-86 230e ke-jet ongelmaa - vikalistaa haettu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä mulla siitä megasquirt projektista on täällä mersufoorumillakin joku 4 sivuinen jutustelu jo olemassa...

kokemukset on hyviä ja paranee vain jatlkuvasti :D

nyt ei vielä kovin kylmää ole ollut, mutta aina se on ekalla lähtenyt käyntiin sen jälkeen, kun vain sain rikastukset kohdalleen...

230 voi tosiaan olla, ettei aivan noin vähällä mene automaatin kanssa, 300 on kuitenkin sitä "alavoimaa" niin paljon paremmin kuutioden tuomana :roll: itse olen oikeastaan aina päässyt isolla koneella maltillisempiin kulutuksiin sekajossa, kuin pikkukoneisella vastaavalla autolla, iso kone vain jotenkin sopii paremmin mun ajotyylille... 260 vois olla se paras kone kulutuksen kannalta w124 koppaan ja automaatille :roll:

tuossa on vielä linkki niin mega juttuihin -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... megasquirt

tuo ei paras esimerkki ole, kun tein tuon niin paljon "oikomalla" kuin mahdollista, koneesta en siis purkanut pois muuta, kuin ke-jetin suuttimet, ilmamääräjakajan lautasen ja alkuperäisen jakajan paikalle heitin mitsun CAS anturin, jos kaikki olisi mennyt kuin elokuvissa, niin tuon olisi asentanut tuohon alle 8 tunnin töillä, mutta koska sovelsin ja keksin jatkuvasti projektin etenemisen aikana, sain tuohon menemään n. viikon (josta tupakkia poltellen 4 päivää :P)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sillähän tuommonen isompi kone pellin alle olis mukava kun matka-ajossa niillä selkeästi parempiin lukemiin pääsis käsittääkseni jo lähtökohtaisesti. Ei vaan budjetti taida riittää kaikkineen koko tekniikan vaihtamiseen.

Sais tuon nyt kuntoon, ehtis sitten myöhemmin alkaa opettelemaan tuon megasquitin kanssa puuhailua.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Säädä rikkaammalle niin se kulutuskin putoaa. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tietäis vaan kuka noita tässä lähistöllä säätelis, ei ihan tuurilla viitsis säädellä. Tosin pitäis ensin selvitellä mikä siellä ongelmana on. Pitäis varmaan vaihtaa kaikki ap-letkujen kumiosat, ihan varmuuden vuoksi. Korjausopas kuitenkin kaikkiin moottoriongelmiin tarjoaa ekana alipainevuotoa.

Nyt kun se jousi on paikoillaan ongelmiksi on jääneet siis tuo kylmänä nykiminen ja kasvanut kulutus.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

sv22 kirjoitti:Tietäis vaan kuka noita tässä lähistöllä säätelis, ei ihan tuurilla viitsis säädellä. Tosin pitäis ensin selvitellä mikä siellä ongelmana on. Pitäis varmaan vaihtaa kaikki ap-letkujen kumiosat, ihan varmuuden vuoksi. Korjausopas kuitenkin kaikkiin moottoriongelmiin tarjoaa ekana alipainevuotoa.

Nyt kun se jousi on paikoillaan ongelmiksi on jääneet siis tuo kylmänä nykiminen ja kasvanut kulutus.
Kuten napa sanoi, käännä siitä ilmanputsarin läpi menevästä reiästä 3 mm kuusiokoloavaimella puoli kierrosta kiinni.
Muista painaa avain ensin ihan "pohjaan".
Ei se ole rakettitiedettä. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Katos perkule, jotenkin olin onnistunut ohittamaan tuon.. :oops:

Pitänee tuo nyt ekaksi kokeilla, ihmetyttää vaan mikä nuo arvot veelleen saanut, huhtikuussa viimeksi katottiin päästöt niin oli ihan kohillaan.

Siis kiinnipäin kun vääntää niin hyvä pitäis tulla?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Eli tarkoitat varmaan puolikierrosta myötäpäivään? Pitäis kokeilla minunkin, kun syö omastamielestä ehkä liikaa soppaa tuo 230 automaatti.
Ei meinaa millään päästä alle 10 L/100 km.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Se tarkka säätö menee minuuttien mukaan, mutta puoli kierrosta voisi olla hyvä alkuun. Voi sitä kääntää takaisinkin päin. :D
Myötäpäivään hyvinkin. :D
Itse säädin viimeksi katsastuksen yhteydessä, kun oli mittari vielä kiinni pakoputkessa. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Nyt toivottavasti sen puoli kierrosta käänsin, ja pikaisella koeajolla ei kylmänä eikä lämpimänä nykinyt. Nyt suurella jännityksellä kulutuslukemia mittailemaan.. Se ruuvi pyörikin sen verran kevyesti, et toivottavasti ei avainta sovittaessa mennyt hirveästi väärään.

Mitä tarkoitat minuuttien mukaan?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ilmeisesti asteitten osia eli tarkka säätö on alta asteen kääntöjä. Toisin sanoen asteen osia eli minuutteja yksi aste on kuusikymmentä minuuttia.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Menkööt tähän samaan tämäkin tyhmä kysymys, mut saisko niitä muita sähkömötiköitä tuosta ke-jetistä miten mittailtua? Toisin sanoen ensimmäinen kysymys on mitä ne käytännössä ovat? :oops: Kummasta löytyy siis se surullisen kuuluisa potikka joka maksaa ihan kiitettävästi?

Toinen on se ilmamäärämittarin etuosassa oleva, toinen taas se siinä jetin takaa löytyvä kaks johtoinen..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se potikka on määränjakajan etupuolella ja kolmijohtoinen.Sen huonokunto näkyy nykimisenä ja miettimisenä niin ja se hinta on nykyään noin 200e.
Ja EHA on taas vastaavasti takapuolella ja kaksi johtoinen.
Laita amppeeri mittari sen johdon väliin ja niin pitkät että yltää ohjaamoon ja sitten ajelemaan ja katsomaan lukemia.
Sen kuuluu näyttää+15--15 kun se on käyttö alueellaan.Mielellään noin nollaa tasakaasulla kun seos on hyvä mutta säätö on sitten siellä sisällä ja sen säätö on tarkkaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joku kun paneutus asiaan ja tekis karttoineen olevan plug and play satsin
megasqruit sarjasta.
Tarvetta luulisi olevan ainakin 300/260 koneisiin mutta itseänikin kiinnostaisi 230 koneeseen.
Onhan näitä mesejä paljonkin ja vaikka nämä ovat vanhoja niin hyvillä yksilöillä ajellaan vielä pitkään ja ainoa miinus taitaa olla nyt tuo kulutus.
olen kyllä matka ajossa päässyt alle 7litran /100km mutta lyhyempi pyörittely etenkin talvella verottaa.
NAPAhan väläytti tätä ideaa aiemmin ja kyllä luulisin että kysyntää olisi.
Imusarjankin voisi antaa vaihto-osana joka taas modataan seuraavalle ostajalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuollainen olisi tosiaan hyvä idea, itelläkin kun tuossa kori ruosteeton ja muutoinkin aika virheetön, varustetaso kiitettävä ja ajettavuus kohdillaan niin kyllä tuolla kelpaisi pitkään ajella.

Vielä jos tarkennuksen siihen mihin johtojen väliin amppeerimittari? Säätöihin tuskin ite uskallan koskea, mutta sais jo ennakkoon vähän kartoitettua missä vika vois olla. Tuossa tuskin mitään ihan mahdottoman suurta kuitenkaan on vialla, koska muutoin käy ja kulkee moitteetta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

EHAn jommankumman johdon väliin amppeerimittari mittaamaan virtaa -a- ja pyöreillä abikoilla saa sen siihen niin että ei tartte johtoja katkoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Viimeiset pari tuntia foorumia selaillut, ja vaikka varmasti moneen kertaan asiaa käsitelty niin en tarkempia ohjeita löydä tuohon potikan kokeiluun ja säätelyyn.

Mutta jos sen potikan siitä ruiskun edestä irrottelen niin miten se säädellään kohdilleen ja miten sitä voi mittailla ulkoa päin?
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No niin, lisää juttua.

Kokeilin nyt viritellä yleismittaria siihen EHAan. 4mm pyöreillä liittimillä meni kivasti. Käytössä biltemalta löytyvä kympin yleismittari, joten varmistetaas vielä pari juttua:

Käsitinkös nyt oikein, valittuna asentona pitää olla ADC? Siihen vaihtoehdot on 20A, 20m, 200m ja 2000y(ei löydy myyn merkkiä). Ainoastaan tuossa viimeisessä kohdassa näytti jotain, molemmin päin laitettuna vaan plussaa, jotain siis mittauksessa olettaen vialla? Vai pääsiskö varmimmin hakemalla sellasen 5€ maksavan kojelautaan asennettavan amppeerimittarin?

Eikä sillä tuntunut olevan mitään väliä onko johdot kiinni vai ei, kokeilin ottaa konttoriin tuodut johdot erilleen eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Tuon kokeilun toisaalta tein heti ajon jälkeen, kone siis normaalilämpöinen. Onko jotain vaikutusta?

Toisekseen huomasin että sen, oletan paluupuolen, mötikän johon tämä huohottimen letkuhässäkkä kiinnittyy, kumiletkun pätkä on juuresta märkä. Pikainen tarkastelu osoittaa että se letku menee sinne sisälle, eikä taida normiletkun pätkällä korjaantua. Saakos siihen vaihto-osaa vai meneekö uusiksi koko paketti?

Missähän tässä jyväskylän tahi lähiseudun firmassa noita seoksia pystyis parhaiten säädättämään?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

sv22 kirjoitti:No niin, lisää juttua.

Kokeilin nyt viritellä yleismittaria siihen EHAan. 4mm pyöreillä liittimillä meni kivasti. Käytössä biltemalta löytyvä kympin yleismittari, joten varmistetaas vielä pari juttua:

Käsitinkös nyt oikein, valittuna asentona pitää olla ADC? Siihen vaihtoehdot on 20A, 20m, 200m ja 2000y(ei löydy myyn merkkiä). Ainoastaan tuossa viimeisessä kohdassa näytti jotain, molemmin päin laitettuna vaan plussaa, jotain siis mittauksessa olettaen vialla? Vai pääsiskö varmimmin hakemalla sellasen 5€ maksavan kojelautaan asennettavan amppeerimittarin?
En tunne Bilteman mittaria, mutta omassa täytyy siirtää +johto toiseen reikään, jotta mittaus onnistuu.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pieni ajolenkki tehty mittari kiinni, Adc 2000y asennossa vehjes, ajossa näyttää n.85, tyhjäkäynnillä sellaiset 120. Voidaankos näistä jotain johtopäätöksiä tehä, vai pitääkö opetella käyttämään mittaria ensin?

EDIT:

Vaihdoin sitä töpseliäkin, sillä ei ollu vaikutusta asiaan.
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Löysin sittenkin potikan mittausohjeet, 0.60-0.62V näytti tyhjäkäynnillä.

Huomasin myös sellasen seikan, et ei ollut mitään vaikutusta mihinkään vaikka sen töpselin nyppäs kokonaan irti, tarkoittaako tämä että sähköpuoli on kokonaan pimeenä?

On tosiaan myös tuon paineensäätimen kumiletku joka siihen huohotin/tyhjäkäyntimoottori hässäkkään yhtyy, menny juuresta hajalle ja sieltä on jotain sotkua tullut.

Eli nyt potikka mittailtu, EHAsta jotain numeroita saatu, tyhjäkäyntimoottorille tulee virtaa, YJ-rele hankittu tammikuussa ja sulakkeet tarkistettu. Myös todettu ettei potikan eikä EHAn piuhojen irrottamisella merkitystä käyntiin, mistäs sitten lähetään ettimään vikaa?

Edelleen fantasioin noista alle 8 matkakulutuslukemista mitä monilla tuolla tekniikalla tuntuu olevan.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Voip olla, että olen väärässä, mutta EHA taitaa vaikuttaa vain ajossa. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ajossa kokeilinkin, kun oli piuhat vedettynä sisälle, ei vaikutusta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Amppeeri mittaus alueella on oma pistoke paikka amppeerimittareissa.Com-maa laitetaan vaan eri paikkaan.
Ehan mittauksesta jos et saa tulosta jos mitteri on oikein kytketty niin todennäköisesti sulla ei vaan jetti pelaa joka viittaa myös siihen että jos otat käynnissä näistä pistokkeen pois niin käynti ei muutu niin sähkö puolella on vaan vika.
Viallinen lambda ei myöskään saata jettiä käyntiin mutta jostain saat sen mittaus keinon täältä.
Sinne huohotus puolelle saa kohtuu hintaan veholta ihan orkkis letkuja jos huonokuntoisia löytyy niin vaihda ne.
Viallinen ECUkin tekee että ei pelaa mutta lähde nyt jostain liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuossa mittarissa näyttäis 2 eri maapistoketta olevan, molempiin kokeilin, ja tulos oli just toi yllä mainitty 2000y asentoon käännettynä 80-120. Pitäis opetella tietysti tuon mittarin oikeaoppinen käyttökin, helpottais varmaan kummasti mittailuja..
Edit: Eli mittailin tuon siten et hain 4mm uros sekä naaras liittimiä, nyppäsin EHAn pistokkeen irti, tein muutaman sentin jatkopalan toiseen johtoon että jää tilaa, toiseen johtoon vetäisin kaksi pari metristä piuhaa jotka oven välistä kabiiniin. Samoilla 4mm urosliittimillä sen sai yleismittariin kiinni. Mittari ADC asentoon ja piuhat kiinni. Menikö sinne päinkään?

Uus letku paineenalentimeen tulossa maanantaiksi.

Vahva epäily on siitä et tuo sähköpuoli poissa pelistä. Se ecun hajallaolo tässä pelottaakin, eipä hirveän halpa osa taida olla kuinkaan katottuna. Saati edes sen tarkistuttaminen/korjaus.

Ainoa vaihtamaton letku huohotuspuolella on se paineensäätimeen tuleva lyhyt pätkä, ne paksut letkut + kumikaukalo jo uusittu.

Lienee ainoa vaihtoehto käydä viemässä tuo autobestille merkkihuoltoon, ei taida muut noista ke-jeteistä ainakaan täällä päin niin ymmärtää.

Lambdaahan tuossa vehkeessä ei vielä ole.

Miten tuo todettu ap-vuoto vaikuttaa järjestelmään muuten, eli kun tuosta potikasta arvoksi saatiin se 0.60-0.62V, voiko ap-vuoto muuttaa tuota arvoa vai onko ne mitenkään riippuvaisia toisistaan?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Potikkan voit myös mitata niin että virrat päälle ,vedä pistoketta vähän ulos ja volttialuella laita keskimmäisen ja jompi kumpi laitimmainen ja sitten paina hitaasti lautasta alas,antaako lukemaa tasaisesti?
ECU ei ole kyllä kallis kun löytyy ihan käytettyä mutta mittaa se lambda myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Just tuolleen sen potikan mittasin, puol senttiä pistoketta ulos ja yleismittari kiinni. Eikös tämä potikka nyt kuitenkin ole se joka on edestäpäin katottuna ruiskun edessä määräjakajan kohdilla, kolmella piuhalla?

Käynnissä ollessa ei varmaan uskalla kokeilla, mutta mitäs jos eculta ottais sen koko liittimen irti? Meneekö bensapumppu tms. joku muu elintärkeä osa sen kautta, vai voiko toimivuutta/toimimattomuutta kokeilla sillätavoin?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

sv22 kirjoitti:Just tuolleen sen potikan mittasin, puol senttiä pistoketta ulos ja yleismittari kiinni. Eikös tämä potikka nyt kuitenkin ole se joka on edestäpäin katottuna ruiskun edessä määräjakajan kohdilla, kolmella piuhalla?
Jos olet noin mitannut ampeereja, niin pieleen meni. Se mittari pitää kytkeä sarjaan, jotta mittaus onnistuu.
Mun mittarilla saa rinnankykennällä aikaiseksi vain oikarin.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eiku voltteja potikalta mittailin noin et töpseliä nyhdin vähän ulos, 0.6-0.62V tulos. Sitä EHAa mittailin sillä johtoviritelmällä, eikös se samassa kohtaa kun potikka mutta ruiskun takana, kahdella johdolla?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Potikka edessä ja eha takana ja mittari johdon väliin ehan mittauksessa ja potikan niin dc-asento volttimittauksessa ja eha amppeerimittauksessa ja mittari johtojen väliin.
ECUA älä ainakaan ota käynnissä irti ja todennäköisesti kun otat ecun irti ja yrität käynnistää niin luulisin että ei käynnisty.
Jollain on muuten sattunut kun on kurkistanut ECUn sisään että sinne on päässyt vettä ja hapettumaa.Voihan sieltä silmälläkin löytää palaneen komponentin.Ota kansi auki ja kurkkaa sisään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pitääpä kokeilla kurkata sinne. Kuka noita sais oikeasti tarkastettua/korjattua? Jos joltain ylimääräisenä kohtuuhintaan löytyis nurkista, vois sitäkin vaihtoehtoa kokeilla.

Aika kauas tarkasta kulutusmittauksesta nyt jäädään, mutta jotain kertonee kun punavalon syttyessä nollas mittarin, tankkas 14l, seuraavaan punavalon syttymiseen kesti ajaa 83km. Et taitanee jonnekin nyt bensaa kadota. Pieni vuoto löytyi paluuletkun liitoksesta, se korjattu eikä missään päin haise bensalta. Tankkikin taas sihahtaa kivasti korkkia avatessa, ei enää bensalinjoissa pitäis olla vuotoja.

Sen potikan arvothan nyt oli alle sen ohjearvon, ja sen EHAn suhteen ne nyt oli mitä sattu, vaikka en välttämättä sitä oikeeta asteikkoa osannutkaan valita.
Vastaa Viestiin