!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Varmaan pitäisi (ja kannattaisi) lukea koko ketju alusta loppuun, sieltä löytyisi varmaankin vastaus tähänkin. Mutta, ajan säästämiseksi: s211 320 CDI. Mittariston lämpömittari näyttää 1-2 viivaa yli 80 asteen; syytä toimenpiteisiin vai ei?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

tj86430 kirjoitti:Varmaan pitäisi (ja kannattaisi) lukea koko ketju alusta loppuun, sieltä löytyisi varmaankin vastaus tähänkin. Mutta, ajan säästämiseksi: s211 320 CDI. Mittariston lämpömittari näyttää 1-2 viivaa yli 80 asteen; syytä toimenpiteisiin vai ei?
Ei syytä toimenpiteisiin. Oikea on lämpö. Mites on pelannu tuo laite? Itellä ollu mietinnässä neliveto facelifiti seuraavaksi joskus. Kuin palion menee löpöö?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

jukka-tre kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Varmaan pitäisi (ja kannattaisi) lukea koko ketju alusta loppuun, sieltä löytyisi varmaankin vastaus tähänkin. Mutta, ajan säästämiseksi: s211 320 CDI. Mittariston lämpömittari näyttää 1-2 viivaa yli 80 asteen; syytä toimenpiteisiin vai ei?
Ei syytä toimenpiteisiin. Oikea on lämpö. Mites on pelannu tuo laite? Itellä ollu mietinnässä neliveto facelifiti seuraavaksi joskus. Kuin palion menee löpöö?
Ei pysty vielä vastaamaan mitään järkevää, laite on ollut reilun kk:n ja toistaiseksi vain satunnaiskäytössä, kun on vielä tuo liisari (Volvo V70) johon työnantaja maksaa polttonesteetkin. Täyttä tankillistakaan ei ole tullut vielä tällä ajettua. Lisäksi oli kulutusmittausta sotkemassa tuo naftavuoto, joka nyt on (toivottavasti) tullut korjatuksi. Huomenna aion ajaa tällä n. 300km maantietä, josta voin raportoida väliaikatietoja ajotietokoneen perusteella. Sen verran voin yleisesti sanoa, että tähän asti kuvittelin, että Volvo on hyvä ajaa - Mersu on parempi. Joka päivä odotan pääseväni irti liisarista, jotta pääsen Mersun rattiin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

termostaatin kuvat osa numerot ym

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuolla kuvia(sinne kun niitä saa helposti...)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ipeco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 25.10.2010 15:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

ei ollu Länsiauto Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ipeco »

mulle 92 asteista termaria, auto C 200 CDI -99, myivät vuosimallille 00, kirjat ei kuulemma tunne muuuta. Muuten hyvä mut ei termarin koppa/liitokset aivan erillaiset, palautin sain rahat takas, toinen juttu lisäksi kysyisin.

On joku ohjauspoksi sähkö flektille, mulla pyörii flekti jatkuvasti näillä keleillä, syyläri aivan kylmä, ajoin tänään 20 km irroitin flektin johdon loppu pyöriminen mut ei kyl noussu lämmötkään,kun laitoin webaston päälle tuli heti merkkivalo nestevajaus. vinkkejä otetaan vastaan.

Piti vielä sanoa et CDI koneet käy aina kylmänä tuumas huollon vastaan otto, taidan tän kirjoituksen nokkia moneen kertaan vielä tulevassa huolto laskussa, annettiin meinaan aika selvästi ymmärtää et netti ja Mersuforum
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ei ollu Länsiauto Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ipeco kirjoitti:mulle 92 asteista termaria, auto C 200 CDI -99, myivät vuosimallille 00, kirjat ei kuulemma tunne muuuta. Muuten hyvä mut ei termarin koppa/liitokset aivan erillaiset, palautin sain rahat takas, toinen juttu lisäksi kysyisin.

On joku ohjauspoksi sähkö flektille, mulla pyörii flekti jatkuvasti näillä keleillä, syyläri aivan kylmä, ajoin tänään 20 km irroitin flektin johdon loppu pyöriminen mut ei kyl noussu lämmötkään,kun laitoin webaston päälle tuli heti merkkivalo nestevajaus. vinkkejä otetaan vastaan.

Piti vielä sanoa et CDI koneet käy aina kylmänä tuumas huollon vastaan otto, taidan tän kirjoituksen nokkia moneen kertaan vielä tulevassa huolto laskussa, annettiin meinaan aika selvästi ymmärtää et netti ja Mersuforum
joopa joo taas joku ns asiansa osaava huolto firma...
Kylmiä ovat jos molemat/toinen termari on paskan...tai jotain 87c

202 mallisa on flektin ohjaus boxsi kuski puolen etu pyörän etu puolella
jos ei "muka" muuten löydy oikeeta termaria niin ota uudesta se elementti vanhoihin kuoriin ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Viesti Kirjoittaja PYY »

PYY kirjoitti:Ja täältä lisätodistetta termarinvaihdon järkevyydelle. Ennen termarinvaihtoa kulutus työmatkalla (~75km) ajotietokoneen mukaan 7.3-7.5/100km. Uudella termarilla 6.6-6.9l/100km. Eli vaikutusta on ainakin ajotietokoneen näytössä. Seuraava tankkaus näyttää mitenkä käytännössä.
Taskulaskimella kulutus pysyi ennallaan lämpöjen kohoamisen myötä. eli kulutus 6,8-7,2l/100. ajotietokoneella 0,2-0,5l vähemmän.... eli ajotietokoneeseen vaikutti, taskulaskimeen ei :)
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Voiko jäähdytysjärjestelmään jäädä pieni määrä ilmaa termostaatin vaihdon jälkeen? Vaihdoin termostaatin, ajoin ja lisäilin nestettä pari kertaa kunnes sitä oli tarpeeksi. Nyt, n. 1000km ajon jälkeen nestettä oli hävinnyt sen verran (n.2-3dl) että ilmoitti vajaasta nestemäärästä. Oon ajellut tommosta aika lyhyttä ajoa, ja viikonloppuna tuli sitten pyörittyä useempi tunti niin aattelin jos sieltä viimesetkin ilmat tuli pois :roll: Ei näy kuplia eikä tee painetta järjestelmään, kuumana kun avas korkin niin semmonen sihahdus kuului ku limupullon avais :roll:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kyllä mä ainakin jouduin lisäämään kerran vai kaks. Ilmoitti tosin kyllä melko pikaisesti vajauksesta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Näyttääkö w211:n lämpömittari todellisen nesteen lämmön? Meinaan että kun monissakin uudemmissa autoissa lämpömittari näyttää jotain astelukua vaikka todellinen lämpö ei ole lähelläkään sitä.
tmosth
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ke 31.05.2006 20:28

Viesti Kirjoittaja tmosth »

Jos jotakuta kiinnostaa niin mulla olis ylimääräisenä tuollainen pikkutermari. Ja letkumallia eli ilmeisesti 210, 203 malleihin sopii. Kaverille ostettiin molemmat termarit ja lämmöt pysyy hyvin jo pelkän ison termarin vaihdolla joten tuo jäi yli. 40e ja maksikirjeenä pistetään kohti uutta kotia. Tuote siis uusi ja varaosanumerolla a 005 203 39 75.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tmosth kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa niin mulla olis ylimääräisenä tuollainen pikkutermari. Ja letkumallia eli ilmeisesti 210, 203 malleihin sopii. Kaverille ostettiin molemmat termarit ja lämmöt pysyy hyvin jo pelkän ison termarin vaihdolla joten tuo jäi yli. 40e ja maksikirjeenä pistetään kohti uutta kotia. Tuote siis uusi ja varaosanumerolla a 005 203 39 75.
sopii myös ML ja sokan avaamalla taisi sisäkalu sopia myös 202 mallin (muovi päädynsisään)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Jossi kirjoitti:
Hakkapeliitta kirjoitti:Mistähän noita 92-asteisia termostaatteja saa W202 200CDI:in?
Motonetistä ei saa.
Ilmeisesti ei Vehostakaan?
Itse olen ostanut E-mallin 92 asteisen ja vaihtanut sen sisuskalun vanhaan C-mallin koteloon. Olishan tuo toki kivaa, jos sitä oikeastikin jossain myytäisiin.
Mitenkäs tämä termostaatin elementin vaihto onnistui käytännössä? Ei sattunut löytyyn nurkista vanhaa termostaatti koteloo että olis nähnyt miten se termari on sinne istutettu. Eli onko se prässätty vai jollain lukitusrenkaalla? kun tuntus toi 92 asteinen termari olevan paremi kuin 87°
:roll:
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ruuvimeisselillä vääntämällä, kiertämällä sitä läpyskää niin se irtoaa niistä pidikkeistä eli kääntyy pois niiden alta. Hankalasti selitetty mutta kun se on kädessä niin huomaat miten se siellä on :D
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Selvä pyy, ei muutakun hakeen 92° termaria ja vaihtamaan... :P
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Nyt on motonetistä hankittu 91 c asteen termari kiinni ja keulalla pahvia ja vielä asensin "alahuulenkin" tukkoon. Moottoritienopeuksilla ja kaupunkiajossa lämpö -6 kelillä siinä 91 asteessa, mutta kun vähänkin ajaa rauhallisemmin, kutosella 90km/h niin putoaa jo muutaman asteen. No näillä mennään, mutta on se hurjaa, ettei enempää saa vaikka kaikki pikkukikat jo käytössä.

Sitten tuo tyyppivika tuli korjautettua, eli oli se ohjaustappi mennyt poikki tuulettimen säätöläpiltä. Nyt puhaltaa lämpimämpää ja oikeisiin paikkoihin. Ja nyt jännä juttu: enää ei tule dieselin hajua sisälle konehuoneesta, en tiedä miten ne läpät on siellä ollu! :?:

ps. niin huollatin sen Autobestillä, maksoi jotain 320€ -50€ joku kuponki. Ja auto on W203 200 CDI manuaali farkku.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Poppamies kirjoitti:Nyt on motonetistä hankittu 91 c asteen termari kiinni ja keulalla pahvia ja vielä asensin "alahuulenkin" tukkoon. Moottoritienopeuksilla ja kaupunkiajossa lämpö -6 kelillä siinä 91 asteessa, mutta kun vähänkin ajaa rauhallisemmin, kutosella 90km/h niin putoaa jo muutaman asteen. No näillä mennään, mutta on se hurjaa, ettei enempää saa vaikka kaikki pikkukikat jo käytössä.

Sitten tuo tyyppivika tuli korjautettua, eli oli se ohjaustappi mennyt poikki tuulettimen säätöläpiltä. Nyt puhaltaa lämpimämpää ja oikeisiin paikkoihin. Ja nyt jännä juttu: enää ei tule dieselin hajua sisälle konehuoneesta, en tiedä miten ne läpät on siellä ollu! :?:

ps. niin huollatin sen Autobestillä, maksoi jotain 320€ -50€ joku kuponki. Ja auto on W203 200 CDI manuaali farkku.
Diselin hajua ei pitäis tulla vaikka läpät olisi missä asennossa,
kannatta tarkista mikä siellä vuotaa

vaihtanut myös sen toisen termostaatin(jos autossa on syylärin edesä se pikku kenno on autossa 2termaria)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re:

Viesti Kirjoittaja woke »

woke kirjoitti:Näyttääkö w211:n lämpömittari todellisen nesteen lämmön? Meinaan että kun monissakin uudemmissa autoissa lämpömittari näyttää jotain astelukua vaikka todellinen lämpö ei ole lähelläkään sitä.
Kuinka on?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Poppamies kirjoitti:Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Minulle on marmoritiskillä silmät kirkkaana kehdattu väittää että W210:ssa ei ole parkkeja (tosin mega-autossa, mutta mersuliike sekin). Pointtini on se että marmoritiskin sanoilla on yhtä paljon painoarvoa kuin esson-baari jutuilla.
Tuolla aiemmin on juttua siitä mistä se pikkutermari löytyy :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JeremyH kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Minulle on marmoritiskillä silmät kirkkaana kehdattu väittää että W210:ssa ei ole parkkeja (tosin mega-autossa, mutta mersuliike sekin). Pointtini on se että marmoritiskin sanoilla on yhtä paljon painoarvoa kuin esson-baari jutuilla.
Tuolla aiemmin on juttua siitä mistä se pikkutermari löytyy :roll:
Noinhan se siellä menee... vaikka on hienot järjestelmät, puuttu vaan taito, miten tietoa soveltaa käytäntöön(sitä kun ei vissin missän opeteta"eikä opi jos ei kiinosta" ja sitten kun asene on se että ei asiakas voi mitään tietää, tietämättä mikä on asikaan tausta vaikka olisi sattunut olemaan jonkun toisen maan marmorin hommissa vaikka asentajan tms...)
pitää olla osa numero jos sieltä jotain haluaa
"sen laittanut näkyviin"

harmitta kun en aikaisemmin huomannut että ei ole kaikille ihan selvää tämä termari juttu,
ihmetelin vaan kun porukka valitti että ei lämpii vaikka on termaria vaihdettu korjaamolla/itse,
oletus kun oli että ilman muuta molemmat on vaihdettu,
olisi voinnut tämän tiedon laittaa vuosia sitten jakoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
peksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 08.08.2005 21:16
Paikkakunta: Pöytyä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja peksu »

Asiaa... :!:
108cdi vm.2000
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Onkohan vanha korisessa cdi versiossa tuota pikkutermostaattia?
W638 CDI
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Jolle »

vito-cdi kirjoitti:Onkohan vanha korisessa cdi versiossa tuota pikkutermostaattia?
Ainakin w202 korissa on
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Tulipa testattua: Laitoin pehmustetut lukkotonkit tähän pikkutermarille tulevaan letkuun ja avot, lämmöt nousee ihan eri lailla 10km matkalla jo lähes 80 ja Tampesterin reissulla 80:ssä pysyi. Keula on myös ummessa. Nyt tulee lisää lämpöö koppiin...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
vitoracing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 22.10.2010 21:42

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja vitoracing »

Entäpä onkohan W638 CDI-vitossa pikkutermari? Vitoon vaihdettiin toissa kesänä termari ja lämpömittarin viisari tavoitti 80 asteen viivan eberin avustuksella viime talven pakkasilla ihan hienosti. Karala päivitti Viton moottorinohjausta syksyllä ja samalla poistettiin EGR käytöstä. Nyt moottorinlämmöt tavoittavat vaivoin 80 astetta noin 10 asteen pakkasella ja kaupunkiajossa lämmöt putoavat jo pikkupakkasilla 60 asteen tienoille. Maantieajossa lämmöt yleensä pysyvät normaalissa, mutta lämpeneminen on huomattavasti hitaampaa kuin viime talvena (EGR toiminnassa). Keula on pahvitettu tukevasti. Hyttiin lämpöä tulee kyllä hyvin vaikka lämpömittari roikkuukin 60 asteessa...
[color=red][b]VITO 110CDI[/b][/color]
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Minulle on marmoritiskillä silmät kirkkaana kehdattu väittää että W210:ssa ei ole parkkeja (tosin mega-autossa, mutta mersuliike sekin). Pointtini on se että marmoritiskin sanoilla on yhtä paljon painoarvoa kuin esson-baari jutuilla.
Tuolla aiemmin on juttua siitä mistä se pikkutermari löytyy :roll:
Noinhan se siellä menee... vaikka on hienot järjestelmät, puuttu vaan taito, miten tietoa soveltaa käytäntöön(sitä kun ei vissin missän opeteta"eikä opi jos ei kiinosta" ja sitten kun asene on se että ei asiakas voi mitään tietää, tietämättä mikä on asikaan tausta vaikka olisi sattunut olemaan jonkun toisen maan marmorin hommissa vaikka asentajan tms...)
pitää olla osa numero jos sieltä jotain haluaa
"sen laittanut näkyviin"

harmitta kun en aikaisemmin huomannut että ei ole kaikille ihan selvää tämä termari juttu,
ihmetelin vaan kun porukka valitti että ei lämpii vaikka on termaria vaihdettu korjaamolla/itse,
oletus kun oli että ilman muuta molemmat on vaihdettu,
olisin voinnut tämän tiedon laittaa vuosia sitten jakoon
Katsomalla selvii onko autossa sitä termaria
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Pikkutermari tukkoon

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Laitoin pikkutermarin letkun mutkalle, eli käytännösä kai pois kierrosta kokonaan. Lämmöt nousi kuin kesällä tuohon 75-80c asteeseen (oletan, että päätermari aukeaa siinä välillä) ja siitä pikkuhiljaa 91c. Siitä ei sitten menty sanottavasti ylös eikä alas, vaihtelevallakaan ajolla -21 pakkasessa. Motarille kiihdyttäessä ei mennyt siis yli ja liittymään vapaalla himmaillessa ei juuri laskenut. Eli tuo pikkutermari lienee aivan turha rasite näillä suomen kunnon pakkasilla? Keulassa on vielä pahvit ja päätermari uusittu.
t120
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 03.04.2010 13:53

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja t120 »

moro! mites viton (639) 109 termostaatti?, kun e ja c-malleista on puhetta aika paljon niin onko vitossa sama homma? e-malliin vaihdettiin termari niin se tuntuu saunalta ton viton jälkeen ja kun ei lämpömittariakaan oo vitossa häirihtemässä niin eipä paljon tiedä mitä moottorissa tapahtuu.
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Carman »

Missä paikassa sijaitsee mahdollinen pikkutermari vm. 2000 (facelift) W210 220cdi:ssä?
Syylärin edessä ei ole mitään kennoa. Yritin tiirailla kaikki mahdolliset paikat mutta eipä näkynyt.

Oireet täsmää hyvin pikkutermariin, iso termostaatti juuri vaihdettu ja samanlailla kuin vanhallakin pysyy lämmöt alle 70 asteen.

Juuri vaihdoin pikkutermarin äidin -03 C270 cdi:hin, jossa oli myös lämmöt alle 70 astetta vaikka käytti webastoakin. Nyt nousee helposti 85-90 tienoille
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Vastaa Viestiin