Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E -85 sessa, auto syö varmaan tuplat siihen nähden mitä pitäisi... Mikähän mahtaapi vaivata? Onko millaisia keinoja todeta että toi KE-jetti on toiminnassa mukana? Auto tuntuu vetävän ihan kivasti, ei nyi ei pätki tyhjäkäynnillä vaihde N:llä on pientä huojuntaa... Onhan tolla jo kilometrejä kivasti takana mut mikään ei tunnu tota bensan kulutusta selittävän joten nyt ois hyvät neuvot tarpeen... Ja automaatti on kysymyksessä.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Paljonkos se sitten vie?
Jos kulutus on pompannut viime aikoina, syyllinen voi olla vaikka viallinen termostaatti
Jos kulutus on pompannut viime aikoina, syyllinen voi olla vaikka viallinen termostaatti

Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Kirjoitin tohon et melkee puolet enempi kuin pitäs (hyvin pienellä liiottelulla) Mut 20eurol eli 13litral ei sataa kilsaa mennä vaikka minkä tekis vaan noin 60km. Siksi epäilen et KE-jet on nyt mekaaninen syystä tai toisesta. Vaihdoin siihen lokakuussa alkuperäisen termostaatin, ja mulla on tapana ollu pitää noi termarit kunnossa ja seurailla lämpöä. Sitä ei sais ilman termariakaan viemään noin paljon ja olishan sitä aika kylmä ajaakkin näil keleil jos termari on sökö...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
onko noin vanhassa lambdaa, ei taida olla
sen rikkoontuminen ainakin tekee tuota, että kulutus pompsahtaa... mutta kulkupuoli kyllä paranee vastaavasti
lambdattomissa ke-jetin versioissa sitten ruiskun lämpöanturin rikkoontuminen saa kulutuksen ainakin nousemaan, eli pitää "ryyppyä" päällä tarpeettomasti, eikä seokset muutenkaan seuraa sitä karttaa mikä ecu:ssa on niin kuten kuuluisi... myös se surullisen kuuluisa yj-rele tekee kaikkea kiusaa, jos ei ole tip top kunnossa...
ke-jet mekaanisena ja oikeissa säädöissä ollessaan ei kuluta noin hurjia lukemia... kokeilin nimittäin omassa 300E:ssä sitäkin


lambdattomissa ke-jetin versioissa sitten ruiskun lämpöanturin rikkoontuminen saa kulutuksen ainakin nousemaan, eli pitää "ryyppyä" päällä tarpeettomasti, eikä seokset muutenkaan seuraa sitä karttaa mikä ecu:ssa on niin kuten kuuluisi... myös se surullisen kuuluisa yj-rele tekee kaikkea kiusaa, jos ei ole tip top kunnossa...
ke-jet mekaanisena ja oikeissa säädöissä ollessaan ei kuluta noin hurjia lukemia... kokeilin nimittäin omassa 300E:ssä sitäkin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Kyllä saa 20l/100km menemään pakkasella jos termari ei mene kiinni.
Miten tyhjäkäynti? Onko käynnistäessä ~1000rpm ja lämmetessä laskee ~800rpm?
Oletko ylijännitereleen sulakkeen tarkistanut?
Edit: Jaa Napa kerkesikin väliin
Miten tyhjäkäynti? Onko käynnistäessä ~1000rpm ja lämmetessä laskee ~800rpm?
Oletko ylijännitereleen sulakkeen tarkistanut?
Edit: Jaa Napa kerkesikin väliin

Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Lambdaa tossa vehkeessä ei onneksi ole : ) Kuinkas kauan ton pitäs muuten pitää kierroksia korkeemmal? Sekun vaan käynnistyessään alle sekunniksi nostaa kiekat yli tonniin ja sitten ne putoaa normaalityhjäkäynnille, näilläkin keleillä. YJ-rele on tsekattu tinattu ja sulake on ehjä... Eli kumpainen noist lämpöantureista se ompi? Ja mitä arvoja siitä kuuluisi saada mitattua, mites se Napa menikään toi KE-jetin säätö perstuntumalt? Ja jos tulee muita vika mahiksia mielee ni listaa vaan ja erilaisia toteamismahdollisuuksia, ainii kokeilin tos viime vuoden puolel niin et nyppäsin kylmäkäynnistys suuttimen piuhat irti niin en ainakaan ollut huomaavanani mitään muutaku lähti pakkasil hiuka vaikeemmi käyntiin. Jos silti ryypyttäs koko ajan niin oisko tyhjäkäynti kierrokset alle tonnist ja vaihde pääl about 700? Vaikee uskoo et toimimaton termari saa 230E:etä viemää 20litraa, kun ei 380SE:kään vieny, ostin sen aikoinaa tammikuussa ja siitä sai termarin heti ekaksi vaihtaa kun kerkesin seuraavana päivänä hakemaan, ajoin sen kuitenkin yli 15asten pakkasilla Jämsästä Saloon nii oishan siinä sit jo menny...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
nyppäät EHA:lta ja potentiometriltä johdot irti -> ke-jet "mekaaniseksi" k-jetiksi ja sitten vain CO ruuvista perus säätö kohdalleen... kulutus ei pitäis kovin hirvittävä olla enää sen jälkeen, jos ruisku muuten on kuosissa...
mutta koska tyhjäkäyntikin on "kateissa", niin yj-releeseen tuo vika taitaa paikallistua... onko se varmasti kunnolla paikallaan, vaikka olisikin kunnossa...
lämpöanturi vika taas mielestäni pitää tyhjäkäyntiä tarpeettoman suurella, vaikka kone olisikin lämmin...
autoa fyysisesti tutkimatta, ei oikein parempaan diagnoosiin pysty
mutta koska tyhjäkäyntikin on "kateissa", niin yj-releeseen tuo vika taitaa paikallistua... onko se varmasti kunnolla paikallaan, vaikka olisikin kunnossa...
lämpöanturi vika taas mielestäni pitää tyhjäkäyntiä tarpeettoman suurella, vaikka kone olisikin lämmin...
autoa fyysisesti tutkimatta, ei oikein parempaan diagnoosiin pysty

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Potikalta tai ehalta pistoke irti mutta helpompi olisi ottaa käynnissä yj-rele pois,miten käy?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Eli, siis sekä potikalta että EHAlta liitin vex, ja olikos niin että säädetään rikkaalle päin eli ruuvia kiinnipäin kunnes alkaa melkein röpöttämään ja sitten hivenen takaisin vai muistanko väärin. Tyhjäkäynti ei ole kateissa eikä korkealla eli D päällä tyhjäkäynti jossain about 700 nurkilla ja vapaalla about 900r/min. Eli pitäisivät olla aika kohdillaan, vapaalla vain ihan pientä heiluntaa, siis hyvin pientä...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
tarkoitin, että tällä tavalla tyhjäkäynti kateissa...landon kirjoitti:Kuinkas kauan ton pitäs muuten pitää kierroksia korkeemmal? Sekun vaan käynnistyessään alle sekunniksi nostaa kiekat yli tonniin ja sitten ne putoaa normaalityhjäkäynnille, näilläkin keleillä.
ja juu, suunnilleen noin se seoksen säätö, kuten tuossa edellisessä viestissä kerroit... tai se oli lähinnä max. tehojen haku ohje... ensimmäisllä lenkeillä kannattaa pitää sitä kuusiokolo avainta mukanan, niin saa hienosäätää tarvittaessa...
ja aina sitä CO ruuvia ei tarvitse edes säätää, perus säätö voi olla kohdallaan jo valmiksi, varsinkin näissä ei lambdallisissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Itsellä oli w124 230E 89. Sama tekniikka. Kesällä matka-ajossa vei noin 9L/100km. Talvella 18-25 seka-ajossa. Päästöarvot oli hyvät, koska katsastus oli tammikuussa, mitattiin siis talvella. Tyhjäkynnissä oli hyvin pietä huojuntaa, ei näkynyt paljon kierroslukumittarissa. Tuo 8 venttiilinen käy 750 kierrosta/min, oli helle tai 40 astetta pakkasta. Käyntiinlähtö "idioottivarmaa".
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Kauheat on kyllä kulutus lukemat silti.
NAPA milloin saadaan plug and play megaa m-koneisiin?
NAPA milloin saadaan plug and play megaa m-koneisiin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
mulla on nyt ollu viikon tuo oma 200E ajossa ja kulutusta en kyllä osaa moittia, kesällä varmaan bensa tankissa lisääntyy, jos ero talven ja kesän välillä on noi suuri normaalisti
eli tuo oma kuluttaa sekalaisessa ajossa arviolta 7-8 ltr/100 km
maantiellä varmasti alle 7 ltr/100 km... muistakaa sitten se asia, että en aja ikinä yli 80 km/h... enkä tee turhia ohituksia (onko edes olemassa muita, kuin "turhia ohituksia"
)

eli tuo oma kuluttaa sekalaisessa ajossa arviolta 7-8 ltr/100 km


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Omalla 230e myös matkaa kesällä alle 8,kyllä,talvella sitten enemmän.
Mutta se mega,NAPA?
Mutta se mega,NAPA?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
ei ainakaan multa tämän kevään aikanaatlas kirjoitti: NAPA milloin saadaan plug and play megaa m-koneisiin?



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
atlas kirjoitti:Omalla 230e myös matkaa kesällä alle 8,kyllä,talvella sitten enemmän.
Olisin varmaan minäkin noihin lukemiin päässy, toi kaasujalka vaan on vähän raskas. Talvella seka-ajossa tyhjäkäyntiä ja sitten kahva edellä. Mulla kuitekin meni se, mitä aikaisemmin kirjoitin.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Jees, kiitoksia paljon lähen kokeilee kuitenki tolla maksimitehon haulla alkuun katsotaan miten vaikutus kulutukseen. Tämä söi jo ennen pakkasia enempi kuin pitää ja nyt on mennyt senverta et alko harmituttamaan... Raskashan on se miunkin kaasujalka ja aika vähän menee suorassa tuo auto sopivilla paikoilla, mutta kun tosiaan matkaa ajaa kauniisti niin kulutus on kyllä yli iso... Sen unhotin mainita että myös tulpat (nelikärkiset bosch) ja ilmanputsarin yms vaihtelin lokakuussa häneen... Plug and play mega oiskyl siisti tai kun ois ylimäärästä tilillä ja lämmintä tilaa olisi moiseen muutenkin mukava paneutua niinkuin ihan vastaavasti kyllä tohon KE-jettiinkin on se kuitenkin melkoisen mielenkiintoinen polttoainejärjestelmä.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Sen verta viel kysäsen et onko juurikaan merkitystä tolla säätelyllä vaikka just ja just ollaankin pakkasen puolella? Vai pitäisikö se toimittaa lämpimässä? Moottori tietty käyntilämmössä mutta?
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Do di, sitten tuli Mersua ruuvattua. Ensivaikutelma ainakin hyvä, keskialueelle tuli ihme tehonlisäys kuten myös alakierroksilla, esim 50km/h pystyy ajamaan nyt nelosella niin että econometri pysyy tapissaan, ennen oli mahdotonta, myös tyhjäkäynnillä neula on liimattuna tapissa... Sellaisen 30km kerkesin vasta testaamaan, kaupunkiajoa ja kunnon kiihdyttelyjä yms epätasaista ajoa vähempi ainakin menee kuinka paljon selviää myöhemmin, nyt ei tosiaan viisari juuri värähtänyt tai siis sen verta mitä olettaa voi about 3-4litraa, ei ollut mikään taloudellisen ajon testi
Oudon paljon jouduin kiertämään ruuvia kiinni ennenkuin alkoi röpöttelemään siis verrattuna 260E:hen johon joskus saman tempun tein... Eli jokatapauksessa persiillää oli ja paljon. Tyhjäkäynti ei seilaile juuri yhtään paitsi yhden randomin teki liikennevaloissa juuri ennenkuin lopetin eli jokin mättää vielä jossain tosin sekin tasaantui kun pudotin lämppärin pois, säädin kuitenkin valot ja lämppäri päällä.

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
Do di, sitten tuli Mersua ruuvattua. Ensivaikutelma ainakin hyvä, keskialueelle tuli ihme tehonlisäys kuten myös alakierroksilla, esim 50km/h pystyy ajamaan nyt nelosella niin että econometri pysyy tapissaan, ennen oli mahdotonta, myös tyhjäkäynnillä neula on liimattuna tapissa... Sellaisen 30km kerkesin vasta testaamaan, kaupunkiajoa ja kunnon kiihdyttelyjä yms epätasaista ajoa vähempi ainakin menee kuinka paljon selviää myöhemmin, nyt ei tosiaan viisari juuri värähtänyt tai siis sen verta mitä olettaa voi about 3-4litraa, ei ollut mikään taloudellisen ajon testi
Oudon paljon jouduin kiertämään ruuvia kiinni ennenkuin alkoi röpöttelemään siis verrattuna 260E:hen johon joskus saman tempun tein... Eli jokatapauksessa persiillää oli ja paljon. Tyhjäkäynti ei seilaile juuri yhtään paitsi yhden randomin teki liikennevaloissa juuri ennenkuin lopetin eli jokin mättää vielä jossain tosin sekin tasaantui kun pudotin lämppärin pois, säädin kuitenkin valot ja lämppäri päällä.

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Ylenpalttinen bensankulutus W124 230E
itse olisi tarkoitus tehdä nyt tuo maksimitehosäätö, mutta haluaisin varmistaa että mikähän tuo "potikka" tarkalleen on? EHA on käsittääkseni siinä ruiskun kyljessä sellainen n.30mm x 50mm musta palikka, vai olenko aivan hakoteillä?.sekä potikalta että EHAlta liitin vex
S213 350CDI 4-MATIC -18