venttiilit nakuttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lemmenpeitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
Paikkakunta: kerava

venttiilit nakuttaa

Viesti Kirjoittaja lemmenpeitsi »

mulla on 190 w201 2.5 D pitäis vaihtaa noi hydraaliset nostimet!

onnistuuko kuin helposti ja onko siel jotain momentti paikkoja ja onko nyt kuin suuri työ? kiitos näin etu käteen jo :)
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Venttiilit naputtaa

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Ensin kannattaisi vaihtaa kunnon öljyt Mobili vaikka 0-40
Ja kuunnella vieläkö nakuttaa,.
lemmenpeitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja lemmenpeitsi »

joo öljyt on vaihettu noin 1000 kilsaa sit ja koeiltu on tuota 2t lisäämistä tankilliseen niin on vaikuttanut jonkin verran että öljyissä ei vika oo :roll:
hemi413
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 01.11.2010 19:24
Paikkakunta: kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja hemi413 »

lemmenpeitsi kirjoitti:joo öljyt on vaihettu noin 1000 kilsaa sit ja koeiltu on tuota 2t lisäämistä tankilliseen niin on vaikuttanut jonkin verran että öljyissä ei vika oo :roll:
Paljoko laitoit 2tahtia ja mihin määrään? ja mitkä ölpät vaihdoit?
lemmenpeitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja lemmenpeitsi »

hemi413 kirjoitti:
lemmenpeitsi kirjoitti:joo öljyt on vaihettu noin 1000 kilsaa sit ja koeiltu on tuota 2t lisäämistä tankilliseen niin on vaikuttanut jonkin verran että öljyissä ei vika oo :roll:
Paljoko laitoit 2tahtia ja mihin määrään? ja mitkä ölpät vaihdoit?

siis tankilliseen eli noin 45 litraa niin 2desiä ja öljy on korjaamolla laitettu mikä on mersuun suositeltua voipihan se olla että on jotain halpa öljyykin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.

Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.

Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
lemmenpeitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja lemmenpeitsi »

veskola kirjoitti:Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.

Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.

Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.

tuota noin aina kun lisää öljyä polttoaineen sekaan niin loppuu se kilkatus niin voiko olla että on suuttimissa sitten vika koska nyt taas käy hienosti kun on tankilla käynyt ja alkaa öljy vaikuttaan :o
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

lemmenpeitsi kirjoitti:
veskola kirjoitti:Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.

Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.

Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.

tuota noin aina kun lisää öljyä polttoaineen sekaan niin loppuu se kilkatus niin voiko olla että on suuttimissa sitten vika koska nyt taas käy hienosti kun on tankilla käynyt ja alkaa öljy vaikuttaan :o
Teeppäs pikainen suutintesti. Ota jokaisesta suutinputkesta vuoronperään peukalo/etusormi-otteella kiinni kun auto on käynnissä. Jos sormissa tuntuu sellainen terävä sytkäys, suutin todennäköisesti jumii.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
lemmenpeitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja lemmenpeitsi »

Teeppäs pikainen suutintesti. Ota jokaisesta suutinputkesta vuoronperään peukalo/etusormi-otteella kiinni kun auto on käynnissä. Jos sormissa tuntuu sellainen terävä sytkäys, suutin todennäköisesti jumii.[/quote]


tuota mitä tekee jos on kunnossa vai tekeekö mitään?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jos huomaat että yksi on erilainen, niin silloin sitä on syytä epäillä vialliseksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Kummat on viallisia, ne joissa sytkäys tuntuu vai ne joissa ei :), mulla intuitiolla tuollaisen testin tehneenä neljässä tuntuu selvä terävä sykäys ja kahdessa ei ja olen kuvietellut että ne joissa ei sykäystä tunnu on niitä huonoja ja kusee tms. kun aikaisemmissa autoissa ollut kaikissa pytyissä tuollainen sykäys tai tärähdys...

No, suutin remppaa tuo auto odottaa kunhan varallisuus on kohdallaan.

Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
300td -91, manuaali.
lemmenpeitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja lemmenpeitsi »

roiala kirjoitti:Kummat on viallisia, ne joissa sytkäys tuntuu vai ne joissa ei :), mulla intuitiolla tuollaisen testin tehneenä neljässä tuntuu selvä terävä sykäys ja kahdessa ei ja olen kuvietellut että ne joissa ei sykäystä tunnu on niitä huonoja ja kusee tms. kun aikaisemmissa autoissa ollut kaikissa pytyissä tuollainen sykäys tai tärähdys...

No, suutin remppaa tuo auto odottaa kunhan varallisuus on kohdallaan.

Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...

paljonhan tollanen huvitus maksaa sitten jos ei onnistu omilla konsteilla jos esim veholla tai muulla korjaamolla??
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Kun kaikki suutinputket käy läpi ja jokaista putkea pidät hyppysessä jonkun tovin, huomaat sen miten se potkii(jos potkii). Käyt kaikki putket läpi ja jos joku lyö niistä huomattavasti terävämmin kuin muut, niin silloin se suutin todennäköisesti jumii.
Tällä operaatiolla on tullut paljastettua muutamasta koneesta jumivat suuttimet.
Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
Osta Bosion kärjet vanhoihin runkoihin, jos ne muuten on ehjät. On vähän kalliimmat kuin Boschin kärjet, mutta hiukka laadukkaammat. Vaihtaa ne kärjet ja testaa penkissä.
paljonhan tollanen huvitus maksaa sitten jos ei onnistu omilla konsteilla jos esim veholla tai muulla korjaamolla??
Bosion kärjet maksaa noin 40e/kpl. Yhden suuttimen purku, kärjen vaihto, testaus ja asennus hoituu vartissa. Etelän pajoista ei tietoa, mutta eiköhän siellä muitakin pajoja ole ,jossa on suutinpenkki, kuin Veho :D
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Vastaa Viestiin