Myytävänä MB 170 vm 1938, MYYTY
Myytävänä MB 170 vm 1938, MYYTY
Projektimersu myytävänä.
Hyvää: Ovet, konepelti, lokasuojat, ei ruostetta, joskus hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu, tekniikan osia myös toisesta autosta, entisöintihommia paljon:)
Huonoa: katto joskus laikattu irti. moottori purettu, muutenkin melkein joka kohta purettu, akselit sentään paikallaan
Hinta 1900 euroa.
Soitellen lisätietoja, kuviakin mahdollista lähettää
Terveisin Marko
Hyvää: Ovet, konepelti, lokasuojat, ei ruostetta, joskus hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu, tekniikan osia myös toisesta autosta, entisöintihommia paljon:)
Huonoa: katto joskus laikattu irti. moottori purettu, muutenkin melkein joka kohta purettu, akselit sentään paikallaan
Hinta 1900 euroa.
Soitellen lisätietoja, kuviakin mahdollista lähettää
Terveisin Marko
Viimeksi muokannut Marko12, Ti 09.11.2010 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Nyt on pakko kysyä, että miten katto on voitu leikata irti?
Se on alunperin ollut irto-osa, joka on naulattu kiinni korin puurunkoon ja sitten sauman päälle on naulattu "kattoränni".
Se on alunperin ollut irto-osa, joka on naulattu kiinni korin puurunkoon ja sitten sauman päälle on naulattu "kattoränni".
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Jos harrastetaan pilkkuerotiikkaa, niin se on peitetty tinaamalla. Tinan alla on siisti rivi hitsausheppejä. Sattumalta nimittäin tällä viikolla just sulatin sen hemmetin hienosti tehdyn tinauksen ja ihailin hemmetin hienosti tehtyä hitsisaumaa.SL-pappa kirjoitti:...joka on liitetty tinaamalla.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sama homma on vissiin pystärissäkin. Mulla on pistehitsisauman esiinkaivaminen edessä talvella, vaihdan nääs pystäriini kattoluukullisen katon, voi minnuu.Jos harrastetaan pilkkuerotiikkaa, niin se on peitetty tinaamalla. Tinan alla on siisti rivi hitsausheppejä. Sattumalta nimittäin tällä viikolla just sulatin sen hemmetin hienosti tehdyn tinauksen ja ihailin hemmetin hienosti tehtyä hitsisaumaa.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Oikeastaan aloin asiaa äännen miettimään, kun 170V ja 170Va korithan on tehty puurungonpäälle.
Käytännössä ainoa syy yleensä kattopellin irroittamiselle on lahonnut puurunko, jonka tekeminen on melko homma ( olen yhden sellaisen tehnyt ja toista en ryhdy tekemään
).
Noissa 30-50 luvun Mersuissa on tosiaankin melkoisesti käytetty tinaa. Tuossa minun 300 Adenauerissa on kaikki ovet, lokarit ym sovitettu tinalla, eli kun ne raapi pois purkaessa, oli kaikki uudelleen tinattava myöhemmin.
Käytännössä ainoa syy yleensä kattopellin irroittamiselle on lahonnut puurunko, jonka tekeminen on melko homma ( olen yhden sellaisen tehnyt ja toista en ryhdy tekemään


Noissa 30-50 luvun Mersuissa on tosiaankin melkoisesti käytetty tinaa. Tuossa minun 300 Adenauerissa on kaikki ovet, lokarit ym sovitettu tinalla, eli kun ne raapi pois purkaessa, oli kaikki uudelleen tinattava myöhemmin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
A-pilarit katkaistu puoleest väliist, muutoin otettu suht nätisti nauloista irti.
Jopa naulaset alumiinilistatkin ovat jäljellä. Katon puut eivät ole ihan kehnot, joten katon irrotus mun mielestä vaikuttaa melko tyhmältä teolta.
Ehkäpä jollain ollut mielessä muutos avoksi???
En siis ole itse irroittanut eikä edellinenkään omistaja
Jopa naulaset alumiinilistatkin ovat jäljellä. Katon puut eivät ole ihan kehnot, joten katon irrotus mun mielestä vaikuttaa melko tyhmältä teolta.
Ehkäpä jollain ollut mielessä muutos avoksi???
En siis ole itse irroittanut eikä edellinenkään omistaja
Scannasin Mersun koritehtaalla -38 otetun kuvan, jossa näkyy tuo saumakatossa.
http://www.elisanet.fi/triumph/Sekalaisia/Sindelfingen
Kuvassa "Heinz" etualalla asentaa keskusvoitelujärjestelmän säiliötä paikoilleen. Omasta rojektista puuttuu kaikki järjestelmän osat painelaakerin letkua lukuunottamatta. Olisko kellään myydä noita osia?
http://www.elisanet.fi/triumph/Sekalaisia/Sindelfingen
Kuvassa "Heinz" etualalla asentaa keskusvoitelujärjestelmän säiliötä paikoilleen. Omasta rojektista puuttuu kaikki järjestelmän osat painelaakerin letkua lukuunottamatta. Olisko kellään myydä noita osia?
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Täytyy katsoa onko noita osia jäänyt nurkkiin... Jotain puuosia, laseja ym pintä piste osaa voisi löytyä myös 170V:hen.makinpa kirjoitti: Kuvassa "Heinz" etualalla asentaa keskusvoitelujärjestelmän säiliötä paikoilleen. Omasta rojektista puuttuu kaikki järjestelmän osat painelaakerin letkua lukuunottamatta. Olisko kellään myydä noita osia?
Niitä metallisia putkia voi tehdä, mutta onglmana on usein oikean kokoisten nippojen löytäminen ja metalli putken koko. Nykyisissä metri tavarana myytävissä putkissa on paksu seinämävahvuus, eli reikä on pieni verrattuna alkuperäisiin....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Anteeksi. Lainaan vähän aihetta.
Mistäköhän tuommoseen 170 saa varaosia? Yksi ko pirssi on maannut tallissa kauan odottamassa kunnostajaa ja nyt voisi olla intoa sen verran, että voisi lähteä pikkuhiljaa kunnostelemaan. En ole kyllä ihan 100 varma onko se edes juurikin tuo 170, mutta kovasti kuvien perusteella vaikuttaisi.
voisi tuonne projekti osioon laittaa aiheen, jos alkaa kunnostelemaan.
Mistäköhän tuommoseen 170 saa varaosia? Yksi ko pirssi on maannut tallissa kauan odottamassa kunnostajaa ja nyt voisi olla intoa sen verran, että voisi lähteä pikkuhiljaa kunnostelemaan. En ole kyllä ihan 100 varma onko se edes juurikin tuo 170, mutta kovasti kuvien perusteella vaikuttaisi.

voisi tuonne projekti osioon laittaa aiheen, jos alkaa kunnostelemaan.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä 170seen osia löytyy, onhan sitä tehty yli 200 000 kpl.
Käytettyjä ja uusia osia löytyy Ebay:stä hyvin.
Nemöller myy Saksassa ( www.niemoeller.de) uusia oisa.
Suomesta löytyy myös käytettyjä osia yksityisiltä, kunhan vähän kyslee
Itsellänikin on joitain "pisteosia" jäänyt tallin nurkkiin....
Käytettyjä ja uusia osia löytyy Ebay:stä hyvin.
Nemöller myy Saksassa ( www.niemoeller.de) uusia oisa.
Suomesta löytyy myös käytettyjä osia yksityisiltä, kunhan vähän kyslee

Itsellänikin on joitain "pisteosia" jäänyt tallin nurkkiin....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Taisin myydä liian halvalla, kun ostaja pisti heti kiertoon:)
Kauppa se on kun kannatta...
http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=3372.0
Kauppa se on kun kannatta...
http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=3372.0
Auto meni heti myyntiin, koska yksin tästä kasasta ei autoa saa. Kori, joka nyt pilkotaan toiseen autoon, on Va:sta. Peltityöt on tehty hitsaamalla ruosteisen pellin päälle uutta peltiä ja lisäksi kori on pahasti notkahtanut. Kori on laskettu ilman kiinnityksiä runkon päälle. Tuo -38/51 auto tarvitsee uuden korin ja koneen, jos yksin siitä aikoo auton tehdä. Pilkottava kori menee cabriolet B:n rakentamiseen.