Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Joulukuun alussa lähti syksyllä hankittu E220CDI -04 uudelle omistajalle, ja oli aika taas tuumata seuraavaa siirtoa. E:n kanssa huomasin sen että auto on hyvä, mutta karvalakkina se ei vastannut täysin odotuksia W211:sta, ja muutenkin auto oli hintaluokaltaa liian kallis ylläpitää vastavalmistuneen epämääräisillä tuloilla. Seuraava auto tulisi siis olla edullisempi, mielellään hinnaltaan jopa alle puolet E:n arvosta.. Siispä päädyinkin katsomaan vanhempia E-sarjalaisia tai väyrysiä kuten on tapana puhua sekä C-malleja. Katselin W202 korisia C:tä sekä W203:ia ja vaikka 203 olikin hinnaltaan huomattavasti kalliimpi sen uudenaikaisuus ja muotoilu W202:een verrattuna vetosi enemmän. Myöskin pudotus tyylillisesti ja vuosimallillisesti ei olisi niin suuri jo allekirjoittaneen tottuessa W211 koriseen. Siispä W203 nettiautosta esiin ja tutkimaan tarjontaa! Koska olin kironnut tuota Classic-mallisarjaa jo W211:n kanssa niin päätin lähteä heti etsimään avantgarde tai elegance mallin autoa. Kuvissä hyvältä näyttänyt ja varusteiltaan runsas farkku 220 CDI:llä löytyi suonenjoelta, ja junan nokka suunnattiin sinne.. oikeastaan jo ensisilmäyksellä totesin reissun olleen turha sillä nuhjuinen violetti farkku tuntui olevan hieman liian kaukana omasta mieltymyksestä. Ruostetta oli ympäriinsä autoa mm. keskellä ovia, ovien alareunoissa, a-pilareissa jne.. eli maalarille olisi ollut matka tuon kanssa ja kuluja varmasti se 2000e lisää. Myöskään huoltokirjan irtosivut tuontiautossa eivät oikein vakuuttaneet. Pienessä hermostuneisuudessä aloin vielä autokaupan ovella tutkia puhelimen kautta seuraavia verrokkeja ja asiallisen näköinen C270 CDI Avantgarde oli tarjolla Järvenpääläisessä autoliikkeessä. Soitin myyjälle ja sovin tapaamisen jo samaksi illaksi Järvenpäähän. Auto piti olla ruosteeton peukalonpään kokoista aluetta takavalon ylpäuolella lukuun ottamatta ja muutenkin siisti. Autossa oli myös myyjän mukaan Xenon-ajovalot. Olin paikalla pari tuntia sulkemisajan jälkeen ja pääsin autoa tutkimaan. Yleisilme tuntui aluksi paljon paremmalta kuin 1. vaihtoehdossa, mutta ei tarvinnut kuin vähän siirtyä lähemmäksi niin totuus alkoi paljastua. Musta maali kätki sisäänsä suhteellisen paljonkin ruostetta mitä myyjä ei ollutkaan "huomannut". Apparin puolella takapuskurin yläpuollella auton kyljessä oli n. 15cm pitkä 3cm korkea rupi, takaovien tiivisteiden alta löytyi lisää, takaluukun alareuna oli koko matkalta ruosteessa niin että n. 2-3cm korkea rupi näkyi ulkopuolella. Etulokarin kaaret olivat myös kumpikin ruosteessa. Maskin kromi oli kuplinut irti jne.. Sisältä auto vaikutti aivan asiallisesta, päätin lähteä koeajolle ja huomasin että ratti oli n. 1/4 kierrosta vinossa ja auto veti vasemmalle.. ihmettelin kuinka surkeat xenonit olikaan kunnes tutkin perille päästyämme konetilaa huolellisemmin. Sinertävää tuning halogen polttimoahan sieltä umpiosta sitten lopulta löytyi, mikä selittää sen huonon valotehon, se niistä Xenoneista sitten.. Sanoin myyjälle että valitettavasti en voi autoa ottaa ja tämä sitten meni ja hermostui sillä olin auton luvannut puhelimessa ottaa.. En viitsinyt alata taistelemaan sillä minun piti päästä takaisin juna-asemalle myyjän kyydillä joten myöntelin vaan. Tosiasiassahan auto ei ollut sitä mitä myyjä lupasi jollen myöskään ollut mitenkään velvollinen sitä ostamaan.
Seuraavana päivänä kotona tutkailin nettiautoa kuinkas muutenkaan ja naapuripaikkakunnalle ilmestyi C200Cdi Classic myyntiin. Kilometrejä oli puolet vähemmän kuin aiemmissa koeajoautoissa ja hintakin edullisempi. Erona edellisiin autoihin oli pienempi kone ja sedan kori sekä classic varustelu. Tässä vaiheessa olin jo luovuttanut tuon varustelutason kanssa sillä sopuhintaan en olisi hyvää avantgardea löytänyt nopeasti. Ilmoitus oli ollut netissä kolme tuntia kuin sovin myyjän kanssa näytöstä samalle iltapäivälle ja myyjä haki minut kotoa myöhemmin. Auto näytti jo ulkona katulampun valossa paremmalta kuin edelliset yhteensä ja lehdettiin koeajolle. Auto ei nitissyt eikä kolissut, sisusta oli kuin uusi kaikki oli ehjää. Ajoin kuitenkin avrmuuden vuoksi Nesteen Ti-halliin ja tutkn auton ympäriinsä. Ainoat ruosteet mitä löysin oli kuskin takakaaren sisäpuolella olevat kaksi 5x5mm kuprua--> Mieletön löytö siis edellisiin verrattuna. Tarjosin myyjälle 200e alle pyynnin ja lupasin ottaa auton heti.. myyjä kuitenkin alkoi empimään että kauppa tuleekin liian nopeasti! No kotiin päästyäni soitin vielä myyjälle että tarjoan autosta sen pyyntihinnan ja tehdään kaupat. Myyjä edelleen halusi mietintä aikaa ja lupasi ilmoitella parin päivän päästä. Lauantai aamulla myyjä soittelikin sovitusti ja ilmoitti että autosta on tehty puhelimitse useita jopa 1000e yli pyynnin olevia tarjouksia. Lievää ahnehtintaa myyjältä osoitti se että hän ilmoitti hinnan olevan nyt siis sen 1000e enemmän.. mietin kuitenkin kuinka hyvä auto oli kyseessä ja hinnaltaan varmasti edelleenkin sopiva joten saimme kaupat järjestymään 600e korotuksella. Niinpää auto tuotiin kotiin asti samana iltapäivänä ja elämä taas helpottui huomattavasti :D

Kyseessä siis:

MB C200 CDI Classic
-Sedan
-2001 (ko. 10/2000)
-Väri: hopea 744
- Mittarissa ostohetkellä 206tkm
-Täydellinen huoltokirja

Varusteet:

580 AIR CONDITIONING
669 Unknown
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
753 RADIO MB AUDIO 10 CC WITH VK/RDS
801 AEJ 06/1/M/X
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
010A Unknown
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
001A Unknown

Ihan nyt ei kuitenkaan pidä tiedot kutiaan sillä kyllähän siellä Ihan musta Classicin kangassisusta on.. Tuossa huomaa ettei varusteilla ole juuri pröystäilty :mrgreen:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kauan ei tälle herralle kuitenkaan vakio paappa mersu käy vaan tyylittelyä pitää tehdä, niinpä syntyi seuraava lista:

-Avantgarde maski *
-Madallus *
-Uudet kangasmatot *
-Uusi soitin
-Facelift projektori umpiot *
-Xenon valot *
-Kirkaslasiset sumuvalo umpiot *
-Vetokoukku pois *
-E:stä jääneet AMG:t alle *

Taisi olla jo samana lauantaina auton ostettuani kun ebaystä lähti tilaukseen maski, matot ja mankan asennuskehys 2Din soittimelle.
Vakio jousilla auto näytti keulivan ja oli muutenkin korkealta. Tilannetta ei auttanut se että tallissa odottin E:hen kunnostamani 2-osaiset AMG:t jotka piti saada alle. Netistä ponnahti sopiva tarjous Intraxin -30mm jousisarjasta, mutta foorumeita tutkaillessani tulin siihen päätökseen että Intraxit saa jäädä kauppaan. Niinpä vanhalle työpaikalle kyselemään että saisiko vielä tilata osia sopivalla hinnalla. Seuraavana päivänä liikkeessä odottikin jo Eibachin -30 madallussarja :wink:

Toinen sumari polttimo oli autoa ostettaessa rikki ja kun aloin sitä vaihtamaan huomasin että koko umpion lasi oli haljennut, siispä taas ebaytä tutkimaan ja sieltä faceliftin kirkaslasiversiot tilaukseen. Olin sopinut työjuttuja pohjanmaalle jossa tallikin on joten umpioiden kanssa meinasi tulle kiire. Olin tilaamassa jenkkien suosittelemia DEPO:ja eteen, kunnes huomasin että JaPi:lle oli tullut vastaavat Eagle Eyesit tarjoukseen. Niinpä taas foorumeita tutkailemaan että tekeekö niillä mitään vai onko yhtä paskat kuin W124:n vastaavat. Jotkut jenkkiläisistä kehuivat näitä jopa Depoja paremmiksi joten päätin kokeilla kepillä jäätä. Japi saikin valot toimitettua heti ja ne odottelivatkin jo omistajaansa pohjanmaalla. Saksasta ei olisi umpiot kerenneet sillä jo puolitoista viikkoa aiemmin tilatut sumarit saampuivat juuri samana päivänä kun oli lähdössä pohjanmaalle.

Vetokoukkukin osoittautui Bosalin mekaanisesti irrotettavaksi malliksi josta koukku lähtee kahdella pultilla irti. Samanmoinen löytyi edellisestä 250D:stä joten siihen sopiva Fixuksen peitelevy lähti tilaukseen.

tämän viikon maanantai ja tiistai menikin sitten näppärästi 3-tunnin yöunilla kun osia vähän soviteltiin ja asenneltiin työjuttujen lomassa. Lapualla sijaitseva Jussinmäki myi CanBus Xenon kitit malllia Cobra ja hyvin tuntuu toimivan, vaikkakin huonosti kiinnitetty umpion virtaliitin meinasikin pistää hermon kireälle kun irroittelin umpiota semmoiset kymmen kertaa kuten myös ballasteja ja polttimoita..noo pääasia että toimii.

Kuva
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva
Kuva

Muutama kuva autosta tällä hetkellä.

Kuva
Kuva

Sisälle pitää vielä keksiä jotain ja se mankka pitää hommata kuin myös uusi johtosarja jolla saan ratin napit toimimaan tarvikemankan kanssa. Autoon olen suht tyytyväinen vaikka se karvalakki onkin kulkee ok, kaikki toimii ja on siinä sentään ilmastointi. Manuaaliaskikaan ei tunnu niin pahalta kun sentään löytyy vakkari.
Tällä mennään toistaiseksi ja katsotaan mitä siihen nyt sitten tuunataan. Mikäli nuo työasiat nyt järjestyisivät niin katseluun lähtee C30 AMG sitten seuraavaksi..mutta sen näkee sitten.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Nonii, onhan se hyvä kokeilla tätäkin korimallia. Onko tuossa 203:ssa muuten ajotuntuma samanhenkinen kun W202:ssa, ei varmaan oo kehittynyt vielä tässäkään kopassa niin "tukevaksi" kun W210:ssa. Ainakin itelle jäänny tuntuma et noissa 'koetuissa' 202/210 korimalleissa on aika selkeäkin ero ajotuntumassa.

Omaan silmään pistää silmään aina näissä W203:ssa noi takavalot, miksi ihmeessä "parkkivalo" on vaa lyhyessä osassa tossa alhaalla, vaikka tilaa ois olla leveemmältikin, ja ehkä näyttäs visuaalisesti paremmalta. Ite ehkä korjailisin tätä visuaalista epäkohtaa vaikka lisäämällä ostoslistalle tälläset.... :D

EDIT: Piti Googlailla vielä sen verran että toi viimeksimainittuhan taitaa olla Faceliftissä "korjattukin", ainakin kuvassa vaikuttais olevan kaks polttimoa vierekkäin.

OT: Mitens muuten Käkkylä jaksaa? :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

W202 kokemuksia oli isäukon C280 -94 osalta jossa oli Bilsteinin alusta ja siitä täytyy sanoa että se on ollut paras ajettava noista Mersuista. W203 On W211 jälkeen vähän köykäinen varsinkin tuolla nelipyttyisellä koneella. 270CDI on jämäkämpi ajaa! Eibachien jälkeen tuo 200:kin muuttui vakaamaaksi ja tukevammaksi. Alusta rakennetta kaveri tosin vertaisi VAG-konserin tuotteisiin joten se selittää varmaankin osaltaan eron esim. vanhempiin tuotteisiin. Yhtä W210:aa kävin kokeilemassa avantgardena ja kaikilla heebeleillä mutta täytyy sanoa että se auto tuntui sen verran vanhanaikaiselta isolta lohnalta W211:n jälkeen ettei vaan yksinkertaisesti voinut kuvitellakkaan ostavansa sellaista. Käyttöauto vois kuitenkin olla vähän linjakkaampi ja epälaivamaisempi kuin nuo 50-luvun harrastejenkit. Sori kaikki W210 fanit :oops: Veljellä oli Väyrysiä E220D ja E240T ja silloin 124:n jälkeen ne vielä meni, mutta nyt kun on jo päässyt uudemman makuun niin ei vaan iske sitten millään.

Oon huomannut kans tuon lyhyen takaparkin, mutta toisaalta en tykkää noiden led-versioiden muotoilusta joten jos löytyisi Faceliftin orkkikset tai orkkiksen malliset ledit niin vois harkita, mutta nyt pitää taas pitää vähän paussia noiden ostelujen kanssa.

Cadillac on nyt hieman "jäissä" sillä olen tehnyt nyt n. 8kk freelance hommia valmistumisen jälkeen, ja tulot ovat vähän epävakaita. Sitten kun pääsee leipätyöhän niin jatkuu. Semmosen 10K€ menis heti siihen jos olis rahat.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

http://cgi.ebay.de/Mercedes-W203-Bj-04- ... 45f3871d0b" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuollaiset näköjään löytyisi ainakin Faceliftiin. Tuskimpa tuo valo itsessään on erimallinen, mutta kuinkahan on kiinnityksen laita? Jollakin olis purettuna noita pre-faceliftejä ja faceliftejä niin näkis..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Huh huh, tulihan ne valot säädettyä lopulta! Kolmena iltana piti nuaden kans pelata ja luulin jo että meni säädötkin paskaksi, mutta vähän kädellä avittelen sai taas ruuvit jengoillensa. Lasia vasten kun ajoi ennen säätöjä niin toinen valo oli todella kirkas verrattuna toiseen mikä varmaankin aiheutti sen valojen räpsyttelyn vastaantulevilta. Nyt kumpikin näyttää lasia vasten yhtä kirkkaalta ja kuvio on ok. Sen voi kyllä sanoa että ilman xenoneita nämä projektorit olis täysin käyttökelvottomat. Orkkis valoihin verrattuna kuvio on todellakin mielenkiintoinen kuten arvata saattaa.

Piti tuossa käydä ajelulla samalla autokauppoja luuraamassa ja oikeen mieltä lämmitti kun oma auto näytti paremmalta kun ykskään rivistön c ja niistä sentään pyydettiin melkeen tuplahintaa;)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Kehtaisitko laittaa kuvan minkälaisen valokuvion noi umpiot tekee seinää vasten noin 5m päästä? Itsellä tällä hetkellä tavalliset kirkkaat facelift umpiot missä jälkiasennus xenonit ja valokuvio on kyllä melko huono. Vois hankkia projektoriumpiot jos niillä sais vähän paremman valokuvion.
C180 Komp -03 sport sedan
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

skiguli kirjoitti:Kehtaisitko laittaa kuvan minkälaisen valokuvion noi umpiot tekee seinää vasten noin 5m päästä? Itsellä tällä hetkellä tavalliset kirkkaat facelift umpiot missä jälkiasennus xenonit ja valokuvio on kyllä melko huono. Vois hankkia projektoriumpiot jos niillä sais vähän paremman valokuvion.
Epäilen kyllä ettei se ainakaan parane. Jos hyvän valokuvion haluaa niin se on melkein ostettava Boschin alkuperäiset projektorit. Suurin ero tossa kuviossa esim. orkkikseen on sen terävyys, eli kuvio on leikkattu kuin saksilla mikä näyttää tien päällä välillä erikoiselta. Katotaan jos saisin kuvan otettua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Tuossa kuva valokuviosta. Kuskin keila oli pakko säätää hieman alemmas ettei se häikäise..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Ihan hyvä kuviohan tuossa on. Ainakin parempi kuin omassa =)
C180 Komp -03 sport sedan
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kyllä parani ulkonäkö noilla tuunauksilla!
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Toss, seuraavaksi vois ajatella kahvoja korin väriin ja spaceria takapyörille. Kesävanteiden kanssa on pientä painimista sillä E:hen ostamanin 20x9 ATP Nido ´d apet on ehkä turhan jämerät tähän.. siksi laitoinkin Rial Daytona racet hakuun jos joku vaihtais. Jos joku löytää jostain purettavan C:n joka on elegance tai avantgarde ja omistaja haluaisi myydä kaikki kromilistaiset kylki ja puskurilistat niin vinkkiä tännepäin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pari viikkoa sitten tuli kietaistua kahvat korin väriin ja teki muuten paljon auton yleisilmeelle! Suosittelen Classicin omistajille. Samalla kokeilin hieman 20":n istuvuutta ja jos kumiksi valitsee 235/30R20 niin se on koko komeudessaan 12mm halkaisijaltaan suurempi ja noilla 225/40R18:llakin etupyörät ottavat sisälokasuojaan käännettäessä tappiin asti. Lisäksi 20" ottavat ET30:llä ja 9" leveinä kiinni iskari tolppaan "juuri ja juuri". Eli korjauksena täytyy etummaiset sisälökarin alapalat poistaa tai muokata niistä sellainen 20mm uloke pois johon rengas harraa. Eteen on pakko laittaa n. 5mm spacer ettei ota iskariin kiinni. Taakse tässä tapauksessa vielä n. 10mm spacer että ne tulee kaarelle asti. Vielä ennen renkaiden ostoa täytyy mitata mahtuuko pyörä pyörimään ettei se ota jousen alalautaseen. Ei siis ihan bolt on tapaus nämä 20", mutta täytyy sanoa että onhan ne mehevän näköiset.

Sovitusta:
Kuva

3D mallinnusta aiheesta. Ehkäpä ne näyttää tältä kunhan saa aikaiseksi:
Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mikaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja Mikaz »

Miten teit ton kahvojen maalauksen, käytitkö pohjissa jotain muovipohjamaalia?
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Baby Benz - Käyttöautoprojekti C200CDI - W203

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hioin kahvat ensin vesissä 600-paprulla, ja sen jälkeen ihan muovitartunta pintaan. Tällä kertaa käytin Glasuritin tavaraa. Mitään hiontaväriä en tässä tapauksessa käyttänyt sillä kahvojen pinta oli jo tarpeeksi hyvä ilmankin. Jos aikaa on niin hiontaväri tai primer olisi sinne väliin toki hyvä laittaa. Itse maalasin kiirellä yötä vasten niin ei ollut aikaa jäädä odottelemaan kuivumista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin