
Holset VGT HY40v to 605 turbo
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Upeeta.vipu83 kirjoitti:550nm vääntöä löytyi... eikä mitään hajonnutVgt puoliväliin jumitettuna vetoalue oikein hyvä jo nyt..pakopaineet alempana kuin ahto.1.7bar max ahto..hiljainen , suht savuton eli onnistunut projekti

Kehtaatko pistää lapun näytille tai edes privana? Onko ahtopaine lapussa myös? Tällaiset aina kiinnostaa...

-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
Millä syötöllä? Ja paljonko pakopaine pienempi kun ahto?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
120 kuutiota ...1.5bar pakopaine eli 0.2 vähemmän kuin ahto...tosiaan VGT ohjaus tekemättä vielä..pakopaine laskee kyllä kun nielua avaa...tosiaan max koko pesällä #29...se ei paljoa pakopainetta avonaisena tee (nyt jumitettu puoleen väliin )..talven ajelen tuollaisenaan ja kesällä sitten perehdyn ohjaukseen...ja pistän sitten dynolappua...ei kehtaa kesken eräisiä juttuja esitellä..n 2000rpm ylöspäin kuitenkin löytyi max vääntö läpi alueen
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo




ahdasta oli

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
13tkm takana ja aika ottaa auto telakalle..Mukavasti pelasi koko sydän talven..muutamat vetarit rouskutti ei muita murheita
Iso huolto edessä
-Bmw m5 perä lukolla
-Bmw vetarit
-Hybridi kardaani
-maalaus
-OZ-futurat
-Custom imusarja härdelli
-VGT ohjaus valmiiksi
-Syöttöä ja painetta lisää
Tyhmä ei osaa mutta ehkä joku fixumpi osais valoittaa tarkemmin ahtimistani saatavaa ilmamäärää..paljonko pystyy
tällä kitillä savuttomana polttamaan

-Bmw m5 perä lukolla
-Bmw vetarit
-Hybridi kardaani
-maalaus
-OZ-futurat
-Custom imusarja härdelli
-VGT ohjaus valmiiksi
-Syöttöä ja painetta lisää

Tyhmä ei osaa mutta ehkä joku fixumpi osais valoittaa tarkemmin ahtimistani saatavaa ilmamäärää..paljonko pystyy
tällä kitillä savuttomana polttamaan

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
vipu83 kirjoitti:Tyhmä ei osaa mutta ehkä joku fixumpi osais valoittaa tarkemmin ahtimistani saatavaa ilmamäärää..paljonko pystyy
tällä kitillä savuttomana polttamaan
Max. 550hv mielestäni, tosin tuolloin ollaan järin kaukana sarja-ahdon perustavasta ideologiasta (suuri ahtopaine/pieni pakopaine). Lukema pelkkää arvausta ilman kompurakarttoja/pakopainetietoja. Täytyy muistaa muun kokoonpanon vaikutus myös.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
Eiks tossa oo 60mm ropeli ? Ei kai tolla 550hp saa millää?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
joo, tais se 60 mm olla.
eiks toi pikku nökö tee mitää isoilla kierroksilla? jos sieltä tulis kans vähä ilmaa
eiks toi pikku nökö tee mitää isoilla kierroksilla? jos sieltä tulis kans vähä ilmaa
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
kai se ainakin lämpöä puhisee jos ei muuta
tarvittaessa hy55 kompura siipi ja kotelo löytyvät bolt-on tuohon

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
Lintta taas ajossa...Pelkkä VGT tällä kertaa testimielessä kiinni..ja huh
ei pysty .. Tuplakitti Evo2 tulossa..Jos autossa on kaasu poljin olisi mukavata että se saisi aikaan muuta kuin "äänen" muutoksen pakoputken päässä
Vgt kyllä ahtaa alhaalta mutta ahtopaineen nousu on hidasta kuin 200D vartilla..


Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
Hienoja testauksia. Tuossa vivun viimeisessä testauksessa varmaankin kone+johdinsiivet tulppaa tuon kaasuvirran. Ja sitten iso kompura ei pääse nousemaan kartalle millään.
Ihan OT:nä....
Kerran kokeilin läppätsydeemiä, josta holysmokellekin kirjoittelin. Oli OM606 ja HX40. Jos yritti läpällä ahistaa pakokaasut toiseen reikään , niin ahdin vinkun kyllä, ja savusi putken päästä, mutta ei se kunnolla ruvennu räyhäämään ennen kuin läppä oli auki. Samallain ellei paremmin heräsi ilman läppää, mutta auto sentään kulki heräämisvaiheessa.
Ihan OT:nä....
Kerran kokeilin läppätsydeemiä, josta holysmokellekin kirjoittelin. Oli OM606 ja HX40. Jos yritti läpällä ahistaa pakokaasut toiseen reikään , niin ahdin vinkun kyllä, ja savusi putken päästä, mutta ei se kunnolla ruvennu räyhäämään ennen kuin läppä oli auki. Samallain ellei paremmin heräsi ilman läppää, mutta auto sentään kulki heräämisvaiheessa.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
En hienoista tiedä mutta kuitenkin
tota läppähommaa pitänyt testata bensassa..ei varmaan dieselin juttu niinkään ole ..isot turbot bensoissa kait pelanneet paremmin. pakopaine lienee tulppaa dieselin niin helposti, ainakin mun käsityksen mukaan.
Näillä näkymin 58-R2 ois tulossa "isoksi" turboksi ..mitä pieneksi? puolet pienempi ois hyvä isojen poikien mukaan. S2 switzeri lienee eläkkeeltä tästä projektista?. Vinkkejä? Sekventiaali ahtamisesta kyse..max paine 3kg ja tarkoitus ois n.150-160 kuutiota ainakin yrittää polttaa..

Näillä näkymin 58-R2 ois tulossa "isoksi" turboksi ..mitä pieneksi? puolet pienempi ois hyvä isojen poikien mukaan. S2 switzeri lienee eläkkeeltä tästä projektista?. Vinkkejä? Sekventiaali ahtamisesta kyse..max paine 3kg ja tarkoitus ois n.150-160 kuutiota ainakin yrittää polttaa..
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
Olisko tästä mitään dynolappua vielä? 

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
hx40 "editionilla" ajossa.. ihan passeli hyrrä 403hv/588nm 2.5kg paineilla nyt 3kg+syöttöä -/+ 450hv ..
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
Kuulostaa asialliselta! Mites toi heräilee, Ja vetää alhaalta?
Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo
kakkosesta vislaa 3000rpm räyhää jo kivasti