Vaihteeksi ke-jetistä...case closed

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Vaihteeksi ke-jetistä...case closed

Viesti Kirjoittaja marco »

Omassa tenavassa on joku kyläseppä tehnyt hieman omia kytkentöjä jettiin...

Onko thermo time switch tuossa ohuiden letkujen alla vaakatasossa noihin muihin antureihin nähden? Siitä oli johto poikki ja se tuli tinattua.

Kuva

Lisäilmaluistihan on tässä autossa muuttanut keulaan:

Kuva

Luistille on vedetty virrat suoraan sulakerasialta. Heitin ilmanputsarin pois tieltä ja mittasin alkuperäiseltä lisäilmaluistin pistokkeelta tuleeko sinne mitään. 0 volttia näytti virrat päällä. Eikös tuohon pitä tulla jatkuva virta, kun on virrat käännetty päälle?

Kylmäkäynnistyssuuttimelle on vedetty myös uudet piuhat. Suoraan akulta 30 amppeerin sulakkeen ja kojelaudassa olevan nappulan kautta :shock:.

Tyhjäkäyntikatkaisija(tai mikä se siinä vivuston kupeessa on?) ei toiminut. Piti jousta kiristää, että napsahti katkaisija tyhjäkäynnillä.

Nyt tarttee kaivaa kytkis ja ihmetellä lisää.

Niin ja yksi juttu vielä. Jetin kyljessä on se electro hydraulinen paine mikälie..siihen tulee 2-pinninen liitin kylkeen kiinni ja siitä lähtee vielä johto jossa on 3-pinninen liitin, joka ei ole missään kiinni? Mihis se kuuluu?

Että semmosta tällä erää.
Viimeksi muokannut marco, Pe 24.09.2010 15:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

No niin. Nyt on tutkittu jettiä ja saatu osa kyläsepän tekeleistä riivittyä pois.


Kylmäkäynnistyssuuttimen kytkin:
Kuva

Kylmäkäynnistyssuuttimen liitin. Huomaa hienot liitokset :lol:
Kuva

Kylmäkäynnistyssuuttimen oikea piuha oli ehjä, mutta bensapumpun releen nasta 4, josta suutin saa virran oli hieman hapettunut. Tuohon putsinkia ja johan toimii.

Kylmäkäynnistyssuuttimen johtosarja + sulakerasia, jossa 30A sulake :shock:. Eikös suutin tule pienemmälläkin toimeen?
Kuva


Tommonenkin löyty kojelaudan uumenista, mutta ei siitä mitään tapahtunu. Olisko joku vanhan hälyttimen kytkin?
Kuva

Tommonen liitin on vailla kotia. Piuha lähtee tuosta mustasta elektrohydraulisesta mikälie purkista tuosta liittimen vierestä. Mihin tuon pitäs mennä?
Kuva

Mitäs tuohon kuusioruuvilla tukittuun letkuun pitäs mennä?
Kuva

Missä on tämän oikea paikka? En löytänyt mistään paikkaa johon tuon saisi lykättyä kiinni. Voisko olla ettei tuo ole ollu alunperin autossa kiinni?
Kuva

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille :wink:.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo kuuluu olla moottorin takareunassa kuskin puolella imusarjan alla.

ole hyvä!
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

marco kirjoitti: Tommonen liitin on vailla kotia. Piuha lähtee tuosta mustasta elektrohydraulisesta mikälie purkista tuosta liittimen vierestä. Mihin tuon pitäs mennä?
[ [url=http://a.imageshack.us/img833/1084/09092010003b.th.jpg] ][/URL]
Tulisiko se ilmamäärämittarin kylkeen joka tarkastelee ilmamäärälautasen asentoa :roll: Aluksi mietein mikrokykimelle menevää liitintä mutta siinä taitaakin olla vaan 2 johtoa..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

Sergey kirjoitti:tuo kuuluu olla moottorin takareunassa kuskin puolella imusarjan alla.

ole hyvä!
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/luisti01.jpg ]
Kiitoksia. Mihis sulla menee tuo yksinäinen 3-napainen liitin kiinni?
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei musitikuvaa. Autoahan ei ole ollu mulla enää parii vuoteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

jupehalm kirjoitti:
marco kirjoitti: Tommonen liitin on vailla kotia. Piuha lähtee tuosta mustasta elektrohydraulisesta mikälie purkista tuosta liittimen vierestä. Mihin tuon pitäs mennä?
[ [url=http://a.imageshack.us/img833/1084/09092010003b.th.jpg] ][/URL]
Tulisiko se ilmamäärämittarin kylkeen joka tarkastelee ilmamäärälautasen asentoa :roll: Aluksi mietein mikrokykimelle menevää liitintä mutta siinä taitaakin olla vaan 2 johtoa..
Ilmamäärämittarin kyljessä on 3-napanen piuha kiinni. Mikrokytkimelle menee 2-napanen ja sekin on kiinni. Tuolle ylimääräselle en oo paikkaa keksinyt, vielä.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ei tuolla 300 ässän konehuoneessa sitte olisi tuollaista että voisi tarkista sieltä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

jupehalm kirjoitti:Ei tuolla 300 ässän konehuoneessa sitte olisi tuollaista että voisi tarkista sieltä?
Koitin tänään sieltä kattella, mutta ei näkynyt mitään :lol:.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

Ja nyt näyttää siltä, että tämä on ratkaistu. Tuo kolminapainen irtoliitin on todennäköisesti tyhjäkäynnin säätöventtiilille, jota autosta ei löydy. Säädin on todennäköisesti rikkoutunut ja tilalle on laitettu tuo lisäilmaluisti + sulkuventtiili, jolla tyhjäkäyntiä säädetään . Molempia ei tietääkseni ole asennettu samaan koneeseen. Jokuhan voi tietty korjata, jos olen väärässä.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Onkos siellä kaasuläpällä johtoa? Sitä ei välttämättä huomaa helposti. Kaasuläpän kytkin joka katsoo onko kaasuläppä tyhjäkäynnillä vai täyskaasulla. En muista onko tämä ollut joka vuosimallissa. Siihen tietääkseni menee kolme johtoa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

jupehalm kirjoitti:Onkos siellä kaasuläpällä johtoa? Sitä ei välttämättä huomaa helposti. Kaasuläpän kytkin joka katsoo onko kaasuläppä tyhjäkäynnillä vai täyskaasulla. En muista onko tämä ollut joka vuosimallissa. Siihen tietääkseni menee kolme johtoa.
Kaasuläpälle menee 3-napainen liitin ja se on kiinni.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

Puuttuva tyhjäkäynninsäätöventtiili juuri asenneltu paikoilleen ja ylimääräinen lisäilmaluisti + pari metriä letkua riivitty pois konehuoneesta. Nyt on tyhjäkäynti lämpinä 8-900rpm, kun aiemmin oli 1500-2000rpm.

Case closed.
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Vastaa Viestiin