"superturbojen" imusarjat
Re: "superturbojen" imusarjat
Onnistuu varmasti, mutta paljonko kuluu aikaa yhden suppilon tekemiseen ? Kun tuo ei saisi kuitenkaan maksaa kuin jonkun 5-10 € niin sen tekemiseen ei saisi kulua kuin max. 5 min. Eli itselle kannattaa mutta ei myyntiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: "superturbojen" imusarjat
Niin toki ei tällä tyylillä kannata sarjatuotantoa haaveilla 

MB W123 300D 2.0
Re:
Kyllähän tuollaiset imusarjan teot onnistuu järkihintaan täälläkin. Laatu on jotain tommosta mitä kuvista käy ilmi, mutta hinnat on senverran tapauskohtaisia, että parhaiten ne selviää soittamalla.Lausil kirjoitti:kuka tämmöisiä osaa hitsailla? meinaan tarvitsisi itsekkin tuommoista painekoteloa 5 pyttyselle
044-3474732 - Petri / Raptec Oy-
Re: "superturbojen" imusarjat
Mitä maksaa kuvan sarja?
Re: "superturbojen" imusarjat
900e + kulut, jos sitä minulta olit ostamassa
EDIT: Jos vesiruiskun suuttimet haluat mukaan, niin niistä 150e lisähintaa vielä..
DuPu
EDIT: Jos vesiruiskun suuttimet haluat mukaan, niin niistä 150e lisähintaa vielä..
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: "superturbojen" imusarjat
Noi kapeekantisen vakio sarjan runnerit ilmeisen hyvät?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: "superturbojen" imusarjat
Eikös "kummeli" niin laskeskellut jossain topikissa aikoinaan..?
Köyhän on vaan pakko tyytyä niihin, kun tuo alumiini tuntuu olevan niin hinnoissaan..
DuPu
Köyhän on vaan pakko tyytyä niihin, kun tuo alumiini tuntuu olevan niin hinnoissaan..
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: "superturbojen" imusarjat
Aa ni seo oltavaDuPu kirjoitti:Eikös "kummeli" niin laskeskellut jossain topikissa aikoinaan..?
DuPu
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: "superturbojen" imusarjat
Eikä tästä mitään "hyvää" ole yritettykään, kunhan ilma vaan menis läpi jotenkin... 
Virittäjät on sitten erikseen, niillä on kuulemma neljä venttiiliäkin pyttyä kohti...?
DuPu

Virittäjät on sitten erikseen, niillä on kuulemma neljä venttiiliäkin pyttyä kohti...?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: "superturbojen" imusarjat
Ei kai se runneri tiedä siitä mitään
Paljonkos se maksaa runnerituubi ja laippa hitsattuna siihen laippaan ?

Paljonkos se maksaa runnerituubi ja laippa hitsattuna siihen laippaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: "superturbojen" imusarjat
Varmaa tietoa ei ole, mutta kun omien kulmien mukaan taivuttaisi putket ja laipan koneistaisi jossakin, niin alumiinien hinta voisi olla siinä reilussa 300 eurossa?
Siihen sitten useampi tunti hitsailua, niin ei tuo alkupää imusarjasta ainakaan alle 500e valmistu...
DuPu
Siihen sitten useampi tunti hitsailua, niin ei tuo alkupää imusarjasta ainakaan alle 500e valmistu...
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: "superturbojen" imusarjat
On tuo alkuperäinen siitäkin hyvä, että kaikki suutinputket yms sopii heittämällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: "superturbojen" imusarjat
vähä ohi aiheen mut kysyn kuitenkin.
Noi vesitykit. Onko niistä jotaki oikiasti hyvää? ainaki liiallisella vetellä on saatu kankia saatu vääräksi? mitä oon kuullu ja ne on vain kuulo puheita.
mut onko noilla tehoihin nähe vaikutusta? alentaa pakolämpöjä? vesihän sisältää paljon happea?
pitääkö veten mennä "sumuna" vai lykkääkö nuo suuttimet sen sitte pisteenä ja ilmavirta pisaroittaa sen sitte?
Noi vesitykit. Onko niistä jotaki oikiasti hyvää? ainaki liiallisella vetellä on saatu kankia saatu vääräksi? mitä oon kuullu ja ne on vain kuulo puheita.
mut onko noilla tehoihin nähe vaikutusta? alentaa pakolämpöjä? vesihän sisältää paljon happea?
pitääkö veten mennä "sumuna" vai lykkääkö nuo suuttimet sen sitte pisteenä ja ilmavirta pisaroittaa sen sitte?
Re: "superturbojen" imusarjat
Toimivaksi systeemiksi todettu vaikka ei ite oo kesäkuumalla päässyt vielä ponnistaan! Pakkasella ei vaikutusta huomaa mutta nollakelissä jo huomaa eron, tai ainakin sillon kun vesi metanoli seosta laittaa menemään! Suutin tekee sumun eikä pisaroita. Vedellä ei taida olla kun jäähdyttävä vaikutus, mutta metanooli tuo sitä happea sitten palamiseen.Tompa124 kirjoitti:vähä ohi aiheen mut kysyn kuitenkin.
Noi vesitykit. Onko niistä jotaki oikiasti hyvää? ainaki liiallisella vetellä on saatu kankia saatu vääräksi? mitä oon kuullu ja ne on vain kuulo puheita.
mut onko noilla tehoihin nähe vaikutusta? alentaa pakolämpöjä? vesihän sisältää paljon happea?
pitääkö veten mennä "sumuna" vai lykkääkö nuo suuttimet sen sitte pisteenä ja ilmavirta pisaroittaa sen sitte?
IG: @pyrytakkunen
Re: "superturbojen" imusarjat
Vesiruiskua aletaan tarvitsemaan sitten kun on oikeasti tehoa. Jossakin < 50hp/sylinteri se on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Vesi ruiskutetaan korkeasta paineesta (>10Bar) ilman joukkoon, jolloin se sumuttuu sinne oikein hyvin ja tarkoitus on muuttaa veden olo muoto nsteestä höyryksi, joka sitoo energiaa eli jäähdyttää ympäristöä (googlella löydät paljon lisää tarinaa). Jotain on mennyt pahasti pieleen, jos sinne männän päälle saa muodostumaan vesilätäkön, joka puristustahdissa vääntää kangen solmuun kun vesi ei puristu kasaan. Veden seassa käytetään metanolia jo ihan ruostumisenkin ehkäisemiseksi ja sitähän sai HonKong tavaratalosta kohtuuhntaan ja helposti.
Vesi ruiskutetaan korkeasta paineesta (>10Bar) ilman joukkoon, jolloin se sumuttuu sinne oikein hyvin ja tarkoitus on muuttaa veden olo muoto nsteestä höyryksi, joka sitoo energiaa eli jäähdyttää ympäristöä (googlella löydät paljon lisää tarinaa). Jotain on mennyt pahasti pieleen, jos sinne männän päälle saa muodostumaan vesilätäkön, joka puristustahdissa vääntää kangen solmuun kun vesi ei puristu kasaan. Veden seassa käytetään metanolia jo ihan ruostumisenkin ehkäisemiseksi ja sitähän sai HonKong tavaratalosta kohtuuhntaan ja helposti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: "superturbojen" imusarjat
Kuinka niin? Sehän käy myös hyvin coolerista jos ei ole tilaa tai lain puitteissa ei saa sitä asentaa/suurentaa (vähäpäästöinen) Vesiruisku on jopa ihan laillinen vekotin!veskola kirjoitti:Vesiruiskua aletaan tarvitsemaan sitten kun on oikeasti tehoa. Jossakin < 50hp/sylinteri se on aivan yhtä tyhjän kanssa.
IG: @pyrytakkunen
Re: "superturbojen" imusarjat
Ei ole laillinen vekotin se
Tosin kukaan ei varmasti leimalla älyä tuota tutkia jos asennus on tehty suht siististi.
Vaikka olen yhden kiertokangen mahdollisesesiruiskulla solmuun saanutkin kun oli yön aikana päättänyt vähän lorittaa litkuja ahtoputkistoon, pidän tuota silti melko turvallisena ja erittäin hyödyllisenä kamppeena. Metanolin käyttöä tosin rajoittaisin todella mietoihin seoksiin, sillä se jos mikä lisää sylinterin piikkipaineita. Kesäkelissä ihan pelkkä vesi käy tuohon touhuun. Ja sitä saa sumuttaa sinne yllättävänkin paljon. Erään tutkimuksen mukaan jopa 25% ruiskutettavan polttoaineen määrästä.

Vaikka olen yhden kiertokangen mahdollisesesiruiskulla solmuun saanutkin kun oli yön aikana päättänyt vähän lorittaa litkuja ahtoputkistoon, pidän tuota silti melko turvallisena ja erittäin hyödyllisenä kamppeena. Metanolin käyttöä tosin rajoittaisin todella mietoihin seoksiin, sillä se jos mikä lisää sylinterin piikkipaineita. Kesäkelissä ihan pelkkä vesi käy tuohon touhuun. Ja sitä saa sumuttaa sinne yllättävänkin paljon. Erään tutkimuksen mukaan jopa 25% ruiskutettavan polttoaineen määrästä.
diipa daapa...
Re: "superturbojen" imusarjat
Jaa että sekään ei ole, no minulle on annettu väärää informaatiota.hatemi kirjoitti:Ei ole laillinen vekotin seTosin kukaan ei varmasti leimalla älyä tuota tutkia jos asennus on tehty suht siististi.


IG: @pyrytakkunen
Re: "superturbojen" imusarjat
OT: meillä oli kerran töissä yks pyörä tehonmittauksessa. siinä oli vakiona turbo ja cooleri, tehot oli jossain 200 hepan korvilla moottorista, en muista tarkalleen. mutta sen muistan, että kun siihen suitsaan oli sit laitettu vesimetanoli ruiskut korvaan sitä onnetonta cooleria ja ruiskusysteemeille tehty jotakin, niin tehot oli takarenkaalta 330 heposta. itse en asiaan kovin paljoa perehtyny, mutta työkaverin kanssa, joka sitä mopoo penkitti juttelin, niin sano vaan, että kohtuu pienillä muutoksilla saatu toimiva kokoonpano. ja kun kyselin siitä vesiruiskutuksesta, niin osas kyllä aika selventävästi selittää kuinka se toimi. eli kyllä ne vesiruiskut kaiketi toimii.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: "superturbojen" imusarjat
noo jos on esim. 10L pönttö vettä nii riittääkö se tankkauksen ajaksi?.hatemi kirjoitti: Vaikka olen yhden kiertokangen mahdollisesesiruiskulla solmuun saanutkin kun oli yön aikana päättänyt vähän lorittaa litkuja ahtoputkistoon, pidän tuota silti melko turvallisena ja erittäin hyödyllisenä kamppeena. Metanolin käyttöä tosin rajoittaisin todella mietoihin seoksiin, sillä se jos mikä lisää sylinterin piikkipaineita. Kesäkelissä ihan pelkkä vesi käy tuohon touhuun. Ja sitä saa sumuttaa sinne yllättävänkin paljon. Erään tutkimuksen mukaan jopa 25% ruiskutettavan polttoaineen määrästä.
Ruutataanko sitä vettä sinne vain kiihdytyksis?
onko sillä palamisen/polttoainetaloudellisesti jotain hyötyä?
talvellahan nää vesisysteemit tuskin pelaa ku pakkasia on.
Mut jos sillä viritetys moottoreis on hyötyä lämpöjenkans nii sillähän tekee jo paljo.
onko tuollanen kallis toteuttaa?
Kuinka tuollaset seoksiin vaikuttaa vai onko nokikonees ny nii merkitystäkään.
Kummaskohan vetellä suurempi vaikutus kesäkuumalla kelillä jos sen ruiskiis auton nokalle eli coolerin ja syylärin eteen vai sitte tuollai suoraa koneeseen?
Oon jostaki lukenu että seki tois lämpöjä alaha ku vesi sitoos lämpöä ku menee kennojen läpitte. En tiä sitte

Re: "superturbojen" imusarjat
No jos coolerin päälle sumuttaa vettä niin kyllä se sitä jäähdyttää, varsinkin jos on kova ajoviima. Aina joku mainitsee ton "vesihän sisältää happea" joo kyllä, vesi on vedyn ja hapen yhdiste mutta älkää nyt kuvitelko että ne sielä moottorissa erottuis toisistansa
Kyllähän veteen myös sitoutuu jonkun verran happea, mutta paljokohan sitä mahtaa olla kraanavedessä, tai tislatussa mitä sinne nyt ikinä kukaan laittaakaan 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: "superturbojen" imusarjat
nyt ihan pienenä vinkkinä, että kumpikos olikaan pahempaa, pelkkä vesi vai vesi-metanoli sekoitus tuon ruostumisen/syöpymisen suhteeenveskola kirjoitti:Veden seassa käytetään metanolia jo ihan ruostumisenkin ehkäisemiseksi ja sitähän sai HonKong tavaratalosta kohtuuhntaan ja helposti.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: "superturbojen" imusarjat
Eihän sitä vettä sinne jatkuvasti tarvitse sumuttaa eli eiköhän se kympin pönttö pisaa tankkausten välille vaikka vähän kengittäisikin. Coolerin ulkopinnalle ruiskiminen on hyödyiltään aika selvästi huonompi vaihtoehto kuin suoraan imuilmaan sumuttaminen.
Täällä lisää tietoa aiheesta : http://bit.ly/i40f2S" onclick="window.open(this.href);return false;
Täällä lisää tietoa aiheesta : http://bit.ly/i40f2S" onclick="window.open(this.href);return false;
diipa daapa...
Re: "superturbojen" imusarjat
Ai niin, jäätymistähän mä pelkäsin enkä syöpymistä
Noiden perusasioiden kyselyjen sijaan kannattaa lukea joku perusartikkeli netistä, ei täällä kukaan jaksa perusteita ja ruiskutusmääriä kenellekään valmiiksi laskea, tai miten syvälle se poljin ja syöttö on aina tankkausten välillä, mistä ihmeestä sen voi tietää. Moni ajaa läpi talven ihan ilman ruiskuakin.

Noiden perusasioiden kyselyjen sijaan kannattaa lukea joku perusartikkeli netistä, ei täällä kukaan jaksa perusteita ja ruiskutusmääriä kenellekään valmiiksi laskea, tai miten syvälle se poljin ja syöttö on aina tankkausten välillä, mistä ihmeestä sen voi tietää. Moni ajaa läpi talven ihan ilman ruiskuakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: "superturbojen" imusarjat
Kyllä se 10 litraa tankkauksen ajan kestää eihän moottori ole edes tankatessa käynnissä
Mutta ei sillä kovin pitkään tehoja ota, mulla carinassa meni botniaringillä noin litra/kierros. dieseliä jotain 3litraa/kierros eli hieman yli 100litraa/100km ei aivan taloudellista ajoa.

Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: "superturbojen" imusarjat
Taas isku vyön alle?jeemu kirjoitti:Aa ni seo oltavaDuPu kirjoitti:Eikös "kummeli" niin laskeskellut jossain topikissa aikoinaan..?
DuPu
Laita yv:nä jos on jostain syystä jääny mietityttään joku mun viesti. Tahallani en oo ketään haukkunu tai mitään muutakaan.

Sitäpaitti, se oli kyllä niin, että hyvähän ne olis samanmittaset olla noi runnerit, ku nuohan ei oo läheskään samanmittaset vakiossa, mutta eron joutu tekeen siinä että sai käden vielä vietyä pumpun kylkeen.
Ja jos jeemulla on paremmat laskut lapulla, ni voit ihan tulla näyttään. Ei ole mulla varmasti parhaat, mutta jos ne sun laskut on mun mielestä paremmat, ni varmasti kehun ja alan tekemään sillälailla kans, enkä haistata pitkiä niinku eräät.
Ihime touhua, harkihen jo vakavasti vaihtavani foorumia...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: "superturbojen" imusarjat
älä nyt kummeli vedä herneitä... normaalia hyväntahtoista pikku vittuiluahan tuo vain oli...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: "superturbojen" imusarjat
Miten nii isku vyön alle ja miten niin taas? Anteeks jos olen loukannut.
Miksei kukaan käytä nois kapeis koneis tbo:n sarjaa pohojana?
Miksei kukaan käytä nois kapeis koneis tbo:n sarjaa pohojana?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: "superturbojen" imusarjat
Siis turbon sarjaa? No ku ne putket jää siihen pumpun päälle. Parempi tehä noista pidemmistä ku ne "kääntyy" alaspäin, eikä tartte jatkaa.jeemu kirjoitti:Miten nii isku vyön alle ja miten niin taas? Anteeks jos olen loukannut.
Miksei kukaan käytä nois kapeis koneis tbo:n sarjaa pohojana?
Ja ne tosissaan osu ne runnereiden pituudet aika hyvin kierrosten mukaan. Oikea taajuus tais tulla 3 kertaa normi kierrosten aikana...

No vähän turhan usein on alettu piikittelemään, voin pari kolme viestiä laittaa heti näytteeks, ei sillä että olisin herkkänahkanen, mutta jotenki tuntuu että mut on otettu silimätikuks.

Ja pelkästään sen takia että tekee mieli vähän laskea ennenku tekee niinku muutkin?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.