w210 taka-apurungon puslien vaihto. vaihdettu. OHJEET!
w210 taka-apurungon puslien vaihto. vaihdettu. OHJEET!
osaisko joku kokeneempi kertoa, että minkälainen homma on vaihtaa taka-apurungon ja rungon väliset puslat? tarvitaanko jotain erikoistyökaluja?
ALEMPANA OHJEET!
ALEMPANA OHJEET!
Viimeksi muokannut urpitom, Ke 08.09.2010 10:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kyllä juuri ne etummaiset.. vähän vinkkejä haen, ettei aina kaikkea tarvi kantapään kautta opetellapetrikar kirjoitti:Tarkoitat varmaan etummaisia? Ei taida tarvia mitään erikoistyökaluja, kunhan jollakin saa vaan kaivettua sen entisen siitä kupista pois. Uusi menee rasvan kans auton painolla takaisin.
ps. iskarit meni katsastuksen läpi
hyvä että iskarit toimii ja olet tyytyväinen
Nyt on puslat vaihdettu.. Aikalailla näppärä homma vaihtaa.. toinen puoli kaivettiin taltalla ja vasaralla palasina ja toinen puoli lähti todella nätisti, kun vähän lämmitti apurunkoa helan ympäriltä ja kampesi taltalla pois. kiitos rokka65 vinkistä!
Ohjeet:
1. Auton perä ylös
2. Renkaat irti
3. Suihkuttele jotain liuotusainetta puslien reunoihin. (en tiedä oliko sillä vaikutusta)
4. Apurungon etummaiset kiinnityspultit irti -> perä putoaa etuosasta noin 10cm
4. Lämmitä apurunkoa puslien ympäriltä jonkun verran (ei kuitenkaan punahehkuun:) )
5. Kampea pusla irti jollain talttapäisellä.
6. Rasvaa uusi pusla ja laita paikalleen.
7. Paina pusla auton painolla tukemalla alta jollain ja laskemalla autoa. (voi olla vähän tiukka menemään.)
8. Kun puslat paikallaan, kiinnitä apurunko pulteilla.
9. Renkaat paikalleen, auto alas ja on the road!
jospa näista olisi jollekin apua!
Ohjeet:
1. Auton perä ylös
2. Renkaat irti
3. Suihkuttele jotain liuotusainetta puslien reunoihin. (en tiedä oliko sillä vaikutusta)
4. Apurungon etummaiset kiinnityspultit irti -> perä putoaa etuosasta noin 10cm
4. Lämmitä apurunkoa puslien ympäriltä jonkun verran (ei kuitenkaan punahehkuun:) )
5. Kampea pusla irti jollain talttapäisellä.
6. Rasvaa uusi pusla ja laita paikalleen.
7. Paina pusla auton painolla tukemalla alta jollain ja laskemalla autoa. (voi olla vähän tiukka menemään.)
8. Kun puslat paikallaan, kiinnitä apurunko pulteilla.
9. Renkaat paikalleen, auto alas ja on the road!
jospa näista olisi jollekin apua!
Re: w210 taka-apurungon puslien vaihto. vaihdettu. OHJEET!
Tuli vaihdettua nuo taka-apurungon etummaiset puslat E270cdi -01 malliin. Alla muutama kuva, jos vaikka joku muukin uskaltaisi käydä puuhiin ilman erikoistyökaluja ja ennakkoluuloja.
Ekassa kuvassa pultit irti molemmilta puolilta ja kelkka oman painon varassa.
Vanha pusla irti ja uusi menossa paikalle. Vanhat oli niin risat, että tuo keskusta lähti paikalta isolla ruuvimeisselillä vääntämällä ja loppu pusla lekalla ja taltalla hakkaamalla. Toisen puolen kanssa tuli helpotettua työtä vielä poraamalla tuohon alumiiniseen(?) ulkokuoreen reikiä, niin painui kasaan helpommin.
Tyhjä pesä uutta puslaa vailla. Pusla meni Fairyllä voitelun jälkeen paikalle helposti rengasraudalla vääntämällä. Sitten vain tunkilla runkoa ylöspäin ja aluslaatta ja pultti kiinni, niin valmista tuli. Kakkos kuvassa näkyy nuo alkuperäiset pultit ja aluslaatta. Uusissa tuli mukana nuo uudet, mutta pultti oli ~15mm lyhyempi kuin alkuperäinen pultti, niin kasasin vanhoilla pulteilla vaikka kierreosaa uusissakin varmaan riittävästi olisi ollut.
Loppujen lopuksi helpompi homma, kun varaosaliikkeen hepun puheista sai käsityksen.
Ekassa kuvassa pultit irti molemmilta puolilta ja kelkka oman painon varassa.
Vanha pusla irti ja uusi menossa paikalle. Vanhat oli niin risat, että tuo keskusta lähti paikalta isolla ruuvimeisselillä vääntämällä ja loppu pusla lekalla ja taltalla hakkaamalla. Toisen puolen kanssa tuli helpotettua työtä vielä poraamalla tuohon alumiiniseen(?) ulkokuoreen reikiä, niin painui kasaan helpommin.
Tyhjä pesä uutta puslaa vailla. Pusla meni Fairyllä voitelun jälkeen paikalle helposti rengasraudalla vääntämällä. Sitten vain tunkilla runkoa ylöspäin ja aluslaatta ja pultti kiinni, niin valmista tuli. Kakkos kuvassa näkyy nuo alkuperäiset pultit ja aluslaatta. Uusissa tuli mukana nuo uudet, mutta pultti oli ~15mm lyhyempi kuin alkuperäinen pultti, niin kasasin vanhoilla pulteilla vaikka kierreosaa uusissakin varmaan riittävästi olisi ollut.
Loppujen lopuksi helpompi homma, kun varaosaliikkeen hepun puheista sai käsityksen.
Re: w210 taka-apurungon puslien vaihto. vaihdettu. OHJEET!
Mitenkä oletteko laittaneet noita Meley Hd puslia? Itse vaihdon allekirjotuksen clk:n mutta ei tunnu millään menevän pohjaan asti. Jää vähän alle sentin liian ylös, löytyiskö jotakin kikkaa tuohon?
fairy vettä tuli laitettua runsaasti ja lämmitettyä ulkopuoleltakin. Sitten kokeilin vielä tommosella kolmijalkatukilla ja siihen 32mm hylsy ja pudottelin auton painolla mutta ei menny.
fairy vettä tuli laitettua runsaasti ja lämmitettyä ulkopuoleltakin. Sitten kokeilin vielä tommosella kolmijalkatukilla ja siihen 32mm hylsy ja pudottelin auton painolla mutta ei menny.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: w210 taka-apurungon puslien vaihto. vaihdettu. OHJEET!
Mulla ei mennyt toinen lankkuun mitenkään pohjaan eli jäi noin 5mm irti..ei ole haitannut menoa.
En keksi kun prässissä painamisen jos ei mene pohjaan kun mitä lähemmäs pohjaa se tulee niin enemmän vaatii voimaa...siksi en käyttäisi fairyä vaan ihan jotain moottori tai perä öljyä.
Toien keino olisi ottaa se pois..puhdistaa kaiken karstan pesästä ja öljyämällä yrittää uudestaan..kun saisi lyötyä jotenkin siihen alapuolelle tai yläpuolelle niin varmasti menee iskun täräyttämällä kun painoa on jo päällä...tai pyydät vaimon ja anopin takapenkille kun täysi paino painaa puslaa.
En keksi kun prässissä painamisen jos ei mene pohjaan kun mitä lähemmäs pohjaa se tulee niin enemmän vaatii voimaa...siksi en käyttäisi fairyä vaan ihan jotain moottori tai perä öljyä.
Toien keino olisi ottaa se pois..puhdistaa kaiken karstan pesästä ja öljyämällä yrittää uudestaan..kun saisi lyötyä jotenkin siihen alapuolelle tai yläpuolelle niin varmasti menee iskun täräyttämällä kun painoa on jo päällä...tai pyydät vaimon ja anopin takapenkille kun täysi paino painaa puslaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-