan lähde. en tiedä.
Kyllä se kuulemma vaikuttaa se puristussuhde, mutta niin vaikuttaa moni muukin asia...

Mun edellinen 123 200D '76 ei meinannut lähteä käymään enää nollakeleilläkään. Pitkällisen selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että loppujen lopuksi vika oli startissa. Se oli yksinkertaisesti niin kulunut, ettei enää jaksanut pyörittää konetta tarpeeksi nopeasti. Uusi startti pyöritti jo ihan korvalla kuunnellen huomattavasti reippaammin ja vehje alkoi lähteä jo -15 asteestakin tulille. Nykyinen '81 200D lähtee reippaasti kovemmastakin, mutta kone on myös jo ihan öljynkulutuksestakin päätellen vähemmän kulunut.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no sitä vähän epäilinkin, että kyllä kait nyt ehjän auton kuuluu käynnistyä, vaikka oliskin pikku pakkasia.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kyllä se rautamoottori kunnossa ollessaan lähtee kylmällä käyntiin. Tänään -27 ja kerkes olla oma 617 tunnin roikassa ja siitä tulille :oops: Pahaa oikeen teki kun koneen pakotti käyntiin niin vähällä lämmityksellä. No kiire oli joten ei kerennyt odottelemaan. Emännän nissani ei lähtenyt käyntiin ja sitä piti töihin kuskata. Alkuviikosta uusin starttiin helat kun kankeasti starttas -20 pakkasessa vaikka akku melkein uus ja monta tuntia roikassa. Rupes startti pyörittään kunnolla ja lähtee kylmästä nätisti käyntiin! 8)
IG: @pyrytakkunen
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

itellä kans 617 lähti vittuilemati -30 ilman lämmitystä :D onko muuten a-koneesa kovempi puristussuhde ku vaparisa? :roll: se selittäs kans jotai ku pyrylläki on a-kone kyseesä.
itella oli 200deesä sama vika ei yli -10 käyntiin muutako roikannokasta pikkasen vitutti joka ilta roikkaan äpöstää se :D
startti vois olla ensimmäisten joukosa remppa listalla ennenku kone oon nimittäiun kuullu ennenki tosta tartti jutusta
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Turbo moottorissa on himpun verran pienempi puristussuhde kuin vapareissa, myös puristuspaineet on samaa luokkaa kummassakin. Uskoisin että erot johtuu siitä että turbomiehillä ei oo ollu oikeesti loppuun ajettua moottoria. Ihtellä on ollu 200D, 220D(W115) 300D ja 300DT, kaikki näistä on lähteneet lämmittimestä käyntiin ja parhaiten juurikin tuo 300DT lämmittämättäkin. 200D oli loppuun ajettu paska 450tkm kohdilla joka ei lähtenyt yli -10 pakkasilla käyntiin ilman lämmitystä, 220D lähti -28 15min lämmityksen jälkeen omin avuin käyntiin, 300D lähti 450tkm ajettuna vielä -20 tosi helposti ja noin 510tkm ajettuna -10 alkoi olla jo liikaa :lol: . 300DT puolestaan lähti uskomattoman hyvin käyntiin vaikka melko loppu sekin jo alkoi olla, ajettu arviolta 400-500tkm. Nyt on käytössä 300DA jolla ajettu xtkm ja käynnistyy -15 asti kohtuu hyvin ja sitä pienemmillä pakkasilla todella hyvin kunnes -17 on kipuraja josta ei enään lähde millään ilman lämmitystä. 300DT on remontoitu sittemmin ja on kesä autona joten käynnistyvyydestä en osaa sanoa. Remontoitu vapari 300D lähti hienosti vielä -20 pakkasilla ilman lämmitystä mutta uskoisin että paljoa kylmemmissä on turha enään yrittää sitäkään :roll: . Vanhoissa rautamoottoreissa on matalemmat puristuspaineet kuin esim W124 om601 moottoreissa, sitä en tiedä mistä johtuu mutta käynnistyvyyteen tuo vaikuttaa aivan älyttömästi. Vaikka rautamoottori fani oonkin niin kylmäkäynnistyvyys ei multakaan mitään hurraa huutoja saa kun tuntuu että se on ihan tuurista kiinni miten mikin yksilö kylmänä käynnistyy. Niinkuin tuosta mun listasta näkee niin tuossa mun käyttis 300DA:ssa käynnistyvyyden raja on tosi pieni, parista asteesta on kiinni lähteekö vai ei :roll: . Nuo on vielä siitäkin pirullisia et jos ei kerrasta lähe niin sitte saa varautua piitkäään sahaamiseen useiden eri akkujen voimin tai pilottia käyttäen.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

kyllä tuossa startti pyörii ihan hyvin, kyllä se lupailee että lähtis mutta ei kuitenkaan lähde. :D tarttee maanantaina mitata ne puristuspaineet, mitäs niitten kuulus tollases olla? alkaa vaan hieman jo kypsyttään. :D tekis mieli soittaa edelliselle omistajalle jo et vitut tää mitään pakkases käymää lähde! :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Puristuspaineet on loistokuntoisessa moottorissa jossain 20-24 baarin välillä ja 15 bar on korjausraja joka tarkoittaa ettei käynnisty 0 astetta kylmemmästä. Saatko vietyä auton jonnekkin lämpimään päiväksi niin että moottorin saisi käynnistettyä, niinkuin tuossa jo mainitsin jos ei kerralla lähe niin eessä on kova työ saada se käyntiin. Tämä johtuu siitä että polttoaine huuhtelee öljykalvon sylintereistä ja puristus paineet laskee edelleen ja auto ei käynnisty ollenkaan. Käynnistyvyys paranee oleellisesti kun sen kerran saa käymään ja ylimääräiset polttoaineet poltettua sylintereistä ja jos tämän jälkeen mittaisi ne paineet niin tulisi toden mukaisemmat tulokset.
auto w123 200D/300DT vm, -81
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

ja tuntien tuon kyseisen moottorimallin venttiili säätö jutun nii tarkistaisin välykset myös.ja joo eikös sen pitäs sillon kuumana kettuilla mut ei välttämättä koska siel on patarautaa ja alumiinia materiaaleina niin se voi kylmyydessä vetää välykset kii, tiiä sitte oonko taas hakuteillä :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ei oo kyllä mahdollisuutta viedä lämpimään :/ tossa pitäs tänne päin tulla vähän lämpimämmät kelit ni vois koittaa käymään : )
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

tdt leka kirjoitti:ja tuntien tuon kyseisen moottorimallin venttiili säätö jutun nii tarkistaisin välykset myös.ja joo eikös sen pitäs sillon kuumana kettuilla mut ei välttämättä koska siel on patarautaa ja alumiinia materiaaleina niin se voi kylmyydessä vetää välykset kii, tiiä sitte oonko taas hakuteillä :roll:
Just noin päin se menee että välykset menee kiinni kun tulee kylmä jolloin kylmäkäynnistyvyys on todella onnetonta.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Juhiz1 kirjoitti:ei oo kyllä mahdollisuutta viedä lämpimään :/ tossa pitäs tänne päin tulla vähän lämpimämmät kelit ni vois koittaa käymään : )
Ei muuta kun muutama sisätilalämppäri puhaltamaan konehuoneeseen lohkoa kohti ja pelti kiinni. Siihen vaikka joku matto lämpöeristeeksi pellin päälle ja antaa lämmetä. Pitäis kyllä lähteä tulille kun konehuoneessa vallitsee kesäkeli :lol:
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin