onnistuuko kuin helposti ja onko siel jotain momentti paikkoja ja onko nyt kuin suuri työ? kiitos näin etu käteen jo

hemi413 kirjoitti:Paljoko laitoit 2tahtia ja mihin määrään? ja mitkä ölpät vaihdoit?lemmenpeitsi kirjoitti:joo öljyt on vaihettu noin 1000 kilsaa sit ja koeiltu on tuota 2t lisäämistä tankilliseen niin on vaikuttanut jonkin verran että öljyissä ei vika oo
veskola kirjoitti:Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.
Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.
Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
Teeppäs pikainen suutintesti. Ota jokaisesta suutinputkesta vuoronperään peukalo/etusormi-otteella kiinni kun auto on käynnissä. Jos sormissa tuntuu sellainen terävä sytkäys, suutin todennäköisesti jumii.lemmenpeitsi kirjoitti:veskola kirjoitti:Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.
Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.
Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
tuota noin aina kun lisää öljyä polttoaineen sekaan niin loppuu se kilkatus niin voiko olla että on suuttimissa sitten vika koska nyt taas käy hienosti kun on tankilla käynyt ja alkaa öljy vaikuttaan
roiala kirjoitti:Kummat on viallisia, ne joissa sytkäys tuntuu vai ne joissa ei, mulla intuitiolla tuollaisen testin tehneenä neljässä tuntuu selvä terävä sykäys ja kahdessa ei ja olen kuvietellut että ne joissa ei sykäystä tunnu on niitä huonoja ja kusee tms. kun aikaisemmissa autoissa ollut kaikissa pytyissä tuollainen sykäys tai tärähdys...
No, suutin remppaa tuo auto odottaa kunhan varallisuus on kohdallaan.
Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
Osta Bosion kärjet vanhoihin runkoihin, jos ne muuten on ehjät. On vähän kalliimmat kuin Boschin kärjet, mutta hiukka laadukkaammat. Vaihtaa ne kärjet ja testaa penkissä.Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
Bosion kärjet maksaa noin 40e/kpl. Yhden suuttimen purku, kärjen vaihto, testaus ja asennus hoituu vartissa. Etelän pajoista ei tietoa, mutta eiköhän siellä muitakin pajoja ole ,jossa on suutinpenkki, kuin Vehopaljonhan tollanen huvitus maksaa sitten jos ei onnistu omilla konsteilla jos esim veholla tai muulla korjaamolla??