Etujarrulevyjen irrotus 190E 91
Etujarrulevyjen irrotus 190E 91
Kyseinen operaatio on käynnissä, mutta onko kellään havaintoa levyssä sijaitsevien reikien sisällä olevista prikoista? Levy ei nimittäin lähdepaikaltaan, vaikka kiinnitysmutteri on irti. Levyä on revitty ja nuijittu siihenmalliin, että on ihme ettei auto ole kaatunut.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
-91. 190E 2.3
Re: Etujarrulevyjen irrotus 190E 91
Älä nyt laakerin kiristysmutteria irroitaPerde kirjoitti:Kyseinen operaatio on käynnissä, mutta onko kellään havaintoa levyssä sijaitsevien reikien sisällä olevista prikoista? Levy ei nimittäin lähdepaikaltaan, vaikka kiinnitysmutteri on irti. Levyä on revitty ja nuijittu siihenmalliin, että on ihme ettei auto ole kaatunut.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
Se yksi pieni kuuisiokantainen ruuvi pois ja rostoffia pultinreijistä levyn ja laipan väliin ja se mistä eniten yleensä kiinni niin levyn reikä ja navan olake ruostunut kiinni. Siihen kanssa rostoffia ja tunnit tupakkatauko ja sitten kumivasaraa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Etujarrulevyjen irrotus 190E 91
Mitään kumivasaraa kun isolla lekalla lyöt sitä levyä vasten renkaan pulttien välisiin kohtiin, kohta se pompsahtaa sieltä irti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Omassa oli aivan tolkuttoman tiukassa etulevyt. Teki oikein pahaa vetää kuparilekalla siihen. Päivän liotuksen jälkeen rostoffilla ne viimeinkin lähtivät.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kerran otin itse laakerin auki ja otin koko etunavan käteen. Löin koko navan maassa olevaa puupölkkyä vasten ja levy irtosi ensimmäisellä kerralla. Tässä on se etu että isku tulee akselin suuntaan eikä vinottain niinkuin levyn reunaan lyödessä.
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
Nyt on kuminuijat roskissa ja nuijaa käyttänyt nuija turhautunut. Vanhat erinomaisesti uritetut levyt yhä paikallaan, joten kukon laulun aikaan ylös, ulos ja talliin sotkemaa. Olisihan tuo navan irrottaminenkin perjaatteessa varmasti toimiva vaihtoehto. Levyssähän on kahdessa reijässä sellaiset metalliset kiinnikkeet, jotka menevät koko systeemistä läpi.. Pitääkö niiden olla siinä, vaiko onko joku vittuillakseen laittanu? Ihan ku 20v jarrujen irrottamisessa muuten ei olis duunia..
-91. 190E 2.3
kyllä ne putkisokat on siihen ihan tehtaalla laitettu... mun ainakin piti ne muistaakseni lyödä ensin irti, että alkoi jotain tapahtua, kun omaan w124 jarruja tein ne pirun putkisokat osaa pitää sen levyn aika tiukasti kiinni navassa ja estävät pienenkin sivuttain nitkuttamisen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei kuulu koskaan syödä siihen levyn reunaan, se vaan nalkkaa sen levyn entistä tiukemmin. Lyödään siihen levyn keskiosaan ikäänkuin väärään suuntaan niin se pomppaa sieltä irti. (kuten edellä jo koitin kirjoittaa).SamiI kirjoitti:Kerran otin itse laakerin auki ja otin koko etunavan käteen. Löin koko navan maassa olevaa puupölkkyä vasten ja levy irtosi ensimmäisellä kerralla. Tässä on se etu että isku tulee akselin suuntaan eikä vinottain niinkuin levyn reunaan lyödessä.
Levyn reunaan saa hakata vaikka isommalla lekalla, siinä hajoaa levy palasiksi, ja ohjauskulmat menee viksalleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
itte en kyllä sitä levyä paikallaan hakkais millään irti, ennemmin koko levy naponeen irti ja sitten vasta jonkin alustan päälle ja laakia sitten, mutta ne prikat ihmetyttää, että mikkä prikat, eikai siinä ole speisereitä paikallaan vai mikkä ne vanteen ja navan välissä olevat palat ovat nimeltään
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Etujarrulevyjen irrotus 190E 91
Kyse oli irroituksesta, ei vaihdosta??? Muovisella massavasaralla (ei siis kokonaan kumisella) ei riko levyä. 10kg lekalla saa siitä palan irti...veskola kirjoitti:Mitään kumivasaraa kun isolla lekalla lyöt sitä levyä vasten renkaan pulttien välisiin kohtiin, kohta se pompsahtaa sieltä irti.
Mutta jos vaihto oli kyseessä, niin sama kai se on sitten vetää rälläkällä halki koko entinen levy;)
Niin, mihinkähän semmoista kokonaan kumista tehtyä vasaraa mahtaa itseasiassa tarvita?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Rekyylitön kumivasara jossa on hauleja sisällä kelpaa moneen tarkoitukseen, kun se ei pomppaa. Tähän tarkoitukseen se on liian köykäinen jos levy on kunnolla jumissa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Nähtävästi se kolo on jo purettu Laakerivälyksen säätöhommat edessä.AK47 kirjoitti:Älä nyt laakerin kiristysmutteria irroitaPerde kirjoitti:Kyseinen operaatio on käynnissä, mutta onko kellään havaintoa levyssä sijaitsevien reikien sisällä olevista prikoista? Levy ei nimittäin lähdepaikaltaan, vaikka kiinnitysmutteri on irti. Levyä on revitty ja nuijittu siihenmalliin, että on ihme ettei auto ole kaatunut.
Aamulla pitäis ajoon päästä, joten nopeita neuvoja kunnioitetaan korkealle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ne on siis ne putkisokat, jotka hommaa hankaloittaa.. Ja nehän ei muuten suostunu lähtemään kirveelläkään.
Levythän siis menee vaihtoon, eli rälläkkä..
Eilen tuli ajeltua Lappeenrannasta Lahteen ja etulevy oli jokseenkin pommitetun oloinen. Johtunee usean tunnin nuijimisesta.
Eiköhän ne sieltä aikanaan tipahda, kunhan vain oikeat työvälineet (leka/rälläkkä) ja tarpeeksi suuri agressio päällä.
Levythän siis menee vaihtoon, eli rälläkkä..
Eilen tuli ajeltua Lappeenrannasta Lahteen ja etulevy oli jokseenkin pommitetun oloinen. Johtunee usean tunnin nuijimisesta.
Eiköhän ne sieltä aikanaan tipahda, kunhan vain oikeat työvälineet (leka/rälläkkä) ja tarpeeksi suuri agressio päällä.
-91. 190E 2.3
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Levyt on halpoja, kannattaa aina vaihtaa samalla kun irroittaa. Mitä sillä kierolla levyllä siellä tekee
Annat vähän kuumaa varovasti siihen navan ympärille jarrulevyyn ja sitten tarvitaan tarjoustalosta se ison moska. keskiosan voi sitten jäähdyttää jollain irroitussprayllä kun on levy saatu kuumemmaksi.
Pitäisi kyllä irrota
Annat vähän kuumaa varovasti siihen navan ympärille jarrulevyyn ja sitten tarvitaan tarjoustalosta se ison moska. keskiosan voi sitten jäähdyttää jollain irroitussprayllä kun on levy saatu kuumemmaksi.
Pitäisi kyllä irrota
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä mulla oli putkisokat tenavassa ja kun sitä levyä hakkasin irti navasta, niin kyllä oli muuten piukalla.. (Oli kyllä napa, ei siis tuo mersufoorumin napa, vaan pyörännapa irti, koska laakerijumppaa harrastettiin). Vaikka millään ei ollut olevinaan kiinni, niin ei se vaan irti suostunut lähteemään, paskaa levyn ja navan välissä enemmän kuin tarpeeksi
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Juu.
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007