Mulla oli tuossa kevväällä sama vika, syynä oli enste satulat väärillä puolin, ne ku menee ristiin, no soitto touhottajalle (ite asiassa montaki puhelua), satuloitten vaihto puolelta toiselle, eikä avitanu oikiastaan mitään.
Otin sitte satulat irti ja purin ne, siistin pienehkön ruoste jälen sylinterin kauluksesta, laitoin uudet palat ja eiku kiinni, no hö, mitään tullu, nestettä meinaan, ei kummastakaan.
Silloin meinas jo usko loppua, mutta ku tiirailin sitä "jakotukkia" eli sitä haaroittajaa sieltä aksin päältä, se mikä on kiinni siellä taka akselin päällä, no siitähä ei ne putket millään muulla aukia ku lämmöllä, ja siihe pitää käyttää sellasta pilliäki ni teinpä sitte nii jotta hellästi ruuvarin päällä sitä töniskelin.
Sieltä alko hetken kuluttua tulla sellasta möhnää jotta luulin jarruputkien olevan liitetyt öljypohjaan
Sitte kattelin uuvestaan sen poljin sylinterin toiminnan, otin senki irti ja putsasin sisältä, laitoin uudet gummit siihenki, laitoin kaikki kiinni, täytin aivan piripintaan säiliön, laitoin letkun ilmaruuvin päähän ja letkun toisen pään lasipurkkiin, sen verran pitkän letkun laitoin jotta ku hissukseen poljin ni näin ku ilmaa alko tulla, no sitä tuli ja tuli...ja edelleen sitä tuli.
Ihmettelin jotta mistä sitä ilmaa sinne tulee, ja taas meinas se usko loppua, mutta loppuki vaan tupakit, noo ku aikasa oli hissukseen polkenu ni loppu se ilman tulo ja tuli jo polkimeenki tuntumaa, mutta sitte alko kytkin temppuilemaan, ku siellä putkistossa oli sitä vanhaa ja likasempaa nestettä, ja sieltä sitä nous sitte sinne nestesäiliöön, ja meni niihi jarruputkiin, vieden pinetä sontaa mukanaan, jumittaen taas ne taka satulkoitten männät, eikä taaskaan ilmaa tullu ruuveista, minun suusta kylläki hyvinki ilkeitten sanojen kera.
Noo, ku sitte oli kaikki nesteet vaihettu, jarrusylinterit todettu hyvin liikkuviks ni otin vaimon poljinta polkemaan, ku sillä koneella ei tullu ilmaa oikeestaan yhtään, aikasa ku oli polkenu ni jopas alko pelittämään.
Lyhyemmän kaavan mukaan tehtynä ne saattaa alkaa toimimaan ku vaihtaa ne jarrunesteet ja alkaa ilmaamisen oikiasta takapyörästä, jostaki senki luin jotta sillä on joku mikälie merkitys sillä järjestyksellä, tiiä sitä sitte, mutta mulla alko toimimaan sen jälkeen ku oli koko nestemäärä varmasti vaihettu ja kaikki sonnat tullu putkista poikkee, ja uusista paloista kannattaa ottaa niistä reunoista sellanen viiste pois jotta pääsevät sen millin enempi liikkumaan, sen huomasin ku ei ekalla kelvannu leimalle takajarut, en tehny muutako tein niihi paloihi pienen viisteen sinne sisäpuolelle, siis sinne mikä jää alaspäin ku palat tyrkkää paikalleen, nii ja se liikunta ura pitää sitte kans olla puhdas.
Mutta nui minä sain jarrut omaan 123:seeni, kiitos vielä touhottajalle konsultaatiosta.
Vienoa voima savua havaittavissa.
Tien tukkona aina ehtiessään.