W123 JARRU ONGELMIA! apuva?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

W123 JARRU ONGELMIA! apuva?

Viesti Kirjoittaja Peteee »

MB w123 240d(STT) -76

noniiii röntässä on nuo jarrut ollu vähän heikolla hapella jo jonkun aikaa mie tuossa sitt aattelin ilmata ne uudestaan... jos en nyt ihan väärille jälillä ole niin eikö ookki tässä jarrupiirit niin että eessä on yks ja takana toinen? vai onko ne ristiin? no kuiitenkin, eessä on hyvät paineet ja ruutaa nestettä kaarellako kokkeilee.. mutta sitt se takapää.. ilmausta on kokkeiltu vaikka kuinka mutta ei tuota tulosta, aina vaan tippoja tullee kun aukoo nippeliä :(

säiliö on aina ollu piripinnassako pumppailtu. eihän se pääsylinterissäkään vika voi olla koska eihän etupäässä pitäs sillon pysyä paineet?

putket ei oo lytyssä


onko kellään ollu vastaavaa ongelma ja tietäs vähän avittaa että missäs vois olla vika?

vähän äkäsesti kirjotettu mutta jos ei saa selkoa ni kysykää niin tarkennan :D

//Pete
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noi on joskus vähän hankaloita ilmata. sillon, kun sitä järjestelmää ilmaa, niin jos nipoista jotakin tulee, niin silloinhan siellä neste liikkuu. ja kun neste liikkuu, niin ilmatkin liikkuu ja lopulta poistuu sen ilmausnipan kautta. näin siis, jos järjestelmä on toimiva. ja tosiaankin välillä aika hankala saada ilmattua, mutta kuitenkin onnistuu, kun vaan jaksaa raataa.

sit tämä pätee ainakin w201 ja w124 koppasiin, luultavasti myös w123:
siitä on jo aikaa, kun viimeks räpläsin pääsylinteriä, mutta muistelisin, että menee jotenkin näin: siellä on samalla akselilla 2 mäntää, taikka 1 mäntä, missä on 2 tiivistävää osaa, eli miten sen nyt ottaa. ne liikkuu peräkkäin ja samaa rataa, jos toinen niistä toimii ja toinen ei, niin sitä ei välttämättä huomaa polkimessa ollenkaan. toisen piirin jarrut vaan ei toimi. voi olla, että esim. kumit valskaa männässä tms. sit jos purkaa, niin kannattaa kattoo tarkkaan, että kuinka mikäkin osa on. joku pieni prikka väärässä välissä, niin voi olla äkkiä hankala saada kuntoon, kun ihmettelee vaan, että miks ei ilmaannu jne. (nimim. kokemusta on..)
W201 250DT 20V
w201 190E
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

No siltä vähän vaikuttaa hehe, joo kyllä sitä on nii paljo nyt polettu että kyll se ois pitäny lähteä se ilima sielt.. eli ei oo kaikki nyt kunnossa..

Jos alkaa tuota pääsylinteriä purkaan ni se mennee vituilleen tietenki viimesetki jarrut, no ei se auta pakko neon laittaa..

oisko muilla mittääään muita ehotuksia mistä lähtiä liikkellee näin alustavasti? :roll:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

olikos tässä ABS:eja? ne ainakin häirittee ilmausta jonkin verran, mutta pitäis siltikin onnistua.

olisko hyvä alottaa siitä, että sais ne ilmat kokonaan pois systeemistä. jos vaikka laittais jarrunestesäiliön ihan täyteen, sit korkkiin pieni reikä ja paineilmaa siitä reijästä joku kilon verran. sit aukoon niitä nippoja satuloista. sit, kun tulee pelkkää nestettä, eikä kuplia, niin vois olettaa, että järjestelmässä ei ole ilmaa. sit vaan testilenkille ja jos ei vieläkään toimi, niin sit vasta sen pääsylinterin kimppuun.

tolla paineilmasysteemillä mää on saanu ilmattua omia rotteloita. jotkut on ilmaillu laittamalla laittamalla letkun etusatulasta takasatulaan ja nipat auki asentoon ja polkeen vaan jarrua hullun lailla. mutta siitä ei ole omakohtasia kokemuksia.

ainakin siitä kannattaa lähteä, että sais ne ilmat pois. sit muita osia ihmetteleen. miltä ne satulat näyttää, liikkuuko männät?
W201 250DT 20V
w201 190E
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites siellä takana onko ilmaus roppujen reijät auki :roll: joskus ruostuvat umpeen paskan kanssa ja eihän se neste sitten tuu siitä läpi :lol: ei muuta kun pienellä poralla sormin sorrovvaa reijän auki ja puhalteloo sitten vielä reijästä roskat pois, sitten kierteeseen vaseliiniä runsaasti ja roppu paikalleen ja toisellepuolelle sama homma :roll: sitten roput kiinni ja säiliö suutamyöten täyteen ja molempiin roppuihin pätkä muoviletkua mikä törröttää vähän ropusta ylöspäin sitten molemmat roput kierroksen verran auki ja varttuu kotvan aikoo ja kahtoo että letkut alakaa täyttymään ja pittää samalla säiliön täynnä :wink: ei vielä poleta tässävaiheessa :lol:
nyt kun molemmista ropuista tullee neste letkuihin laitettaan roput kiinni :wink:
ja taas säiliö täyteen, huomaa nyt että säiliö tarttee pittää koko ajan suutamyöten täynnä :shock:
nyt sitten huutelet kaverin paikalle ja alat ilimaamaan sitä ihan vaan vanhanaikaisella tyylillä sellasen viis polakasua ja säiliöön lissää nestettä :lol: jokaisen ropun aukasun jäläkeen tarttee roppu olla kiinni ennenkun nostetaan poljin ylös, ja sellanen vielä että kun sitä poljinta poletaan niin aivan rauhallisesti pumpataan eikä niin noppeesti kun jalaka heiluu ettei se laita nestettä vaahoksi :wink:

kokkeiles tota tulleeko siihen etes vähän tuntoo polokimeen :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

Joo noniin nyt selvis taas vähän asioita tuolla roplatessa..


käytin satulan irti.. Männät liikkuu hyvin, ja palatki oli melkeen uutta vastaavat.. viilasin reunat että liikkus viel paremmin varmuje vuoksi..

ei ilmaus onnistunu ollenkaa, just noin tehtiin että polin pohjaan ja roppua auki ja eikö pari tippaa vaan.. ja sama kokoajan toistaen.. no päätettiin sitt kokkeilla ett tulleeko sinne ees nestettä.. no roppu auki ja pientä polkua, hyvin ruikki.. roppu kii.. polkua, pohjaan.. ja auki.. ja sama jatkuen..
Paine ei näytä pysyvän piireissä eli eiköhän aleta siirtymään etiäpäin..

epäilen tuota pääsylinteriä.. huomenna aattelin sen purkaa ni siinähän se selivää moni mäntänen ja mitkä kumit väljät..
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

123:n jarrunestesäiliö pitää tayttää aivan piripintaan niin neste menee myös takajarrujen puolelle. Itse porasin pienen reiän säiliöiden väliseinään vähän alemmas korkin reiästä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuli sellanen mieleen että onhan ne satulat oikein, eli ilma roppu satulan yläpäässä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuollainen yksi on tullut vastaan jossa teki tuota, että takaa ei tullut nestettä käytännössä ollenkaan. Pääsylinteri vika oli. Siinä kyllä takajarrut jäi laahaamaankin tuon vuoksi todella pahasti.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

no on tietty satulat oikeen päin hehe..

JUST! tuossaki jää laahaamaan ei niinkö palauta..
15e korjaussarja, pittää käyvä noutamsssa huomenissa 8)
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Se on helppo neuvoa kun ei ole ite kädet rasvassa... :wink:

Mutta tuli vaan mieleen, että:
123:ssa on kaksi piirijarrut, eli sulla on nyt se toinen piiri pelistä pois.

Mikä tämän sitten aiheuttaa?
Mulla oli aikoinaan Range Rover ja siinä oli hyvin yksinkertainen "liuku"venttiili, joka blokkasi vuotavan piirin pelistä pois.

Minulla ei koskaan tullut 123:ssa tällaista ongelmaa, eli en tiedä mikä mekanismi sen piirin sulkee, mutta epäilen jotain tällaista...
:roll:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Pääsyliteri vika , runtattu liikaa ja pääsylinteri pääsy meneen toiseen reunaan eikä tuu takas ku purkamalla , kantsii ilmata ilmaus "koneella"
homma hoituu kivasti.
Toinen vaihtoehto isolla tippakannulla laita tippakannun nokasta muoviletku
ilmausruuvin päälle tiukka letku. ja pumppaa jarrunestettä alhalta ylöspäin,
näin menee ilmat ylöspäin helpompaan suuntaan.
Pura ensin pääsylinteri ja kato kumien kunto sekä männän asento .
Kyllä se siitä suttaantuu.
Ei mikään ylitse pääsemätön homma
kolkutin
pupetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 18.08.2010 19:17
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla oli tuossa kevväällä sama vika, syynä oli enste satulat väärillä puolin, ne ku menee ristiin, no soitto touhottajalle (ite asiassa montaki puhelua), satuloitten vaihto puolelta toiselle, eikä avitanu oikiastaan mitään.

Otin sitte satulat irti ja purin ne, siistin pienehkön ruoste jälen sylinterin kauluksesta, laitoin uudet palat ja eiku kiinni, no hö, mitään tullu, nestettä meinaan, ei kummastakaan.

Silloin meinas jo usko loppua, mutta ku tiirailin sitä "jakotukkia" eli sitä haaroittajaa sieltä aksin päältä, se mikä on kiinni siellä taka akselin päällä, no siitähä ei ne putket millään muulla aukia ku lämmöllä, ja siihe pitää käyttää sellasta pilliäki ni teinpä sitte nii jotta hellästi ruuvarin päällä sitä töniskelin.
Sieltä alko hetken kuluttua tulla sellasta möhnää jotta luulin jarruputkien olevan liitetyt öljypohjaan :shock: :shock:

Sitte kattelin uuvestaan sen poljin sylinterin toiminnan, otin senki irti ja putsasin sisältä, laitoin uudet gummit siihenki, laitoin kaikki kiinni, täytin aivan piripintaan säiliön, laitoin letkun ilmaruuvin päähän ja letkun toisen pään lasipurkkiin, sen verran pitkän letkun laitoin jotta ku hissukseen poljin ni näin ku ilmaa alko tulla, no sitä tuli ja tuli...ja edelleen sitä tuli.

Ihmettelin jotta mistä sitä ilmaa sinne tulee, ja taas meinas se usko loppua, mutta loppuki vaan tupakit, noo ku aikasa oli hissukseen polkenu ni loppu se ilman tulo ja tuli jo polkimeenki tuntumaa, mutta sitte alko kytkin temppuilemaan, ku siellä putkistossa oli sitä vanhaa ja likasempaa nestettä, ja sieltä sitä nous sitte sinne nestesäiliöön, ja meni niihi jarruputkiin, vieden pinetä sontaa mukanaan, jumittaen taas ne taka satulkoitten männät, eikä taaskaan ilmaa tullu ruuveista, minun suusta kylläki hyvinki ilkeitten sanojen kera.

Noo, ku sitte oli kaikki nesteet vaihettu, jarrusylinterit todettu hyvin liikkuviks ni otin vaimon poljinta polkemaan, ku sillä koneella ei tullu ilmaa oikeestaan yhtään, aikasa ku oli polkenu ni jopas alko pelittämään.

Lyhyemmän kaavan mukaan tehtynä ne saattaa alkaa toimimaan ku vaihtaa ne jarrunesteet ja alkaa ilmaamisen oikiasta takapyörästä, jostaki senki luin jotta sillä on joku mikälie merkitys sillä järjestyksellä, tiiä sitä sitte, mutta mulla alko toimimaan sen jälkeen ku oli koko nestemäärä varmasti vaihettu ja kaikki sonnat tullu putkista poikkee, ja uusista paloista kannattaa ottaa niistä reunoista sellanen viiste pois jotta pääsevät sen millin enempi liikkumaan, sen huomasin ku ei ekalla kelvannu leimalle takajarut, en tehny muutako tein niihi paloihi pienen viisteen sinne sisäpuolelle, siis sinne mikä jää alaspäin ku palat tyrkkää paikalleen, nii ja se liikunta ura pitää sitte kans olla puhdas.

Mutta nui minä sain jarrut omaan 123:seeni, kiitos vielä touhottajalle konsultaatiosta.
Vienoa voima savua havaittavissa.
Tien tukkona aina ehtiessään.
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

Joo onha nuita kikkoja näissä, tuotaki on kokkeiltu että nippelistäpäin yritetty ilmata ''ylöspäin'' tollatippakannu systeemillä, ei midään.
ja joo oikeasta takapyörästä aloitettu ilmaus koska on kauin piirissä oleva suhteessa pääsylinteriin/säiliöön...

Tuo jakaja taka-akselin päällä, kahtelin sitä jo tässä sillä silmällä että tuo on käytettävä ja katottava, mutt sitt loppu niin sanotusti usko itelläki kesken ja kaljallehan sitä tuli lähettyä :D eikö muka lähe muullako kuumentamalla pois? Nesteet on kyllä aivan ketun paskaset tossa vehkeessä.. muttaku eikai sen pitäs mitään vaikuttaa siihen että paine katoaa? :? en kyll keksi muuta järkevää ettäkö pääsylinterin kumit vuotaa ..

Joo ei se auta, mie lähen purkaan ja kattoman mitä seon syöny

muuten.. minkälainen ton nestesäiliön pitäs automaatissa oikiasti olla? koska mulla se näyttäs olevan manuaali auton säiliö kun siinä on paksu letku tukittuna? :shock:

edit: tämä minun vehe on automaatti.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ihan sama kumman säiliö siinä on, ei vaikuta mitenkään ilimaukseen :wink:
entäs jos ne taka letkut on tukossa, maksavat n. 10€ kipale :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mun w108 oli juurikin takaletkut tukossa... oli siinä ihmettelemistä ennenku hokas
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

nii mut meinasin että onko automaatti vaihteistolla ja manuaalivaihteistoisella 123 erilaiset nuo nestesäiliöt niinkö yleensä? en meinannu ilmaushommia, koska tuossa säiliössä lähtee niinkö valmis letku kytkimellekki mutt seon vaa tukittu :roll:


Noni mut asiaan.. kävin kopeloimassa tuola tuota,

Pääsylinteri irti, kuuluisko tehostimen ja sylinterinkaulan välissä olla joku tiiviste? ei ollu..

no nyt vähän selvis tämä tekniikka, sokka pois, elikkä siinä oli alussa se (eka) mäntä? kumit oli vähän kulahtaneen näköset tai tylpät.. no se lähti se koko jööti sieltä jousineen irti, sitt näytti ett siel olis toinen mäntä samanlaisella systeemillä eli jousi jne.. no siinä oli sitt semmmmooone talttapää kanta no miehän yritin siittä väännellä ja käännellä että seki lähtis sieltä irti.................. mutta.... :oops: kannasta lähti pala :shock: eikä puhettakkaan että sais ennää siittä auki, miten se sitt nyt aukeaakaan? lähteekövaa vetämällä ulos niinkö ekaki? (älysin vasta nyt että ois voinu lähteä vetämälläki HEHE)

no siinä sitt aikani kuluksi puhaltelin kaikki jarruputket/letkut, nipat paineilmalla puhtaaksi ni luulis ainaki nyt olevan puhtaammat putket..
- Ei ole abseja tässä mallissa.
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

Miten saa toisen männän irti päääsylinteristä? :?

Eli takapiirin mäntä ?

Etupiiriin sain vaihettua jo tiivisteet..
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

Eikö kukkkaaan ossaaaa vastataaa? luulis että joku tommosia vaihtanu :?

PERIMMÄINEN MÄNTÄ EI LÄHE ULOS EI SITTEN EI MILLÄÄÄN.. miten sen ees pitäs lähteä?

Cmooon mersuspecialistit nyt tarttis helppiä, rönttä seisoo pihassa liikkumattomana :(
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Peteee kirjoitti:Miten saa toisen männän irti päääsylinteristä? :?

Eli takapiirin mäntä ?

Etupiiriin sain vaihettua jo tiivisteet..
eikös siellä sylinterin alla ole lukitus ruuvia :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

Ei näy ei ? :? missä muka pitäs olla :shock:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kattoppas onko siellä reijässä tällästä :roll: putki sokka :wink:
Kuva
onneks en ollu heittäny menee sylinteriä, parivuotta vanaha kun purin sen yhestä ässästä pois :?
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos jompi kumpi mäntä ei lähde irti niin puristimella tai muilla raudoilla lukitse liikkuva mäntä ja jarru poljin paineella tai vaihda jarru nipan paikalle rasvarassin nippa ja rässillä painetta.Joko mäntä lähtee tai satula halkeaa.
rasva prässi voi kehittää helposti750-1000baria painetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

NONI LÖYTYHÄN SE MIES JOKA TIÄSI :D joo eli seoli tommosella putkisokalla, säiliö vittuhun ja siellähän se näky, normi tappi joka oli noin 2mm ulkona, pihdillä kiinni ja hyvin lähti irti, ja ei muutako mäntään uusia kumeja paikoilleen :wink:

Nuo toisen männän kumit oli kyll vähän työläämmät vaihtaa :shock: entä ekan , no kyll ne sitt sinne sai.. ei ollu kyll kumit ihan identtiset uusien kanssa mutta halkasija oli aika lailla sama paitsi yhessä, muttko laittoi paikoilleen ni oli aika lähelle.. noh kai ne asiansa aijjaa..

Huomenna jos kerkiäis koota sylinteriin ja lyyyvä paikoilleen..

mitään erikoista huomioitavaa kun on uuet kumit ja sylinteri laitettu uuteen uskoon? kaikki jarruputketki on nyt ihan tyhjät että tukoksia ei ainakaan ole..

Miten tuo ilmaus kannattas sitt alottaa, nestesäiliö piripintaan, oikia takanippeli auki ja polettaa nesteet eka sinne, jako tullee nestettä ni ilmat sitt pois normi ilmausmenetelmällä? ja siittä etiäppäin normi hommalla?
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

ja säiliö kokoajan piettää piripinnassa
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Peteee kirjoitti:NONI LÖYTYHÄN SE MIES JOKA TIÄSI :D joo eli seoli tommosella putkisokalla, säiliö vittuhun ja siellähän se näky, normi tappi joka oli noin 2mm ulkona, pihdillä kiinni ja hyvin lähti irti, ja ei muutako mäntään uusia kumeja paikoilleen :wink:

Nuo toisen männän kumit oli kyll vähän työläämmät vaihtaa :shock: entä ekan , no kyll ne sitt sinne sai.. ei ollu kyll kumit ihan identtiset uusien kanssa mutta halkasija oli aika lailla sama paitsi yhessä, muttko laittoi paikoilleen ni oli aika lähelle.. noh kai ne asiansa aijjaa..

Huomenna jos kerkiäis koota sylinteriin ja lyyyvä paikoilleen..

mitään erikoista huomioitavaa kun on uuet kumit ja sylinteri laitettu uuteen uskoon? kaikki jarruputketki on nyt ihan tyhjät että tukoksia ei ainakaan ole..

Miten tuo ilmaus kannattas sitt alottaa, nestesäiliö piripintaan, oikia takanippeli auki ja polettaa nesteet eka sinne, jako tullee nestettä ni ilmat sitt pois normi ilmausmenetelmällä? ja siittä etiäppäin normi hommalla?
pelin tässä vaiheessa kyllä kannattas vaihtaa taka jarruletkut jos ovat vanhatkin niin saattaa tukkeutua paineistettuna :wink:
no laita ny ensin kaikki ilima roput kiinni ja säiliöön nestettä suuta myöten täyteen ja sitten vaikka kauvimmasta satulasta ilma roppu auki ja vartoot että alkaa ittellään valumaan nestettä ja samalla pijät astian täynnä ja joka satulalle sama homma ja roput sen jälkeen kiinni :wink: sitten vaan alat normaalisti ilimaamaan jarrut ja se koko häslinki on siinä, olettaen että se pääsylinteri toimii :D
ilimatessa muista se säiliö pitää ihan täynnä :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

No vituthan ne toiimi :evil: oikia takaroppu auki, säiliö kaulaa myöten... outtelua... ei mitään, ihan tippoja vain joku. kokeiltiin pumpatakki painetta mutta ei..

Oikean puolen satula irti ja jaha.. mäntä jumissa, se piheillä liikkeelle, kumit aika heikolla hapella ja siinä lienee syy? päästää paineet? entiä.
Palat mennee pohjaan mutta ei palauta :S vas. taka, sama homma.. tulee nestettäkö polokee roppu auki mutta muuten vain tippoja..

no sitt kaverin kaa aateltiin kokkeilla että ainaki pääsylinteri toimii niinku pitää.. takapäästä ennen jarruletkuja liitos auki ja toinen paineli jarrua, hyvin ruutasi, eli tästä voinee todeta että pääsylinteri on kunnossa? vai?


Saako satuloihin tiivistesarjaa?

muuten, Etupää on taas ihan huippukunnossa.. vaikka kaikki nesteet käytettiin pellolla jne.. ei kestäny kauan et sinne tuli paineet.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Laitanpa tähän oman kokemukseni Karmannin jarruletkusta takana.
Oikea takarumpu ei jarrun painamisen jälkeen pyörinyt ennen kuin päästin paineet pois ilmausruuvista.
Letkuun oli muodostunut takaiskuventtiili. :shock:
Ei se myöskään oikein ilmaantunutkaan.
Homma korjaantui uudella letkulla.

Eikös sullakin jäänyt jarrut makaamaan?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Peteee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 05.09.2010 14:26
Paikkakunta: Hpda

Viesti Kirjoittaja Peteee »

Joo jääpii jarrut laahaamaan :? mutt mie en kyll älyä miten se letku voi sen aiheuttaa.. kyllä olen enemmän tuon jarrusatulankumitiivisteen puolella.. mut entiä sitt.. perkele kertokaa joku tietävä :D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Peteee kirjoitti:Joo jääpii jarrut laahaamaan :? mutt mie en kyll älyä miten se letku voi sen aiheuttaa.. kyllä olen enemmän tuon jarrusatulankumitiivisteen puolella.. mut entiä sitt.. perkele kertokaa joku tietävä :D
jarrusatulan tiivisteet yhteen satulaan sellasen 7€ ja jarruletku 9€ kpl, että ei oikein kannata säästää tälläsissä tapauksissa :lol:
johan aikasemmin sanoin noista takaletkuista, että vaiha ne letkut niin pääset joskus ajjaakki sillä autolla eikä läträtä eestaas niitten nesteitten kanssa ja samalla nyt sitten kunnostaa ne taka satulat jos kerta jää jarrut hiukan päälle :wink:
nikillä veskola teki aikonaan helevetin hyvän topikin mersun takasatuloitten kunnostamisesta, mutten löytäny sitä toivottavasti hän itte laittaa sen tänne taikka sitten antais linkin mistä se löytyy :wink:
oli sitten todella hyvät kunnostus ohojeet :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin