124 300e kuluttaa liikaa
124 300e kuluttaa liikaa
Eli mistä kannatta lähteä etsimään vikaa kun tuo käyttis -90 farkku aut. kuluttaa motari matka ajossa lähemmäs 15l 100km. Olen vaihtanut juuri tulpat,tulpanjohdot ja ilman suodattimen.
-90 300 te farkku
-85 camaro z28 (kesä auto)
-85 camaro z28 (kesä auto)
Re: 124 300e kuluttaa liikaa
määrittele motari matka ajon nopeus hieman tarkemmin... kulutus on varmaan ihan normaalia, jos luukutat 150 km/h, kuten nykyään tuntuu olevan tapana, jos taas ajat n. 80-100 km/h, niin sitten tuo on liikaa ja kannattaa tarkistaa lambdan toiminta...tpi57 kirjoitti:Eli mistä kannatta lähteä etsimään vikaa kun tuo käyttis -90 farkku aut. kuluttaa motari matka ajossa lähemmäs 15l 100km. Olen vaihtanut juuri tulpat,tulpanjohdot ja ilman suodattimen.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Liikaa on kulutus 300:lle
Jossain 9 - 11 l/100 km 120km/h ohituskiihdytyksistä riipuen "pintakaasulla" voi jopa päästä 8 l pintaan.
Lamda, moottorinlämpöanturi,ilmamäärämittari ja ilmanlämpöanturi.
Lamda, moottorinlämpöanturi,ilmamäärämittari ja ilmanlämpöanturi.
Meseillään
Re: 124 300e kuluttaa liikaa
110-120km/hnapa kirjoitti:määrittele motari matka ajon nopeus hieman tarkemmin... kulutus on varmaan ihan normaalia, jos luukutat 150 km/h, kuten nykyään tuntuu olevan tapana, jos taas ajat n. 80-100 km/h, niin sitten tuo on liikaa ja kannattaa tarkistaa lambdan toiminta...tpi57 kirjoitti:Eli mistä kannatta lähteä etsimään vikaa kun tuo käyttis -90 farkku aut. kuluttaa motari matka ajossa lähemmäs 15l 100km. Olen vaihtanut juuri tulpat,tulpanjohdot ja ilman suodattimen.
-90 300 te farkku
-85 camaro z28 (kesä auto)
-85 camaro z28 (kesä auto)
ei tuossa sitten lambdassa vika ole... ja tuo on kyllä painajaismainen tilanne, kun pitäis saada kulunut ke-jetti menemään vähäpäästöisen arvoihin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
on se vähän laihalla, mutta ei mielestäni niin paljoa, että kulutus ja päästöt ihan tuollaisia olis sen vuoksi HC ainakin nousee, jos seosta tuosta rikastaa ja sitten on se ongelma... ja tuskin tuo CO tippuu myöskään...Harri126 kirjoitti:Eikös tuo ole laihalla?
Lisää syöttöä.
sytkää kun sais myöhäisemmälle, niin arvot vois parantua riittävästi katsastusta ajatellen vaikka onhan se ennakko jo aika olematon muutenkin, että tuskin olis siitäkään apua... kunnon polkeminen ennen päästöjen ottamista vois olla paikallaan ja 1 tai 2 litraa marinolia bensan sekaan
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HC pitäis olla yli 500, että kulutus olis maltillinen ja voimaa sopivasti (omien kokemusten perusteella) se taas ei ole mahdollista näissä vähäpäästöisissä...
edit: näin siis katittomassa autossa... ennen kattia ei monessakaan autossa pääse pakokaasuja mittailemaan ilman pieniä valmisteluja...
edit: näin siis katittomassa autossa... ennen kattia ei monessakaan autossa pääse pakokaasuja mittailemaan ilman pieniä valmisteluja...
Viimeksi muokannut napa, Su 19.09.2010 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mitähän tuossa ois arvot jos sen oktaanivalitsimen kääntäisi N-asentoon? sehän myöhäistää ennakkoja.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
se vain ei vaikuta tyhjäkäynnin ennakoihinHuikko kirjoitti:Mitähän tuossa ois arvot jos sen oktaanivalitsimen kääntäisi N-asentoon? sehän myöhäistää ennakkoja.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
2 litraa katalyyytille sopivaa jäänestoa sekaan
Hyvä ja kokeiltu konsti. Automaatilla 3 asento ja vauhtia sata 20 km ajoa niin palaa karstat pois sen jälkeen viivalle.napa kirjoitti:on se vähän laihalla, mutta ei mielestäni niin paljoa, että kulutus ja päästöt ihan tuollaisia olis sen vuoksi HC ainakin nousee, jos seosta tuosta rikastaa ja sitten on se ongelma... ja tuskin tuo CO tippuu myöskään...Harri126 kirjoitti:Eikös tuo ole laihalla?
Lisää syöttöä.
sytkää kun sais myöhäisemmälle, niin arvot vois parantua riittävästi katsastusta ajatellen vaikka onhan se ennakko jo aika olematon muutenkin, että tuskin olis siitäkään apua... kunnon polkeminen ennen päästöjen ottamista vois olla paikallaan ja 1 tai 2 litraa marinolia bensan sekaan
Meseillään