211 etukierrejousi
211 etukierrejousi
Meni -04 320cdi etukierrejousi poikki parkissa olles!Autolla ajettu 199000km.On hieman outoa,kierrejousenjalka alaosa niin pieni lautanen että,jousi tippu kokonaan pois kun viimeinen lenkki meni poikki!!MÓnko kukaan laittanu tai saako isompaa lautasta siihen ettei käy samalla tavalla enään,voi olla vaarallinen jos mutkassa menee vauhdissa poikki!!
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Samoin kävi täälläkin ja onneksi oli parkissa myös. Varmaankin katkeaa samasta kohtaa eli viimeisestä lenkistä, jos on katketakseen. Aika vaarallinen, jos ajossa katkeaa.
Jousihan tippuu alas iskarin juureen. Tippuminen on ehkä väärä sana, ampuminen sopisi paremmin. Pamaus vähän säykäytti, kun olin lähettyvillä. Onneksi siinä ei ole jarrujen johtoja tai letkuja jousen matkalla.
Ooppelista on katkennut kummatkin jouset. Kohta oli millileen sama ja murtumapinnatkin näyttivät ihan samoilta. Tästä voisi vetää jothopäätöksen että jousi katkeaa aina samasta kohdasta. Ooppelissa on onneksi leveät kupit ja katkeamisen huomasi vain jousien pätkien kilinästä, kun ne jäivät kuppiin.
Jousihan tippuu alas iskarin juureen. Tippuminen on ehkä väärä sana, ampuminen sopisi paremmin. Pamaus vähän säykäytti, kun olin lähettyvillä. Onneksi siinä ei ole jarrujen johtoja tai letkuja jousen matkalla.
Ooppelista on katkennut kummatkin jouset. Kohta oli millileen sama ja murtumapinnatkin näyttivät ihan samoilta. Tästä voisi vetää jothopäätöksen että jousi katkeaa aina samasta kohdasta. Ooppelissa on onneksi leveät kupit ja katkeamisen huomasi vain jousien pätkien kilinästä, kun ne jäivät kuppiin.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Tuo tosiaan hieman omituinen rakenne,siellä kun mahtuu olemaan leveämpi lautanen hyvin.Soitin varaosiin,ei ole isompaa lautasta saatavilla.Tarvii varmaan pajottaa isompi jossain,ihan vain varmuuden vuoksi!Yleensä se kierrejousi tosiaan menee siitä viimeisen tiukemman lenkin kohdalta poikki.Kuten pooppelissa mullakin[ESA-77] kirjoitti:Samoin kävi täälläkin ja onneksi oli parkissa myös. Varmaankin katkeaa samasta kohtaa eli viimeisestä lenkistä, jos on katketakseen. Aika vaarallinen, jos ajossa katkeaa.
Jousihan tippuu alas iskarin juureen. Tippuminen on ehkä väärä sana, ampuminen sopisi paremmin. Pamaus vähän säykäytti, kun olin lähettyvillä. Onneksi siinä ei ole jarrujen johtoja tai letkuja jousen matkalla.
Ooppelista on katkennut kummatkin jouset. Kohta oli millileen sama ja murtumapinnatkin näyttivät ihan samoilta. Tästä voisi vetää jothopäätöksen että jousi katkeaa aina samasta kohdasta. Ooppelissa on onneksi leveät kupit ja katkeamisen huomasi vain jousien pätkien kilinästä, kun ne jäivät kuppiin.

Ei vaikuttanut asentoon tai ajettavuuteen/ajotuntumaan?pekka785 kirjoitti:mulla kans meni poikki mut noin1,5 kierosta ja jäi se pätkä sinne väliin
niin eipäässsyt alas saakka
auto oli kyl ihan suorassa eikä vaikuttanut ajoon
C36 katkesi etujousesta 1/3 kierrosta niin heti kotipihassa katsoin että on ainakin sentin kallellaan auto. En kyllä silloin tienny että jousi poikki. Ja kyllä vaikutti ajamiseen. Huonontui selvästi ajettavuus. Syyn selvittäminen taasen jäi omalle harteelle. Kaksi korjaamoa sanoi että alusta, ok tukivarret ja jouset ok.... Höpöhöö. Ihan naapurin autonosturilla muussa remontissa kaveri vilkas sekunnin jousta ja sano että sulla näköjään jousi poikki

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Meilläkin tuo etujousi meni poikki ja etukulma painui alas. Aika hyvin on lokasuojan kaari suunniteltu kun ei ottanut renkaaseen kiinni missään vaiheessa kun ajoin korjaamolle. Renkaan ja lokasuojan väliin ei olisi mahtunut paperikaan.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75