Kirjailenpas minäkin omakohtaisesti koettuja / havaittuja juttuja.
Ensinnäkin tuohon C3/C4 kysymykseen:
Suosittelen C3:a. Ovat nuo netissä myytävät C4:t... Miten sanosin... On jotenkin tehty kopiot ensin kopiot multiplexerin (C4) kuorista ja sinne sisään tungettu C3:n sisukset. Ei oikein toimiva, koska jäähdytysongelmia. Keittää siis.
Tämä koski nk. "normaalia mallia" mitä ylleensä myydään.
Hommasin joskus tuollasen. Hävitin C3:n ja IBM T30:n sillon pois.
Oli muuten aika paha virhe se.
Oma testerin on liitetty henkilömersuihin aika harvoin. Useamminkin se liitetään kuorma-autoihin. Sattuneesta syystä (taustoja en halua julkisesti selittää), sitä testeriä käytetään kuorma-autojen kanssa ainakin pari kertaa viikossa.
Se C4:n hankinta oli virhe. Ainakin siinä mielessä, että se "paistui" kuorma-autoon (= 24V järjestelmä) liitettynä. Kerrankin aika entinen palasi ja hommasin itelleni vanhan kunnon C3:n ja tietenkin T30:n kaveriksi.
Muutamia asioita ihmettelen tässä keskustelussa. Kirjottelen ajatukseni tähän, jospa saisin selvyyttä askarruttaviin kysymyksiin.
Ekanakin: Miksi se kone pitää olla joku muu, kun T30?
T30 on, ainakin oman mielipiteeni mukaan, verrattavissa W123:een.
Lyhyesti: toimii!
Miksiköhän Vehon koneet oli T30:iä siihen asti, ennen kun siirtyivät kosketusnäyttö koneisiin?
Joku syy siihen pitää olla.
Markkinoilta löytyy erittäin hyvässä kunnossa olevia T30:iä, mutta maksavat aika paljon vielä.
Minä hölmö olen maksanut T30:stä jopa 300 egee (viimesen vuoden sisään). Siihen vielä uusi akku päälle, niin kalliiksi menee.
Toiseksi: Miksi ette tilaa valmiita paketteja?
(osakseen johtuu varmaan siitä, että haluatte käyttää testerin kanssa muita koneita, kun tuota T30:iä).
Mielesäni on kätevintä tilata muxin ja johtojen kanssa kovalevy, johon ohjelmat on asennettu.
Jaa-ah... paljoa muuta en osaa kysyä.
Sen vielä totean, että älkää nyt perkele aikuiset miehet joistakin koodeista alkako kinata ja väitellä.
Itse olen niin huono ohjelmia asentamaan, että siksi haluan ostaa testerin, jossa kaikki ohjelmat on asennettuna jo valmiiksi. Tiedän, että ihan hyödyllistä ois opetella niiden ohjelmien asentaminen, alusta pitäen, mutta koska olen aika hyperaktiivinen niin niin paljoo en jaksa keskittyä.
Päivittäminen onkin sitten helppo juttu, jos on levyt äärellä.
Tuosta päivittämisen tarpeellisuudesta en tosin tiiä... Ainakin näin harrastekäytössä täysin tarpeetonta.
Sitten muutama asia mikä tuli mieleen raudan hankinnasta.
En osaa sanoa muuta, kun että niihin C4:iin ei kannata välttämättä sekaantua. Perustelut esitetty yllä.
Hankinnan jälkeen "kannattaa" testata rautaa kuorma-autossa.
Eli: jättäkää muxin kaapeli kiinni ja menkää tunniksi jonnekkin. Huono laatuinen muxi kärähtää
Johot siis irti, jos testauspaikalta kauaksi menette.
Suositteln hommaamaan koneeksi sen T30:n. Maksaa kannattaa vaikka hiukkasen enemmän, jos hyvän saa.
Niin ja uus akku siihen koneeseen....
Sitten jos puhutaan softa puolesta:
- Kahtokaa, että on Xentry (kaikenlaisia kauppiata liikkeellä) Xentry on se "future proof"- juttu. Kaipaako perusteluja?
- Testerin kannattaa olla developer modessa. Minun mielestä siis... Tästä vois paljonkin kirjottaa... Nyt ei jaksa.
- Vaatikaa ne avaimet mukaan (jos softan kanssa ostatte). Eli oikeastaan edelliseen osaksi liittyen. Katsokaa että saatte ne avaimet jotain kautta (ja mieluiten developer modessa).
Mitäs muuta... muuta en oikein osaa kertoa.
Joskus oon muutaman testerin maahantuonut sellasen myynyt eteenpäin testeriä tarvitsevalle. Hyvin kai nuo on toiminut, mitä oon myynyt. Ei ainakaan haukkuja ole tullut.
Ei ollut mikään myyntipuhe tämä. Halusin kirjotella, mitä mieleen tulee...
Jos netissä haluatte surffailla, niin täältä löytyy vaikka mitä:
http://www.jcrecordings.com/" onclick="window.open(this.href);return false;