Öljynpainemittari ei nouse, korjaantui Per.. lasinvaihtaja..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Öljynpainemittari ei nouse, korjaantui Per.. lasinvaihtaja..

Viesti Kirjoittaja jussimb »

124 300tdt -90 lopetti öljynpanenemittarin toiminnan ja samalla hävis siitä mittari valot, auto oli tuulilasin vaihdossa minkä jälkeen ei enää noussut öljynpaineet taitaa olla sattuma että sieltä noudettaessa oli tullut sähkö vikaa.

Mistähän kannattaa ensiksi vikaa alkaa etsimään.
Viimeksi muokannut jussimb, Su 31.10.2010 20:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

Sulakkeet

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

Katsoppas heti ensin että sulakkeet sulakerasiassa on ehjät ja niissä toimiva kontakti.
Sama kävi nimittäin minulla Lahden motarilla. Säikäyttää aika lailla kun vauhdissa huomaa öljynpaineen hävinneen.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Sulakkeet on tutkittu heti ensinmäisenä, ja pyöritelty niitä.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Ei taida olla kenelläkään mitään kokemusta tälläisestä?
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jussimb kirjoitti:Ei taida olla kenelläkään mitään kokemusta tälläisestä?
Haulla voi löytyä lisää tietoa, sen verran yleisiä mittariviat. Mittarivalojen himmenninpotikka voi olla rikki. Öljynpaineanturi rikki tai mittari rikki
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

öolynpaine anturissa muuttuu vastus kun laittaa auton käyntiiin kun paineet nousee, menivät molemmat samaan aikaan rikki.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Mittarivalojen himmenin oli viallinen, korjattu tinaamalla johdin takaisin paikoilleen.


Öljyn painemittari ei viellä nouse yhtään, olisko mahdollisesti vika mittarissa itsessään.

En ole keksinyt mitään mikä olis yhteisesti voinut rikkkoa molemmat samaan aikaan.

Onhan ne valot kyllä voinnnut olla jo pidempään pimeenä ei niit kesällä kyllä silleen huomaa.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Vaihdoin öljynpainemittarin mutta tilanne ei muuttunut mihinkään.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Olisikohan tästä apua?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Öljynpainemittari ei nouse milläään

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jussimb kirjoitti:124 300tdt -90 lopetti öljynpanenemittarin toiminnan ja samalla hävis siitä mittari valot, auto oli tuulilasin vaihdossa minkä jälkeen ei enää noussut öljynpaineet taitaa olla sattuma että sieltä noudettaessa oli tullut sähkö vikaa.

Mistähän kannattaa ensiksi vikaa alkaa etsimään.
Ei se ole voinut lasin vaihdosta johtua, kuten ei esimerkiksi sekään että itselle oli tullut ****ssa kojelaudassa halkeamat kun on arvatenkin istuttu siinä koelaudalla ja tästä päätellen kaavittu sentään jonkin verran liimoja pois ennen lasin asentamista.

Eli kannattaisi sentään kysyä onko mitään mahdollisuutta että korjaamolla sattunut jotain. Esimerkiksi tippunut työkalu konehuoneeseen ja sen noukkimiseksi irroitettu öljynpaineanturin johto jotta käsi mahtuu tms (tosin silloin taitaisi olla paineet aina tapissa kun virta päällä) ja unohdettu laittaa takasin.

Edit: Pitäisi auto kuvata millin tarkasti jokapaikasta, ottaa kuva kilometreistä kun vie huoltoon. Niille auto on vieraan auto ja vain auto. Kyllä huollossa osataan oma auto huoltaa ettei tule mitään jälkikorjaustarvetta, mutta asiakkaan auto ei aina onnistu. Näin se vaan tuppaa olemaan. Ainoa millä asian voi estää ja mikä toimii on se että vierestaä saa katsoa (paras vain katsella sanomatta mitään, vaikka vaikea olla "neuvomatta" tai kyselemättä). :D

Voihan se ihan oikeasti olla sattumakin että joku vika tullut itsestään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jussimb kirjoitti:öolynpaine anturissa muuttuu vastus kun laittaa auton käyntiiin kun paineet nousee, menivät molemmat samaan aikaan rikki.
Anturissa siis eloa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Anturissa muuttuu vastus arvot kun mittaa käynnissä ja sammutettuna ja vaikka johto on irti niin ei mittari nouse yhtään..
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Iso-Jukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 24.01.2005 22:42
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Onkos mittarissa eloa, jos virrat päällä tuikkaat johdon maihin?
Jos ei liiku, alkaisin epäilemään johto vikaa.
110hp puhdasta ajamisen iloa
240TD
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Iso-Jukka kirjoitti:Onkos mittarissa eloa, jos virrat päällä tuikkaat johdon maihin?
Jos ei liiku, alkaisin epäilemään johto vikaa.
Ei liiku ja sehän pitäs nousta tappiin 3 kg kun johto on irti anturista.

Onkohan siellä jokin ohjain laite välissä mistä tulee johdot mittarille?

Vai pitääköhän akaa tulee johtoa pitkin konehuobneesta mittaritaululle, on vain niin ahdas joutuu purkaa varmaan aikapaljon että häkee johdon.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
roggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 28.08.2007 17:46
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja roggi »

Jos anturi on ok, niin kannataisi viedä mittaristo korjattavaksi Mittarikorjaamo Palanto Tampereella.
Omassa autossa oli se vika että öljynpaine mittari heilui holtittomasti ajossa.
Mittarin neula rauhottui kun löi kämmennellä kojelautaan.
Sulla saatta olla se mittarin käämmitys aivan poikki, kun ei näytä mitään.
Voi toki itse juotta jos tietää mitä tekee.

T.
Roger
Mercedes Benz 300 D -92
Mercedes Benz E300TD -95
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Jos anturi toimii ja olet mittarin vaihtanut niin välillä täytyy olla katkos :cry:
MB 500se vm88
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Mutta jos siellä olis katkos niin mittarihan nousisi tappiin, sama kun ottas johdon irti anturista.

Kyllä se varmaan pitää lähtee johtosarjaa eteenpäin menemään anturilta...
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

jussimb kirjoitti:Mutta jos siellä olis katkos niin mittarihan nousisi tappiin, sama kun ottas johdon irti anturista.

Kyllä se varmaan pitää lähtee johtosarjaa eteenpäin menemään anturilta...
Kannattaisiko mitata vielä se mittarille tuleva johto? :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siellä mittarin takana on sellanen punanen sulake, joka tainnu kärähtää :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Kyllä sen sulakkeen mittasin heti ensimmäisenä kun otin mittarin pois, tuleeko se johto suoraan anturilta mittarille vai onko siellä jotain ohjainta tai boksia välillä.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

???

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Jos oikein ymmäsin eikös anturi säädä mittaria maihin, niin eikös mittarin toisella puolella pitäs olla jännite? jos mahdollista mitata mittarin toinen nasta. Voin olla kyllä ihan väärässäkin

[ANTURI]-----johdin------(mittari)------+jännite
MB 500se vm88
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Olisko hyviä vinkkejä mitä tehdä.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Vika löytyi Liitin X27 ja anturin väli oli maissa, auto oli tuulilasin vaihdossa ja siellä oli varmaan purettu niitä suojia pois ja sitten huolimattomasti kasattu ja johtosarjasta ruuvi läpitte mistä johto suoraan maihin, hyvin yksinkertainen vika kun vaan löytyi.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Vastaa Viestiin