Mistä hyvät pölykapselit Mersuun?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

Mistä hyvät pölykapselit Mersuun?

Viesti Kirjoittaja bongo »

Tai koristekapselit...millä nimellä niitä nyt haluaa kutsua. Eli ostin tuossa keväällä W124 300ce -89 mesen (jotkut saattaa muistaakki, oli täällä asian tiimoilta puhetta)
Mutta asiaan...."hovikorjaaja" sai vakuuttumaan siitä ettei talvikaudella kannata käyttää (ja pilata suolakuralla) alumiinivanteita, joten hommasin sitten nastoihin nuo peltivanteet. Meneehän ne, mutta mutta....esteettistä silmää häiritsee tietenkin niitten rumuus....eikä murunen itsekään tykkää :wink:
joten nyt tarvittaisiin komeat pölykapselit. Hienon ulkomuodon ohella, kestävyys olisi melko oleellinen asia.

Markkinoilla tuntuu olevan vaihtoehtoja ......mutta minkä merkkisiä / hintaisia suosittelisitte?
Ei niitten aina ja ikuisesti tarvitse kestää, mutta jos nyt mutaman talven kuitenkin....
mersumimmi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

osta alkuperäiset... tuol myyntipalstalla oli taannoin. Motonetis oli ainaki ennen kopioita näistä, neki oli varsin hyvät.

tämmöset

(olettaen että otit 15 tuumaset renkaaat)

mutta miks aluvanteet ei olisi ollet hyvät talveksi? orginaalit 8 ja 15 reikäset on todella hyvät talvivanteet just sen takia kun ne on simppelit, helppo pitää puhtaana ja samasta syystä ei kerää kaikkea loskaa itseensä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minusta taas E-faceliftin kapseli ei näytä hyvälle kakkossarjalaisessa. Mitään tarvikekapselia en Mersun yhteydessä edes mainitse :D . Eli mielipiteeni on aito ja alkuperäinen ufopöläri:

Kuva

Tämän kiinteästi auton aerodynamiikkaan liittyvän kapselin haittapuolena (?) on uusien hinta, 65 e/kpl, mutta jos ei ole niin nuuka niin käytettynä noita saanee 30 e/sarja. Mallihan vaihtui juuri 1989; tuo kuvan kapseli on 9/1989-7/1993. Tätä aiempi oli muuten samanlainen mutta siinä ei ole kromiehosteita.

Ei kun ilmoitusta foorumille!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hehe ufot o kyllä aika kauheet ;) mutta klassiset!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Järjettömän hienot kapselit Timon kuvassa 8)

Kyllä se on niin ettei ainakaan mitkään Anttilan kapselit sovi mersuun ;-)
230 C 1978
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos. Omalta penkiltä neljättä vuotta sitten otettu, kun ostin sarjan coupeen.

Noista kopio-6-lovisista vielä: isäukko osti kopiot merkkiliikkeestä joku 5 vuotta takaperin. Olivat todella kovaa muovia ja kiinnityssysteemi oli pelkkä muovikynsi. No eipä ne kauan kestäneet. Ufothan ovat joustavampaa materiaalia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ufot:t laitoin itsekkin alle, kun satuin saamaan kasaan 4 kpl:n sarjan tuota kromireunalla olevaa, eli sellaiset, kuin autoon kuuluukin (eli tuo -91 mallin 200E) eihän ne täysin ehjät ole, mutta menee ihan hyvin...

auton mukana tuli tarvike pölärit tuota uudempaa mallia ja ne mureni käsiin, kun niitä irrottelin :D

mulla taitaa olla myös yksi sarja näitä ufoja ilman kromireunusta, mutta ne on myös aika huonossa hapessa jo...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Perus viispuola alumiinivanteet on helppo myös pitää talvella puhtaana.

Sergeyn laittamat kapselit on tosi jees ja käy mersuun hyvin. Jyrkkä ei ufoille :)
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

BTriker kirjoitti:Perus viispuola alumiinivanteet on helppo myös pitää talvella puhtaana.

Sergeyn laittamat kapselit on tosi jees ja käy mersuun hyvin. Jyrkkä ei ufoille :)
noita sergeyn linkittämiä kapseleita saa ainakin seinäjoelta rengastiellä olevasta autotarvikeliikkeestä, mutta en sano kummastako, ettei mene mainoksen puolelle :wink: mutta se on se pienempi :D voi sieltä isommastakin niitä löytyä, mutta en ole kysellyt...

ne on sitten tosiaan helposti särkyvää mallia (ainakin tarvikkeena...)

tuollaiset uudet ufot pitäis kyllä ostaa varastoon, jos tosiaan innostuu museoimaan tuon oman 200E:n :roll: ne on kuitenkin nyt halvempia, kuin 10 vuoden päästä :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mulla oli lankussa just tollaset Sergeyn linkittämät pölärit talvipyörissä. KL:stä ostetut tarvikkeet, eikä net mihkä särkyneet sen kahdeksan vuoden aikana, mitä ehtivät alla pyöriä. Yksikään kiinnityskynsi ei rikkoontunut. Ainoa mikä niihin tuli, niin se "kromaus" alkoi vähän kuplia suolan vaikutuksesta...

Liekö sitten ollu hyvä tuuri, vai olinko vain "ylivarovainen" noita käsitellessäni...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

hmmm..

Viesti Kirjoittaja bongo »

....molempi parempi. Eli molemmat ehdotetut vaihtoehdot näyttää ihan hyviltä. Täytyy vissiin ajella Seinämäelle tarvikehankintoja tekemään. Ei kuitenkaan Anttilaan... :wink:

Noista aluista vielä sen verran, että oma "hovikorjaaja" näytti jotain vannesarjaa joka oli saanut hieman nokkaansa oltuaan talvipyörissä pari talvea. Näytti jotenki hapettuneilta, tai jotain... :roll:
Varmaan niissäkin eroja....mutta siksi kalliita kuitenkin, että peltivanne & kapselit -yhdistelmä saa luvan kelvata talvella. Eipä tule liian suurta ristiriitaa paskasen auton ja "komeiden vanteiden" välillä... :lol:
Lauantaina pesin auton, ja nyt jo sen näkönen ettei koskaan olis vettä ja pesuainetta nähnykkää... :evil:
mersumimmi
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Jokanen vanne menee piloille jos ei sitä hoida, oli halpa tai kallis. Tietty kalliimmat kestää paremmin.
Kuullostaa hovikorjaaja siltä että ihanku niitä vanteitakaan sais pestä tai vahata. :roll: :wink:

Lainaan vähän topikkia, onko tuota sergeyn ehdottamaaa "e-malli" kapselia 16" tai muutenkin kaivonkansi tyylisiä kapseleita 16-tuumaisena?. w140 kapselit tiedän että on 16" kaivonkannet mutta turhan tyyriit ja muutenkin kiven alla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eepi kirjoitti:
Lainaan vähän topikkia, onko tuota sergeyn ehdottamaaa "e-malli" kapselia 16" tai muutenkin kaivonkansi tyylisiä kapseleita 16-tuumaisena?. w140 kapselit tiedän että on 16" kaivonkannet mutta turhan tyyriit ja muutenkin kiven alla.
jos oikein muistan, niin tällä sjoella on saatavana noita "E" mallin kapseleita 15" ja 16" tuumaisina, kun olihan väyrysessäkin 16" peltivannetta vakiona...

pitäiskö mun käydä huomenna tarkistamassa?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Mikä liike? Motonetissa ainakaan myydä kuin 15" kopioita ja vehoon en astu. :roll: :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eepi kirjoitti:Mikä liike? Motonetissa ainakaan myydä kuin 15" kopioita ja vehoon en astu. :roll: :D
en muista kuuluiko tuo liike AD ketjuun, vai oliko ihan villi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lokaalissa FIXUS liikkees on hyllys moiset kopiot jossa oli mersun merkin rinkulaki, mutta kolme sakaraa keskelt puuttuu
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin