voi poistaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

voi poistaa

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

eli lämpötila-anturin johdon eristeet näyttävät olevan ihan haperoa ja halki sieltä täältä. Pystyyköhän mittaamaan jotenkin ja mistä että lyövätkö läpi? Oireenahan autossa on kylmänä nykiminen ja ajossa hyytyminen kaasua painaessa. Käynnistyy ihan hyvin ja pudottaa kierrokset n. 10 sek. kuluttua 700 ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta sammuu esim rattia kääntäessä jos ei paina kaasua. Pitäisikö kierrokset pysyä korkeampina pitempään kylmänä? Lämpimänä kaikki ok. Ei vikakoodeja.
Viimeksi muokannut pekkaliipola, Ti 28.09.2010 19:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-JS-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 20.10.2006 13:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -JS- »

Mulla oli samantapaisia oireita C180:n kanssa. Lähti käyntiin, mutta sammui samantien. Ja kun hetken oli ajanut niin tuli hetkellinen puutuminen, mutta sitten taas kone toimi siitä eteenpäin normaalisti.

Syynä oli ilmamassamittari. Muuttui muuten koko koneen käytös ihan toiseksi kun sen vaihtoi. Ei ollut itse edes tajunnut miten tehottomaksi se oli vähitellen mennyt.
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

kiitos vinkistä mutta tässä mallissa ei ole ilmamassamittaria joten vika on kyllä jossain muualla :) Sulla lienee uudempaa vuosimallia.
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

uusi tenkkapoo.. siinä koneen keulassahan muovin alla on kaksi anturia vieretysten. Toisesta lähtee kaksi johtoa ja toisesta yksi. Kumpi niistä on edes lämpötila-anturi ja mikä se toinen on? Luulin että se kaksi johtoinen mutta olinkohan sittenkin väärässä.
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

Jatkan tätä synkkää yksinpuhelua.. eli se kaksi johtoinen on moottorin lämpötila-anturi: toinen piuha menee eculle ja toinen syttypoksille? vai? Ja se yksi johtoinen on lämpömittarin anturi. Eli tietäisikö kukaan voiko nuo piuhat mittaamalla tarkastaa anturin päästä liittimen kautta? tai muuten?
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

mittasin lämpötila-anturin napojen välistä vastuksen 4800 ohmia anturin ollessa normisti moottorissa kiinni ja lämpötila oli 5 astetta, taitaa olla melko kohdillaan. anturin kahden johtimen välistä tulee lukema 1190 ohmia pistoke irrotettuna ja virrat pois päältä. Mahtaako olla normaali lukema, osaisisiko kukaan kertoa?
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

tämähän osottautui ihan hakuammunnaks.. no näillä järjen rippeillä on pärjättävä mitä on annettu :oops:
Vastaa Viestiin