Kyseinen operaatio on käynnissä, mutta onko kellään havaintoa levyssä sijaitsevien reikien sisällä olevista prikoista? Levy ei nimittäin lähdepaikaltaan, vaikka kiinnitysmutteri on irti. Levyä on revitty ja nuijittu siihenmalliin, että on ihme ettei auto ole kaatunut.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
Se yksi kuusiokoloruuvi auki, niin pitäisi irrota. Joskus levyt ovat tosi
tiukassa, jos ne on laitettu paikalleen ilman kuparirasvaa, Ohut rasvaus
helpottaa irrotusta.
Perde kirjoitti:Kyseinen operaatio on käynnissä, mutta onko kellään havaintoa levyssä sijaitsevien reikien sisällä olevista prikoista? Levy ei nimittäin lähdepaikaltaan, vaikka kiinnitysmutteri on irti. Levyä on revitty ja nuijittu siihenmalliin, että on ihme ettei auto ole kaatunut.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
Älä nyt laakerin kiristysmutteria irroita
Se yksi pieni kuuisiokantainen ruuvi pois ja rostoffia pultinreijistä levyn ja laipan väliin ja se mistä eniten yleensä kiinni niin levyn reikä ja navan olake ruostunut kiinni. Siihen kanssa rostoffia ja tunnit tupakkatauko ja sitten kumivasaraa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Omassa oli aivan tolkuttoman tiukassa etulevyt. Teki oikein pahaa vetää kuparilekalla siihen. Päivän liotuksen jälkeen rostoffilla ne viimeinkin lähtivät.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Kerran otin itse laakerin auki ja otin koko etunavan käteen. Löin koko navan maassa olevaa puupölkkyä vasten ja levy irtosi ensimmäisellä kerralla. Tässä on se etu että isku tulee akselin suuntaan eikä vinottain niinkuin levyn reunaan lyödessä.
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
Nyt on kuminuijat roskissa ja nuijaa käyttänyt nuija turhautunut. Vanhat erinomaisesti uritetut levyt yhä paikallaan, joten kukon laulun aikaan ylös, ulos ja talliin sotkemaa. Olisihan tuo navan irrottaminenkin perjaatteessa varmasti toimiva vaihtoehto. Levyssähän on kahdessa reijässä sellaiset metalliset kiinnikkeet, jotka menevät koko systeemistä läpi.. Pitääkö niiden olla siinä, vaiko onko joku vittuillakseen laittanu? Ihan ku 20v jarrujen irrottamisessa muuten ei olis duunia..
kyllä ne putkisokat on siihen ihan tehtaalla laitettu... mun ainakin piti ne muistaakseni lyödä ensin irti, että alkoi jotain tapahtua, kun omaan w124 jarruja tein ne pirun putkisokat osaa pitää sen levyn aika tiukasti kiinni navassa ja estävät pienenkin sivuttain nitkuttamisen...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
SamiI kirjoitti:Kerran otin itse laakerin auki ja otin koko etunavan käteen. Löin koko navan maassa olevaa puupölkkyä vasten ja levy irtosi ensimmäisellä kerralla. Tässä on se etu että isku tulee akselin suuntaan eikä vinottain niinkuin levyn reunaan lyödessä.
Ei kuulu koskaan syödä siihen levyn reunaan, se vaan nalkkaa sen levyn entistä tiukemmin. Lyödään siihen levyn keskiosaan ikäänkuin väärään suuntaan niin se pomppaa sieltä irti. (kuten edellä jo koitin kirjoittaa).
Levyn reunaan saa hakata vaikka isommalla lekalla, siinä hajoaa levy palasiksi, ja ohjauskulmat menee viksalleen.
älä ny, ei muute oo iha mikä tahansa ruuvi. mulla se oli pyöristyny ni joutu tosiaa hulluna takomaan lekalla että se katkes. Käytettiin 5kg lekaa loppujen lopuks et se napsahti poikki. Se venyy hemmetisti.
itte en kyllä sitä levyä paikallaan hakkais millään irti, ennemmin koko levy naponeen irti ja sitten vasta jonkin alustan päälle ja laakia sitten, mutta ne prikat ihmetyttää, että mikkä prikat, eikai siinä ole speisereitä paikallaan vai mikkä ne vanteen ja navan välissä olevat palat ovat nimeltään
Rekyylitön kumivasara jossa on hauleja sisällä kelpaa moneen tarkoitukseen, kun se ei pomppaa. Tähän tarkoitukseen se on liian köykäinen jos levy on kunnolla jumissa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Perde kirjoitti:Kyseinen operaatio on käynnissä, mutta onko kellään havaintoa levyssä sijaitsevien reikien sisällä olevista prikoista? Levy ei nimittäin lähdepaikaltaan, vaikka kiinnitysmutteri on irti. Levyä on revitty ja nuijittu siihenmalliin, että on ihme ettei auto ole kaatunut.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
Älä nyt laakerin kiristysmutteria irroita
Nähtävästi se kolo on jo purettu Laakerivälyksen säätöhommat edessä.
Ne on siis ne putkisokat, jotka hommaa hankaloittaa.. Ja nehän ei muuten suostunu lähtemään kirveelläkään.
Levythän siis menee vaihtoon, eli rälläkkä..
Eilen tuli ajeltua Lappeenrannasta Lahteen ja etulevy oli jokseenkin pommitetun oloinen. Johtunee usean tunnin nuijimisesta.
Eiköhän ne sieltä aikanaan tipahda, kunhan vain oikeat työvälineet (leka/rälläkkä) ja tarpeeksi suuri agressio päällä.
Levyt on halpoja, kannattaa aina vaihtaa samalla kun irroittaa. Mitä sillä kierolla levyllä siellä tekee
Annat vähän kuumaa varovasti siihen navan ympärille jarrulevyyn ja sitten tarvitaan tarjoustalosta se ison moska. keskiosan voi sitten jäähdyttää jollain irroitussprayllä kun on levy saatu kuumemmaksi.
Kyllä mulla oli putkisokat tenavassa ja kun sitä levyä hakkasin irti navasta, niin kyllä oli muuten piukalla.. (Oli kyllä napa, ei siis tuo mersufoorumin napa, vaan pyörännapa irti, koska laakerijumppaa harrastettiin). Vaikka millään ei ollut olevinaan kiinni, niin ei se vaan irti suostunut lähteemään, paskaa levyn ja navan välissä enemmän kuin tarpeeksi
Mää on laittanu ison ulosvetäjän siihen pänninkiin ja pikkuvasaralla
kopsauttanu kylkeen. Heleppo homma ja semmosen ison ulosvetäjän
voi tehä itekkin ja huom! joku holkki siihen että painaa rasvakupin
reunoista eikä keskeltä.