!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Ei syytä toimenpiteisiin. Oikea on lämpö. Mites on pelannu tuo laite? Itellä ollu mietinnässä neliveto facelifiti seuraavaksi joskus. Kuin palion menee löpöö?tj86430 kirjoitti:Varmaan pitäisi (ja kannattaisi) lukea koko ketju alusta loppuun, sieltä löytyisi varmaankin vastaus tähänkin. Mutta, ajan säästämiseksi: s211 320 CDI. Mittariston lämpömittari näyttää 1-2 viivaa yli 80 asteen; syytä toimenpiteisiin vai ei?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Ei pysty vielä vastaamaan mitään järkevää, laite on ollut reilun kk:n ja toistaiseksi vain satunnaiskäytössä, kun on vielä tuo liisari (Volvo V70) johon työnantaja maksaa polttonesteetkin. Täyttä tankillistakaan ei ole tullut vielä tällä ajettua. Lisäksi oli kulutusmittausta sotkemassa tuo naftavuoto, joka nyt on (toivottavasti) tullut korjatuksi. Huomenna aion ajaa tällä n. 300km maantietä, josta voin raportoida väliaikatietoja ajotietokoneen perusteella. Sen verran voin yleisesti sanoa, että tähän asti kuvittelin, että Volvo on hyvä ajaa - Mersu on parempi. Joka päivä odotan pääseväni irti liisarista, jotta pääsen Mersun rattiin.jukka-tre kirjoitti:Ei syytä toimenpiteisiin. Oikea on lämpö. Mites on pelannu tuo laite? Itellä ollu mietinnässä neliveto facelifiti seuraavaksi joskus. Kuin palion menee löpöö?tj86430 kirjoitti:Varmaan pitäisi (ja kannattaisi) lukea koko ketju alusta loppuun, sieltä löytyisi varmaankin vastaus tähänkin. Mutta, ajan säästämiseksi: s211 320 CDI. Mittariston lämpömittari näyttää 1-2 viivaa yli 80 asteen; syytä toimenpiteisiin vai ei?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
termostaatin kuvat osa numerot ym
Tuolla kuvia(sinne kun niitä saa helposti...)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

ei ollu Länsiauto Hämeenlinna
mulle 92 asteista termaria, auto C 200 CDI -99, myivät vuosimallille 00, kirjat ei kuulemma tunne muuuta. Muuten hyvä mut ei termarin koppa/liitokset aivan erillaiset, palautin sain rahat takas, toinen juttu lisäksi kysyisin.
On joku ohjauspoksi sähkö flektille, mulla pyörii flekti jatkuvasti näillä keleillä, syyläri aivan kylmä, ajoin tänään 20 km irroitin flektin johdon loppu pyöriminen mut ei kyl noussu lämmötkään,kun laitoin webaston päälle tuli heti merkkivalo nestevajaus. vinkkejä otetaan vastaan.
Piti vielä sanoa et CDI koneet käy aina kylmänä tuumas huollon vastaan otto, taidan tän kirjoituksen nokkia moneen kertaan vielä tulevassa huolto laskussa, annettiin meinaan aika selvästi ymmärtää et netti ja Mersuforum
On joku ohjauspoksi sähkö flektille, mulla pyörii flekti jatkuvasti näillä keleillä, syyläri aivan kylmä, ajoin tänään 20 km irroitin flektin johdon loppu pyöriminen mut ei kyl noussu lämmötkään,kun laitoin webaston päälle tuli heti merkkivalo nestevajaus. vinkkejä otetaan vastaan.
Piti vielä sanoa et CDI koneet käy aina kylmänä tuumas huollon vastaan otto, taidan tän kirjoituksen nokkia moneen kertaan vielä tulevassa huolto laskussa, annettiin meinaan aika selvästi ymmärtää et netti ja Mersuforum
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ei ollu Länsiauto Hämeenlinna
joopa joo taas joku ns asiansa osaava huolto firma...ipeco kirjoitti:mulle 92 asteista termaria, auto C 200 CDI -99, myivät vuosimallille 00, kirjat ei kuulemma tunne muuuta. Muuten hyvä mut ei termarin koppa/liitokset aivan erillaiset, palautin sain rahat takas, toinen juttu lisäksi kysyisin.
On joku ohjauspoksi sähkö flektille, mulla pyörii flekti jatkuvasti näillä keleillä, syyläri aivan kylmä, ajoin tänään 20 km irroitin flektin johdon loppu pyöriminen mut ei kyl noussu lämmötkään,kun laitoin webaston päälle tuli heti merkkivalo nestevajaus. vinkkejä otetaan vastaan.
Piti vielä sanoa et CDI koneet käy aina kylmänä tuumas huollon vastaan otto, taidan tän kirjoituksen nokkia moneen kertaan vielä tulevassa huolto laskussa, annettiin meinaan aika selvästi ymmärtää et netti ja Mersuforum
Kylmiä ovat jos molemat/toinen termari on paskan...tai jotain 87c
202 mallisa on flektin ohjaus boxsi kuski puolen etu pyörän etu puolella
jos ei "muka" muuten löydy oikeeta termaria niin ota uudesta se elementti vanhoihin kuoriin

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Taskulaskimella kulutus pysyi ennallaan lämpöjen kohoamisen myötä. eli kulutus 6,8-7,2l/100. ajotietokoneella 0,2-0,5l vähemmän.... eli ajotietokoneeseen vaikutti, taskulaskimeen eiPYY kirjoitti:Ja täältä lisätodistetta termarinvaihdon järkevyydelle. Ennen termarinvaihtoa kulutus työmatkalla (~75km) ajotietokoneen mukaan 7.3-7.5/100km. Uudella termarilla 6.6-6.9l/100km. Eli vaikutusta on ainakin ajotietokoneen näytössä. Seuraava tankkaus näyttää mitenkä käytännössä.

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Voiko jäähdytysjärjestelmään jäädä pieni määrä ilmaa termostaatin vaihdon jälkeen? Vaihdoin termostaatin, ajoin ja lisäilin nestettä pari kertaa kunnes sitä oli tarpeeksi. Nyt, n. 1000km ajon jälkeen nestettä oli hävinnyt sen verran (n.2-3dl) että ilmoitti vajaasta nestemäärästä. Oon ajellut tommosta aika lyhyttä ajoa, ja viikonloppuna tuli sitten pyörittyä useempi tunti niin aattelin jos sieltä viimesetkin ilmat tuli pois
Ei näy kuplia eikä tee painetta järjestelmään, kuumana kun avas korkin niin semmonen sihahdus kuului ku limupullon avais 


Jos jotakuta kiinnostaa niin mulla olis ylimääräisenä tuollainen pikkutermari. Ja letkumallia eli ilmeisesti 210, 203 malleihin sopii. Kaverille ostettiin molemmat termarit ja lämmöt pysyy hyvin jo pelkän ison termarin vaihdolla joten tuo jäi yli. 40e ja maksikirjeenä pistetään kohti uutta kotia. Tuote siis uusi ja varaosanumerolla a 005 203 39 75.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
sopii myös ML ja sokan avaamalla taisi sisäkalu sopia myös 202 mallin (muovi päädynsisään)tmosth kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa niin mulla olis ylimääräisenä tuollainen pikkutermari. Ja letkumallia eli ilmeisesti 210, 203 malleihin sopii. Kaverille ostettiin molemmat termarit ja lämmöt pysyy hyvin jo pelkän ison termarin vaihdolla joten tuo jäi yli. 40e ja maksikirjeenä pistetään kohti uutta kotia. Tuote siis uusi ja varaosanumerolla a 005 203 39 75.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Mitenkäs tämä termostaatin elementin vaihto onnistui käytännössä? Ei sattunut löytyyn nurkista vanhaa termostaatti koteloo että olis nähnyt miten se termari on sinne istutettu. Eli onko se prässätty vai jollain lukitusrenkaalla? kun tuntus toi 92 asteinen termari olevan paremi kuin 87°Jossi kirjoitti:Itse olen ostanut E-mallin 92 asteisen ja vaihtanut sen sisuskalun vanhaan C-mallin koteloon. Olishan tuo toki kivaa, jos sitä oikeastikin jossain myytäisiin.Hakkapeliitta kirjoitti:Mistähän noita 92-asteisia termostaatteja saa W202 200CDI:in?
Motonetistä ei saa.
Ilmeisesti ei Vehostakaan?

S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Selvä pyy, ei muutakun hakeen 92° termaria ja vaihtamaan... 

S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nyt on motonetistä hankittu 91 c asteen termari kiinni ja keulalla pahvia ja vielä asensin "alahuulenkin" tukkoon. Moottoritienopeuksilla ja kaupunkiajossa lämpö -6 kelillä siinä 91 asteessa, mutta kun vähänkin ajaa rauhallisemmin, kutosella 90km/h niin putoaa jo muutaman asteen. No näillä mennään, mutta on se hurjaa, ettei enempää saa vaikka kaikki pikkukikat jo käytössä.
Sitten tuo tyyppivika tuli korjautettua, eli oli se ohjaustappi mennyt poikki tuulettimen säätöläpiltä. Nyt puhaltaa lämpimämpää ja oikeisiin paikkoihin. Ja nyt jännä juttu: enää ei tule dieselin hajua sisälle konehuoneesta, en tiedä miten ne läpät on siellä ollu!
ps. niin huollatin sen Autobestillä, maksoi jotain 320€ -50€ joku kuponki. Ja auto on W203 200 CDI manuaali farkku.
Sitten tuo tyyppivika tuli korjautettua, eli oli se ohjaustappi mennyt poikki tuulettimen säätöläpiltä. Nyt puhaltaa lämpimämpää ja oikeisiin paikkoihin. Ja nyt jännä juttu: enää ei tule dieselin hajua sisälle konehuoneesta, en tiedä miten ne läpät on siellä ollu!

ps. niin huollatin sen Autobestillä, maksoi jotain 320€ -50€ joku kuponki. Ja auto on W203 200 CDI manuaali farkku.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Diselin hajua ei pitäis tulla vaikka läpät olisi missä asennossa,Poppamies kirjoitti:Nyt on motonetistä hankittu 91 c asteen termari kiinni ja keulalla pahvia ja vielä asensin "alahuulenkin" tukkoon. Moottoritienopeuksilla ja kaupunkiajossa lämpö -6 kelillä siinä 91 asteessa, mutta kun vähänkin ajaa rauhallisemmin, kutosella 90km/h niin putoaa jo muutaman asteen. No näillä mennään, mutta on se hurjaa, ettei enempää saa vaikka kaikki pikkukikat jo käytössä.
Sitten tuo tyyppivika tuli korjautettua, eli oli se ohjaustappi mennyt poikki tuulettimen säätöläpiltä. Nyt puhaltaa lämpimämpää ja oikeisiin paikkoihin. Ja nyt jännä juttu: enää ei tule dieselin hajua sisälle konehuoneesta, en tiedä miten ne läpät on siellä ollu!![]()
ps. niin huollatin sen Autobestillä, maksoi jotain 320€ -50€ joku kuponki. Ja auto on W203 200 CDI manuaali farkku.
kannatta tarkista mikä siellä vuotaa
vaihtanut myös sen toisen termostaatin(jos autossa on syylärin edesä se pikku kenno on autossa 2termaria)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Re:
Kuinka on?woke kirjoitti:Näyttääkö w211:n lämpömittari todellisen nesteen lämmön? Meinaan että kun monissakin uudemmissa autoissa lämpömittari näyttää jotain astelukua vaikka todellinen lämpö ei ole lähelläkään sitä.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Minulle on marmoritiskillä silmät kirkkaana kehdattu väittää että W210:ssa ei ole parkkeja (tosin mega-autossa, mutta mersuliike sekin). Pointtini on se että marmoritiskin sanoilla on yhtä paljon painoarvoa kuin esson-baari jutuilla.Poppamies kirjoitti:Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Tuolla aiemmin on juttua siitä mistä se pikkutermari löytyy

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Noinhan se siellä menee... vaikka on hienot järjestelmät, puuttu vaan taito, miten tietoa soveltaa käytäntöön(sitä kun ei vissin missän opeteta"eikä opi jos ei kiinosta" ja sitten kun asene on se että ei asiakas voi mitään tietää, tietämättä mikä on asikaan tausta vaikka olisi sattunut olemaan jonkun toisen maan marmorin hommissa vaikka asentajan tms...)JeremyH kirjoitti:Minulle on marmoritiskillä silmät kirkkaana kehdattu väittää että W210:ssa ei ole parkkeja (tosin mega-autossa, mutta mersuliike sekin). Pointtini on se että marmoritiskin sanoilla on yhtä paljon painoarvoa kuin esson-baari jutuilla.Poppamies kirjoitti:Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Tuolla aiemmin on juttua siitä mistä se pikkutermari löytyy
pitää olla osa numero jos sieltä jotain haluaa
"sen laittanut näkyviin"
harmitta kun en aikaisemmin huomannut että ei ole kaikille ihan selvää tämä termari juttu,
ihmetelin vaan kun porukka valitti että ei lämpii vaikka on termaria vaihdettu korjaamolla/itse,
oletus kun oli että ilman muuta molemmat on vaihdettu,
olisi voinnut tämän tiedon laittaa vuosia sitten jakoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onkohan vanha korisessa cdi versiossa tuota pikkutermostaattia?
W638 CDI
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ainakin w202 korissa onvito-cdi kirjoitti:Onkohan vanha korisessa cdi versiossa tuota pikkutermostaattia?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tulipa testattua: Laitoin pehmustetut lukkotonkit tähän pikkutermarille tulevaan letkuun ja avot, lämmöt nousee ihan eri lailla 10km matkalla jo lähes 80 ja Tampesterin reissulla 80:ssä pysyi. Keula on myös ummessa. Nyt tulee lisää lämpöö koppiin...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
- vitoracing
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 22.10.2010 21:42
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Entäpä onkohan W638 CDI-vitossa pikkutermari? Vitoon vaihdettiin toissa kesänä termari ja lämpömittarin viisari tavoitti 80 asteen viivan eberin avustuksella viime talven pakkasilla ihan hienosti. Karala päivitti Viton moottorinohjausta syksyllä ja samalla poistettiin EGR käytöstä. Nyt moottorinlämmöt tavoittavat vaivoin 80 astetta noin 10 asteen pakkasella ja kaupunkiajossa lämmöt putoavat jo pikkupakkasilla 60 asteen tienoille. Maantieajossa lämmöt yleensä pysyvät normaalissa, mutta lämpeneminen on huomattavasti hitaampaa kuin viime talvena (EGR toiminnassa). Keula on pahvitettu tukevasti. Hyttiin lämpöä tulee kyllä hyvin vaikka lämpömittari roikkuukin 60 asteessa...
[color=red][b]VITO 110CDI[/b][/color]
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Katsomalla selvii onko autossa sitä termariaCDI203 kirjoitti:Noinhan se siellä menee... vaikka on hienot järjestelmät, puuttu vaan taito, miten tietoa soveltaa käytäntöön(sitä kun ei vissin missän opeteta"eikä opi jos ei kiinosta" ja sitten kun asene on se että ei asiakas voi mitään tietää, tietämättä mikä on asikaan tausta vaikka olisi sattunut olemaan jonkun toisen maan marmorin hommissa vaikka asentajan tms...)JeremyH kirjoitti:Minulle on marmoritiskillä silmät kirkkaana kehdattu väittää että W210:ssa ei ole parkkeja (tosin mega-autossa, mutta mersuliike sekin). Pointtini on se että marmoritiskin sanoilla on yhtä paljon painoarvoa kuin esson-baari jutuilla.Poppamies kirjoitti:Kysyin marmorista, niin ei ole kuin yksi termari. Eli kaikki on nyt käytössä, paitsi villasukat. -30c kelejä odotellessa.
Tuolla aiemmin on juttua siitä mistä se pikkutermari löytyy
pitää olla osa numero jos sieltä jotain haluaa
"sen laittanut näkyviin"
harmitta kun en aikaisemmin huomannut että ei ole kaikille ihan selvää tämä termari juttu,
ihmetelin vaan kun porukka valitti että ei lämpii vaikka on termaria vaihdettu korjaamolla/itse,
oletus kun oli että ilman muuta molemmat on vaihdettu,
olisin voinnut tämän tiedon laittaa vuosia sitten jakoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Pikkutermari tukkoon
Laitoin pikkutermarin letkun mutkalle, eli käytännösä kai pois kierrosta kokonaan. Lämmöt nousi kuin kesällä tuohon 75-80c asteeseen (oletan, että päätermari aukeaa siinä välillä) ja siitä pikkuhiljaa 91c. Siitä ei sitten menty sanottavasti ylös eikä alas, vaihtelevallakaan ajolla -21 pakkasessa. Motarille kiihdyttäessä ei mennyt siis yli ja liittymään vapaalla himmaillessa ei juuri laskenut. Eli tuo pikkutermari lienee aivan turha rasite näillä suomen kunnon pakkasilla? Keulassa on vielä pahvit ja päätermari uusittu.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
moro! mites viton (639) 109 termostaatti?, kun e ja c-malleista on puhetta aika paljon niin onko vitossa sama homma? e-malliin vaihdettiin termari niin se tuntuu saunalta ton viton jälkeen ja kun ei lämpömittariakaan oo vitossa häirihtemässä niin eipä paljon tiedä mitä moottorissa tapahtuu.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Missä paikassa sijaitsee mahdollinen pikkutermari vm. 2000 (facelift) W210 220cdi:ssä?
Syylärin edessä ei ole mitään kennoa. Yritin tiirailla kaikki mahdolliset paikat mutta eipä näkynyt.
Oireet täsmää hyvin pikkutermariin, iso termostaatti juuri vaihdettu ja samanlailla kuin vanhallakin pysyy lämmöt alle 70 asteen.
Juuri vaihdoin pikkutermarin äidin -03 C270 cdi:hin, jossa oli myös lämmöt alle 70 astetta vaikka käytti webastoakin. Nyt nousee helposti 85-90 tienoille
Syylärin edessä ei ole mitään kennoa. Yritin tiirailla kaikki mahdolliset paikat mutta eipä näkynyt.
Oireet täsmää hyvin pikkutermariin, iso termostaatti juuri vaihdettu ja samanlailla kuin vanhallakin pysyy lämmöt alle 70 asteen.
Juuri vaihdoin pikkutermarin äidin -03 C270 cdi:hin, jossa oli myös lämmöt alle 70 astetta vaikka käytti webastoakin. Nyt nousee helposti 85-90 tienoille
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997