EC ei suostu sammumaan ?
EC ei suostu sammumaan ?
Tervehdys !
Kyllä nämä autot on niin kivoja
Ohjaustehostinpumppu vaihdettu ja nyt kun kaikki pitäisi olla taas pulkassa niin "harrastukset" jatkukoon.
Ilmastoinninkenno tuli vaihdettua ja järjestelmä tankattua, no viikon sitä riemua riitti.
No tarkistukseen mistä vuotaa ja kennonliitosten kytkijä jäljitti vian täyttöventiiliin. No sehän Saksasta sitten tilattiin ja eikun vaihtoon ja saman tien uusi täyttö.
No eikös sitten ilmennyt tässä täytössä että ne kennonliitokset vuotaa ja ihan selvästi valui maahan mönjät, jota ei ensimmäisellä täytöllä tietysti pojat huomanneet täyttäessä järjestelmää.
No taas auto vietävä tähän ensimmäiseen täyttöliikkeseen päiväksi huoltoon.
No toivottavasti nyt mömmöt pysyy sisällä ja järjestelmä alkaisi toimia.
No jotei riemu tähän loppuisi, niin nyt sitten on ilmastoinissa palaa päällä EC ja eipä tunnu lähtevän pois päältä, siis ymmärtääkseni taas järjestelmä ei toimi.
Ohjekirja on tietysti tuota sakemannienkieltä, niin eihän sitä tavallinen tollo ymmärrä.
Villi arvaukseni on että kuivuri juntturissa, kun sehän taitaa kytkeytyä pois käytöstä tuolla EC nappulalla ?
Nyt alkaa vit...maan oikein todella tämä maanantaimallin osto
Kyllä nämä autot on niin kivoja
Ohjaustehostinpumppu vaihdettu ja nyt kun kaikki pitäisi olla taas pulkassa niin "harrastukset" jatkukoon.
Ilmastoinninkenno tuli vaihdettua ja järjestelmä tankattua, no viikon sitä riemua riitti.
No tarkistukseen mistä vuotaa ja kennonliitosten kytkijä jäljitti vian täyttöventiiliin. No sehän Saksasta sitten tilattiin ja eikun vaihtoon ja saman tien uusi täyttö.
No eikös sitten ilmennyt tässä täytössä että ne kennonliitokset vuotaa ja ihan selvästi valui maahan mönjät, jota ei ensimmäisellä täytöllä tietysti pojat huomanneet täyttäessä järjestelmää.
No taas auto vietävä tähän ensimmäiseen täyttöliikkeseen päiväksi huoltoon.
No toivottavasti nyt mömmöt pysyy sisällä ja järjestelmä alkaisi toimia.
No jotei riemu tähän loppuisi, niin nyt sitten on ilmastoinissa palaa päällä EC ja eipä tunnu lähtevän pois päältä, siis ymmärtääkseni taas järjestelmä ei toimi.
Ohjekirja on tietysti tuota sakemannienkieltä, niin eihän sitä tavallinen tollo ymmärrä.
Villi arvaukseni on että kuivuri juntturissa, kun sehän taitaa kytkeytyä pois käytöstä tuolla EC nappulalla ?
Nyt alkaa vit...maan oikein todella tämä maanantaimallin osto
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuo kyllä kuulostaisi pätevältä selvitykseltä.
Jos ei muuta diaknoosia löydy, niin lähtee Mersu taas kerran ihmeteltäväksi paikalliseen huoltoon.
Kivahan se on aina viedä 10 kilometrin päähän päiväksi hoitoon ja hankkia kyyti itselle aamusta sieltä sekä iltapäiväksi sinne
Perhana systeemi toimi ihan hienosti viikon ensimmäisellä kerralla ja kyllä kuitissa luki että sinne oli taas ruutattu toista kiloa mömmöä.
Olivat tehneet myös testauksen jollain kaasulla viimeksi eli kyllähän järjestelmän pitäisi olla täysi.
Perhana ostan kohta jonkun japanilaisen kulkuneuvoksi, jos tämä helvetin härveli vielä kerran ryppyilee.
Jos ei muuta diaknoosia löydy, niin lähtee Mersu taas kerran ihmeteltäväksi paikalliseen huoltoon.
Kivahan se on aina viedä 10 kilometrin päähän päiväksi hoitoon ja hankkia kyyti itselle aamusta sieltä sekä iltapäiväksi sinne
Perhana systeemi toimi ihan hienosti viikon ensimmäisellä kerralla ja kyllä kuitissa luki että sinne oli taas ruutattu toista kiloa mömmöä.
Olivat tehneet myös testauksen jollain kaasulla viimeksi eli kyllähän järjestelmän pitäisi olla täysi.
Perhana ostan kohta jonkun japanilaisen kulkuneuvoksi, jos tämä helvetin härveli vielä kerran ryppyilee.
ei kai se auton vika ole, jos on huonot korjaajat toki näissä ikääntyneissä voi tulla 2 uutta vikaa heti, kun yksi vanha on saatu korjattua, mutta maltilla ja asinatuntevalla huoltamisella tuosta tulee varmaan vielä ihan soiva peli...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-96 pelissä lienee ilmastoinnissa näyttö? Siitä saa itsediagnoosin ulos ja näkee paineet, lämpötilat ja vaikka mitä ihan auton nopeutta myöten.... Rest nappulan takaa löytyy toiminto, pidä sitä vaan pohjassa. Ohjeet löytyy kuuklettamalla netistä. Samaisella ohjeella voi myös vaihtaa vaikka moottorikoodin (mikä mylly autossa) jos ilmastointi on sen tiedon hukannut...Shrek kirjoitti:Tuo kyllä kuulostaisi pätevältä selvitykseltä.
Jos ei muuta diaknoosia löydy, niin lähtee Mersu taas kerran ihmeteltäväksi paikalliseen huoltoon.
Kivahan se on aina viedä 10 kilometrin päähän päiväksi hoitoon ja hankkia kyyti itselle aamusta sieltä sekä iltapäiväksi sinne
Perhana systeemi toimi ihan hienosti viikon ensimmäisellä kerralla ja kyllä kuitissa luki että sinne oli taas ruutattu toista kiloa mömmöä.
Olivat tehneet myös testauksen jollain kaasulla viimeksi eli kyllähän järjestelmän pitäisi olla täysi.
Perhana ostan kohta jonkun japanilaisen kulkuneuvoksi, jos tämä helvetin härveli vielä kerran ryppyilee.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
monestihan se meneekin siihen että joku korjaa vikoja ja sit loppujelopuks kyllästyy korjailemaan ja myy korjatun pelin halvalla ja seuraava omistaja ajaa ne tyydyttävät kilometrit... ja uusi auto osoittautuu yhtä sudeksi.napa kirjoitti:ei kai se auton vika ole, jos on huonot korjaajat toki näissä ikääntyneissä voi tulla 2 uutta vikaa heti, kun yksi vanha on saatu korjattua, mutta maltilla ja asinatuntevalla huoltamisella tuosta tulee varmaan vielä ihan soiva peli...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
varsinainen kauhuskenaariohan on se, kun joku korjauttaa vikoja monella tonnilla ja sitten tosiaan myy auton pois pilkkahintaan paskan maku suussa ja uusi omistaja korjaa itse ne 5 euron loput viat mitä autoon oli jäänyt, kun hermo pettää sillä alkuperäisellä omistajalla
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Niinpä niin !
Kyllähän se niin on käynyt monasti, että auto on tullut korjautettua ja sitten myyty pois kun kehtaa ehjän auton myydä.
V-käyrä kun nousee tarpeeksi, niin ei auto tunnu enään hyvältä.
Yleensä nämä tulee kyllä ostettua innostuttua autoon, mutta kyllähän kaikista tulee kulkuneuvoja pariviikon päästä.
Kyllähän tämäkin lähtee kiertoon kunhan vika on korjattu
Perhana tuota en muistanutkaan, että kyllähän se näyttö kertoo mahdollisen häiriön, kun painaa sitä rest-nappulaa tovin.
Oikein karvahattumallin kun riisikupista ostaa, niin eihän siinä yleensä ole muuta kuin korkeintaan hitsarille hommia
Kyllähän se niin on käynyt monasti, että auto on tullut korjautettua ja sitten myyty pois kun kehtaa ehjän auton myydä.
V-käyrä kun nousee tarpeeksi, niin ei auto tunnu enään hyvältä.
Yleensä nämä tulee kyllä ostettua innostuttua autoon, mutta kyllähän kaikista tulee kulkuneuvoja pariviikon päästä.
Kyllähän tämäkin lähtee kiertoon kunhan vika on korjattu
Perhana tuota en muistanutkaan, että kyllähän se näyttö kertoo mahdollisen häiriön, kun painaa sitä rest-nappulaa tovin.
Oikein karvahattumallin kun riisikupista ostaa, niin eihän siinä yleensä ole muuta kuin korkeintaan hitsarille hommia
Nuohan on eri lämpötila- ym. sensorien lukemia, ei varsinaisia vikakoodeja. Tässä ohjeet vikakoodien lukemiseen ja nollaukseen: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -code.html
Ohjeet tosin väykkyyn, mutta voisi toimia myös W140:ssä.
Väykyssä muuten tuo sensori 7 näyttää kylmäjärjestelmän paineen. Sinulla tuo arvo näyttäisi olevan 5 (bar), mikä kyllä kertoo aineiden pysyvän sisällä.
Ohjeet tosin väykkyyn, mutta voisi toimia myös W140:ssä.
Väykyssä muuten tuo sensori 7 näyttää kylmäjärjestelmän paineen. Sinulla tuo arvo näyttäisi olevan 5 (bar), mikä kyllä kertoo aineiden pysyvän sisällä.
S204
Ikävä pilata ilo, mutta jos tuon diagnostiikan painearvo näyttää 5:ttä, niin aineet on jo pihalla eikä varmasti tule kylmää. Sen pitää olla tyyliin 16 jos haluaa kylmää.
Meillä just nimittäin lauhduttimessa reikä, paineet näytti aluksi tuolta anturilta 8:a ja hiipui siitä pikku hiljaa päivien jälkeen nollaan.
Noista mittauksista näkee muutenkin, että ei toimi -> höyrystimen lämpötila ei ole yhtään ulkoilman lämpötilaa pienempi...
Meillä just nimittäin lauhduttimessa reikä, paineet näytti aluksi tuolta anturilta 8:a ja hiipui siitä pikku hiljaa päivien jälkeen nollaan.
Noista mittauksista näkee muutenkin, että ei toimi -> höyrystimen lämpötila ei ole yhtään ulkoilman lämpötilaa pienempi...
Tuo kylmäjärjestelmän painehan vaihtelee suuresti olosuhteiden mukaan. Itselläni se pyörii yleensä välillä 7-20 bar. Paikallaan seisoessa paine tuppaa nousemaan, kunnes flekti pyörähtää ja alkaa jäähdyttämään lauhdutinta, ja paine laskee. Jos kompura ei käy lainkaan jostain viasta johtuen ja systeemissä on silti riittävästi kylmäainetta, voi systeemin paine olla hyvinkin tuon 5 bar. Silloin ei myöskään höyrystimen lämpötila laske. Jos ei paine tuosta 5 barista ajan kanssa mihinkään laske, niin tuskin systeemi mitään vuotaa. Itselläni kun oli systeemi tyhjä, niin paineanturi näytti arvoa 0,7 bar.
S204
Do niin !
Seuraavia tuloksia nyt sitten näytöstä ilmaantui.
E61 231
E61 234
E61 241
E61 461
Ja vinkkejä peliin.
Tämä EC muuten syttyi sitten ihan itsekseen palamaan eli ajossa kun järjestelmä oli tyhjä ja ei poistunut järjestelmän huollon jälkeen jossa tehtiin oliko se nyt typpitesti sekä järjestelmän täyttö.
Seuraavia tuloksia nyt sitten näytöstä ilmaantui.
E61 231
E61 234
E61 241
E61 461
Ja vinkkejä peliin.
Tämä EC muuten syttyi sitten ihan itsekseen palamaan eli ajossa kun järjestelmä oli tyhjä ja ei poistunut järjestelmän huollon jälkeen jossa tehtiin oliko se nyt typpitesti sekä järjestelmän täyttö.
Edelleen väykyn koodeja, mutta mahtaa toimia myös tässä:
B1231 Engine coolant temperature (ECT) sensor
B1234 AC sunlight sensor
B1241 AC refrig pressure sensor, AC temp pressure sensor refrigerant level
Tuo 1241 on mun mielestä merkitsevin. Se viittaa joko kylmäaineiden vähyyteen tai paineanturin viallisuuteen.
B1231 Engine coolant temperature (ECT) sensor
B1234 AC sunlight sensor
B1241 AC refrig pressure sensor, AC temp pressure sensor refrigerant level
Tuo 1241 on mun mielestä merkitsevin. Se viittaa joko kylmäaineiden vähyyteen tai paineanturin viallisuuteen.
S204
Huolto väitti 5 bar paine riittäväksi näille peleille, joten uskoisen mömmöjen olevan vielä pelissä ja pitäisi siis sen puolesta pelittää.
Perhana yritän soitella itse "oberstdorfiin" eli Veholle, josko niillä olisi jotain tietoa tähän vaivaa.
Toivottavasti vastaukseksi ei tule se tuttu "tuo tänne", sillä sitten rupeaa maksamaan
Perhana yritän soitella itse "oberstdorfiin" eli Veholle, josko niillä olisi jotain tietoa tähän vaivaa.
Toivottavasti vastaukseksi ei tule se tuttu "tuo tänne", sillä sitten rupeaa maksamaan
Ihan hämy jutuksi jäi !
Kun lähdin töistä ajelemaan kotia, niin vielä tuo EC oli päällä, mutta kun huvikseni uutta oppineena painoin EC ja REST kytkimiä niin että selailisin läpi niitä lukemia ajellessa niin yhtä äkkiä EC valo sammui ja raikas viileä ilma alkoi soljumaan autoon.
Nyt sitten ilmastointi taas pelaa jostain kumman syystä
Vaikka mersua sanotaankin mulkun jatkeeksi, niin annan omalleni uuden lisänimen eli mulkku.
Eli kun tarpeeksi räplää, niin lopputuloksena on hyväolo
Kiitos kaikille osaaottaneille, tuskin tämä jumi olisi selvinnyt ilman noita räpläysneuvojanne.
Voipi olla että mersu saa nyt ainakin vähäksi aikaa jäädä meidän talouteen
Kun lähdin töistä ajelemaan kotia, niin vielä tuo EC oli päällä, mutta kun huvikseni uutta oppineena painoin EC ja REST kytkimiä niin että selailisin läpi niitä lukemia ajellessa niin yhtä äkkiä EC valo sammui ja raikas viileä ilma alkoi soljumaan autoon.
Nyt sitten ilmastointi taas pelaa jostain kumman syystä
Vaikka mersua sanotaankin mulkun jatkeeksi, niin annan omalleni uuden lisänimen eli mulkku.
Eli kun tarpeeksi räplää, niin lopputuloksena on hyväolo
Kiitos kaikille osaaottaneille, tuskin tämä jumi olisi selvinnyt ilman noita räpläysneuvojanne.
Voipi olla että mersu saa nyt ainakin vähäksi aikaa jäädä meidän talouteen
Siitä diagnostiikastahan saa resetoitua sen omat vikakoodit halutessa ja asetettua sen moottorikoodin ja ehkä muutakin.Shrek kirjoitti:Ihan hämy jutuksi jäi !
Kun lähdin töistä ajelemaan kotia, niin vielä tuo EC oli päällä, mutta kun huvikseni uutta oppineena painoin EC ja REST kytkimiä niin että selailisin läpi niitä lukemia ajellessa niin yhtä äkkiä EC valo sammui ja raikas viileä ilma alkoi soljumaan autoon.
Nyt sitten ilmastointi taas pelaa jostain kumman syystä
Vaikka mersua sanotaankin mulkun jatkeeksi, niin annan omalleni uuden lisänimen eli mulkku.
Eli kun tarpeeksi räplää, niin lopputuloksena on hyväolo
Kiitos kaikille osaaottaneille, tuskin tämä jumi olisi selvinnyt ilman noita räpläysneuvojanne.
Voipi olla että mersu saa nyt ainakin vähäksi aikaa jäädä meidän talouteen
Varmaan halusi että resetoit sen ja rupes pelaamaan kun niin kaiketi teit. Hyvä näin jos vaan pelaa jatkossakin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Millähän opilla se resetointi vaiheittain mahtaa mennä? Ei taida auttaa Mersuissa muuten melko yleisesti toimiva reset-taika eli käyttää ko. kohteeseen liittyvät sulakkeet kuutamolla hetkiseksi.AK47 kirjoitti:Siitä diagnostiikastahan saa resetoitua sen omat vikakoodit halutessa ja asetettua sen moottorikoodin ja ehkä muutakin.Shrek kirjoitti:Ihan hämy jutuksi jäi !
Kun lähdin töistä ajelemaan kotia, niin vielä tuo EC oli päällä, mutta kun huvikseni uutta oppineena painoin EC ja REST kytkimiä niin että selailisin läpi niitä lukemia ajellessa niin yhtä äkkiä EC valo sammui ja raikas viileä ilma alkoi soljumaan autoon.
Nyt sitten ilmastointi taas pelaa jostain kumman syystä
Vaikka mersua sanotaankin mulkun jatkeeksi, niin annan omalleni uuden lisänimen eli mulkku.
Eli kun tarpeeksi räplää, niin lopputuloksena on hyväolo
Kiitos kaikille osaaottaneille, tuskin tämä jumi olisi selvinnyt ilman noita räpläysneuvojanne.
Voipi olla että mersu saa nyt ainakin vähäksi aikaa jäädä meidän talouteen
Varmaan halusi että resetoit sen ja rupes pelaamaan kun niin kaiketi teit. Hyvä näin jos vaan pelaa jatkossakin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kokeilinpa pitää Rest-namikkaa pohjassa tovin. En ensihätään saanut näyttöön kuin nämä.Shrek kirjoitti:Perhana tuota en muistanutkaan, että kyllähän se näyttö kertoo mahdollisen häiriön, kun painaa sitä rest-nappulaa tovin.
Vasemman puolen lämpötilalukeman kohdalle tuli
1 ja oikealle 22 Sitten kun hetken odotteli, ilmestyi
1 25
1 26
Eipä muuta näkynyt ja kun restiä uudestaan näppäsi, niin normintavara palasi näyttöön.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85