Myytävänä MB 170 vm 1938, MYYTY

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Marko12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:51

Myytävänä MB 170 vm 1938, MYYTY

Viesti Kirjoittaja Marko12 »

Projektimersu myytävänä.
Hyvää: Ovet, konepelti, lokasuojat, ei ruostetta, joskus hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu, tekniikan osia myös toisesta autosta, entisöintihommia paljon:)

Huonoa: katto joskus laikattu irti. moottori purettu, muutenkin melkein joka kohta purettu, akselit sentään paikallaan

Hinta 1900 euroa.

Soitellen lisätietoja, kuviakin mahdollista lähettää

Terveisin Marko
Viimeksi muokannut Marko12, Ti 09.11.2010 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Marko12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:51

Viesti Kirjoittaja Marko12 »

Varattu alustavasti
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Nyt on pakko kysyä, että miten katto on voitu leikata irti?
Se on alunperin ollut irto-osa, joka on naulattu kiinni korin puurunkoon ja sitten sauman päälle on naulattu "kattoränni".
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

SL-pappa kirjoitti:...joka on liitetty tinaamalla.
Jos harrastetaan pilkkuerotiikkaa, niin se on peitetty tinaamalla. Tinan alla on siisti rivi hitsausheppejä. Sattumalta nimittäin tällä viikolla just sulatin sen hemmetin hienosti tehdyn tinauksen ja ihailin hemmetin hienosti tehtyä hitsisaumaa.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jos harrastetaan pilkkuerotiikkaa, niin se on peitetty tinaamalla. Tinan alla on siisti rivi hitsausheppejä. Sattumalta nimittäin tällä viikolla just sulatin sen hemmetin hienosti tehdyn tinauksen ja ihailin hemmetin hienosti tehtyä hitsisaumaa.
Sama homma on vissiin pystärissäkin. Mulla on pistehitsisauman esiinkaivaminen edessä talvella, vaihdan nääs pystäriini kattoluukullisen katon, voi minnuu.:roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Oikeastaan aloin asiaa äännen miettimään, kun 170V ja 170Va korithan on tehty puurungonpäälle.
Käytännössä ainoa syy yleensä kattopellin irroittamiselle on lahonnut puurunko, jonka tekeminen on melko homma ( olen yhden sellaisen tehnyt ja toista en ryhdy tekemään :evil: :twisted: ).
Noissa 30-50 luvun Mersuissa on tosiaankin melkoisesti käytetty tinaa. Tuossa minun 300 Adenauerissa on kaikki ovet, lokarit ym sovitettu tinalla, eli kun ne raapi pois purkaessa, oli kaikki uudelleen tinattava myöhemmin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Marko12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:51

Viesti Kirjoittaja Marko12 »

A-pilarit katkaistu puoleest väliist, muutoin otettu suht nätisti nauloista irti.
Jopa naulaset alumiinilistatkin ovat jäljellä. Katon puut eivät ole ihan kehnot, joten katon irrotus mun mielestä vaikuttaa melko tyhmältä teolta.

Ehkäpä jollain ollut mielessä muutos avoksi???

En siis ole itse irroittanut eikä edellinenkään omistaja
makinpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 06.02.2009 17:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makinpa »

Scannasin Mersun koritehtaalla -38 otetun kuvan, jossa näkyy tuo saumakatossa.

http://www.elisanet.fi/triumph/Sekalaisia/Sindelfingen

Kuvassa "Heinz" etualalla asentaa keskusvoitelujärjestelmän säiliötä paikoilleen. Omasta rojektista puuttuu kaikki järjestelmän osat painelaakerin letkua lukuunottamatta. Olisko kellään myydä noita osia?
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

makinpa kirjoitti: Kuvassa "Heinz" etualalla asentaa keskusvoitelujärjestelmän säiliötä paikoilleen. Omasta rojektista puuttuu kaikki järjestelmän osat painelaakerin letkua lukuunottamatta. Olisko kellään myydä noita osia?
Täytyy katsoa onko noita osia jäänyt nurkkiin... Jotain puuosia, laseja ym pintä piste osaa voisi löytyä myös 170V:hen.
Niitä metallisia putkia voi tehdä, mutta onglmana on usein oikean kokoisten nippojen löytäminen ja metalli putken koko. Nykyisissä metri tavarana myytävissä putkissa on paksu seinämävahvuus, eli reikä on pieni verrattuna alkuperäisiin....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
zorza
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 21.10.2010 11:33

Viesti Kirjoittaja zorza »

Anteeksi. Lainaan vähän aihetta.

Mistäköhän tuommoseen 170 saa varaosia? Yksi ko pirssi on maannut tallissa kauan odottamassa kunnostajaa ja nyt voisi olla intoa sen verran, että voisi lähteä pikkuhiljaa kunnostelemaan. En ole kyllä ihan 100 varma onko se edes juurikin tuo 170, mutta kovasti kuvien perusteella vaikuttaisi. :lol:

voisi tuonne projekti osioon laittaa aiheen, jos alkaa kunnostelemaan.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kyllä 170seen osia löytyy, onhan sitä tehty yli 200 000 kpl.
Käytettyjä ja uusia osia löytyy Ebay:stä hyvin.
Nemöller myy Saksassa ( www.niemoeller.de) uusia oisa.
Suomesta löytyy myös käytettyjä osia yksityisiltä, kunhan vähän kyslee
:wink:
Itsellänikin on joitain "pisteosia" jäänyt tallin nurkkiin....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No mikä tämän auton tila on tällähetkellä? Joko siitä on kaupat tehty?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Marko12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:51

Viesti Kirjoittaja Marko12 »

Auto lähti tänään uudelle omistajalle. Uskon että pääsi hyvään kotiin ja likkuu vielä joskus omin avuin suomen teillä:)

Ostajalle työn iloa.

Terveisin Marko
Marko12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:51

Viesti Kirjoittaja Marko12 »

Taisin myydä liian halvalla, kun ostaja pisti heti kiertoon:)

Kauppa se on kun kannatta...

http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=3372.0
jspakkan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 14.04.2010 07:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jspakkan »

Auto meni heti myyntiin, koska yksin tästä kasasta ei autoa saa. Kori, joka nyt pilkotaan toiseen autoon, on Va:sta. Peltityöt on tehty hitsaamalla ruosteisen pellin päälle uutta peltiä ja lisäksi kori on pahasti notkahtanut. Kori on laskettu ilman kiinnityksiä runkon päälle. Tuo -38/51 auto tarvitsee uuden korin ja koneen, jos yksin siitä aikoo auton tehdä. Pilkottava kori menee cabriolet B:n rakentamiseen.
Vastaa Viestiin