pystäri limo
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
pystäri limo
Aiheesta mitään tietämättömänä ajattelin esittää muutaman kysymyksen ennen kuin limo saapuu tontille :
Onko W114/5 lang mallit tehty jonkin koripajan toimesta? Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen paikkaansa?
Mitkä kaikki osat ovat normaaliin 4d sedaniin nähden erilaisia? Takaovet, helmat, kylkilistat, takakulman pellit??
Miten langissa on toteutettu tarvitta korin lisäjäykistys?
Onko langissa ollut erilaisia takapenkki variaatioita? Vai onko kaikissa "neljä penkkiriviä" (2+3+1+3) ?
Onko langissa kaikki konevaihtoehdot dieseleitä vai onko sellaista saanut uutena 280-koneella?"
Onko W114/5 lang mallit tehty jonkin koripajan toimesta? Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen paikkaansa?
Mitkä kaikki osat ovat normaaliin 4d sedaniin nähden erilaisia? Takaovet, helmat, kylkilistat, takakulman pellit??
Miten langissa on toteutettu tarvitta korin lisäjäykistys?
Onko langissa ollut erilaisia takapenkki variaatioita? Vai onko kaikissa "neljä penkkiriviä" (2+3+1+3) ?
Onko langissa kaikki konevaihtoehdot dieseleitä vai onko sellaista saanut uutena 280-koneella?"
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Mikäs noista langin konevaihtoehdoista on tehokkain? Ja paljonkos löytyy hevosia??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Olisikohan yllättäen tuo 230.6, satoinekaksinekymmenine hevosineen. Tasan tuplaten 220 D:n hevoset.pystyvalo kirjoitti:Mikäs noista langin konevaihtoehdoista on tehokkain? Ja paljonkos löytyy hevosia??
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Satakaksikymmentä hevosta on aika vähän...saas nähdä miten käy luvan uusimisen kanssa, 90-luvulla haettu limoon poikkeuslupa koneen koon kasvattamiseksi, kone vaihdettu muttei koskaan muutoskatsastettu k.o. autoon, seissyt siitä asti...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Re: pystäri limo
Itselläni on kokemusta W123 langista ja sen pohjalta kirjoittelen. Hyvin pitkälle samanlaisiahan nuo ovat pystylamppu lang ja W123 lang. Takaovista taaksepäin löytyy ne erilaiset osat.pystyvalo kirjoitti:Aiheesta mitään tietämättömänä ajattelin esittää muutaman kysymyksen ennen kuin limo saapuu tontille :
Onko W114/5 lang mallit tehty jonkin koripajan toimesta? Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen paikkaansa?
Mitkä kaikki osat ovat normaaliin 4d sedaniin nähden erilaisia? Takaovet, helmat, kylkilistat, takakulman pellit??
Miten langissa on toteutettu tarvitta korin lisäjäykistys?
Onko langissa ollut erilaisia takapenkki variaatioita? Vai onko kaikissa "neljä penkkiriviä" (2+3+1+3) ?
Onko langissa kaikki konevaihtoehdot dieseleitä vai onko sellaista saanut uutena 280-koneella?"
-Jarrutehostin paksumpi limppu.
-Takaovet pidemmät ja listat niissä.
-Kynnyslistat. Voi tehdä coupen listoista katkaisemalla. Näin olen suunnitellut.
-Ne viimeiset vinosti avautuvat takaikkunat.
-Keskilistat kyljessä takaovista taaksepäin.
-Katon vesikourulistat. Harmillisesti useasti taksimerkin pilaamat.
-Matot sisällä.
-Kattoverhoilu pidempi.
-Ovien kahvat sisäpuolella kapeammat, jotta välipenkit saa alas, kun ovet kiinni.
-C-pilarin verhoilussa viimeisen ikkunan aukaisukahvan reikä.
-Takaovesta taaksepäin oleva verhoilu jossa kahvat on aivan omanlainen.
-Takaoven jälkeisessä pystypilarissa kapeampi verhoilu.
Nuo tulivat tässä mieleen.
Käsittääkseni W124:ään asti kaikki langit on tehty mersun tehtaalla. Eli eivät ole minkään koripajan tuotoksia. Neljän penkkirivin langia ei ole tullut koskaan vastaan. Eli niissä on edessä kaksi paikka. Pystäri langissa voi olla myös sohva, kuten yhdellä forumilaisella langissa on. Sitten takana on normaalipenkit. Välissä on sitten käännettävät välipenkit. Saa yhden istumapaikan lisää tai sitten kaksi ja kaikki alas taitettuna kolme lisäpaikkaa. Kuitenkin kaikilla on kasvot menosuuntaan.
Tuosta korin jäykistyksestä ei ole kyllä tietoa. W123 lang ainakin näyttää altapäin täysin samalle kuin lyhempikin versio. Mitä nyt peltiä pidemmästi. Voihan siinä olla jotain vahvistuksia, kun tarkasti alkaisi tutkimaan. Jos jollakin tietoa tuosta niin mielelläni kuulisin.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
http://www.mercedes-damien.com/historiq ... 20W114.htm
joo, mä ymmärsinkin näemmä väärin tuon yllä olevan kuvan, eli langiin on lisätty tuollainen "ohuempi" penkkirivi joka kaatuu kahdessa osassa ...
>Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen >paikkaansa?
Nuo Suomessa kasatut langit saattaa liittyä tähän vanhaan autoveron kiertosääntöön eli jos toi esim. auton keulan, niin siitä ei mennyt veroa. Ja jos toi myöhemmin auton perän toisessa kontissa, niin siitäkään ei mennyt veroa koska ei ollut yli 50% koko auton osista kyseessä => suomessa kahdesta auton puoliskosta yksi "autoverovapaa" kokonainen...näin isot pojat kertoi
joo, mä ymmärsinkin näemmä väärin tuon yllä olevan kuvan, eli langiin on lisätty tuollainen "ohuempi" penkkirivi joka kaatuu kahdessa osassa ...
>Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen >paikkaansa?
Nuo Suomessa kasatut langit saattaa liittyä tähän vanhaan autoveron kiertosääntöön eli jos toi esim. auton keulan, niin siitä ei mennyt veroa. Ja jos toi myöhemmin auton perän toisessa kontissa, niin siitäkään ei mennyt veroa koska ei ollut yli 50% koko auton osista kyseessä => suomessa kahdesta auton puoliskosta yksi "autoverovapaa" kokonainen...näin isot pojat kertoi
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Ei saittuis ylimääräisiä langin sivulistoja löytymään?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Eipäs nyt hätäillä, huomenna iltapäivästä olen autoa menossa katsomaan Lahteen, tarttee nyt kattoa että onko vehjes siinä kunnossa että se kannattaa tuoda tänne pk-seudulle....
Mukana kuulemma kyllä tulee jotakin varaosia puretuista pystäreistä...
Mukana kuulemma kyllä tulee jotakin varaosia puretuista pystäreistä...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
lang
kävin myös Lahdessa katsomassa langeja vuonna -93,toinen oli musta,lipputangolla varustettu,oli pahasti ruosteessa,etuovissa pikkuikkunat.
toinen beige,uudempi malli,muuten suorapeltinen,mutta kiero kyljestään,mahtaisko olla jompikumpi näistä.
takapenkin istuinosa myös eroaa tavallisesta,on meinaan langissa teräväkulmainen.
ja olis jääny nurkkiin langin keskipenkit,jos joku tarvitsee,eikä maksa paljon.
Hernesmaan Auto OY:ssä oli joskus myynnissä ehjät langin takaovet,olivat tuoneet ruotsista,kannattaa kysyä onko vielä.
toinen beige,uudempi malli,muuten suorapeltinen,mutta kiero kyljestään,mahtaisko olla jompikumpi näistä.
takapenkin istuinosa myös eroaa tavallisesta,on meinaan langissa teräväkulmainen.
ja olis jääny nurkkiin langin keskipenkit,jos joku tarvitsee,eikä maksa paljon.
Hernesmaan Auto OY:ssä oli joskus myynnissä ehjät langin takaovet,olivat tuoneet ruotsista,kannattaa kysyä onko vielä.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Eli yksilö jota menen Lahteen katsomaan on väriltään musta ja autossa on yksi helposti tunnistettavissa oleva yksityiskohta.
Ja koska ajatusmaailmani on monen muun mersunkuskin mielestä kieroontunut, sillä en suosi dieselmoottoreita, vaikka ne monella tapaa ovatkin ylivertaisia (käyttöautoihin).
Tämän mersun tunnistamista helpoittaa konehuoneessa majaileva yksityiskohta nimelta "V-8 moottori"
Eli kyseessä olisi toinen W114/5 korinen v8-koneinen pystäri kokoelmiini....
Ja koska ajatusmaailmani on monen muun mersunkuskin mielestä kieroontunut, sillä en suosi dieselmoottoreita, vaikka ne monella tapaa ovatkin ylivertaisia (käyttöautoihin).
Tämän mersun tunnistamista helpoittaa konehuoneessa majaileva yksityiskohta nimelta "V-8 moottori"
Eli kyseessä olisi toinen W114/5 korinen v8-koneinen pystäri kokoelmiini....
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Re: lang
Tuo takapenkki on ilmeisesti erilainen vain pystylamppu langeissa, koska kaikissa W123 langeissa joita olen nähnyt ja omassakin on ihan tavallinen takapenkki. Vai miten?asal kirjoitti:takapenkin istuinosa myös eroaa tavallisesta,on meinaan langissa teräväkulmainen.
ja olis jääny nurkkiin langin keskipenkit,jos joku tarvitsee,eikä maksa paljon.
Hernesmaan Auto OY:ssä oli joskus myynnissä ehjät langin takaovet,olivat tuoneet ruotsista,kannattaa kysyä onko vielä.
Millaisella materiaalilla nuo sinun keskipenkit on päällystetty? Oliko nuo ovet pystylamppu vai W123 langiin tuolla Hernesmaan Auto OY:ssä? Tarvetta olisi W123 langin takaoville.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: lang
W123-langin takapenkki ei liene "tavallinen" eli sedanin penkki, sillä W123-langin penkki on suorakulmaisempi kuin sedanin. Vaikka on siinäkin pienet pyöristykset.Heavy kirjoitti:Tuo takapenkki on ilmeisesti erilainen vain pystylamppu langeissa, koska kaikissa W123 langeissa joita olen nähnyt ja omassakin on ihan tavallinen takapenkki. Vai miten?
W115 langin ja vastaavasti W114 coupén takapenkki on täysin suorakulmainen, joten sen ero sedanin penkkiin on ilmeinen.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
in board's vee åtta från ford, ja det är det
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Re: lang
Päällystetty vihreällä linja-auto plyyshillä.Heavy kirjoitti:Tuo takapenkki on ilmeisesti erilainen vain pystylamppu langeissa, koska kaikissa W123 langeissa joita olen nähnyt ja omassakin on ihan tavallinen takapenkki. Vai miten?asal kirjoitti:takapenkin istuinosa myös eroaa tavallisesta,on meinaan langissa teräväkulmainen.
ja olis jääny nurkkiin langin keskipenkit,jos joku tarvitsee,eikä maksa paljon.
Hernesmaan Auto OY:ssä oli joskus myynnissä ehjät langin takaovet,olivat tuoneet ruotsista,kannattaa kysyä onko vielä.
Millaisella materiaalilla nuo sinun keskipenkit on päällystetty? Oliko nuo ovet pystylamppu vai W123 langiin tuolla Hernesmaan Auto OY:ssä? Tarvetta olisi W123 langin takaoville.
Olivat pystylyhdyn ovet.
Re: lang
Onko tuossa myytävänä olevassa langissa oleva penkki kantikkaampi kuin sedanin? Vertailuksi sitten sedanin penkki myös. Mitä muut meinaa ovatko penkit erilaiset? Ehkä tuo kulmien pyöristys on pienempi. Pitäisi joku päivä vertailla omista laitteista noita penkkejä.Daaz kirjoitti:W123-langin takapenkki ei liene "tavallinen" eli sedanin penkki, sillä W123-langin penkki on suorakulmaisempi kuin sedanin. Vaikka on siinäkin pienet pyöristykset.
W115 langin ja vastaavasti W114 coupén takapenkki on täysin suorakulmainen, joten sen ero sedanin penkkiin on ilmeinen.
-Daaz
V123 lang ja penkki
W123 sedan ja penkki
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ruotsissa siistin näköinen W123 Lang:
http://www.blocket.se/vi/6797704.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/6797704.htm?ca=11_s
Vaikuttaa oikein siistiltä. Mukava nähdä pyöreälamppuisiakin langeja, kun suurin osa tuntuu olevan kantikkailla valoilla. Tuollaisten kuvien katsominen antaa itselle kovasti intoa saada omakin projekti tuon kuntoiseksi. Tuo on sisältäkin niin älyttömän siisti. Mutta mikä on tuo vetokoukun vasemmalla puolella oleva juttu? Paljonkohan tuohon tulisi veroja, jos toisi Suomeen? No eiköhän tuo yksi lang riitä ja raskisiko noin siistillä edes kunnolla ajaa ja käyttää. Hitsattua ja siitiksi laitettua raskii paremmin käyttää.heikkisj kirjoitti:Ruotsissa siistin näköinen W123 Lang:
http://www.blocket.se/vi/6797704.htm?ca=11_s
Langista lisää kuvia
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Niinpä, jotain kommentejaja Kaikkea se meidän kaikkien ihailema ja loputtomiin " rakastettu" autovero johtaakin tekemään cMaybe tomorrow?pystyvalo kirjoitti:http://www.mercedes-damien.com/historiq ... 20W114.htm
joo, mä ymmärsinkin näemmä väärin tuon yllä olevan kuvan, eli langiin on lisätty tuollainen "ohuempi" penkkirivi joka kaatuu kahdessa osassa ...
>Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen >paikkaansa?
Nuo Suomessa kasatut langit saattaa liittyä tähän vanhaan autoveron kiertosääntöön eli jos toi esim. auton keulan, niin siitä ei mennyt veroa. Ja jos toi myöhemmin auton perän toisessa kontissa, niin siitäkään ei mennyt veroa koska ei ollut yli 50% koko auton osista kyseessä => suomessa kahdesta auton puoliskosta yksi "autoverovapaa" kokonainen...näin isot pojat kertoi
Re: pystäri limo
Nostetaas vanhaa aihetta..
.. kun kuulin toisaalta samasta asiasta Eli että Suomessa olisi todellakin kasattu Langeja. Kellään parempaa tietoa asiasta?pystyvalo kirjoitti: Onko W114/5 lang mallit tehty jonkin koripajan toimesta? Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen paikkaansa?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: pystäri limo
eix Demec tms kotimainen paja tehnyt noita Langeja, ainakin 123 kopalla
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: pystäri limo
Taisi olla ihan lang alkuperäsestikkin. Teki siitä vaan ulkomuodon joka muistutti limosinea. Esim katto sellainen mallia- limousine. Ruma se on kun mikäadenauer300 kirjoitti:eix Demec tms kotimainen paja tehnyt noita Langeja, ainakin 123 kopalla
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 29.12.2010 10:39
Re: pystäri limo
On tehty. Minulla oli näistä Suomessa tehdyistä jopa oma esite! Sain sen vuonna 2003 hepulta, joka oli ao. yrityksessä aikoinaan automyyjänä/myyntipäällikkönä/korjaamopäällikkönä tms. Yritys oli nimeltään Keuruun Autokulma. Keuruulta noin kilometri puolitoista Haapamäen suuntaan. Nyt siinä rakennuksessa on jokin halpatavaratalo. Esite oli muistaakseni 4-sivuinen ja siinä komeili "pystäri-lang", en ainakaan nyt muista paremmin että mitä muuta.Antti S kirjoitti:.. kun kuulin toisaalta samasta asiasta Eli että Suomessa olisi todellakin kasattu Langeja. Kellään parempaa tietoa asiasta?pystyvalo kirjoitti: Onko W114/5 lang mallit tehty jonkin koripajan toimesta? Kuulin jostain että nooita olisi kasailtu myös Suomessa, pitääkö tälläinen paikkaansa?
Keuruun Autokulma oli tavallaan uranuurtaja mitä tulee Saksasta tuotuihin kolariautoihin. He toivat Mercedes W114/115 -malleja, (voi olla että muitakin, mutta en ihan varmasti muista), BMW:n E3-malleja (2500 - 3,3) sekä Opel KAD-sarjaa (Kapitän, Admiral, Diplomat). Mercedekset joko korjattiin tai sitten niistä jopa tehtiin näitä "suomi-langeja". Autot saivat Suomessa ihan omat runkonumerot. Ainakin näissä Keuruulla rakennetuissa BMW:issä runkonumerossa oli vuosiluku, jolloin auto oli Suomessa uudestaan tehty ja oliko se - esim. 74 numero nyt sitten sarjan lopussa vai alussa. En muista. Liekö näissä Mercedeksissä sama juttu?
Keuruun Autokulman toiminta päättyi konkurssiin - mutta nyt en kyllä muista että milloin. Toinen omistajista elää kait yhä ja toinen kuoli kolarissa jo aikapäiviä sitten.
Yritän kaivella lisätietoja ja jos tuon esitteen jostain vielä löydän, niin tarvitseva voi sen saada.
Autokulma oli vanhan ajan kauppa ja kaikkea mukavaakin tapahtui. Yksi hauska episodi jäi tuon esitteen antajan kertomana mieleen: Eräs mies tuli 60-luvun lopulla ostamaan kuplavolkkaria ja auton saatuaan ja matkaan lähdettyään tuli automyyjä korjaamon puolelle pomolle sanomaan, että "et viittis tulla kattomaan mikä tuli vaihdossa". No, menivät ulos ja siellähän se: musta pässi lieassa söi ruohoa autotalon takapihalla Automyyjä vei pässin kotiinsa ja siellä se sitten eli.
Orimattilan autopurkamossa oli kasan päällimäisenä musta "pystäri-mallin" Lang joskus 1990-luvun puolivälissä. Kovin oli paikatun ja parsitun oloinen, mutta auto jäi mieleen koska se on varsin epätavallinen romislöytö.
EDIT: korjattu pari vuosilukuvirhettä.
Viimeksi muokannut Voronkovich, To 30.12.2010 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: pystäri limo
Oho, mielenkiintoista!
Jos tuollainen Suomi-Lang -esite löytyy niin olisin siitä kiinnostunut, tai vaikka kopiostakin. Ja muistakin Lang-esitteistä myös, jos jollain sattuu olemaan.
Jos tuollainen Suomi-Lang -esite löytyy niin olisin siitä kiinnostunut, tai vaikka kopiostakin. Ja muistakin Lang-esitteistä myös, jos jollain sattuu olemaan.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 29.12.2010 10:39
Re: pystäri limo
No nyt se esite löytyi! Keuruun Autotalon pieni kansio, jossa neljä yksipuolista värillistä irtosivua. Mutta ennen kuin innostutte liikaa, niin suurin osa esitteestä keskittyy raskaan kaluston nostureihin. Mutta kuvassa on "pystäri-Lang" ja teksti: "Yhdeksän hengen Mercedes Lang, koululais- ja ryhmäkuljetuksiin, liikenneviranomaisten ja tehtaan hyväksymä ainoa suomalainen valmistaja".Antti S kirjoitti:Oho, mielenkiintoista!
Jos tuollainen Suomi-Lang -esite löytyy niin olisin siitä kiinnostunut, tai vaikka kopiostakin. Ja muistakin Lang-esitteistä myös, jos jollain sattuu olemaan.
Mainittakoot, että tuossa Autotalossa oli siis useampi liike samalla omistajalla. Autotalo valmisti ja Autokulma myi.
Lisäksi löysin pari vanhaa automyynti-ilmoitusta Keuruulta. Toinen keväältä 1977, jolloin Mercedeksiä oli myynnissä seuraavasti: 280 SE -73, 350 SLC -72, 220 D Lang -71 ja 190 D -63. Tammikuussa -74 olleessa ilmoituksessa oli kaupan 200 D -66. Hieno yksilö. Hinta 13500 mk.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 29.12.2010 10:39
Re: pystäri limo
Se valmistenumerosarja Suomessa kootuista W114/W115 Lang-malleissa on todennäköisesti seuraavanlaisen kaltainen: 80-5-74009. Ei siis ko. numerosarja, vaan tämä on esimerkki yhdestä Keuruulla tehdystä autosta. 74 kertoo vuoden milloin auton Suomessa ensirekisteröity. Loppuosa (009) voi olla numerosarja siitä, monesko ao. vuonna Suomessa koottu auto on.Voronkovich kirjoitti:Autot saivat Suomessa ihan omat runkonumerot. Ainakin näissä Keuruulla rakennetuissa BMW:issä runkonumerossa oli vuosiluku, jolloin auto oli Suomessa uudestaan tehty ja oliko se - esim. 74 numero nyt sitten sarjan lopussa vai alussa. En muista. Liekö näissä Mercedeksissä sama juttu?
Ainakin vuosina 74-77 kyseistä toimintaa on Keuruulla ollut, sillä saamastani luettelosta ilmenee 7 VIN-numeroa ja niistä kolmessa on numerot 74, yhdessä 75, kahdessa 76 ja 77. Alkuperäinen valmistenumero on rekisteröintikatsastuksen yhteydessä tuhottu ja meistetty uusi numerosarja tilalle.
Mikäli esimerkin kaltaisella VIN-numerolla oleva Lang löytyy Suomesta, niin auton kotimaisuusaste on suurempi kuin muissa vastaavissa autossa. Avainlipputunnuksen paikka...
Re: pystäri limo
Kyllä meikäläisen pystäreillä on molemmilla (ruumisautolla varsinkin) avainliput ansainnut, vaikka valmistenumero väittääkin saksalaisten ne tehneen...Voronkovich kirjoitti:Mikäli esimerkin kaltaisella VIN-numerolla oleva Lang löytyy Suomesta, niin auton kotimaisuusaste on suurempi kuin muissa vastaavissa autossa. Avainlipputunnuksen paikka...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial