Tai koristekapselit...millä nimellä niitä nyt haluaa kutsua. Eli ostin tuossa keväällä W124 300ce -89 mesen (jotkut saattaa muistaakki, oli täällä asian tiimoilta puhetta)
Mutta asiaan...."hovikorjaaja" sai vakuuttumaan siitä ettei talvikaudella kannata käyttää (ja pilata suolakuralla) alumiinivanteita, joten hommasin sitten nastoihin nuo peltivanteet. Meneehän ne, mutta mutta....esteettistä silmää häiritsee tietenkin niitten rumuus....eikä murunen itsekään tykkää
joten nyt tarvittaisiin komeat pölykapselit. Hienon ulkomuodon ohella, kestävyys olisi melko oleellinen asia.
Markkinoilla tuntuu olevan vaihtoehtoja ......mutta minkä merkkisiä / hintaisia suosittelisitte?
Ei niitten aina ja ikuisesti tarvitse kestää, mutta jos nyt mutaman talven kuitenkin....
mutta miks aluvanteet ei olisi ollet hyvät talveksi? orginaalit 8 ja 15 reikäset on todella hyvät talvivanteet just sen takia kun ne on simppelit, helppo pitää puhtaana ja samasta syystä ei kerää kaikkea loskaa itseensä.
Minusta taas E-faceliftin kapseli ei näytä hyvälle kakkossarjalaisessa. Mitään tarvikekapselia en Mersun yhteydessä edes mainitse . Eli mielipiteeni on aito ja alkuperäinen ufopöläri:
Tämän kiinteästi auton aerodynamiikkaan liittyvän kapselin haittapuolena (?) on uusien hinta, 65 e/kpl, mutta jos ei ole niin nuuka niin käytettynä noita saanee 30 e/sarja. Mallihan vaihtui juuri 1989; tuo kuvan kapseli on 9/1989-7/1993. Tätä aiempi oli muuten samanlainen mutta siinä ei ole kromiehosteita.
Ei kun ilmoitusta foorumille!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos. Omalta penkiltä neljättä vuotta sitten otettu, kun ostin sarjan coupeen.
Noista kopio-6-lovisista vielä: isäukko osti kopiot merkkiliikkeestä joku 5 vuotta takaperin. Olivat todella kovaa muovia ja kiinnityssysteemi oli pelkkä muovikynsi. No eipä ne kauan kestäneet. Ufothan ovat joustavampaa materiaalia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ufot:t laitoin itsekkin alle, kun satuin saamaan kasaan 4 kpl:n sarjan tuota kromireunalla olevaa, eli sellaiset, kuin autoon kuuluukin (eli tuo -91 mallin 200E) eihän ne täysin ehjät ole, mutta menee ihan hyvin...
auton mukana tuli tarvike pölärit tuota uudempaa mallia ja ne mureni käsiin, kun niitä irrottelin
mulla taitaa olla myös yksi sarja näitä ufoja ilman kromireunusta, mutta ne on myös aika huonossa hapessa jo...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
BTriker kirjoitti:Perus viispuola alumiinivanteet on helppo myös pitää talvella puhtaana.
Sergeyn laittamat kapselit on tosi jees ja käy mersuun hyvin. Jyrkkä ei ufoille
noita sergeyn linkittämiä kapseleita saa ainakin seinäjoelta rengastiellä olevasta autotarvikeliikkeestä, mutta en sano kummastako, ettei mene mainoksen puolelle mutta se on se pienempi voi sieltä isommastakin niitä löytyä, mutta en ole kysellyt...
ne on sitten tosiaan helposti särkyvää mallia (ainakin tarvikkeena...)
tuollaiset uudet ufot pitäis kyllä ostaa varastoon, jos tosiaan innostuu museoimaan tuon oman 200E:n ne on kuitenkin nyt halvempia, kuin 10 vuoden päästä
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mulla oli lankussa just tollaset Sergeyn linkittämät pölärit talvipyörissä. KL:stä ostetut tarvikkeet, eikä net mihkä särkyneet sen kahdeksan vuoden aikana, mitä ehtivät alla pyöriä. Yksikään kiinnityskynsi ei rikkoontunut. Ainoa mikä niihin tuli, niin se "kromaus" alkoi vähän kuplia suolan vaikutuksesta...
Liekö sitten ollu hyvä tuuri, vai olinko vain "ylivarovainen" noita käsitellessäni...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
....molempi parempi. Eli molemmat ehdotetut vaihtoehdot näyttää ihan hyviltä. Täytyy vissiin ajella Seinämäelle tarvikehankintoja tekemään. Ei kuitenkaan Anttilaan...
Noista aluista vielä sen verran, että oma "hovikorjaaja" näytti jotain vannesarjaa joka oli saanut hieman nokkaansa oltuaan talvipyörissä pari talvea. Näytti jotenki hapettuneilta, tai jotain...
Varmaan niissäkin eroja....mutta siksi kalliita kuitenkin, että peltivanne & kapselit -yhdistelmä saa luvan kelvata talvella. Eipä tule liian suurta ristiriitaa paskasen auton ja "komeiden vanteiden" välillä...
Lauantaina pesin auton, ja nyt jo sen näkönen ettei koskaan olis vettä ja pesuainetta nähnykkää...
Jokanen vanne menee piloille jos ei sitä hoida, oli halpa tai kallis. Tietty kalliimmat kestää paremmin.
Kuullostaa hovikorjaaja siltä että ihanku niitä vanteitakaan sais pestä tai vahata.
Lainaan vähän topikkia, onko tuota sergeyn ehdottamaaa "e-malli" kapselia 16" tai muutenkin kaivonkansi tyylisiä kapseleita 16-tuumaisena?. w140 kapselit tiedän että on 16" kaivonkannet mutta turhan tyyriit ja muutenkin kiven alla.
eepi kirjoitti:
Lainaan vähän topikkia, onko tuota sergeyn ehdottamaaa "e-malli" kapselia 16" tai muutenkin kaivonkansi tyylisiä kapseleita 16-tuumaisena?. w140 kapselit tiedän että on 16" kaivonkannet mutta turhan tyyriit ja muutenkin kiven alla.
jos oikein muistan, niin tällä sjoella on saatavana noita "E" mallin kapseleita 15" ja 16" tuumaisina, kun olihan väyrysessäkin 16" peltivannetta vakiona...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."