Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Eli W124 300E 12v kone kyseessä. Saako tähän jostain valmiita pakosarjan laippoja, vai teenkö ite?
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
meil töissäkään ei muistaakseni ole tuohon koneeseen ainakaan valmiina, mut jonkinmoinen harhainen mielikuva on että joku ois sen piirtänyt ja sellanen ois leikattu laserilla sen kerran.... tarkistan asian.
jos et mistään saa sitä ja turhauttaa tehä käsin niin mää voin vaikka tiivisteestä sen sulle piirtää ja leikkauttaa
jos et mistään saa sitä ja turhauttaa tehä käsin niin mää voin vaikka tiivisteestä sen sulle piirtää ja leikkauttaa
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270835712" onclick="window.open(this.href);return false;Vee8 kirjoitti:Eli W124 300E 12v kone kyseessä. Saako tähän jostain valmiita pakosarjan laippoja, vai teenkö ite?
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
no ni sieltä vaa klik klik
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
ei tuolla näyttänyt olevan kuin dieselien ja M104 bensakoneen laippojavilkku kirjoitti:http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270835712" onclick="window.open(this.href);return false;Vee8 kirjoitti:Eli W124 300E 12v kone kyseessä. Saako tähän jostain valmiita pakosarjan laippoja, vai teenkö ite?

mutta näyttäis kuvan perusteella siltä, että ei ole varaa tässä kkd:n OM603 laipassa tehdä uusia pultin reikiä, eli hyödytön tapaus bensakoneen omistajalle...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Jaahas kiitoksia vastauksista, eipä mikään noista kkd;n laipoista suoraan sovi, kyseessä on siis tosiaan m103 kone.
Paljonkos "sepulaakeri" maksaisi tuommoisen laipan työstö? Pystyisin kyllä tekemään CAD kuvan laipasta, jos tarve vaatii?
Paljonkos "sepulaakeri" maksaisi tuommoisen laipan työstö? Pystyisin kyllä tekemään CAD kuvan laipasta, jos tarve vaatii?
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
minäkin ottaisin ainakin yhden M103 koneen pakosarjan laipan, jos niitä joku alkais tekemään, että ei tarvitsis yhden laipan takia alkaa piirtämään...Vee8 kirjoitti:Jaahas kiitoksia vastauksista, eipä mikään noista kkd;n laipoista suoraan sovi, kyseessä on siis tosiaan m103 kone.
Paljonkos "sepulaakeri" maksaisi tuommoisen laipan työstö? Pystyisin kyllä tekemään CAD kuvan laipasta, jos tarve vaatii?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
tarkistin asian meillä ei ole valmiina piirrettynä tuota laippaa, hinta pyörii samoissa lukemissa kuin kkd:llä 6sylinterisillä, riippuu leikkuu matkasta. katotaan tarkemmin kun on kuva. materiaali siis 10mm musta. sit tietty mahdolliset toimitus kulut päälle.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Nimimerkki Hati tuolla Holysmoken forumilla tekee laippoja vesileikkaamalla, tosin listalla on valmiina vain dieselien laippoja. Materiaalin ja vahvuuden voi valita ja mittatarkkuus on hyvä. Piirustuksen tai mallin mukaan valmistus onnistuu, ks. linkki
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Juu moro vaa kaikkille! Olis miullakii tarvetta toho m103 koneesee sitä pakosarjan laippaa et jos jotakuta kiinnostaa niitä rueta tekee ni ei tarvii yhtee jättää. 

Ei se laatu vaan määrä :)
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Näyttää siltä että näille ois siis kysyntää, pitäis jossain vaiheessa tehä siis cad-kuva laipasta, kun vaan muilta kiireiltä ehtis..
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
mikähän on hinta haitari tuolla? kokemuksia? kyselen ostajana en kilpailianatomant kirjoitti:Nimimerkki Hati tuolla Holysmoken forumilla tekee laippoja vesileikkaamalla, tosin listalla on valmiina vain dieselien laippoja. Materiaalin ja vahvuuden voi valita ja mittatarkkuus on hyvä. Piirustuksen tai mallin mukaan valmistus onnistuu, ks. linkki
tomant

meillä tuo laipan teko on vain omaa/lähi alueen harraste touhua, hyvin vähän myydään. sillon tehdään kun on tarvetta

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Itse olen ostanut hatilta vain turbon laippoja, en pakosarjan. Laipat olivat mittatarkkoja ja reijät kohdillaan. Hintoja kannattaa kysyä suoraan tekijältä. Turbon laippoja en olisi itse pystynyt tekemään, joten hinta oli sopiva.sepulaakeri kirjoitti:mikähän on hinta haitari tuolla? kokemuksia? kyselen ostajana en kilpailiana![]()
meillä tuo laipan teko on vain omaa/lähi alueen harraste touhua, hyvin vähän myydään. sillon tehdään kun on tarvetta
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
siis ihan vertailu mielessä (laser vs vesi) vaan ajattelin... no mitä makso se turbon laippa? materiaali ja paksuus?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
En muista enää hintoja, kysy suoraan tekijältä. Paksuus oli muistaakseni 10 mm luokkaa ja aine mustaa rautaa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
itte tilasin laserleikatun 5syl audiin ni se oli 55e 10mm musta. om615 4syl laippa samast materiaalista 45e... en muista kummal leikattu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Tuoltahan noita Hati:n laippoja voi katella http://www.cs-service.fi/
Näkyy laser leikattu 6 syl laippa maksavan 42-46eur
Näkyy laser leikattu 6 syl laippa maksavan 42-46eur
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
juu kylhän toi laser leikattujen lappojen hinta on tiedossa kun niitä on leikattu ja myyty joitain kappaleita... toi vesi leikattujen laippojen hinta kiinnostais kun paksu (>10mm) alumiini/rosteri ei mene meillä laserilla...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
http://www.turbobandit.com/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Roman myy kans aika eksoottisiakin laippoja...
Roman myy kans aika eksoottisiakin laippoja...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Täälläkin 103 pakosarjan laipalle tarvetta!
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
onko näitä nyt kukaan missään teettäny ylimääräsii
tai ostanu? tarvetta ois 


Ei se laatu vaan määrä :)
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Eli ymmärsinkö oikein, että OM603 laippa käy m103 koneeseen kun poraan vain uudet reijät oikeille kohdille käyttämällä mallina tuota M103 originaali pakosarjaa? 
EDIT: tarkoitan siis että se om603 koko valusarja menee tuohon m103 koneeseen pelkästään tekemällä uudet kiinnitys reijät?

EDIT: tarkoitan siis että se om603 koko valusarja menee tuohon m103 koneeseen pelkästään tekemällä uudet kiinnitys reijät?
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Cad kuva löytyisi valmiina .. ja on sillä tehtykin jo 2 kpl
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
oisko mahollista saaha tuota cadi kuvaa ?
Ei se laatu vaan määrä :)
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Sorry, tänne ei voi liittää dwg:tä...
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Väsäilin tossa m103 pakolaippa mallin aikani kuluksi.. Ensi viikolla menee leikkuuseen. pistäkää yyveetä kaikki jotka laipan tarvitsee! tarkkaa hintaa en vielä tiedä mutta, joitain kymppejä..
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Saakos näitä m103 laippoja mistään valmiina tänäpäivänä?
Jos ei saa, niin oisko tietoo pakoaukon halkasijasta, kanavien etäisyydestä toisistaan jne että sais valmistettua itse.
Tai vielä parempi ois, jos löytys esim rikkinäinen kansi / pakosarjat malliksi valmistusta varten.
Jos ei saa, niin oisko tietoo pakoaukon halkasijasta, kanavien etäisyydestä toisistaan jne että sais valmistettua itse.
Tai vielä parempi ois, jos löytys esim rikkinäinen kansi / pakosarjat malliksi valmistusta varten.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Ainakin verkkokaupasta kl-racing.se löytyy laippoja 10mm mustasta raudasta, ks. http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot ... -10mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Juurikin tuommoinen hakusessa, mahtaa vaan tulla postikuluja suomeen melkoisesti?
Jos löytyis kotomaasta, niin aina parempi.
Mikähän on pakokanavien halkaisija ja etäisyys toisistaan m103 moottorissa?
Jos löytyis kotomaasta, niin aina parempi.
Mikähän on pakokanavien halkaisija ja etäisyys toisistaan m103 moottorissa?
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Pakosarjan laippoja bensakutoseen?
Selvitin asian: pakoaukko on 38mm ja aukkojen väli 97mm reiän keskeltä keskelle.
Kannattaisikohan tehdä yksi pitkä laippa, vai 6 erillistä laippaa? Lämpölaajenemisen takia mietin.
Kannattaisikohan tehdä yksi pitkä laippa, vai 6 erillistä laippaa? Lämpölaajenemisen takia mietin.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78