mutta miten sinne lootaan vois kaikki öljyt vaihtaa ilman huuhtelua jos kerta muuntimen proppukin uupuu ja tässä tapauksessahan on nyt maksettu osaöljynvaihdosta??

Noista foorumi ja häpeä kohdista olen eri mieltä, mutta muuten samoilla linjoilla.atlas kirjoitti:Häpeän kaikkien vehoa haukkivien puolesta koska tällöin saa kuvan että mersu on hyvä ja veho on paska ja foorumimme saa lukijoiden mielestä kuvan että tämähän on vasta valittajien ja köyhien foorumi.
Hintaerosta, Toyotalla saa jopa vähän vastinetta rahoilleen, mutta sama palvelu Veholla ei riitä samaan hinta/laatu suhteeseen.atlas kirjoitti:minusta ei Toyota kuski hauku merkkiliikettään mutta mersu mies voi ja mistähän tämä johtuu?
Syprus kirjoitti:veholla juurikin sovittiin huuhtelemalla öljynvaihto->sopimuksessa lukee öljynvaihto
Voiko vaatia että asiakkaan pitää tietää erinlaiset korjaamotermit? Jos suullisesti sovitaan että öljyt vaihdetaan huuhtelemalla pitäisi asiakkaalle tulla ahaa-elämys kun sopimuksessa lukeekin "öljynvaihto" ?hessuha kirjoitti:Eli oisit halunnut työläämmän homman helpomman työn hinnalla?
elikkäs suullinen ja kirjallinen sopimus poikkeaa toisistaan.
Tätäkään en ymmärtänytatlas kirjoitti:minusta ei Toyota kuski hauku merkkiliikettään mutta mersu mies voi ja mistähän tämä johtuu?
Jep jep. Toiset tietää ja toiset tekeehessuha kirjoitti:
Uskoisin tietäväni mitä huuhtelu 7G vaihteistoon tarkoittaa koska olen itse nähnyt miten se pitää tehdä.
Ei se välttämättä ole ala-arvoisempi kuin muutkaan, mutta ei se tee siitä hyvääkään.atlas kirjoitti:Tuntuu vain oudolta että veho olisi korjaamon alaarvoinen muihin nähden...
Edellisen autoni kanssa huoltoa piti harjoitella kolme kertaa, että oppivat lukemaan Veholla mitä asioita pitää huoltaa määräaikaishuollossa. Jostain syystä en preferoi Vehoa enää.atlas kirjoitti: ...mutta kuitenkin heillä on ammattitaitoa
Ei tarvitse hävetä. Se vain kertoo, ettei Veho pysty samaan laatuun huollon kanssa mitä Mercedes-Benz autojen kanssa. Mikä on tietysti Mercedes-Benz auton omistajalla oletuksena, että myös huollon laatu vastaa vähintään auton laatua.atlas kirjoitti: Häpeän kaikkien vehoa haukkivien puolesta koska tällöin saa kuvan että mersu on hyvä ja veho on paska
Veho myy ja huoltaa seitsemää merkkiä: Mercedes-Benz, Citroën, Mitsubishi, Ford, Škoda, Honda ja smart.atlas kirjoitti: ...ja he pelkästään laittavat mersuja ja tehtaan tieto ja tuki takanaan.
sano varaosamyyjälle jos työt ei kiinnosta, että miten sattuki ja viimesenä työpäivänä ja pyydät johtajan paikalleAapo.T kirjoitti:Tossa pitähänmäessä niitä ei veholla enää varaosamyynti kiinnosta, palvelua saa aina lypsää niiltä ukoilta.
Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.AM kirjoitti:Vaihdetaankohan siellä moottoriöljyistäkin vain puolet jos ei ole vieressä katsomassa?
Tästä lauseesta muuttaisin sanan "hinnoilla" muotoon "statuksella."JeremyH kirjoitti:Marmoritiskin hinnoilla pitäisi palvelun olla täysin moitteetonta.
tässä nähdään taas kun "matti köyliöstä" joka on joskus omaa kahdeksankymmentäluvulla w201 mersuunsa pyyhkimensulan vaihtanut jopa itse ja sen johdosta pirun hyvä mekaanikko, niin sitten mutuillaan p***** tänne asioista joista näyttää ettei ole pienintäkään hajua jälleen.. jos ei asiasta ole mitään tietoa niin parempi silloin olla kirjoittamatta niitä turhia kommentteja.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.AM kirjoitti:Vaihdetaankohan siellä moottoriöljyistäkin vain puolet jos ei ole vieressä katsomassa?
Mä voin kyllä auttaa sua sen pyyhkimen kanssa, jos tuut käymään.shade_z kirjoitti:tässä nähdään taas kun "matti köyliöstä" joka on joskus omaa kahdeksankymmentäluvulla w201 mersuunsa pyyhkimensulan vaihtanut jopa itse ja sen johdosta pirun hyvä mekaanikko, niin sitten mutuillaan p***** tänne asioista joista näyttää ettei ole pienintäkään hajua jälleen.. jos ei asiasta ole mitään tietoa niin parempi silloin olla kirjoittamatta niitä turhia kommentteja.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.AM kirjoitti:Vaihdetaankohan siellä moottoriöljyistäkin vain puolet jos ei ole vieressä katsomassa?
...ja tosiuskovaisia riittää, merkkiin katsomatta. Mitenköhän Ruotsin poikien invaasio onnistuu. Kun kerran Suomi menetettiin jo parisen sataa vuotta sitten, niin kaappaavat sen takaisin auto kerrallaan.napa kirjoitti:
mä olen kyllä kieltänyt sitä viemästä autoaan ikinä sinne opelin merkkihuoltoon, mutta ei se oikein meinaa uskoa
Kyllähän se työn lopputulos hinnan pitäisi ratkaista. Jos epäpätevä ja pätevä tekevät työn samalla hyväksyttävällä lopputuloksella, pitää työstä veloitettava hinta olla sama, siis saman firman sisällä. Eri asia on sitten, jos lopputuloksessa on sanomista. Silloin haetaan/annetaan jotain hyvitystä, jos pelataaan reilusti. Yrityksellehän vaan on tietenkin taloudellisesti järkevämpää käyttää matalapalkkaisempia työntekijöitä, jotta kate on suurempi. Varmaan samasta syystä pyritään minimoimaan "työparit" eli vanhemman asentajan mukana koulutettava, koska joutuu maksamaan tuplapalkan yhden miehen hommista.tn62634 kirjoitti:...ja saisiko täyttä hintaakaan ottaa "epäpätevän" työstä...
Jep tätä mieltä myös. Tieten jos tuntihinta on sama ja ei-niin-pätevä asentaja käyttäisi esim. tupla-ajan pätevään verrattuna, niin silloin tulee korjaukselle myös tuplahinta. Tietenkin minkään firman toimintaan puuttumatta, joissain puljuissahan voidaan pyöristää asiakkaalle näkyvää tuntimäärää alaspäin, jos aikaa on mennyt uutta asiaa opetellessa normaalia enemmän.Sami H. kirjoitti:Kyllähän se työn lopputulos hinnan pitäisi ratkaista. Jos epäpätevä ja pätevä tekevät työn samalla hyväksyttävällä lopputuloksella, pitää työstä veloitettava hinta olla sama, siis saman firman sisällä.
Ja joissakin firmoissa on kiinteät taksat esim. iskarien vaihdoille, öljynvaihdoille jne. riippumatta siitä tunaroiko joku sitä kolme tuntia vai yhden. Se on sitten firman sisäinen asia hoitaa ne hommat kannattavassa tuntimäärässä tai antaa pojan opetella.Roisto kirjoitti:...joissain puljuissahan voidaan pyöristää asiakkaalle näkyvää tuntimäärää alaspäin, jos aikaa on mennyt uutta asiaa opetellessa normaalia enemmän.
Kokeilin joskus tuota imemishommaa. Kun imemällä ei enää tullu avasin piruuttani propun. Noin 1/2 litraa lorahti astiaan. Tän jälkeen nuo imemishommat loppu tyystin vaikka hommaan on ihan kunnon kone käytettävissä. Voi tietty olla etten vaan osaa.MatKa kirjoitti:Kyllä imemällä saadaan ulos kaikki se mitä propun kauttakin.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.
ei tuo imemällä tehty öljynvaihto nyt niin "vaarallinen" ole, vaikka sinne sitä vanhaa öljyä hieman jäiskin... moneen moottoriin jää se 1/2 litraa öljyä, vaikka propun kautta vaihtaisJari Ke kirjoitti:
Kokeilin joskus tuota imemishommaa. Kun imemällä ei enää tullu avasin piruuttani propun. Noin 1/2 litraa lorahti astiaan. Tän jälkeen nuo imemishommat loppu tyystin vaikka hommaan on ihan kunnon kone käytettävissä. Voi tietty olla etten vaan osaa.
kyllä ne öljyt koneesta tullee aivan kaikki, siihen mittatikun reikään tarttee vaan olla just sopiva ja tiivis liitin kappaleJari Ke kirjoitti:Kokeilin joskus tuota imemishommaa. Kun imemällä ei enää tullu avasin piruuttani propun. Noin 1/2 litraa lorahti astiaan. Tän jälkeen nuo imemishommat loppu tyystin vaikka hommaan on ihan kunnon kone käytettävissä. Voi tietty olla etten vaan osaa.MatKa kirjoitti:Kyllä imemällä saadaan ulos kaikki se mitä propun kauttakin.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.
Mittatikun putkessa on ainakin M104:ssä sekä ylä-, että alapäässä pienet "ilmausreiät". Horineko se alapään reiästä jossain tapauksessa ilmaa?touhottaja kirjoitti:kyllä ne öljyt koneesta tullee aivan kaikki, siihen mittatikun reikään tarttee vaan olla just sopiva ja tiivis liitin kappale