Eka tankki menossa E10:llä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ja kovin näyttää että ainakin E420 -96 veisi vähemmän polttonestettä kuin ennen....ja mielestäni kone käy jopa tasaisemmin kuin ennen....häh?

ehkei asia olekaan ihan yksiselitteinen kuitenkaan.... :?:

tuntuu että ruutia on myös enemmän kuin ennen... :roll:

ja kaikki kertomat ja lehdet jne on sanoneet että tehot putoaa puoleen ja kulutus lisääntyy..... :roll:

en tiiä....olisko vaan tunnetta??? mutta ainakin nyt kun ajettu 300km niin tankin mittari valunut asta yhden pykälän alas kun ennen oli aina 1,5 pykälää.....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Yhden tankin kulutuksesta kannattaakin todella tehdä pitkälle menevät johtopäätökset.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jumetsap kirjoitti:Yhden tankin kulutuksesta kannattaakin todella tehdä pitkälle menevät johtopäätökset.

huom 1/4 tankin kulutuksesta :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ilmakin lauhtunut kummasti :wink:

Huomaa kyllä eron kulutuksessa jos on vaikka -20 tai -7 astetta.

Itse tankkasin 98E5 kun oli litra hinnalla vain eroa 4c E10
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiköhän eroja ala huomaamaan jos ja kun alka aolemaan mittarissa n 10x määrä. Olettaen että samassa säässä ajelee. Hyvähä s eo talvikelin kulutusta vertailla kesän lukemiin. Miesmuisti kun ei edes niin kauas kestä.

mutta ne jotka on tunnollisesti täyttänyt tankkaus.com tietoja, saa realistisia lukemia helposti aikaan. Ite en ole bensan kulutusta siellä luetteloinut, en halua kuolla sydänkohtaukseen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Tänään oli vuoden ensimmäinen tankkaus edessä ja suosiolla laitoin tankkiin 98E5.
Hinnan ero tosiaa oli vain 4 senttiä/ litra.
Eipähän sitten tuo talvikulkine (190 vm.88) ainakaan nikottele, kun aamuisin pitää töihin lähteä.

Aikaisempien huomioiden mukaan kulutus on tippunut 98 bensalla, saa nähdä kuinka nyt käy.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Tässävaihessahan siellä ei oovielä sitä E10, vaan jotain E5 tai vahvempaa. Ja myöhemminkin jotain E6-E10.
Avatar
SamuliR
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

juhaoh kirjoitti:Tässävaihessahan siellä ei oovielä sitä E10, vaan jotain E5 tai vahvempaa. Ja myöhemminkin jotain E6-E10.
Eikös se niin menny et maksimi on 10% ja keskiarvoks tulee n. 6%

Minust joku nesteen tyyppi telkkaris selitti jotenki tollee.
Vuos tasol lasketaa noi prosentit jota sit tulli valvoo tai jotenki.
Välil vois sit olla myös alle 5 metanoli toimituksist riipuen yms...
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja napa »

SamuliR kirjoitti:Välil vois sit olla myös alle 5 metanoli toimituksist riipuen yms...
ei kai sinne nyt sentään metanolia saa vielä sotkea :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ehkä paremmin etanoolia :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
iskänmersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 26.02.2007 14:17

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja iskänmersu »

Kolmas 20 litran tankkaus 95E10 ja auto on MB C180 1.8 -95 mittarissa 176tkm. Tänään rupes kuulumaan kilinää vedättäessä,aika rumaa sellaasta !Samanlainen ääni niinkun sytytys olis liian aikaasella. Tankkaus 10€ 98E:etä ja ajoa n. 20km niin kilinä rupes laantumaan,ei kuitenkaan ihan kokonaan. Eli se siitä tämän auton suhteen.

No autothan on yksilöitä niin kun immeisetkin,joillekkin sopii kalja ja joillekkin vaan punaviini...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

pahalta näyttää pojjat ja tyttelit....kulutus näyttää pudonneen ja käynti on tasaisempaa sekä potkua on enempi.....

mistähän tuo johtuu?

nyt ajettu 600km ja vielä pääsee 150km ennekuin valo syttyy....ihme ja kumma...

ja mitään ei ole vaikuttanut lämpötilojen lasku tai nousu tuohon V8 krematorion kulutukseen...että sitä ei kannata ottaa enää puheeksi...on vienyt ihan saman kesällä ja talvella....

mutta lämmintä on aina autossa.... :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja napa »

olisko sulla paikat putsaantueet, vaikka käsittääkseni olet ajellut ihan normaalisti (ei mitään kuukausien pausseja) sillä autollas :roll: 300E ainakin tykkäs, kun sillä välillä ajeli sinolilla, mutta se oli ollutkin ajamatta aika pitkän ajan ennen mulle joutumista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Sergey »

iskänmersu kirjoitti:Kolmas 20 litran tankkaus 95E10 ja auto on MB C180 1.8 -95 mittarissa 176tkm. Tänään rupes kuulumaan kilinää vedättäessä,aika rumaa sellaasta !Samanlainen ääni niinkun sytytys olis liian aikaasella. Tankkaus 10€ 98E:etä ja ajoa n. 20km niin kilinä rupes laantumaan,ei kuitenkaan ihan kokonaan. Eli se siitä tämän auton suhteen.

No autothan on yksilöitä niin kun immeisetkin,joillekkin sopii kalja ja joillekkin vaan punaviini...
uskotko edes itse tuota?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

No onhan tolla E10:llä enempi puristuskestävyyttä... jos koneessa paljon ruttua toimii paremmin. Nakutuksen tunnistuksen takia auto osaa ite veivata ennakkoo lisää jos polttoaine sen sallii.. e kait siinä muuta syytä oo jos tuntuu friskimmältä. :shock:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja napa »

jokkeri-82 kirjoitti:No onhan tolla E10:llä enempi puristuskestävyyttä... jos koneessa paljon ruttua toimii paremmin. Nakutuksen tunnistuksen takia auto osaa ite veivata ennakkoo lisää jos polttoaine sen sallii.. e kait siinä muuta syytä oo jos tuntuu friskimmältä. :shock:
eiköhän siinä ihan samat RON/MON oktaanit ole, kuin vanhassa 95E:ssä... itse perus bensa vain on huonompaa, kun viina nostaa oktaaneja luonnostaan ja lisäksi litku tulee valmstajalle hieman halvemmaksi tehdä, kun ei tarvitse käyttää niitä kalliimpia komponenetteja oktaanien nostoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
iskänmersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 26.02.2007 14:17

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja iskänmersu »

Pakko melkein uskoa koska kilinä laantui kun tankattiin ysikasia sekaan.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja napa »

iskänmersu kirjoitti:Pakko melkein uskoa koska kilinä laantui kun tankattiin ysikasia sekaan.
itse en ole uskaltanut 95 laittaa edes ruohonleikkuriin... aina 98E joka paikkaan...

ja jos se on ollut oikein kintaalla oktaanien tai seoksen AFR suhteen (käynyt hieman laihalla), niin voi hyvinkin olla, että tuo 95E10 voi pientä nakutusta aiheuttaa, koska seoksen palonopeudet ym. ei ole enää 1:1 vanhan 95E:n tasolla (vaikka siinäkin oli siis jo max. 5% viinaa mukana), voi toki olla että autossa on ollut joku mekaaninen tai ohjelmallinen vikakin, eli nakutuksen tunnistin rikki (jos autossa sellainen on) tai jotain muuta :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Sergey »

iskänmersu kirjoitti:Pakko melkein uskoa koska kilinä laantui kun tankattiin ysikasia sekaan.
ja 20c säänvaihtelulla ei ollu mitään tekoa asian kanssa? Kuitenki C mersu on ruotsinkin suosituimpia etanolikonvertointiautoja juuri sen takia kun se pystyy ajamaan e85 lähes ilman muutoksia :roll:

Mun ehdotus asiaan on, kun en tuota juttua usko ehjän auton osalta, että tarkistat auton muunkin vian varalta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minä en ole ihan satavarma, että joko tuonne tankkiin on tätä uutta bensaa menny, kun ne täällä Savossa kuulemma tulee vasta sitten, kun entiset tankit on myyty poies. Mutta pari kertaa olen jo tänävuonna tankannut, eli jonkinmoinen riski siellä on.

Sellaisia havaintoja olen itse tehnyt, että auto käynnistyy helpommin, mutta mielestäni on tehottomampi selvästi.
Tuntuu, että saa olla lämä pohjassa kokoajan, eikä edes pörinä muutu myllyssä...

Eli M103 low compression on kyseessä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, mullahan on toi CE-24 ja sitte audi 1.8T millä o nyt kolme tankillista ajettu kummallakin. Olisko coupessa jo neljäs? Kummasti auto helpottui kun tuo -15c ilmasto väistyi +6c tieltä. Huomaa selvästi eron kun ei ole edes lohkolämmitintä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ja näinhän se sitten meni....

kulutus ensimmäisellä tankilla oli alle 10 sadalle....muuten ihan samaa ajoa kuin edellinen tankillinen mutta nyt matka-ajoa 150km ja lähtö lämpimästä tallista kerran....

eli 722km ja 71 litraa tasan.....kun tuo edellinen tankki oli 600km ja 70 litraa.....

eli jos tästä vedetään auringon tarkkoja johtopäätöksiä...niin kun tuota etanolia lisätään 50% niin mun mersu menee alle dieselin kulutuksen... :wink: ja ilmeisesti tehot kasvaa AMG55 tasolle.... :wink:

odottelemme siis innolla lisäetanolin saapumista :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

eli 722km ja 71 litraa tasan.....kun tuo edellinen tankki oli 600km ja 70 litraa.....

eli jos tästä vedetään auringon tarkkoja johtopäätöksiä...niin kun tuota etanolia lisätään 50% niin mun mersu menee alle dieselin kulutuksen... :wink: ja ilmeisesti tehot kasvaa AMG55 tasolle.... :wink:


Kyllä sä et usko näihin itekkään,ootko aatellu että sulla on ollut pakkasvaihteluita..mutta jatka vaan hauskahan näitä sekopäitten juttuja on lukea
Merseedespents
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja napa »

ei siinä tarvitse suurta muutosta tulla ajotapaan/keliin/kuun asentoon, kun tuollainen ero kulutukseen tulee bensa-autossa... diesel ei ole niin kovin tarkka sen suhteen, toki vaikuttaa siinäkin nämä samat asiat, mutta ei niin dramaattisesti...

ja olihan tuossa 150 km enemmän maantieajoa, ja jos se on vielä suoritettu ilman ohitteluja/turhia kiihdytyksiä, niin eiköhän se myös jotain vaikuta...

ja voihan se olla, että se kone vain tykkää viinasta :D ei nämä asiat aina niin yksiselitteisiä ole, että 95E10 kuluttaa aina enemmän... se mun mitsun V6 kone ainakin tykkää viinasta yleisesti ottaen, kierrosherkkyys ja koneen äänet oli paljon miehekkäämmät, kun sille tarjos n. 40% sinol ja 60% bensa sekoitusta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Epäilen että LopenUupunut ei samaa reittiä rullaa sillä tankillisella,vaikuttaa kaikki pysähdykset mäet liikennevalot käynnistykset...ja mitä tuohon 55amg tehoihin tulee niin varmaan oli huumoria
Merseedespents
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja napa »

vk00 kirjoitti:ja mitä tuohon 55amg tehoihin tulee niin varmaan oli huumoria
kyllähän nuo kevennykset pitää jokaisen osata itse suodattaa pois tekstistä :wink:
minä ainkin osaan lukea lopenuupuneen tekstiä, kuin omaani... ei jää siis epäselväksi mikä on asiaa, mikä huumoria ja mikä jotain muuta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

:)
Ajakaa ja testatkaa kovasti, minä tankkasin viimevuoden puolella viimeksi ysivitosta enkä tiedä mitä tankissa on.
Taidan ottaa tota 98E5 seuravaksi kuitenkin, mulla kun käyttis ilman lohkolämmitintä vie jo yli 20L/100km niin toi kulutus ei ole ratkaiseva.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
vk00 kirjoitti:ja mitä tuohon 55amg tehoihin tulee niin varmaan oli huumoria
kyllähän nuo kevennykset pitää jokaisen osata itse suodattaa pois tekstistä :wink:
minä ainkin osaan lukea lopenuupuneen tekstiä, kuin omaani... ei jää siis epäselväksi mikä on asiaa, mikä huumoria ja mikä jotain muuta...
juu pitäishän ne... :wink:
eikä tästä kannata kenenkään ottaa hernettä nenään....kuten jo auringontarkasta speguloinnistani sanoin tässähän mennään ekaa tankkia....sanotaanko että 10 tankin jälkeen voidaan jo tehdä gradu aiheesta :wink:

mitä tulee säihin ja ajotapoihin (näitä tuossa kommentoitiinkin)
-ajotapani ei muutu mielestäni miksikään....aina mennään reippaasti. (tänäänkin oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita :wink: , 190kmh)
-kelit ei vaikuta tohon V8:aan kummemmin...silloin tällöin mittaillen ja jo tottuneena "aavistamaan" paljonko tankilla pääsee on kulutus pyörinyt edelliset 80tkm noin 11L/100km kesät talvet...kesällä tietty nostaa kulutusta se että moottoritienopeudet on kovempia (talvella 110 ja kesällä 130) talvella tietty kulutusta nostaa webasto ja varmasti vähän kylmäkin, tosin tuo kasi lämpeää kesät talvet ihan yhtä nopeasti, talvella 4km ajon jälkeen (käynnistys ilman webastoa) kone on 80C ja kesällä 3km ajon jälkeen.....nämä on aika hyvin jäänyt mieleen kun ajot on 90% aamuisin samaa reittiä töihin tai aamukahville tyttökaverin kanssa tsadiin.

tuo 150km maantieajo edellisen tankin aikana....turunmoottoriteitä 120kmh, siitä nummelaan 110 ja loppumatka karkkilaan 82kmh ja pikkutietä loppu 25km noin 80kmh........vakkari päällä...sitten takas sama lenkki....en usko että paljon vaikuttaa tuohon kulutukseen....?

palaan tähän tieteelliseen (auringontarkkaan) tutkimukseen jälleen kun sunnuntaina on ta(n)kki tyhjä.... :wink: :wink: :wink:

rauhaa kaikille ja herran siunausta....aamen.
Opel, "weird lieben autos"....
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

itse tankkasin E10 bensaa KTM mopooni(640 enska) pakoputkenkäyrät mielestäni sinisty pidemmälle,tehoihin ei mielestäni ainakaan suurta vaikutusta suuntaan eikä toisee,,tosin tankkaan seuraavan tankin taas 98:a kun tuo E10 kokeilu oli lähinnä sellainen varmistus(kokeilu) kondenssiveden poistoon kun seisotin mopediani kylmässä tallissa ajamatta marras-joulukuun,,jos kylstiätte se vesi sotkeentuis siihen alkoholiin ja siten lähtis kettuun kaasarista ja värkeistä.. :roll: niinpä niin :lol:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

noniin.
ajattelin väliaikatietoa laittaa kun menossa on kolmas tankillinen....ajotapa ei ole muuttunut ja

edelleen vie mersu vähemmän kuin ennen...tänään kolmas tankillinen ja 744km / 73,19L 95E10:ä
eli alle kymppiin putosi aikaisempi noin 11,5L/100km kulutus.....

tais käydä omassa nyt niin että tuo etanoli puhdisti jotain paskaa koneesta (taisi napa mainitakin?) ja lavetin kone tykkää siitä....???

mutta kone käy todellakin ihan värinättä (aikaisemmin oli tyhjäkäynnillä pieni hytkähdys, ei paha kuitenkaan koska sitä ei ulkopuoliset koskaan huomanneet) ja laukkaa huomattavasti "rennommin"....

näiltä näkymin pitää mennä kaupasta ostamaan etanolia ja laittaa seokseksi 20% :wink: .......mannaahan tämä on. :D
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin